Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





О́ба кано́на Окто́иха и преподо́бнаго, на 6. Его́же краегране́сие: Христо́с венча́ет тя му́ченическим венце́м, блаже́нне. Ио́сиф.. Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра



О́ ба кано́ на Окто́ иха и преподо́ бнаго, на 6. Его́ же краегране́ сие: Христо́ с венча́ ет тя му́ ченическим венце́ м, блаже́ нне. Ио́ сиф.

Глас 6.

Песнь 1

Ирмо́ с: Я́ ко по су́ ху пешеше́ ствовав Изра́ иль/ по бе́ здне стопа́ ми, / гони́ теля фарао́ на/ ви́ дя потопля́ ема, / Бо́ гу побе́ дную песнь/ пои́ м, вопия́ ше.

Ра́ достно ты проше́ д те́ сную стезю́ поста́, / муче́ ния широто́ ю вра́ жия попали́ л еси́ стремле́ ния/ и простра́ нную жизнь, блаже́ нне, насле́ довал еси́.

Ко́ рень тя, непло́ дный пре́ жде, пло́ дствует А́ нны тезоимени́ тый, / я́ ко дре́ вле Самуи́ ла, и да́ вшему тя дае́ т Бо́ гу, / жития́ твоего́, му́ дре, благода́ ть зна́ менающи.

В свяще́ ннейший Боже́ ственный мона́ хов прише́ д чин, / я́ ко светле́ йшая звезда́, доброде́ тельми возсия́ л еси́, / ве́ рныя озаря́ я та́ инственно, преподо́ бне Стефа́ не.

Стесни́ в те́ ло заключе́ нием те́ снаго до́ му, / впери́ л еси́ ум к небе́ сным, му́ дре, / восхожде́ нии до́ бре распространя́ яся.

Богоро́ дичен: Непрохо́ дную дверь, чи́ стый чистоты́ храм, / до́ брую в жена́ х, Святу́ ю Влады́ чицу/ гла́ сы свяще́ нными, свяще́ ннии лю́ дие, просла́ вим.

Песнь 3

Ирмо́ с: Несть свят, / я́ коже Ты, Го́ споди Бо́ же мой, / вознесы́ й рог ве́ рных Твои́ х, Бла́ же, / и утверди́ вый нас на ка́ мени/ испове́ дания Твоего́ .

Ум твой, зре́ нием к Бо́ гу удобря́ емь, о́ тче, красне́ йший яви́ ся, / и благода́ ти вся́ кия испо́ лнен вои́ стинну, / и Боже́ ственныя све́ тлости прича́ стник.

Честне́ й ико́ не Христо́ ве/ и Того́ Ро́ ждшия покланя́ яся, блаже́ нне, / царя́ злочести́ ваго повеле́ ние ме́ рзское возненави́ де си́ лою Боже́ ственнаго Ду́ ха.

Желе́ зы тебе́, желе́ зно иму́ ща се́ рдце, / пребезу́ мный, связа́ в, отсыла́ ет в темни́ цу/ я́ ко храни́ теля Христо́ вых догма́ т, Стефа́ не всеблаже́ нне.

Твоя́ кра́ сныя я́ вственно име́ л еси́, преподо́ бне, но́ ги, / муче́ ния к стезя́ м ступа́ ющия све́ тло/ и главы́ вра́ жия сокруша́ ющия, Стефа́ не многострада́ льне.

Богоро́ дичен: Из Тебе́, еди́ ныя Чи́ стыя, Пребоже́ ственное Сло́ во воплоти́ ся, я́ ко весть, / и спасе́ ны от тли, / покланя́ ющияся за милосе́ рдие Боже́ ственному Его́ снизхожде́ нию.

Конда́ к, глас 8. Подо́ бен: Взбра́ нной:

Тро́ ицы рачи́ теля и Боже́ ственнаго Стефа́ на/ восхва́ лим ве́ рно пе́ сньми, празднолю́ бцы, от се́ рдца, / я́ ко почествова́ вша начерта́ ние кра́ сное Влады́ ки и Ма́ тере Его́, / и согла́ сно ны́ не от любве́ возопии́ м ему́, ра́ дующеся: / ра́ дуйся, о́ тче присносла́ вне.

