Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Comment on the data in the diagram and give your personal opinion on the subject of the project.



Comment on the data in the diagram and give your personal opinion on the subject of the project.

Write 200—250 words.

Use the following plan:

— make an opening statement on the subject of the project work;

— select and report 2− 3 main facts;

— make 1− 2 comparisons where relevant;

— outline a problem that can arise with using smartphones and suggest the way of solving it;

— draw a conclusion giving your personal opinion on the role of smartphones in our life.

Спрятать пояснение

Пояснение.

40. 1 Nowadays a lot of teenagers spend their free time reading books particularly there is a variety of book genres. The aim of the project I am currently working on is to find out what book genres are popular among teenagers in Zetland. As part of my project, I have found and analyzed some relevant data presented in the table.

According to the data, the teenagers in Zetland have quite a wide range of tastes when it comes to book genres. It is clear, that the vast majority of the respondents enjoy reading adventure novels as well as detective stories (55. 4% and 55. 3% respectively). Sports stories are also quite popular with the teenage readers (49. 2%), whereas romantic novels appear to be at the bottom of the table.

It is worth mentioning that animal stories are two time less preferable than adventure novels. To my mind, books about animals are written mostly for little children, not for teenage readers.

Statistics reveal one problem connected with reading. Obviously, there are no classical books in the table. Thus, teenagers in Zetland prefer reading books for relaxation than broadening their horizons. One solution to this problem is to organize discussing clubs for the adolescents there they can meet professors and theater actors, read together and read serious books. Live communication encourages better than boring lessons.

In conclusion, I firmly believe that reading is significant for teenagers. I hope the adolescents will be able to learn more reading different book genres. (245  words)

 

40. 2 Many people believe that smartphones have become an essential part of modern life. The aim of the project I am working on is to find out what people use their smartphones for in Zetland. As part of my project, I have found and analyzed some relevant data presented in the diagram.

According to the data, there is quite a wide range of reasons when it comes to using smartphones. It is clear, that the vast majority of the respondents enjoy emailing as well as making phone calls (79% and 78% respectively). Surfing the internet is also quite popular with the smartphone users (58%), whereas paying for purchases appears to be at the bottom of the table.

It is worth mentioning that smartphones are used for playing computer games less often than for emailing. To my mind, it is comfortable to be in touch everywhere when it comes to business. At the same time, gaming is the most popular pastimes among teenagers.

One problem that people often face using smartphones is the poor quality of signal in some areas. It is very crucial nowadays due to the internet is necessary for using all options that modern devices provide. One solution to this problem is to create free Wi-Fi zones in public places, such as libraries, railway stations, parks where people can spend their time effectively and gain access to the internet for free.

In conclusion, I firmly believe that smartphones play a significant role in our life. I hope people will use them wisely.

(253  words)

Спрятать критерии

Критерии проверки:

Критерий Критерии оценивания ответа на задание Баллы
K1 Решение коммуникативной задачи  
Задание выполнено полностью: содержание отражает полно и точно все аспекты, указанные в задании; стилевое оформление речи выбрано правильно (допускается 1 неполный/неточный аспект и 1 нарушение нейтрального стиля)
Задание выполнено в основном: 1 аспект не раскрыт остальные раскрыты полно), ИЛИ 1 аспект не раскрыт, и 1 раскрыт неполно/неточно, ИЛИ 2–3 аспекта раскрыты неполно/неточно; стилевое оформление речи в основном правильно (допускаются 2–3 нарушения нейтрального стиля)
Задание выполнено не полностью: 1 аспект не раскрыт, и 2–3 раскрыты неполно/неточно, ИЛИ 2 аспекта не раскрыты (остальные раскрыты полно), ИЛИ 2 аспекта содержания не раскрыты и 1 раскрыт неполно/ неточно, ИЛИ 4–5 аспектов раскрыты неполно/неточно; имеются ошибки в стилевом оформлении речи (допускаются 4 нарушения нейтрального стиля)
Задание не выполнено: все случаи, не указанные в оценивании на 1, 2 и 3 балла, ИЛИ ответ не соответствует требуемому объёму, ИЛИ более 30% ответа имеет непродуктивный характер (т.   е. текстуально совпадает с опубликованным источником)
K2 Организация текста  
Высказывание логично, структура текста соответствует предложенному плану, текст правильно разделён на абзацы средства логической связи использованы правильно
Высказывание логично, структура текста соответствует предложенному плану, текст правильно разделён на абзацы, средства логической связи использованы правильно (допускается 1–3 ошибки)
В высказывании имеются 4–5 ошибок в организации текста И/ИЛИ отсутствует вступление или заключение
В высказывании имеются 6 и более ошибок в организации текста, И/ИЛИ отсутствует вступление и заключение, И/ИЛИ предложенный план ответа полностью не соблюдается, И/ИЛИ отсутствует деление на абзацы
K3 Лексика  
Используемый словарный запас соответствует высокому уровню сложности задания, практически нет нарушений использовании лексики (допускается 1 лексическая ошибка)
Используемый словарный запас соответствует высокому уровню сложности задания, однако имеются 2–3 лексические ошибки, ИЛИ словарный запас ограничен, но лексика использована правильно
Используемый словарный запас не вполне соответствует высокому уровню сложности задания, в тексте имеются 4 лексические ошибки
Используемый словарный запас не соответствует высокому уровню сложности задания, в тексте имеются 5 и более лексических ошибок
K4 Грамматика  
Используемые грамматические средства соответствуют высокому уровню сложности задания, нарушений практически нет (допускаются 1–2 неповторяющиеся грамматические ошибки)
Используемые грамматические средства соответствуют высокому уровню сложности задания, однако в тексте имеются 3–4 грамматические ошибки
Используемые грамматические средства не вполне соответствуют высокому уровню сложности задания, в тексте имеются 5–7 грамматических ошибок
Используемые грамматические средства не соответствуют высокому уровню сложности задания, имеются 8 и более грамматических ошибок
K5 Орфография и пунктуация  
Орфографические ошибки практически отсутствуют. Текст разделён на предложения с правильным пунктуационным оформлением (допускается 1 орфографическая И/ИЛИ 1 пунктуационная ошибка)
В тексте имеются 2–4 орфографические И/ИЛИ пунктуационные ошибки
В тексте имеются 5 и более орфографических И/ИЛИ пунктуационных ошибок

Максимальное количество баллов

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.