Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Forecast EGE Speaking - 2022. Задание 3. СОДЕРЖАНИЕ



 

© Переработка, воспроизведение, распространение данного пособия в средствах массовой информации, Интернете, посредством мессенджеров и масс-медиа строго запрещены.

 

 

45 ТЕМ

Forecast EGE Speaking - 2022

Задание 3

«Условныйдиалог – интервью»

ТЕМАТИЧЕСКИЕ

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ

45 ТЕМ

https: //vk. com/ege2020english или e - mail: song. pesnya@list. ru

 

Учебное пособие

 

© Переработка, воспроизведение, распространение данного пособия в средствах массовой информации, Интернете, посредством мессенджеров и масс-медиа строго запрещены.

СОДЕРЖАНИЕ

About myself.............................................................................................................. 7

Apps.............................................................................................................................. 9

Clothes/Fashion....................................................................................................... 11

Computer / The Internet.......................................................................................... 15

Daily routine  . ............................................................................................................ 21

Emails / handwritten letter  . ..................................................................................... 23

Environment& Nature.............................................................................................. 26

Family.......................................................................................................................... 31

Famous people......................................................................................................... 35

Food/cooking.............................................................................................................. 38

Free time / Leisure time / Spare time   . .................................................................. 42

Friends & Friendship   . ............................................................................................. 48

Gifts.............................................................................................................................. 52

Health & fitness....................................................................................................... 54

History....................................................................................................................... 58

Holidays....................................................................................................................... 60

Housework/Household chores/duties................................................................... 62

Job / Choosing a career........................................................................................... 64

Laugh and smile/Jokes............................................................................................. 69

Learning English/Foreign language   . ..................................................................... 72

Living in the city/Living in the country/Hometown............................................. 75

Mobile phone/Technological devices   . .................................................................. 83

Money / Pocket money ........................................................................................... 87

Museums and art galleries .................................................................................... 90

Music............................................................................................................................ 93

New Year.................................................................................................................... 96

New activities.............................................................................................................. 98

News & Media......................................................................................................... 99

Newspapers................................................................................................................. 101

Pets/Animals/Zoo  .................................................................................................... 103

    Photograph................................................................................................................. 108

Reading/Books   ........................................................................................................ 109

Rubbish/Recycling..................................................................................................... 113

Russian traditions  . .................................................................................................... 115

School........................................................................................................................... 117

Sharing......................................................................................................................... 124

Shopping....................................................................................................................... 125

Social media.............................................................................................................. 130

Sports............................................................................................................................. 134

Toys............................................................................................................................... 139

Transport........................................................................................................................ 141

Travel & Holidays   . .................................................................................................... 145

TV/Cinema/Film.......................................................................................................... 153

Volunteering work................................................................................................... 157

Weather/Season  ........................................................................................................... 159

45 ТЕМ

Задание 3 (условный диалог-интервью)

 

В задании 3 (условный диалог-интервью) необходимо ответить на 5 вопросов интервьюера на актуальную тему. Каждый ответ на вопрос интервьюера оценивается от 0 до 1 балла. Максимальное количество баллов за выполнение задания 3 – 5 баллов.

 

На каждый ответ дается 40 секунд (этого времени достаточно, чтобы сформулировать ответ и произнести его вслух).

 

Цель: Умение участвовать в диалоге-интервью в целях обмена оценочной информацией – отвечать на вопросы интервьюера.

В задании участнику экзамена предлагается дать интервью на актуальную тему, развернуто ответив на пять вопросов. Данное задание проверяет следующие умения диалогической речи: осуществить развернутый ответ на запрос информации, высказать свое мнение, согласиться / не согласиться с информацией в предложенном вопросе, дать совет или объяснение и т. д., а также точно и правильно употребить языковые средства оформления высказывания. Каждый из данных экзаменуемым ответов оценивается по 0–1 баллам. Если развернутый ответ дан (две и более коммуникативно уместные фразы), возможные фонетические и лексические погрешности не затрудняют восприятия, коммуникация состоялась, то выставляется 1 балл.

 

Некоторые реплики интервьюера могут содержать два вопроса, надо ответить на

оба в целом двумя-тремя фразами, т. е. участник экзамена отвечает двумя-тремя

фразами на слова интервьюера независимо от того, один или два вопроса

содержит реплика интервьюера, после которой следует пауза для ответа.

В процессе обучения, развивая предметные умения говорения, следует развивать следующие речевые и обще коммуникативные умения, которые нужны не только для успешного выполнения этого задания, но и в целом для успешного общения в устной форме:

 

Ø надо внимательно слушать прозвучавший вопрос и не пугаться незнакомых слов; даже если какие-то отдельные слова непонятны, можно уловить общий смысл вопроса и ответить на него;

Ø в любом диалоге нередко требуется не просто дать ответ о любимом писателе или фильме, но дать какое-то обоснование, особенно когда в конце вопроса звучит why/why not;

Ø если необходимо высказать свое мнение, можно использовать следующие

выражения: I believe/ In my opinion/ To my mind/ Personally, I believe и т. д.;

Ø в случае затруднения можно заполнить паузу раздумья, словом well,

произнесенным с соответствующей интонацией, – это будет вполне естественно

в спонтанной речи.

 

Apps

Interviewer: What’s your favourite app on your phone?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Interviewer: What app do you spend the most time on?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Interviewer: What apps have you recently used?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Interviewer: What kinds of apps are you usually interested in?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Interviewer: What was the first app you used?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Interviewer: What kinds of apps would you like to use in the future?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Clothes/Fashion

 

 

Interviewer: What style of clothes do you prefer?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Interviewer: What type of clothes do you like to wear?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Interviewer: What kinds of clothes do you usually wear?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Interviewer: Do you wear the same kind of clothes on weekends and weekdays?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Interviewer: Where do you usually buy your clothes?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Interviewer: Do you think fashion is important? Why/Why not?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Interviewer: What do you know abouteveryday clothes (school/work/home)?

  Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Interviewer: What do you know aboutclothes for special occasions?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Interviewer: Why do people wear formal clothes?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Interviewer: Do you try to follow the latest fashion? How? / Why not?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Interviewer: Do you wear uniform?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Interviewer: Do you think uniform is important?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Interviewer: What connection is between weather and clothes?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Interviewer: How does fashion affect our lives?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Interviewer: What are the bad things about fashion?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Emails / handwritten letter

         

 

Interviewer: Do you often write (or, send) emails?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Interviewer: What do you write about?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Interviewer: Do you think emails are useful?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Interviewer: What kinds of emails do you send and receive?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Interviewer: Do you prefer sending or receiving messages?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Interviewer: How often do you send text messages?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Interviewer: Do you think it is a good thing that some companies send out letters/spam emails for the purpose of advertising?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Interviewer: How often do you write letters?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Interviewer: What do you write about?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Interviewer: On what occasions do you write letters?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Interviewer: Do you like writing letters to your relatives and friends? (why/why not? )

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Interviewer: Do you and your friend keep in touch by (handwritten) letter?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Interviewer: How do you keep in touch with your friends and relatives (by email, letter, by phone or by any other way)?

Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.