|
|||
Forecast EGE Speaking - 2022. Задание 3. СОДЕРЖАНИЕСтр 1 из 2Следующая ⇒
© Переработка, воспроизведение, распространение данного пособия в средствах массовой информации, Интернете, посредством мессенджеров и масс-медиа строго запрещены.
45 ТЕМ Forecast EGE Speaking - 2022 Задание 3 «Условныйдиалог – интервью» ТЕМАТИЧЕСКИЕ ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ 45 ТЕМ https: //vk. com/ege2020english или e - mail: song. pesnya@list. ru
Учебное пособие
© Переработка, воспроизведение, распространение данного пособия в средствах массовой информации, Интернете, посредством мессенджеров и масс-медиа строго запрещены. СОДЕРЖАНИЕ About myself.............................................................................................................. 7 Apps.............................................................................................................................. 9 Clothes/Fashion....................................................................................................... 11 Computer / The Internet.......................................................................................... 15 Daily routine . ............................................................................................................ 21 Emails / handwritten letter . ..................................................................................... 23 Environment& Nature.............................................................................................. 26 Family.......................................................................................................................... 31 Famous people......................................................................................................... 35 Food/cooking.............................................................................................................. 38 Free time / Leisure time / Spare time . .................................................................. 42 Friends & Friendship . ............................................................................................. 48 Gifts.............................................................................................................................. 52 Health & fitness....................................................................................................... 54 History....................................................................................................................... 58 Holidays....................................................................................................................... 60 Housework/Household chores/duties................................................................... 62 Job / Choosing a career........................................................................................... 64 Laugh and smile/Jokes............................................................................................. 69 Learning English/Foreign language . ..................................................................... 72 Living in the city/Living in the country/Hometown............................................. 75 Mobile phone/Technological devices . .................................................................. 83 Money / Pocket money ........................................................................................... 87 Museums and art galleries .................................................................................... 90 Music............................................................................................................................ 93 New Year.................................................................................................................... 96 New activities.............................................................................................................. 98 News & Media......................................................................................................... 99 Newspapers................................................................................................................. 101 Pets/Animals/Zoo .................................................................................................... 103 Photograph................................................................................................................. 108 Reading/Books ........................................................................................................ 109 Rubbish/Recycling..................................................................................................... 113 Russian traditions . .................................................................................................... 115 School........................................................................................................................... 117 Sharing......................................................................................................................... 124 Shopping....................................................................................................................... 125 Social media.............................................................................................................. 130 Sports............................................................................................................................. 134 Toys............................................................................................................................... 139 Transport........................................................................................................................ 141 Travel & Holidays . .................................................................................................... 145 TV/Cinema/Film.......................................................................................................... 153 Volunteering work................................................................................................... 157 Weather/Season ........................................................................................................... 159 45 ТЕМ Задание 3 (условный диалог-интервью)
В задании 3 (условный диалог-интервью) необходимо ответить на 5 вопросов интервьюера на актуальную тему. Каждый ответ на вопрос интервьюера оценивается от 0 до 1 балла. Максимальное количество баллов за выполнение задания 3 – 5 баллов.
На каждый ответ дается 40 секунд (этого времени достаточно, чтобы сформулировать ответ и произнести его вслух).
Цель: Умение участвовать в диалоге-интервью в целях обмена оценочной информацией – отвечать на вопросы интервьюера. В задании участнику экзамена предлагается дать интервью на актуальную тему, развернуто ответив на пять вопросов. Данное задание проверяет следующие умения диалогической речи: осуществить развернутый ответ на запрос информации, высказать свое мнение, согласиться / не согласиться с информацией в предложенном вопросе, дать совет или объяснение и т. д., а также точно и правильно употребить языковые средства оформления высказывания. Каждый из данных экзаменуемым ответов оценивается по 0–1 баллам. Если развернутый ответ дан (две и более коммуникативно уместные фразы), возможные фонетические и лексические погрешности не затрудняют восприятия, коммуникация состоялась, то выставляется 1 балл.
Некоторые реплики интервьюера могут содержать два вопроса, надо ответить на оба в целом двумя-тремя фразами, т. е. участник экзамена отвечает двумя-тремя фразами на слова интервьюера независимо от того, один или два вопроса содержит реплика интервьюера, после которой следует пауза для ответа. В процессе обучения, развивая предметные умения говорения, следует развивать следующие речевые и обще коммуникативные умения, которые нужны не только для успешного выполнения этого задания, но и в целом для успешного общения в устной форме:
Ø надо внимательно слушать прозвучавший вопрос и не пугаться незнакомых слов; даже если какие-то отдельные слова непонятны, можно уловить общий смысл вопроса и ответить на него; Ø в любом диалоге нередко требуется не просто дать ответ о любимом писателе или фильме, но дать какое-то обоснование, особенно когда в конце вопроса звучит why/why not; Ø если необходимо высказать свое мнение, можно использовать следующие выражения: I believe/ In my opinion/ To my mind/ Personally, I believe и т. д.; Ø в случае затруднения можно заполнить паузу раздумья, словом well, произнесенным с соответствующей интонацией, – это будет вполне естественно в спонтанной речи.
Apps
Interviewer: What’s your favourite app on your phone? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Interviewer: What app do you spend the most time on? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Interviewer: What apps have you recently used? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Interviewer: What kinds of apps are you usually interested in? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Interviewer: What was the first app you used? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Interviewer: What kinds of apps would you like to use in the future? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Clothes/Fashion
Interviewer: What style of clothes do you prefer? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Interviewer: What type of clothes do you like to wear? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Interviewer: What kinds of clothes do you usually wear? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Interviewer: Do you wear the same kind of clothes on weekends and weekdays? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Interviewer: Where do you usually buy your clothes? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Interviewer: Do you think fashion is important? Why/Why not? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Interviewer: What do you know abouteveryday clothes (school/work/home)? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Interviewer: What do you know aboutclothes for special occasions? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Interviewer: Why do people wear formal clothes? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Interviewer: Do you try to follow the latest fashion? How? / Why not? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Interviewer: Do you wear uniform? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Interviewer: Do you think uniform is important? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Interviewer: What connection is between weather and clothes? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Interviewer: How does fashion affect our lives? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Interviewer: What are the bad things about fashion? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Emails / handwritten letter
Interviewer: Do you often write (or, send) emails? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Interviewer: What do you write about? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Interviewer: Do you think emails are useful? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Interviewer: What kinds of emails do you send and receive? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Interviewer: Do you prefer sending or receiving messages? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Interviewer: How often do you send text messages? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Interviewer: Do you think it is a good thing that some companies send out letters/spam emails for the purpose of advertising? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Interviewer: How often do you write letters? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Interviewer: What do you write about? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Interviewer: On what occasions do you write letters? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Interviewer: Do you like writing letters to your relatives and friends? (why/why not? ) Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Interviewer: Do you and your friend keep in touch by (handwritten) letter? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Interviewer: How do you keep in touch with your friends and relatives (by email, letter, by phone or by any other way)? Student: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|
|||
|