Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





на У́трени. Оба кано́на Окто́иха и святы́х кано́н, на 4. Глас 1. его́же краегране́сие: Боже́ственную честь тебе́, му́чениче, му́дренно даю́. Творе́ние Ио́сифово.. Ирмо́с: Еди́



на У́ трени

Оба кано́ на Окто́ иха и святы́ х кано́ н, на 4. Глас 1. его́ же краегране́ сие: Боже́ ственную честь тебе́, му́ чениче, му́ дренно даю́. Творе́ ние Ио́ сифово.

Песнь 1

Ирмо́ с: Твоя́ победи́ тельная десни́ ца/ боголе́ пно в кре́ пости просла́ вися: / та бо, Безсме́ ртне, / я́ ко всемогу́ щая проти́ вныя сотре́, / изра́ ильтяном путь глубины́ новосоде́ лавшая .

Боже́ ственными уясня́ емь заря́ ми честны́ х Тро́ ицы, приснопа́ мятне, / ве́ рою чту́ щия твое́ светоза́ рное и свяще́ нное торжество́ / твои́ ми моли́ твами Све́ та прича́ стники покажи́.

Име́ я по́ мысл светови́ ден и прия́ тен честны́ х осия́ ний, / Еди́ наго возжеле́ л еси́, вои́ стинну Су́ щаго, / я́ ко смы́ слен и мудр, му́ чениче страстоте́ рпче, / и сего́ ве́ рою получи́ л еси́.

По́ ты Боже́ ственными и́ стинно плотска́ я мудрова́ ния очерни́ л еси́, / кровьми́ страда́ ния му́ тныя пото́ ки изсуши́ л еси́ многобо́ жия, / Богому́ дре му́ чениче пребога́ те.

Полк приве́ л еси́ страда́ льцев уче́ нии твои́ ми Боже́ ственными Зижди́ телю, / вся́ кое злоче́ стие гони́ телей низложи́ в благода́ тию Свята́ го ду́ ха, / с ни́ миже мо́ лишися спасти́ ся нам.

Богоро́ дичен: Мла́ да породила́ еси́ Сы́ на, пре́ жде век со Отце́ м су́ щаго, / естества́ обно́ вльшая зако́ ны, Чи́ стая Де́ во, Ма́ ти Пречи́ стая, / преесте́ ственным честны́ м и Боже́ ственным рождество́ м Твои́ м.

Песнь 3

Ирмо́ с: Еди́ не, ве́ дый челове́ ческаго су́ щества не́ мощь/ и ми́ лостивно в не вообра́ жся, / препоя́ ши мя с высоты́ си́ лою, / е́ же вопи́ ти Тебе́, Святы́ й, / одушевле́ нный хра́ ме неизрече́ нныя сла́ вы Твоей, Человеколю́ бче.

Во́ инство ве́ дый честно́ е, / Боже́ ственными ору́ жии ве́ ры утвержде́ нно, му́ чениче непобеди́ ме, / ополче́ ния борца́ и кова́ рствия мучи́ телей вся низложи́ сте силою ду́ ха.

Утверди́ в на ка́ мени у́ мнем/ восхожде́ ния се́ рдца твоего́ благочестному́ дренно, му́ чениче многострада́ льне, / не преврати́ лся еси́ кова́ рствы льсти́ ваго зми́ я, / но всем утвержде́ ние благоче́ стия в Ду́ се был еси́.

Чле́ нов боде́ ния лю́ тая претерпе́ л еси́, / свя́ зан и на дре́ ве, му́ чениче, протяза́ емь, / Бо́ га же Боже́ ственною си́ лою, сла́ вне, неврежде́ н, всеце́ л а́ бие показа́ лся еси́, / посрамля́ я вра́ жия кова́ рствия.

