Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





И ны́не, Богоро́дичен. Вхо́д, проки́мен дне́. Чте́ния 3.



И ны́ не, Богоро́ дичен. Вхо́ д, проки́ мен дне́. Чте́ ния 3.

При́ тчей чте́ ние. (глава́ 10 и 8)

Па́ мять пра́ веднаго с похвала́ ми, / и благослове́ ние Госпо́ дне на главе́ его́. / Блаже́ н челове́ к, и́ же обре́ те прему́ дрость, / и сме́ ртен, и́ же уве́ де ра́ зум. / Лу́ чше бо сию́ купова́ ти, / не́ жели зла́ та и сребра́ сокро́ вища. / Честне́ йшая же есть ка́ мений многоце́ нны, / все же честно́ е недосто́ йно ея́ есть. / Долгота́ бо дней и ле́ та живота́ в десни́ це ея́. / в шу́ йце же ея́ бога́ тство и сла́ ва. / От уст ея́ исхо́ дит пра́ вда, / зако́ н же и ми́ лость на язы́ це но́ сит. / Послу́ шайте у́ бо мене́, о ча́ да, честна́ я бо реку́, / и блаже́ н челове́ к, / и́ же пути́ моя́ сохрани́ т: / исхо́ ди бо мои́ – исхо́ ди живота́, и уготовля́ ется хоте́ ние от Го́ спода. / Сего́ ра́ ди молю́ ва́ с, и предлага́ ю мой глас сыново́ м челове́ ческим: / я́ ко а́ з прему́ дрость устро́ их, сове́ т/ и ра́ зум и смы́ сл а́ з призва́ х. / Мой сове́ т и утверже́ ние, / мой ра́ зум, моя́ же кре́ пость. / А́ з мене́ лю́ бящия люблю́, / и́ щущии же мене́ обря́ щут благода́ ть. / Разуме́ йте у́ бо, незло́ бивии, кова́ рство, / ненака́ заннии же, прилага́ йте сердца́. / Послу́ шайте мене́ и па́ ки, честна́ я бо реку́, / и отве́ рзу от усте́ н пра́ вая, / я́ ко и́ стине поучи́ тся горта́ нь мой, / ме́ рзски же пре́ до мно́ ю устны́ лжи́ выя. / С пра́ вдою вси́ глаго́ лы уст мои́ х: / ничто́ же в них стро́ потно, ниже́ развраще́ нно. / Вся пра́ ва су́ ть разумева́ ющим/ и про́ ста обрета́ ющим ра́ зум. / Науча́ ю бо ва́ с и́ стине, / да бу́ дет о Го́ споде наде́ жда ва́ ша, / и испо́ лнитеся Ду́ ха.

Прему́ дрости Соломо́ новы чте́ ние (главы 4 и 5)

Пра́ ведник, а́ ще пости́ гнет сконча́ тися, в поко́ и бу́ дет. / Осу́ дит же пра́ ведник, умира́ яй живу́ щия нечести́ выя. / У́ зрят бо кончи́ ну пра́ веднаго, и не разуме́ ют, что совеща́ ша о не́ м, / я́ ко пове́ ржет Госпо́ дь нечести́ выя, безгла́ сны ни́ ц/ и поколе́ блет их от основа́ ний, / и до после́ дняго исче́ знут в боле́ зни, / и па́ мять их поги́ бнет. / Прии́ дут бо в помышле́ ние согреше́ ний своих ужа́ сни, / и обличи́ т их сопроти́ в беззако́ ния их. / Тогда́ станет в дерзнове́ нии мно́ зе пра́ ведник пред лице́ м оскорби́ вших его́, / и отмета́ ющих труды́ его́. / Ви́ девше же его́ смяту́ тся стра́ хом мно́ гим/ и ужа́ снутся о пресла́ вном спасе́ нии его́. / Реку́ т бо в себе ка́ ющеся, / и в тесноте́ духа воздо́ хнут, и реку́ т: / сей бе, его́ же име́ хом не́ когда в посме́ х, и в при́ тчу поноше́ ния безу́ мнии. / Житие́ его́ вмени́ хом неи́ стово, / и кончи́ ну его́ безче́ стну. / Ка́ ко вмени́ ся в сыне́ х Бо́ жиих, / и во святых жре́ бий его́ есть? / У́ бо заблуди́ хом от пути́ и́ стиннаго, / и пра́ вды свет не облиста́ нам, / и со́ лнце не возсия́ нам. / Беззако́ нных испо́ лнихомся сте́ зь, и поги́ бели, / и ходи́ хом стези́ непрохо́ дны, / пути́ же Госпо́ дня не разуме́ хом.