Та́ же седа́ лен, глас 1. Подо́ бен: Гроб Твой, Спа́ се:

Кровь твоя́, му́ дре, та́ йно зове́ т от земли́ к Бо́ гу, / я́ коже А́ велева, Богому́ дре, / я́ сно бо пропове́ да Христо́ во вочелове́ чение. / Те́ мже посрами́ л еси́ иконора́ тных пре́ лесть и преше́ л еси́ в Небе́ сныя черто́ ги, / моли́ спасти́ нас.

Сла́ ва, подо́ бен то́ йже:

Поще́ нием просвети́ вся, я́ ко зла́ то в горни́ ле, / облиста́ л еси́, му́ дре, зако́ нным страда́ нием/ и вене́ ц прия́ л еси́, твоему́ зва́ нию подо́ бен. / Тем, ра́ дующеся, всесвяту́ ю твою́ па́ мять пра́ зднуем, / твоя́ по́ двиги почита́ юще, приснопа́ мятне Стефа́ не.

И ны́ не, Богоро́ дичен:

Безневе́ стная Чи́ стая Богоро́ дице Де́ во, / еди́ на ве́ рных предста́ тельнице и покро́ ве, / бед, и скорбе́ й, и лю́ тых обстоя́ ний вся изба́ ви, / на Тя упова́ ние, Отрокови́ це, иму́ щия, / и ду́ ши на́ ша спаси́ Боже́ ственными моли́ твами Твои́ ми.

Крестобогоро́ дичен:

Зря́ щи Тя, Христе́, всенепоро́ чная Ма́ ти, ме́ ртва на Кресте́ просте́ рта, вопия́ ше: / Сы́ не мой, собезнача́ льне Отцу́ и Ду́ ху, / что неизрече́ нное Твое́ сие́ строе́ ние, / и́ мже спасл еси́ пречи́ стых рук Твои́ х, Ще́ дре, созда́ ние?

Песнь 4

Ирмо́ с: Христо́ с моя́ си́ ла, / Бог и Госпо́ дь, / честна́ я Це́ рковь/ Боголе́ пно пое́ т, взыва́ ющи, / от смы́ сла чи́ ста о Госпо́ де пра́ зднующи .

Све́ том Ду́ ха просвеща́ емь, / мольба́ ми Боже́ ственными слепы́ м свет, о́ тче, по́ дал еси́, / твоего́ Влады́ ку и Бо́ га подража́ в, Богодохнове́ нне.

Ви́ ден был еси́ издале́ ча пла́ вающими в мо́ ри, / окормля́ я ты́ я, блаже́ нне, к ти́ хому приста́ нищу Боже́ ственною благода́ тию, / призыва́ ющия твое́ ве́ рно, о́ тче Стефа́ не, и́ мя.

Священноде́ йствуемь, / я́ коже заколе́ ние свяще́ нное прине́ слся еси́ тебе́ ра́ ди Пожре́ нному, Стефа́ не, / и перворожде́ нных во оби́ телех воспочи́ л еси́, ра́ дуяся.

Честны́ м твои́ м глаго́ лом пре́ жде на по́ лы сухи́ й здрав яви́ ся весь, / удиви́ вся, му́ чениче, да́ нной ти благода́ ти с высоты́ оби́ льно/ челове́ ков на исправле́ ние.

Богоро́ дичен: На Тя, Пренепоро́ чная, спасе́ ния моего́ наде́ жды возложи́ х, / к Твоему́ покро́ ву прибего́ х, / бу́ ди ми, Отрокови́ це, помо́ щница, лю́ тых избавля́ ющи мя.

Песнь 5

Ирмо́ с: Бо́ жиим све́ том Твои́ м, Бла́ же, / у́ тренюющих Ти ду́ ши любо́ вию озари́, молю́ ся, / Тя ве́ дети, Сло́ ве Бо́ жий, / и́ стиннаго Бо́ га, / от мра́ ка грехо́ внаго взыва́ юща .

Му́ ченическими венча́ почестьми́ / по́ стническия твоя́ труды́ и́ стинно, преподо́ бне Стефа́ не, / подвигополо́ жник еди́ н Бог наш, на уби́ йцы укрепи́ вый тя.

Подвиза́ яся благосла́ вно, / со мно́ жеством му́ ченик в темни́ цах приобща́ яся, му́ чениче, обре́ лся еси́, / тя бо, я́ ко зве́ зды незаходи́ мое со́ лнце, обстоя́ ще, пребо́ льше просвеща́ хуся.