Богоро́ дичен: Свяще́ ние яви́ лася еси́ мы́ сленное вся Освяща́ ющаго/ и чи́ сто, Всенепоро́ чная, селе́ ние: / из Тебе́ бо яви́ ся Бог воплоща́ емь и сугу́ б естество́ м ми́ ру познава́ ем во еди́ ной ипоста́ си, Богоневе́ сто.

Седа́ лен, глас 4. Подо́ бен: Вознесы́ йся на Крест:

Крове́ й твои́ х обагре́ нии омочи́ л еси́ страда́ ния оде́ жду, / оде́ ялся еси́, я́ коже багряни́ цею честно́ ю, Севастиа́ не. / Те́ мже и всели́ лся еси́ со Христо́ м в Вы́ шнее безконе́ чное Ца́ рство, с страда́ вшими с тобо́ ю/ и венцы́ прия́ л еси́, му́ дре, / с ни́ миже лику́ я, нас при́ сно помина́ й.

Сла́ ва, и ны́ не, Богоро́ дичен:

И́ же на престо́ ле Херуви́ мстем седя́ й/ и в не́ дрех О́ тчих водворя́ яся, / я́ ко на престо́ ле святе́ м седи́ т Свое́ м, Влады́ чице, в не́ дрех Твои́ х: / вопло́ щся бо Бог вои́ стинну, воцари́ ся над все́ ми язы́ ки, / и разу́ мно ны́ не пои́ м ему́; / его́ же умоли́ спасти́ ся рабо́ м Твои́ м.

Крестобогоро́ дичен:

Из Безнача́ льнаго Отца́ Рожде́ ннаго, / напосле́ док Тя пло́ тию Ро́ ждшая, на Кресте́ ви́ сяща зря́ щи, Христе́, / увы́ Мне, Любе́ знейший Иису́ се, вопия́ ше: / ка́ ко сла́ вимый я́ ко Бог от А́ нгел, / от беззако́ нных ны́ не челове́ к, Сы́ не, хотя́ распина́ ешися? / Пою́ Тя, Долготерпели́ ве.

Песнь 4

Ирмо́ с: Го́ ру Тя, благода́ тию Бо́ жиею приосене́ нную, / прозорли́ выми Авваку́ м усмотри́ в очи́ ма, / из Тебе́ изы́ ти Изра́ илеву провозглаша́ ше Свято́ му/ во спасе́ ние на́ ше и обновле́ ние.

Мощь тебе́, Тиву́ ртие, да́ рует Госпо́ дь не́ мощию плотско́ ю побори́ ти врага́: / огню́ бо распаля́ ему, ю́ ношески вшел еси́, му́ чениче крепча́ йше, / и Небе́ сную ро́ су восприя́ л еси́.

Совокупи́ лся еси́ с Го́ рними служи́ тели, о Тиву́ ртие! / я́ ко послужи́ в Христу́ и возне́ сл еси́ чи́ сты жертвы в ду́ се, священноде́ телю, / му́ чеников сла́ ва и хвала́; / сего́ ра́ ди ра́ достно тя почита́ ем.

Пра́ ве пове́ шен, и остны́ стру́ жемь, / и зе́ льными ран окружа́ емь стремле́ ньми, / и в ро́ ве засыпа́ емь, и в нем Боже́ ственную кончи́ ну прие́ м, / доблему́ дренный ра́ довашеся Касту́ л.

Врачева́ ния в Ду́ се Святе́ м, блаже́ нне, соверша́ я, / ко просвеще́ нию зря́ щим благоче́ стно лю́ дем/ спасе́ ние благоле́ пно, Севастиа́ не, возвести́ л еси́, / му́ ченически же тече́ ние соверши́ л еси́.

Богоро́ дичен: Еди́ ну Тя от всех родо́ в избра́ Пресу́ щественный Бог/ и осуществова́ ся ра́ ди нас, быв Челове́ к, Зижди́ тель челове́ ческаго существа́, / Богороди́ тельнице Пренепоро́ чная, Влады́ чице.