Прему́ дрости Соломо́ новы чте́ ние. (глава́ 10, 6, 8 и 9):

Уста пра́ веднаго ка́ плют прему́ дрость, / устне́ же муже́ й му́ дрых ве́ дят благода́ ть. / Уста му́ дрых поуча́ тся прему́ дрости, / пра́ вда же избавля́ ет их от сме́ рти. / Сконча́ вшуся му́ жу пра́ ведну, не поги́ бнет наде́ жда. / Сын бо пра́ веден ражда́ ется в живо́ / и во бла́ гих своих пло́ д пра́ вды обы́ мет. / Свет пра́ ведным всегда́, / и от Го́ спода обря́ щут благода́ ть и сла́ ву. / Язы́ к му́ дрых до́ брая свесть, / и в се́ рдце их почи́ ет му́ дрость. / Лю́ бит Госпо́ дь преподо́ бная сердца́, / прия́ тни же Ему́ вси́ непоро́ чнии в пути́. / Му́ дрость Госпо́ дня просвеща́ ет лице́ разумнаго. / Постига́ ет бо жела́ ющия ю́, / пре́ жде да́ же разуме́ ти ю́, / и удо́ бь у́ зрится от лю́ бящих ю́. / У́ треневавый к ней не утруди́ тся, / и бдя́ й ея́ ра́ ди вско́ ре без печа́ ли бу́ дет. / Я́ ко досто́ йных ея́ сама́ обхо́ дит и́ щущи, / и во стезя́ х ея́ явля́ ется и́ м благоприе́ мне. / Му́ дрости никогда́ же одоле́ ет зло́ ба. / Сих ра́ ди и рачи́ тель бы́ х добро́ ты ея́, / и возлюбих ю́, и поиска́ х от ю́ ности моея́. / И взыска́ х неве́ сту привести́ себе, / я́ ко всех Влады́ ка возлюби́ ю́. / Таи́ бница бо есть Бо́ жия хи́ трости, / и обрета́ тельница де́ л Его́. / Труды́ ея́ су́ ть доброде́ тели, / целому́ дрию же и ра́ зуму та́ учи́ т, / пра́ вде и му́ жеству, / и́ хже потре́ бнее ничто́ же есть в житии́ челове́ ком. / А́ ще же и многоисску́ ства жела́ ет кто, / весть дре́ вняя, и бы́ ти хотя́ щая разсмо́ трит. / Свесть изви́ тия слове́ с, и разреше́ ния гада́ ний, / зна́ мения и чудеса́ проразуме́ ет/ и сбытия́ време́ н и ле́ т, / и всем сове́ тник есть бла́ г, / я́ ко безсме́ ртие есть в ней, / и благосла́ вие во обще́ нии слове́ с ея́. / Сего́ ра́ ди бесе́ довах ко Го́ споду, и помоли́ хся Ему́, / и ре́ х от всего́ се́ рдца моего́: / Бо́ же отце́ в и Го́ споди ми́ лости, / сотвори́ вый вся сло́ вом Твои́ м, / и му́ дростию Твое́ ю устро́ ивый челове́ ка, / да владе́ ет бы́ вшими от Тебе́ тварьми́ / и да управля́ ет мир в преподо́ бии и пра́ вде. / Да́ ждь ми́ Твои́ х престо́ лом приседя́ щую прему́ дрость, / и не отлучи́ мене́ от о́ трок Твоих, / я́ ко а́ з ра́ б Тво́ й, и сын рабы́ ни Твоея́. / Посли́ ю́ с Небе́ с от свята́ го жили́ ща Твоего́ / и от Престо́ ла сла́ вы Твоея́, / да су́ щи со мно́ ю научи́ т мя, / что благоуго́ дно есть пред Тобо́ ю. / И наста́ вит мя в ра́ зум, / и сохрани́ т мя в сла́ ве свое́ й. / Помышле́ ния бо сме́ ртных вся боязли́ ва, / и погреши́ тельна умышле́ ния их.

