|
|||
Ирмо́с: Просвеще́ние Твое́, Го́споди, низпосли́ нам/ и от мглы прегреше́ний разреши́ ны, Бла́же,/ Твой ми́р да́руяй.Песнь 4 Ирмо́ с: Любве́ ра́ ди, Ще́ дре, Твоего́ о́ браза/ на Кресте́ Твое́ м стал еси́, / и раста́ яшася язы́ цы: / Ты бо еси́, Человеколю́ бче, / кре́ пость моя́ и хвале́ ние . У блажа́ я стра́ ждущих терпе́ ние, / подо́ бием, му́ чениче, честны́ х страда́ ний/ сим уподо́ бился еси́, Богому́ дре пребога́ те. И ды́ й ве́ рою к му́ чеников Боже́ ственному сосло́ вию, блаже́ нне, / тебе́ сама́ го жела́ ющей бре́ мя досточу́ дное, Богому́ дре, отда́ л еси́. О чище́ н, я́ коже зла́ то, му́ чениче, я́ зв горни́ лом, / чисте́ йший яви́ лся еси́, / нося́ Зижди́ теля страсте́ й изображе́ ние. Богоро́ дичен: Д е́ вство по Рождестве́ запеча́ танно познава́ ющи, Отрокови́ це, / несказа́ нно рожде́ ннаго Сло́ ва из боку́ Твое́ ю ве́ рно велича́ ла еси́. Песнь 5 Ирмо́ с: Просвеще́ ние Твое́, Го́ споди, низпосли́ нам/ и от мглы прегреше́ ний разреши́ ны, Бла́ же, / Твой ми́ р да́ руяй. Я́ ко светоза́ рная возше́ л еси́ звезда́ от за́ пад, / и заше́ л еси́, му́ чениче, страда́ ньми терпели́ вно, / а́ бие к за́ падом возсия́ л еси́, озаря́ я концы́. М у́ ченически подвиза́ лся еси́, / ногте́ й терза́ ния, о́ стрыми, му́ чениче, тростьми́ сбода́ емь, / и лука́ ваго жа́ ла ве́ рно притупля́ я благода́ тию. В ра́ жия изнемого́ ша, Богому́ дре, на тя кова́ рствия, / и́ бо к Бо́ гу воззре́ нием неукло́ нным/ плотски́ я ра́ ны, я́ коже безпло́ тен, терпе́ л еси́. Богоро́ дичен: С кве́ рны вся́ кия омы́ й, Де́ во, ду́ шу мою́, вопию́ Ти, / и спаси́ мя, Чи́ стая, / я́ же и́ стиннаго Бо́ га Спа́ са на земли́ вопло́ щшая. Песнь 6 Ирмо́ с: Возопи́, прообразу́ й погребе́ ние тридне́ вное, / проро́ к Ио́ на, в ки́ те моля́ ся: / от тли изба́ ви мя, Иису́ се, Царю́ сил. Б ие́ мый, ра́ нами плотски́ ми уязви́ л еси́ безбо́ жныя, / неисце́ льно неду́ гующия неве́ дением, / и боля́ щим яви́ лся еси́ врач, страда́ льче Вонифа́ тие. В озвыша́ емь к Бо́ гу, блаже́ нне, прило́ гом по́ двигов, / враги́ неви́ димыя разрази́ л еси́ / и низринове́ нным помо́ щник, страстоте́ рпче, был еси́. В лачи́ мь по земли́, я́ коже ка́ мень многоце́ нен, страда́ льче, / пре́ лести низложи́ л еси́ утвержде́ ние, / ве́ рных же сердца́ наипа́ че ве́ рою утверди́ л еси́. Богоро́ дичен: К упина́ Тя прообража́ ше, Всенепоро́ чная, пе́ рвее, / горя́ щи и ника́ коже опаля́ ема, Пречи́ стая, / и́ бо, я́ коже она́, не опали́ лася еси́, Бо́ га вопло́ щши. Конда́ к, глас 4. Подо́ бен: Яви́ лся еси́: С вяще́ ние непоро́ чное самово́ льне Тебе́ приве́ л еси́, и́ же от Де́ вы тебе́ ра́ ди роди́ тися хотя́ щему, / свя́ те венчено́ сче, прему́ дре Вонифа́ тие. Песнь 7 Ирмо́ с: Авраа́ мстии иногда́ в Вавило́ не о́ троцы/ пе́ щный пла́ мень попра́ ша, / пе́ сньми взыва́ юще: / отце́ в на́ ших Бо́ же, благослове́ н еси́. Коле́ н не преклони́ в истука́ нным, / во искуше́ ние ве́ рглся еси́ велича́ йшее, и́ стинно, му́ чениче, в пещь, / в не́ йже ороша́ емый, благода́ рствовал еси́ Христу́ во ве́ ки. Разори́ ти кре́ пость твоего́ испове́ дания тща́ ся, / льстивому́ дренный во вну́ тренняя твоя́ клоко́ чущее о́ лово неми́ лостивно влива́ ет, / но я́ ве посрами́ ся. Посе́ чен быв усе́ рдно в честну́ ю твою́ главу́, / врага́ льсти́ ваго многоко́ зненную главу́ отсе́ кл еси́ твоего́ му́ жества мече́ м, / му́ чениче Христо́ в Богому́ дре. Богоро́ дичен: Да гла́ сы подоба́ ющими песносло́ влю Тя, Отрокови́ це, / страсте́ й мя изба́ ви моли́ твами Твои́ ми, / бед же и скорбе́ й и лука́ вых челове́ к, / озло́ бити мя и́ щущих. Песнь 8 Ирмо́ с: Изба́ вителю всех, Всеси́ льне, / посреде́ пла́ мене благоче́ ствовавшия, / снизше́ д, ороси́ л еси́ / и научи́ л еси́ пе́ ти: / вся дела́, благослови́ те, по́ йте Го́ спода. Поле́ зно твое́ де́ лая спасе́ ние Христо́ с, Вонифа́ тие, / взыска́ юща моще́ й добропобе́ дных му́ чеников, тя укрепля́ ет, / е́ же ве́ рно взыскал еси́ сам бы́ ти. Блаже́ нней госпожи́ блаже́ нно сокро́ вище пода́ лся еси́, блаже́ нне, / и́ мже обогати́ вшися, поя́ ше весе́ лым се́ рдцем: / вся дела́, благослови́ те, по́ йте Го́ спода. Со тща́ нием сла́ вная жена, воздви́ гши храм свяще́ ннейший, / тя в нем положи́, су́ щий Боже́ ственныя Тро́ ицы храм, / страстоте́ рпче Христо́ в Вонифа́ тие. Умертви́ вся за любо́ вь Зижди́ теля, умерщвля́ ющаго стра́ сти тлетво́ рныя, / животворя́ й моли́ твою твое́ ю я́ сно вопию́ щия: / вся дела́, благослови́ те, по́ йте Го́ спода. Богоро́ дичен: На Тя, Чи́ стую, Пребоже́ ственный, низше́ д, я́ коже весть, / воплоти́ ся и челове́ ки обожи́, песнопою́ щия, Де́ во: / вся дела́, благослови́ те, по́ йте Го́ спода. Песнь 9 Ирмо́ с: Е́ ва у́ бо неду́ гом преслуша́ ния/ кля́ тву всели́ ла есть; / Ты же, Де́ во Богоро́ дице, / прозябе́ нием чревоноше́ ния ми́ рови Благослове́ ние процвела́ еси́. / Тем Тя вси велича́ ем. Ви́ девши тя, бре́ мя свяще́ нное, ра́ довашеся, вопию́ щи, приснопо́ мнимая: / раба́ посла́ х тя, блаже́ нне, господи́ на и́ стинна прие́ млю, / рабо́ ты мя зол избавля́ юща твои́ ми благоприя́ тными мольба́ ми. Я́ ко крин, во удо́ лиих мы́ сленных процве́ л еси́ му́ чеников, Вонифа́ тие, / я́ коже фи́ никс, возвы́ сился еси́, / я́ ко кедр, позна́ лся еси́ миродыха́ нен, / яви́ лся еси́ избра́ нный, я́ ко кипари́ с, / благово́ нствуя ду́ ши на́ ша. Днесь па́ мять твоя́ нам возсия́, страстоте́ рпче, / я́ коже со́ лнце, сия́ нием Боже́ ственных дарова́ ний, / просвеща́ ющи ду́ ши пою́ щих тя, страсте́ й же мглу отгоня́ ющи, / му́ чениче Богому́ дре всеблаже́ нне. Я́ ко со́ лнце от за́ пад, возсия́ л еси́ / и восто́ чнаго гра́ да дости́ гл еси́, / иде́ же пострада́ в и сме́ ртию заше́ д, к жи́ зни восте́ кл еси́ / и Рим све́ тлый дости́ гл еси́, / сего́ огражда́ я мольба́ ми твои́ ми. Богоро́ дичен: Све́ том мя озари́ Твои́ м, Всенепоро́ чная, / во тьме содержи́ маго грехо́ вней, Богоро́ дице, / и пода́ ждь во дне ходи́ ти Боже́ ственных повеле́ ний, Богоневе́ сто, / я́ ко да пою́ Тя, Всепе́ тую. Святой мученик Вонифатий пострадал за Христа в 290 году, в царствование римских императоров Диоклетиана и Максимиана (284–305). Он был рабом знатной римлянки Аглаиды. Она поручила ему управление ее домом и обширными имениями. Вонифатий состоял с Аглаидой в беззаконном сожительстве («в нечистоте валяшася и пияница бяше»). Вместе с тем он был милостив к нищим и охотно принимал странников. Сознавая себя рабом греха, Вонифатий молил Бога, чтобы Он избавил его от сетей дьявольских и сделал бы его победителем над своими вожделениями и страстями. Господь услышал Своего раба, но устроил так, чтобы он мог греховные дела омыть кровью и увенчать душу свою венцом мученическим. В