|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
WARM-UP. LISTENING. Задание 1. Задание 2. GRAMMAR AND VOCABULARY. Задание 3WARM-UP Complete the sentence. LOVE is… LISTENING Задание 1 Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. 1. Writing Valentines has a very long history. 2. It’s another time to spend money. 3. Valentines make a big business. 4. There’s always something against the Day. 5. It’s a traditional Valentine’s Day present and no one should spare money for it. 6. Its traditions tend to fade. 7. Even journalists need information about Valentine’s Day. Задание 2 Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Notstated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды. A) John is going to send a Valentine to one person. B) Math teachers receive the most Valentines. C) People generally buy more Christmas cards than Valentines. D) There is a survey about selling Valentines. E) The most typical Valentine’s Day presents are flowers and sweets. F) Mary knows about some Valentine’s Day traditions in a foreign country. G) John considers colours when buying a bouquet.
GRAMMAR AND VOCABULARY Задание 3 Прочитайте текст. Заполните пропуски в предложениях под номерами В4-В11 соответствующими формами слов, напечатанных заглавными буквами справа от каждого предложения. WilliamShakespeare
Задание 4 Прочитайте текст. Заполните пропуски в предложениях под номерами В13-В18соответствующими формами слов, напечатанных заглавными буквами справа от каждого предложения. Didyouknow?
SPEAKING
TASK 4.
Study the two photographs. In 1. 5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:
• give a brief description of the photos (action, location) • say what the pictures have in common • say in what way the pictures are different • say which of the films presented in the pictures you’d prefer • explain why
You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|