Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу,/ Тя испове́дуем,/ спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая,/ с Безпло́тными ли́ки Тя велича́юще.



Катавасия: Из утро́ бы Ио́ ну младе́ нца изблева́ морски́ й зверь, / якова́ прия́ т, / в Де́ ву же все́ льшееся Сло́ во / и плоть прие́ мшее про́ йде сохра́ ншее нетле́ нну. / Его́ же бо не пострада́ истле́ ния, / Ро́ ждшую сохрани́ неврежде́ нну.

Кондак, глас 2:

Бога́ тство твое́ расточи́ л еси́ убо́ гим/ и Небе́ сное бога́ тство ны́ не восприя́ л еси́, Филаре́ те всеблаже́ нне, / сего́ ра́ ди тя почита́ ем, соверша́ юще па́ мять твою́, доброде́ тели о тезоимени́ те.

И́ кос:

Упова́ я на ми́ лость Бо́ жию, Филаре́ те, щедро́ тами от Того́ и дарми́ обогати́ вся, / отону́ дуже яви́ лся еси ми́ лостив, я́ ко Он, вся ущедря́ я, / те́ мже, мою́ ни́ щету уще́ дрив, пода́ ждь мне бога́ тство твоея́ моли́ твы/ и а́ лчущее се́ рдце мое́ испо́ лни благ Боже́ ственных, Богому́ дре, я́ коже пре́ жде а́ лчущия пита́ л еси́, / ми́ лости и доброде́ тели о тезоимени́ те.

Песнь 7

Ирмо́ с: О́ троцы евре́ йстии в пещи́ / попра́ ша пла́ мень дерзнове́ нно/ и на ро́ су огнь преложи́ ша, вопию́ ще: / благослове́ н еси́, Го́ споди Бо́ же, во ве́ ки.

Напита́ л еси́, о́ тче, оби́ льно вся́ каго стра́ нна, и на́ га, и мимоходя́ ща, / с патриа́ рхи при́ сно и с пра́ ведными ны́ не ра́ дуешися све́ тло, / иде́ же бога́ тство и сла́ дость, / иде́ же при́ сносу́ щное спа́ саемых упова́ ние, / иде́ же всем бога́ тство, Христо́ с.

Словеса́ Спа́ сова де́ лы извести́ л еси́ / и ублажа́ емых сочета́ лся еси́ ли́ ку, / ми́ лостив быв и весь духо́ вен, Богоно́ се Филаре́ те.

Бога́ тному бо твоему́ внима́ я произволе́ нию, / Творе́ ц бога́ тныя тебе́ даде́ воздая́ ния, всему́ дре Филаре́ те.

Богоро́ дичен: Тя, ра́ дость апо́ столов, страстоте́ рпцев сла́ ву, / Богоро́ дице, мо́ лим ве́ рою: / ра́ дости ве́ чныя сподо́ би ны, пою́ щия Тя непреста́ нно.

Катавасия: О́ троцы, благоче́ стию совоспита́ ни, / злочести́ ваго веле́ ния небре́ гше, / о́ гненнаго преще́ ния не убоя́ шася, / но, посреде́ пла́ мени стоя́ ще, поя́ ху: / отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́.

Песнь 8

Ирмо́ с: Победи́ тели мучи́ теля и пла́ мене/ благода́ тию Твое́ ю бы́ вше, / за́ поведем Твои́ м зело́ прилежа́ ще, / о́ троцы вопия́ ху: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Содержи́ м Христоподо́ бною, о́ тче Филаре́ те, Боже́ ственною любо́ вию, / ми́ ловал ни́ щих и убо́ гих, ра́ достно всегда́ вопия́: / благослове́ н еси́ в хра́ ме сла́ вы Твоея́, Го́ споди.

Ми́ лостынею и милосе́ рдием па́ че всех наре́ клся еси́, / ми́ лостив всегда́, со о́ троки вопия́: / благослове́ н еси́ в хра́ ме сла́ вы Твоея́, Го́ споди.

Яви́ лся еси́ кро́ ток и ми́ лостив, бла́ осострада́ телен и незло́ бив, о́ тче, / бога́ тство ни́ щих, одея́ ние наги́ х, поя́ ве́ рно: / благослове́ н еси́ в хра́ ме сла́ вы Твоея́, Го́ споди.

Тро́ ичен: Тро́ ицы Све́ том Невече́ рним просвеща́ ем, уго́ дниче Тро́ ицы, / чту́ щия тя ны́ не просвеща́ еши и пою́ щия: / благослове́ н еси́ в хра́ ме сла́ вы Твоея́, Го́ споди.

Богоро́ дичен: Вы́ шняго освяще́ нное Боже́ ственное селе́ ние, ра́ дуйся, / Тобо́ ю бо даде́ ся ра́ дость, Богоро́ дице, зову́ щим: / благослове́ нна Ты в жена́ х еси́, Всенепоро́ чная Влады́ чице.