Глаго́ лы Боже́ ственными свяще́ нныя испове́ дники/ и подража́ тели Боже́ ственных страсте́ й/ ублажа́ ем, три ста и четы́ редесять и два, / безбо́ жных пора́ товавшия.

Власо́ в отъя́ тие руга́ тельно, / уше́ с отре́ зание и рук, уде́ с же Боже́ ственных пожже́ ние/ по ико́ не Христо́ ве подъя́ ше мно́ жество преподо́ бных благосла́ внейшее.

Богоро́ дичен: Пресвята́ я, Я́ же Бо́ га еди́ на на земли́ я́ ко и́ стинно Пресвята́ го ро́ ждшая, / Тя, Богоро́ дицу, при́ сно пропове́ дающия освяти́ / и спаси́ хода́ тайством Твои́ м.

Песнь 6

Ирмо́ с: Жите́ йское мо́ ре/ воздвиза́ емое зря напа́ стей бу́ рею, / к ти́ хому приста́ нищу Твоему́ прите́ к, вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́ т мой, / Многоми́ лостиве .

Слове́ с твои́ х си́ лы зло́ бы обрета́ тель претерпе́ ти не возмо́ же, / те́ мже ю́ зам тя, Стефа́ не, и ра́ нам, / сме́ рти же ну́ ждней суро́ во льстец предаде́.

Я́ ко хлеб, пеко́ мь огне́ м и за но́ зе неми́ лостивно пове́ шаемь, / всесоже́ глся еси́, Па́ вле, / и Бо́ гу же́ ртва прине́ слся еси́, соводворе́ ния му́ ченик сподобля́ емь.

Зако́ нно пострада́ вше заключе́ ни/ и удавле́ нием житие́ оста́ вльше/ во Ефе́ се преподо́ бнии мона́ си, осмь к три́ десятим, / и́ же ве́ рою и любо́ вию ублажа́ ем.

Кре́ пко суди́ щему проти́ вился еси́, / и ра́ нами рани́ му твоему́ те́ лу, / умре́ ти изво́ лил еси́ за Христа́ еди́ наго безсме́ ртнаго, / достосла́ вне Пе́ тре великоимени́ тый.

Богоро́ дичен: Еди́ ну Всепе́ тую и до́ брую в жена́ х Богороди́ тельницу, / христиа́ н сте́ ну необори́ мую, пречи́ стую Влады́ чицу/ несомне́ нным се́ рдцем ублажа́ ем.

Конда́ к, глас 3. Подо́ бен: Де́ ва днесь:

Из непло́ дна, преподо́ бне, ко́ рене/ возрасте́ ветвь/ первострада́ льцу тезоимени́ те, / мона́ хов наста́ вник вели́ к, о́ тче, яви́ лся еси́ / и, я́ рости не убоя́ вся царя́, / не хотя́ ща Христо́ в чествова́ ти о́ браз, / сего́ ра́ ди сконча́ вся, / му́ ченический вене́ ц прия́ л еси́, Стефа́ не.

И́ кос:

И́ же за́ висти оте́ ц и Бо́ га чуждь, / искуше́ ния тебе́ мно́ га и треволне́ ния воздви́ же, / не терпи́ зре́ ти твоего́ Боже́ ственнаго жития́ / и пра́ ваго твоего́ непреткнове́ ннаго ше́ ствия. / Ме́ рзский лука́ вствия на тя сшива́ ет, мне́ вся бы́ ти учени́ к, я́ коже Иу́ да пре́ жде, / и тебе́ в ру́ ки беззако́ нных, о́ тче, потща́ ся вложи́ ти, / Христа́ пропове́ дающа све́ тло и Того́ о́ бразу любо́ вию кла́ няющася, / Того́ ра́ ди му́ ченический вене́ ц прия́ л еси́, Стефа́ не.

Песнь 7

Ирмо́ с: Росода́ тельну у́ бо пещь/ соде́ ла А́ нгел/ преподо́ бным отроко́ м, / халде́ и же опаля́ ющее/ веле́ ние Бо́ жие мучи́ теля увеща́ вопи́ ти: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Возвести́ ся тебе́ коне́ ц, блаже́ нне, вседе́ тельным хоте́ нием, / те́ мже бо́ льшему посту́ вдал еси́ себе́ / и от сла́ вы в сла́ ву прехо́ диши, / убие́ н за Христа́, су́ щаго над все́ ми Бо́ га.