то время на Востоке было сильное гонение на христиан. Аглаида пожелала иметь у себя в доме мощи святых мучеников, надеясь под их покровительством получить спасение. Она отправила на Восток Вонифатия с несколькими слугами, чтобы он выкупил святые мощи у нечестивых мучителей. Уезжая, он спросил Аглаиду: «А если мое тело к тебе, за Христа замученное, принесут, примешь ли его с честью? » Аглаида укорила его в глумлении и заметила, что ему нужно хранить кротость и воздержание, чтобы достойно принять мощи святых. Вонифатий запомнил слова своей госпожи и, размышляя в пути о своей жизни, сожалел о преждесодеянных грехах. Все время, пока они добирались до малой Азии, Вонифатий постился и прилежно молился Богу. В киликийском городе Тарсе (Малая Азия) Вонифатий оставил своих спутников в гостинице, а сам поспешил на Городскую площадь, где при стечении множества народа христианских мучеников подвергали жесточайшим пыткам. Лица мучеников сияли духовной радостью, ибо благодать Божия укрепляла их в подвиге. Пораженный мужеством святых, Вонифатий исполнился Божественной ревности и всенародно объявил себя христианином. Он бросился к мученикам, стал с благоговением обнимать их ноги и молить Господа о даровании и ему мученического венца. Судья допросил святого Вонифатия и, когда получил от него решительный отказ принести жертву идолам, предал его на мучения. Святого Вонифатия подвесили вверх ногами и начали жестоко бить, пока не показались кости, затем вонзали под ногти иглы. Видя его стойкость, влили ему в горло расплавленное олово. Однако Господь, по молитве мученика, таинственно сохранил его невредимым. Народ прославил Господа Иисуса Христа за терпение страдальца и устремился к языческому капищу, чтобы уничтожить идолов. Судья спасся от смерти бегством и мог продолжить мучения лишь на следующий день, когда народное волнение несколько утихло. Святого мученика бросили в кипящую смолу, но он вновь остался невредим. Внезапно сошел Ангел и оросил мученика Небесной прохладой, смола вылилась, вспыхнула и обожгла самих нечестивых мучителей. Тогда судья приказал отсечь святому Вонифатию голову. Перед казнью святой мученик молился Господу о прощении грехов, в безумии содеянных, и о избавлении стада Христова от всякого нечестия и заблуждения языческого. Из раны святого мученика истекли кровь и молоко. 550 язычников были удивлены этим чудом и уверовали во Христа. Спутники Вонифатия выкупили тело святого за 500 золотых монет и с почестями доставили Аглаиде, которую Ангел уже предуведомил о происшедшем. Аглаида с благоговением встретила тело святого мученика. В своем имении, в 50-ти стадиях от Рима, она построила храм, где положила мощи мученика. они прославились множеством чудес, по молитвам мученика Вонифатия исцелялись больные и страждущие от духов нечистых. Аглаида раздала все свое имущество нищим и в покаянии провела 15 лет в монастыре. Еще при жизни она получила дар изгнания бесов. По кончине была погребена рядом с мучеником Вонифатием. Подвиг святого мученика Вонифатия учит нас, как «растленное естество имуще, покаянием истинным и добрым изменением» сделаться достойными тех страданий, которые претерпел за нас Господь. По молитвам святого Вонифатия верующие люди обретают исцеление от недугов, избавление от греховных страстей – пьянства и распутства.
|
|||
|