Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Песнь 4. Ирмо́с: Услы́шах слух Твой, Го́споди,/ я́ко яви́лся еси́ на земли́,/ за е́же спасти́ ны./ Тем вопие́м: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.. Ирмо́с: В пещь о́гненную вве



Песнь 4

Ирмо́ с: Услы́ шах слух Твой, Го́ споди, / я́ ко яви́ лся еси́ на земли́, / за е́ же спасти́ ны. / Тем вопие́ м: сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди.

Служа́ щия глухи́ м и́ долом обличи́ л еси́ лю́ ди Изра́ илевы, / тем плене́ нным бы́ ти сим рекл еси́, досточу́ дне.

Проро́ ка тя, и́ же пе́ рвее па́ стыря показа́ Бог, / восприе́ м, священноявле́ нне Амо́ се. / Тем тя вси ве́ рою ублажа́ ем.

Я́ ко зерца́ ло, Свята́ го Ду́ ха прие́ м, / блиста́ нием светолу́ чная, Амо́ се, всем проявля́ еши, ра́ дуяся, благоче́ стие.

Богоро́ дичен: Сло́ во в Тя всели́ ся, Чи́ стая, существо́ мое́ возобрази́ / па́ дшее пре́ жде преступле́ нием.

Песнь 5

Ирмо́ с: К Тебе́ у́ тренюю/ и Тебе́ вопию́, Благоутро́ бне Го́ споди: / омраче́ нную грехми́ ду́ шу мою́, / све́ том озари́ в за́ поведей Твои́ х, наста́ ви .

Умерщвле́ нныя сне́ дною стрело́ ю, блаже́ нне, укори́ л еси́, / я́ ко непщу́ ющим испа́ днути 41 вну́ тренним, и прело́ жно бы́ ти, / и тле́ нно наслажде́ ние 42.

Бога́ тыми светоли́ тии осия́ емь, яви́ лся еси́ Богоглаго́ лив и собесе́ дник Бо́ жий, / возвеща́ я всем благоче́ стия и́ стинный путь.

Изба́ вити вся, тя пою́ щия, блаже́ нне, моли́ от льще́ ний и се́ тей вра́ жиих/ и све́ том осия́ ти Небе́ сным Ца́ рства Христо́ ва.

Богоро́ дичен: Богоро́ дицу испове́ дающии Тя, Ма́ ти Де́ во, / непрее́ мнаго Ца́ рствия и пи́ щи Тобо́ ю, Богома́ ти, / получи́ ти да сподо́ бимся.

Песнь 6

Ирмо́ с: Ио́ на из чре́ ва а́ дова вопия́ ше: / возведи́ от тли живо́ т мой. / Мы же Тебе́ вопие́ м: / Всеси́ льне Спа́ се, поми́ луй нас.

Све́ тлыми и́ стины заря́ ми сия́ я, / зауши́ л еси́ лжи проро́ ка, кре́ пко облича́ я/ и предглаго́ ля того́ потребле́ ние.

Омрачи́ л еси́ пре́ лести пла́ мень, проро́ че, / я́ ко со́ лнце, благоче́ стия зарю́ всем возсия́ я, / я́ ко Ду́ ха сия́ ние восприи́ м.

Богоро́ дичен: Пречи́ стаго Твоего́ де́ вства пою́, Де́ во, несказа́ нное и честно́ е рождество́ / и сла́ влю, Пречи́ стая, и́ мже спаса́ юся тли и сме́ рти.

Конда́ к, глас 4.  Подо́ бен: Яви́ лся еси́ Днесь:

Очи́ стив ду́ хом, проро́ че, / твое́ светоза́ рное се́ рдце, сла́ вный Амо́ се, / проро́ чествия дар свы́ ше прие́ мь, / возопи́ л еси́ велегла́ сно во страна́ х: / се Бог наш, и не приложи́ тся ин к Нему́.

Песнь 7

Ирмо́ с: В пещь о́ гненную вве́ ржени, преподо́ бнии о́ троцы/ огнь в ро́ су преложи́ ша, / воспева́ нием си́ це вопию́ ще: / благослове́ н еси́, Го́ споди, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Е́ же предглаго́ лал еси́, Боже́ ственное спасе́ ние яви́ ся, / Амо́ се, проро́ че чу́ дне, / просвеще́ нии благоче́ стия осия́ я мир, вопия́ л еси́: / благослове́ н еси́, Го́ споди, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Вжиля́ емь Боже́ ственною си́ лою, богопроти́ вными враги́ неврежде́ н был еси́, / терпели́ вно, я́ коже адама́ нт, пребы́ л еси́, зовы́ й: / благослове́ н еси́, Го́ споди, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Богоро́ дичен: Непостижи́ мое рождество́ Де́ вы славосло́ вим, и́ мже сме́ рти изба́ вихомся. / Его́ же ра́ ди ро́ ждшеся в нетле́ ние, зове́ м: / благослове́ н еси́, Го́ споди, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Песнь 8