Катавасия: Чу́ да преесте́ ственнаго / росода́ тельная изобрази́ пещь о́ браз: / не бо, я́ же прия́ т, пали́ т ю́ ныя, / я́ ко ниже́ огнь Божества́ Де́ вы, / в Ню́ же вни́ де утро́ бу. / Тем воспева́ юще, воспое́ м: / да благослови́ т тварь вся Го́ спода / и превозно́ сит во вся ве́ ки.

Песнь 9

Ирмо́ с: Вои́ стинну Богоро́ дицу, / Тя испове́ дуем, / спасе́ ннии Тобо́ ю, Де́ во Чи́ стая, / с Безпло́ тными ли́ ки Тя велича́ юще.

Жела́ нием Боже́ ственным соедини́ вся и воздержа́ нием просвеща́ емь, / бу́ дущих благ в прича́ стие быв, Филаре́ те Богоблаже́ нне.

Всем се́ рдцем, Филаре́ те, Челове́ колюбца Го́ спода возлюби́ в и тому́ подража́ я, / от него́ лучи́ бла́ годе́ тельно прии́ м, / ны́ не со А́ нгелы лику́ еши.

Христу́, над все́ ми Бо́ гу на́ шему, непоро́ чным житие́ м благоугоди́ л еси́, / тре́ бующим бога́ тство расточи́ л еси́, / те́ мже и обре́ л еси́ на Небесе́ х неистощи́ мое, / моли́ непреста́ нно о всех нас.

Вдов и ни́ щих тя Христо́ с показа́ прие́ мника, / оби́ димых засту́ пника и предста́ теля в бе́ дах, / восхваля́ ем тя, Филаре́ те, о́ тче наш.

Богоро́ дичен: Боголе́ пная Де́ во, / озло́ бленную ду́ шу мою́ грехо́ м облагодати́, / Блага́ го ро́ ждшая Бо́ га и Го́ спода.

Катавасия: Та́ инство стра́ нное ви́ жу и пресла́ вное: / Не́ бо – верте́ п, Престо́ л Херуви́ мский – Де́ ву, / я́ сли – вмести́ лище, / в ни́ хже возлеже́ Невмести́ мый – Христо́ с Бог, / Его́ же, воспева́ юще, велича́ ем.

Свети́ лен:

Доброде́ телию укра́ шен, егда́ спаси́ тельное сло́ во испо́ лнил еси́, / расточи́ вши, по́ дал еси́ тьмы твоего́ зла́ та ни́ щим и убо́ гим, / тогда́ Небе́ сное бога́ тство восприя́ л еси́, пра́ вдою обогати́ вшися во ве́ ки, / те́ мже чтим твою́ па́ мять и мо́ лим тя приле́ жно: / моли́ Зижди́ теля спасти́ души на́ ша.

Сла́ ва:

Ра́ ка, иде́ же лежа́ т, о́ тче Филаре́ те, свяще́ нныя святы́ я твоя́ мо́ щи, / исто́ чник чуде́ с всем, с ве́ рою к тебе́ притека́ ющим.

И ны́ не, Богоро́ дичен:

И́ же от Бо́ га ми́ ру да́ нных благ Ты вина́ еси́, Богоро́ дице, / но и ны́ не ми́ лостива сотвори́ Благоуве́ тливаго Бо́ га.

На хвали́ тех стихи́ ры, глас 4:

Пра́ веден и незло́ бив, / и́ стинен же и непоро́ чен, / уклоня́ яся от вся́ кия лука́ выя мы́ сли, / показа́ лся еси́, Филаре́ те блаже́ нне, / просвеще́ н доброде́ тельми и благоче́ стием сия́ я, / тем тя ублажа́ ем/ и свято́ е твое́ и честно́ е пра́ зднуем успе́ ние.

Ми́ лость подража́ я Бо́ га любоще́ драго, / тре́ бующим бога́ тство расточи́ л еси́, Филаре́ те блаже́ нне, / тем и бога́ тство прия́ л еси́ на Небесе́ х неистощи́ мое, / того́ ра́ ди ны́ не мо́ лимся: / моли́ ся непреста́ нно о душа́ х на́ ших.

Блаже́ нством Ева́ нгельским, я́ ко багряни́ цею, оде́ яся, / наде́ ждою бу́ дущих, я́ ко Боже́ ственным венце́ м, увя́ злся еси́, / и ны́ не Царю́ сил предстои́ ши, Иису́ су Всеми́ лостивому/ и Спа́ су душ на́ ших.

Ми́ лостив яви́ лся еси́, / кро́ ток, благосострада́ телен, незло́ бив, о́ тче Филаре́ те, / бога́ тство ни́ щих и одея́ ние наги́ х возлюби́ л еси́, / те́ мже Иису́ с Человеколю́ бец/ всели́ л тя во све́ тлости святы́ х Свои́ х.