Тезоиме́ нно первострада́ льцу спросла́ вился еси́, / и́ бо камену́ емь неми́ лостивно, и влачи́ мь, и бие́ мь, / кровьми́ испо́ лнил еси́ зе́ млю и ду́ шу твою́ Го́ споду, ра́ дуяся, пре́ дал еси́.

На сто́ гнах, му́ чениче Стефа́ не, гра́ дских неми́ лостивно влачи́ мь, / угла́ дил еси́ муче́ ния стезю́ ве́ рным, / на ню́ же наступа́ ющии кре́ пко к Небе́ сному гра́ ду я́ ве доидо́ ша.

Богоро́ дичен: Свяще́ ннейшии проро́ цы провозвести́ ша, Чи́ стая, / явле́ ннейше та́ инство честна́ го Твоего́ Рождества́, / и ны́ не мы, сбытие́ све́ тло разуме́ юще, благоче́ стно Тя ублажа́ ем.

Песнь 8

Ирмо́ с: Из пла́ мене преподо́ бным ро́ су источи́ л еси́ / и пра́ веднаго же́ ртву водо́ ю попали́ л еси́, / вся бо твори́ ши, Христе́, то́ кмо е́ же хоте́ ти, / Тя превозно́ сим во вся ве́ ки.

Свире́ пейше, я́ коже зве́ рие, восхи́ тиша Христо́ ва а́ гнца бию́ щии, убива́ юще/ и с му́ жи беззако́ нными спогреба́ юще, / пребеззако́ нием живу́ щии.

Неми́ лостивно твою́ главу́ враг сокруши́, / ю́ же Бог в высоча́ йших венце́ м венча́ победи́ тельным, вене́ чниче многострада́ льне, / сла́ ва му́ чеников и всех преподо́ бных.

Терпели́ вно мучи́ телю противля́ яся, Богому́ дрый Андре́ й/ ра́ нами раздробля́ ется, и неми́ лостивно умерщвля́ ется пра́ ведный, / поя́ Влады́ це Христу́ во ве́ ки.

Святе́ йший дом уже́ быв, / и́ же над все́ ми святы́ ми Воспочива́ ющаго, / во твое́ м име́ л еси́ се́ рдцы живу́ ща, многострада́ льне Стефа́ не, во вся ве́ ки.

Богоро́ дичен: Кропле́ нием Боже́ ственныя Кро́ ве, Богоблагода́ тная, / из ребр истоще́ ныя Сы́ на Твоего́ и Бо́ га, / лука́ вым грехо́ м прибы́ вшую мне скве́ рну, – молю́ ся Тебе́, – омы́ й, Де́ во.

Песнь 9

Ирмо́ с: Бо́ га/ челове́ ком невозмо́ жно ви́ дети, / на Него́ же не сме́ ют чи́ ни А́ нгельстии взира́ ти, / Тобо́ ю бо, Всечи́ стая, яви́ ся челове́ ком/ Сло́ во воплоще́ нно, / Его́ же велича́ юще, / с Небе́ сными во́ и/ Тя ублажа́ ем .

Ви́ дев, ра́ дуяся, А́ нгелов чи́ ны, / патриа́ рхов, преподо́ бных, / проро́ ков, страда́ льцев, апо́ столов же и пра́ ведных всех, Богодохнове́ нне, / с ни́ миже совокупля́ яся, помяни́, заступи́ на земли́ чи́ сте ублажа́ ющих тя.

Я́ ко свет, я́ ко у́ тро, я́ ко вели́ кое со́ лнце, / я́ ко не́ бо, назве́ зденое чуде́ с светлостьми́ и я́ звами святы́ ми был еси́, / всех помышле́ ния, благохва́ лящих тя, Стефа́ не, украша́ я и́ стинно, / му́ чениче многострада́ льне.

Тве́ рдыми по́ стничества подви́ ги низложи́ в тьмы нача́ ла, о́ тче, пре́ жде/ и в после́ дняя пострада́ в кре́ пко, / всеконе́ чней па́ губе241 сия́ преда́ в, Стефа́ не, / му́ чеников добро́ то и преподо́ бных похвало́.