Ирмо́ с: Еди́ наго Безнача́ льнаго Царя́ сла́ вы, / Его́ же благословя́ т Небе́ сныя си́ лы/ и трепе́ щут чи́ ни А́ нгельстии, / по́ йте, свяще́ нницы, / лю́ дие, превозноси́ те Его́ во ве́ ки .

Весь восте́ кл еси́ на Го́ рнюю высоту́, и навы́ кл еси́ неизрече́ нных ра́ зума, / и был еси́ сказа́ тель Сло́ ва воплоще́ ния, Амо́ се. / Те́ мже тя воспева́ ем во вся ве́ ки.

Ума́ острото́ ю всех Влады́ ку разуме́ ти, я́ коже есть мо́ щно, сподо́ бился еси́, / науча́ юща тя неизрече́ нных ра́ зуму, зовы́ й: / свяще́ нницы, по́ йте, лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки.

Блаже́ нство, и ра́ дость несказа́ нную, и Ца́ рство Небе́ сное, я́ ко проро́ к, получи́ л еси́, / Небе́ сных ви́ дче, зовы́ й благоче́ стно: / лю́ дие, превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки.

Богоро́ дичен: Во двою́ естеству́ от Тро́ ицы Еди́ наго боголе́ пно без се́ мене, Богома́ ти, родила́ еси́ Спа́ са ми́ ра. / Тем Тя, ве́ рнии, любо́ вию превозно́ сим во ве́ ки.

Песнь 9

Ирмо́ с: Всепе́ тая, Небе́ с превы́ шшая, / Безнача́ льное Сло́ во безсе́ менно заче́ ншая/ и воплоще́ ннаго Бо́ га ро́ ждшая челове́ ком, / тем Тя вси велича́ ем.

Быв проро́ ческим явле́ нием богодви́ жим язы́ к, Боже́ ственная веща́ ющ, / всем возвести́ л еси́, Амо́ се, Боже́ ственное милосе́ рдие. / Те́ мже вси тя при́ сно ублажа́ ем.

Несказа́ нно проро́ ческое благосла́ вие: / и́ бо Святы́ й Дух, в сих все́ лься, светоли́ тия Своего́ показа́ прича́ стники, / от ни́ хже, вси ве́ рнии, просвеща́ емся.

Богоро́ дичен: Ме́ ртвости и тли мою́ ри́ зу отъя́ ла еси́, Де́ во, / спаси́ тельную ри́ зу –воплоще́ ннаго Бо́ га – ро́ ждши челове́ ком. / Тем Тя вси при́ сно велича́ ем.

Святой пророк Амос

Святой пророк Амос жил в VIII веке до Рождества Христова. Он родился в Иудее, недалеко от Вифлеема, в бедной семье и сам был простым пастухом. В то время Палестина была разделена на два царства: Израильское и Иудейское, причем в Израильском царстве процветало идолопоклонство. Господь послал Амоса на пророческое служение в Израиль, чтобы обличать нечестие развратившихся потомков Авраама. Несмотря на отсутствие образования, святой пророк Амос смело проповедовал, предсказывая бедствия за непослушание Богу не только израильтянам, но и соседним с Израилем народам. Пророк Амос предупреждал, что на Израиль должен излиться особенно сильный гнев Божий, ибо Господь гораздо сильнее прогневляется и наказывает за грехи тех, которые уже познали истину и имели возможность на опыте познать благость Божию.

За свои обличения святому пророку приходилось терпеть много неприятностей. Особенно сильно с ним враждовал некто Амасия, жрец идольского капища в Вефиле. Он клеветал на святого Амоса царю Иеровоаму, избивал его, пытался льстивыми речами уговорить пророка уйти из Израиля и перестать обличать идолопоклонство. Но святой Амос не переставал пророчествовать и даже предсказал самому Амасии, что, когда в Израиль придут иноземные завоеватели, его собственную семью постигнут тяжкие бедствия. За это пророчество Амасия стал беспощадно бить Амоса, а сын жреца Озия нанес пророку смертельную рану. Едва живого, святого пророка Амоса отвезли на родину, в Иудею, где он скончался.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.