На лити́ и стихи́ ры самогласны, глас 2:

Ум преподо́ бен, я́ ко при́ сно к Бо́ гу внима́ ющ, / свобо́ ден же и самоизво́ лен, я́ ко страстьми́ непорабоще́ н, / ду́ шу чи́ сту поще́ нием, / се́ рдце ми́ лостивно и слеза́ ми умиле́ нно, / те́ ло же моли́ твами к Бо́ гу служе́ бно, / Са́ вво блаже́ нне, стяжа́ л еси́, / и сло́ во му́ дростно смире́ нием украси́ л еси́, / ве́ сь от ю́ ности благонра́ вием Христу́, о́ тче, усво́ ився, / от Него́ же первосвяти́ тель, я́ ко апо́ стол, / лю́ дем твои́ м дарова́ лся еси́ досто́ йно, / я́ же Ева́ нгелием породи́ л еси́, / и Правосла́ вием обогати́ л еси́. / И ны́ не предстоя́ Христу́ Бо́ гу, / от вся́ ких бед сия́ изба́ вити/ и спасти́ ду́ ши на́ ша, моли́ ся.

Глас 4:

Ева́ нгельских исто́ чник, / словесы́ твои́ ми, святи́ телю, люде́ й твои́ х сердца́ напои́ л еси́, / и се́ мя благоче́ стия в них моли́ твами твои́ ми возрасти́ л еси́, / и сия́ прине́ сл еси́ Христу́ плод изря́ ден. / Ны́ не, я́ ко предстоя́ у Него́ с ли́ ки апо́ стол и святи́ тель, / помина́ й к Нему́ моли́ твами твои́ ми, / сохрани́ ти ны́ от вся́ каго озлобле́ ния, / я́ ко в мире соверша́ ти па́ мять твою́.

Се́ рбская вели́ кая Це́ рковь, / со свяще́ нными и все́ ми ве́ рными пра́ зднующи, / в па́ мять благу́ ю па́ стыря и учи́ теля, / и веселя́ щися зове́ т: / ду́ ши пра́ ведных в руце́ Бо́ жии, / нам же дарова́ святы́ я их мо́ щи. / Прииди́ те, ве́ рнии, духо́ вно возвесели́ мся, / успе́ ние и моще́ й пренесе́ ние, / о́ ба пра́ зднства святы́ х почита́ юще, / и сих, я́ ко цве́ ты, хвала́ ми увязе́ м, реку́ ще: / ра́ дуйся, ми́ лостыни пода́ телю, Симео́ не блаже́ нне, / челове́ че Небе́ сный: / ра́ дуйся, чистоты́ оби́ телище, Са́ вво свяще́ нне, / земны́ й А́ нгеле: / ра́ дуйся, дво́ ице свята́ я, / апо́ стольски лю́ ди своя́ научи́ вшая/ и предте́ кшая им пути́ живо́ тнаго. / Но я́ ко Тро́ ице со А́ нгелы предстоя́ ще, / мир земли́ на́ шей испроси́ те, / и душа́ м на́ шим ве́ лию ми́ лость.

Сла́ ва, глас 5:

Апо́ столов сро́ дныя чистоты́ жела́ нием/ плотски́ я любве́ измла́ да избежа́ в, / те́ ло же неудобопокори́ вое брозда́ ми воздержа́ ния обузда́ в, / благопокори́ во души́ повину́ л еси́, / по́ мысла си́ лою го́ ршее лу́ чшему покори́ в, / Боже́ ственнаго Ду́ ха сосу́ д удосто́ ився, / пе́ рвый седа́ лище Се́ рбское украси́ л еси́, / и лю́ ди твоя́ Богому́ дрию научи́ л еси́. / И ны́ не у Христа́ предстоя́ дерзнове́ нно, / Са́ вво блаже́ нне, святи́ телю Богому́ дре, / приле́ жно к Нему́ моли́ ся, / спасти́ ду́ ши пою́ щих святу́ ю па́ мять твою́.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.