Твоя́ пресла́ вная па́ мять днесь/ пресве́ тлыми заря́ ми даро́ в Ду́ ха озаря́ ет земна́ я исполне́ ния, / ю́ же ра́ достно ны́ не пра́ зднующия просвети́ / и освяти́ ны, Богоблаже́ нне Стефа́ не.

Богоро́ дичен: Све́ та прия́ телище, Богора́ дованная, / священному́ чеников и́ стинно утвержде́ ние и преподо́ бных всех похвало́, / спаси́ ны от бед и обстоя́ ний, и враго́ в наше́ ствия, воспева́ ющия Тя.

Свети́ лен. Подо́ бен: Ду́ хом во святи́ лищи:

Боле́ зньми по́ стническими началозло́ бнаго зми́ я до конца́ умертви́ л еси́, / на конце́ же вене́ ц муче́ ния взем, Стефа́ не всехва́ льне, / поклоне́ ние подая́ честны́ м образо́ м, / я́ ко ве́ дый на первообра́ зное я́ ве преходи́ ти, всеблаже́ нне.


Сла́ ва, и ны́ не,

Богоро́ дичен: Неизрече́ ннаго Рождества́ была́ еси́ всенепоро́ чная Неве́ ста, / я́ ко су́ щи чисте́ йший храм, Богоро́ дице, / Све́ та бо преве́ чнаго, в Тя все́ льшагося, / родила́ еси́ – Бо́ га Сло́ ва, / пою́ ще Твое́ у́ бо Рождество́, велича́ ем досто́ йно Тебе́, / всенепоро́ чная Отрокови́ це.

На Литурги́ и

Блаже́ нны Окто́ иха на 4 и свята́ го песнь 3-я, на 4. Проки́ мен, глас 8: Восхва́ лятся преподо́ бнии во сла́ ве, / и возра́ дуются на ло́ жах свои́ х. Стих: Воспо́ йте Го́ сподеви песнь но́ ву, хвале́ ние Его́ в це́ ркви преподо́ бных. Апо́ стол к Тимофе́ ю, зача́ ло 291. Аллилу́ ия, глас 8: Блаже́ н муж боя́ йся Го́ спода, в за́ поведех Его́ восхо́ щет зело́. Стих: Си́ льно на земли́ бу́ дет се́ мя его́. Ева́ нгелие от Матфе́ я, зача́ ло 37. Прича́ стен: В па́ мять ве́ чную будет праведник, от слуха зла не убоится.

Святой преподобномученик и исповедник Стефан Новый родился в 715 году в Константинополе в благочестивой христианской семье. Родители его, имея двух дочерей, молили Господа о рождении сына. Новорожденного Стефана мать Анна принесла во Влахернский храм во имя Пресвятой Богородицы и посвятила Богу.

В то время император Лев Исавр (716― 741) начал гонение на святые иконы и на их почитателей. Сторонники иконоборческой ереси при поддержке царя захватили главенствующие позиции в империи и Церкви. Гонимое иконоборцами Православие сохранялось в отдаленных от столицы монастырях, в уединенных келлиях и в сердцах мужественных и верных своих последователей. Православные родители святого Стефана, тяготясь окружающим нечестием, удалились из Константинополя в Вифинию, а своего шестнадцатилетнего сына отдали в послушание блаженному Иоанну, подвизавшемуся в уединенном месте на горе святого Авксентия. Более 15 лет пробыл святой Стефан у блаженного Иоанна, целиком предав свою волю этому духоносному старцу, обучаясь у него иноческому деланию. Здесь же Стефан получил известие о том, что умер его отец, а мать и сестры приняли монашеский постриг.

Через некоторое время скончался и наставник святого, блаженный Иоанн. С глубокой печалью Стефан предал погребению его честно́ е тело, а сам продолжал иноческий подвиг в его пещере. Вскоре к подвижнику стали приходить иноки, желавшие учиться у него добродетельной и спасительной жизни, постепенно образовался монастырь, игуменом которого стал святой Стефан. В сорокадвухлетнем возрасте игумен Стефан покинул созданную им обитель и ушел на другую гору, на вершине которой, в уединенной келлии, пребывал в глубоком затворе. Однако и здесь вскоре создалась община иноков, ищущих духовного наставничества святого Стефана.

