|
|||||||||||||||||||||||||
4. Определением.. 5. Обстоятельством.. Формы инфинитива. Форма причастия. Переходные глаголы. 1. Употребите инфинитив с частицей to или без частицы, объясните письменно, почему инфинитив стоит без частицы to.4. Определением. Примеры: Ineed some paper to write on. – Мне нужна бумага, чтобы писать на ней.
5. Обстоятельством. Примеры: I have come here to talk to you. – Я пришел сюда, чтобы поговорить с тобой. Формы инфинитива Как было упомянуто выше, инфинитив в английском языке имеет форму времени и залога. Время, выраженное инфинитивом, имеет относительное значение, оно обычно выражает одновременное или предшествующее действие по отношению к действию, выраженному глаголом в личной форме.
1. Употребите инфинитив с частицей to или без частицы, объясните письменно, почему инфинитив стоит без частицы to. 1. We can hardly... (wait)... (see) you! 2. It’s difficult... (write) English books in the original 3. It’s 8. They are going... (miss) your lesson. 4. You’d better (stop)... quarrelling no 5. You must... (return) the book to the library as soon as you have read it. 6. The tea is too hot... (eat). You’d better... (cool) it a bit. 7. It’s kind of you... (help) us 8. There’s no need... (rush) — just take your time. 9. You are not allowed... (walk) on the grass here 10. You have... (be) a pretty good cook... (get) a job as a chef. 11. Why not... (join) them? We could... (have) a lot of fun there. 12. I have never heard him... (say) anything of the kin 13. She is thoughtful enough... (send) us a greetings card. 14. I’d like you... (think) it over first. 15. Are you strong enough... (lift) that box? 16. It usually takes me an hour... (write) an essay. 17. They can’t afford... (buy) a car. 18. Let me... (close) the door, shall I? 19. We can’t afford... (buy) a car. 20. I’d rather... (let) the pupils... (decide) for themselves. 21. They can hardly make both ends... (meet). 22. My friend showed me how... (use) the computer. 22. You ought... (make) more of an effort at school.
|
|||||||||||||||||||||||||
|