Сла́ ва, глас 8:

На ми́ лость Бо́ жию упова́ в, / щедро́ тами от того́ и дарми́, Филаре́ те, обогати́ лся еси́, / отону́ дуже яви́ лся еси́ ми́ лостив, я́ коже Он, вся ущедря́ я, / те́ мже, ни́ щету́ на́ шу уще́ дрив, / пода́ ждь нам бога́ тство моли́ твы твоея́, / я́ коже ни́ щия и а́ лчущия пита́ л еси́, / та́ ко и ны́ не моли́ ся спасти́ ся душа́ м на́ шим.

И ны́ не, Богоро́ дичен:

Влады́ чице, приими́ моли́ твы раб Твои́ х/ и изба́ ви нас/ от вся́ кия ну́ жды и печа́ ли.

Праведный Филарет Милостивый жил в VIII веке в городе Амнии Пафлагонской области (Малая Азия). Родители святого, Георгий и Анна, воспитали сна в правилах строгого христианского благочестия и страхе Божием. У него была жена Феозва и трое детей: сын Иоанн и дочери Ипатия и Еванфия.

Праведный Филарет стал знатным вельможей, но не считал, что земное благополучие – цель его жизни, и часто повторял слова апостола Павла: «Мы ничего не принесли в мир; явно, что ничего не можем и вынести из него... » (1Тим. 6: 7). Испытывая чувство глубокого сострадания к обездоленным и бедным, праведный Филарет возлюбил Христа во образе нищих, раздавал «малым сим» (Мф. 25: 40) свое богатство и получил прозвание милостивого.

Измаильтяне (арабы) разорили Пафлагонию, и Филарет лишился почти всего имущества: у него остались два вола, корова с теленком, несколько ульев и дом. Праведник радовался бедности, как многие радуются богатству, говорил, что бедному легче войти в Небесное Царство, и отдавал последнее крестьянам: одному – волов, другому – корову и теленка, а когда кончился хлеб, раздавал нуждающимся мед. Кончился и мед, отдавать было нечего – праведный Филарет снял с себя верхнюю одежду и отдал постучавшемуся к нему нищему. Жена и дети упрекали святого в расточительности и безрассудстве. Он кротко утешал их и говорил, что Господь никого не оставляет без помощи, исполняющего его святую заповедь: «Просящему у тебя дай, и от хотящего занять у тебя не отвращайся» (Мф. 5: 42) вознаградит сторицею. Вскоре друг праведного Филарета прислал голодавшей семье сорок мер пшеницы. По просьбе жены, 35 мер Филарет отделил для пропитания семьи и возвращения долга. Свою часть, пять мер зерна, в течение двух дней раздал бедным. Жена разгневалась и стала питаться с детьми отдельно, та́ ино от него. Однажды блаженный Филарет случайно застал семью за обедом и сказал: «Дети, примите и меня пообедать вместе с вами, не как ва́ шего отца, но как гостя и странника».

Через много лет внучка праведного Филарета Мария стала женой византийского императора Константина Порфирородного (780–797). Почести и богатство вновь вернулись к праведному Филарету. Старец попросил устроить особенный обед и сказал родным, что на пир придет сам Царь и вельможи. Когда все было готово, блаженный Филарет пригласил в свой дом около 200 нищих, слепых, хромых, старых и беспомощных. Родственники поняли, кого ожидал праведный Филарет, веруя, что в образе нищих Сам Господь посетит его дом.

Старец продал дарованное ему императором имущество, а выручен­ные деньги роздал бедным. Теперь родные не укоряли его, а просили прощения за прежнее нетерпение и ропот. «Мы убедились, – говорили они, – что Господь еще в здешней жизни с избытком награждает тех, кто милует нищего. За милости твои к бедным и нас благословил теперь Господь богатством».

Праведный старец скончался в 792 году, в возрасте 90 лет. В момент его кончины комната наполнилась благоуханием. Завещая детям и внукам подражать его жизни, он, подобно патриарху Иакову, предсказал им их судьбы. Погребен праведный Филарет в обители Суда Родольфия в Константинополе. Множество нищих оплакали блаженную кончину праведника. При погребении святого проявилась особая благодать Божия. Господь показал святость праведного Филарета: одержимый нечистым духом человек припал к его гробу и исцелился.

После кончины святого Филарета милостивого его жена Феозва возвратилась в Пафлагонию. Состояние свое она употребила на возобновление и построение новых храмов, монастырей, странноприимных домов и больниц для бедных. Затем вернулась в Константинополь, стараясь оставшееся время своей жизни на земле угодить Богу, и мирно скончалась. Погребена она около своего праведного мужа.

* * *

1

Ца́ рскаго гра́ да – Царьграда, Константинополя.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.