Льва Исавра на императорском престоле сменил Константин Копроним (741― 775), еще более яростный гонитель православного благочестия и ревностный иконоборец. Император созвал иконоборческий собор, на котором присутствовали 358 епископов из восточных провинций. Однако, кроме архиепископа Константинопольского Константина, незаконно возведенного на церковный престол властью Копронима, ни один из патриархов не захотел участвовать в злочестивых деяниях этого собора, который, тем не менее, именовал себя вселенским. Собор еретиков, по предложению царя и архиепископа, объявил иконы идолами, предал анафеме всех, православно поклоняющихся им, объявил иконопочитание ересью.

Между тем, обитель святого Стефана и ее игумен стали известны в столице. Императору рассказывали о подвижнической жизни иноков, об их православном благочестии, о даре чудотворений игумена Стефана, о том, что молва о святом Стефане распространилась далеко за пределы монастыря, а имя настоятеля окружено всеобщим почетом и любовью. Императора особенно разгневало открытое поощрение иконопочитания и порицание гонителей Православия в обители святого Стефана. Архиепископ Константин понял, что в лице игумена Стефана имеет сильного и непримиримого противника его иконоборческим устремлениям, и употребил много сил, чтобы привлечь его на свою сторону или погубить.

Святого Стефана пытались переманить в стан иконоборцев, сначала лестью и подкупом, затем угрозами, но всё было тщетно. Тогда святого оклеветали, обвинив его в сожительстве с инокиней. Однако его вина не была доказана, так как оклеветанная инокиня мужественно отрицала вину и скончалась от истязаний и пыток. Наконец, император приказал заточить святого в темницу, а обитель его разорить. В темницу к святому Стефану были посланы епископы-иконоборцы, чтобы убедить его в догматической истинности иконоборчества. Но святой легко опроверг все доводы еретиков и остался верен Православию.

Тогда император приказал изгнать святого на один из островов в Мраморном море. Преподобный поселился в пещере, и туда вскоре собрались его ученики. Через некоторое время святой оставил братию и принял на себя подвиг столпничества. Слава о подвижнике Стефане и чудесах, творимых по его молитвам, разносилась по всей империи и укрепляла веру и дух Православия в народе.

Император приказал перевести Стефана в темницу на остров Фарос, а затем представить его на суд. На суде святой опроверг доводы еретиков, судивших его, объяснил догматическую сущность иконопочитания и обвинил иконоборцев в том, что, хуля иконы, они возводят хулу на Христа и Богоматерь. Для доказательства святой показал золотую монету, на которой было изображение императора. Он спросил судей, что сделали бы они с человеком, который, бросив монету, стал бы топтать ее ногами. Ему ответили, что такой человек был бы непременно казнен за то, что обесчестил образ царя. На это святой Стефан сказал, что еще бо́ льшая кара ждет того, кто бесчестит образ Царя Небесного и Его святых, бросил монету на землю и стал попирать ее ногами.

Император приказал в оковах отправить святого в темницу, где уже томились 342 старца, осужденных за почитание икон. В этой темнице святой Стефан пробыл одиннадцать месяцев, утешая заключенных. Вместе с ними совершал он молебное пение, часто исполняя тропарь Нерукотворному Образу Спасителя. Люди во множестве приходили к темнице и просили святого Стефана помолиться о них.

Император, узнав, что святой и в темнице создал монастырь, где постоянно идет моление и почитаются святые иконы, послал двух своих самых любимых слуг, братьев-близнецов, чтобы они до смерти забили святого. Когда братья вошли в темницу и увидели осиянное Божественным светом лицо преподобного, они упали ему в ноги, просили прощения и его молитв, а царю сказали, что исполнили приказ. Но император узнал правду и прибегнул еще к одной лжи. Сказав своим воинам, что святой якобы хочет свергнуть его с престола, он направил их в темницу. Святой исповедник сам вышел навстречу разъяренным воинам, которые схватили его и поволокли по улицам города. Истерзанное тело мученика бросили в яму, где хоронили преступников. Скончался он 28 ноября 767 года.

На следующее утро над Авксентиевой горой появилось огненное облако, затем мгла густая опустилась на столицу и пронеслась жестокая буря, поразившая многих.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.