Песнь 5

Ирмо́ с: Просвети́ вый сия́ нием/ прише́ ствия Твоего́, Христе́, / и освети́ вый Кресто́ м Твои́ м ми́ ра концы́, / сердца́ просвети́ све́ том Твоего́ Богоразу́ мия/ правосла́ вно пою́ щих Тя.

Стези́ твоя́ и ше́ ствия, к еди́ ному веду́ щия Го́ споду, / безпу́ тия враго́ в уклони́ ша/ и мно́ гим бы́ ша путь прав и тверд, / му́ чениче Христо́ в всече́ стне.

Вити́ йствует Маркелли́ н и Марк мудре́ йшая/ пред суди́ щем Христо́ во спаси́ тельное прише́ ствие; / привя́ зана же бы́ ша вку́ пе, остна́ ми в но́ зе пригвожда́ ются, / му́ ченически украша́ ема.

Страда́ ние стра́ сти на́ ша умертви́ вшаго/ Маркелли́ н и Марк кре́ пко образу́ юще, копие́ м пробода́ ются, / и венцено́ сцы с ли́ ки страда́ лец совоку́ пля́ ются.

Богоро́ дичен: Пресве́ тлый со́ лнца о́ блаче, Всенепоро́ чная, / отжени́ ду́ ши мое́ й о́ блаки моли́ твами Твои́ ми/ и ум мой просвети́, нераде́ нием омрачи́ вшийся, / я́ ко да пою́ Тя, Всепе́ тая.

Песнь 6

Ирмо́ с: Обы́ де нас после́ дняя бе́ здна, / несть избавля́ яй, / вмени́ хомся, я́ ко о́ вцы заколе́ ния, / спаси́ лю́ ди Твоя́, Бо́ же наш, / Ты бо кре́ пость немощству́ ющих и исправле́ ние.

Тве́ рдостию ума́, честне́ йше, показа́ лся еси́ неутомле́ н, / егда́ бияху тя па́ лицами неща́ дно и стреца́ ху мно́ гими стрела́ ми. / Те́ мже к Све́ ту преше́ л еси́, ра́ дуяся, му́ чениче, Невече́ рнему́.

Вжиля́ ше тя Христо́ с, подвиза́ ющася, и де́ моны ра́ тующа, / и ра́ нам приобща́ ющася лю́ тым, Севастиа́ не му́ чениче непобеди́ ме, / и к Нему́ смотря́ юща серде́ чными очесы́.

Заво́ рами тве́ рдыми прему́ дрых сло́ вес твои́ х пре́ лесть сокруши́ л еси́, / и чти́ лища разори́ л еси́ враго́ в, / и и́ дольския хра́ мы потреби́ л еси́, / и тебе́ сама́ го храм Боже́ ственнаго ду́ ха воздви́ гл еси́.

Богоро́ дичен: Истлевшее на́ ше от преступлени́ я существо́ обнови́ ла еси́, / Обновля́ ющаго вся Боже́ ственною во́ лею ро́ ждши, / еди́ на в жена́ х Благослове́ нная, Богора́ дованная.

Песнь 7

Ирмо́ с: Тебе́, у́ мную, Богоро́ дице, пещь, / разсмотря́ ем, ве́ рнии, / я́ коже бо о́ троки спасе́ три Превозноси́ мый, / ми́ р обнови́, во чре́ ве Твое́ м всеце́ л, / хва́ льный отце́ в Бог и препросла́ влен.

Си́ лою Твое́ ю держа́ вною укрепля́ еми, страстоте́ рпцы Твои́, Христе́, / победи́ ша врага́, лесть попра́ ша, телеса́ преда́ ша ра́ нам, воспева́ юще: / хва́ льный отце́ в Бог и препросла́ влен.

Богоза́ рнии страстоно́ сцы му́ ченицы, подви́ гшеся до́ бре, / Маркелли́ н, и сла́ вный Марк, / и Тиву́ ртий, и Касту́ л всему́ дрый к Небеси́ преста́ вишася, / хва́ льнаго воспева́ юще Бо́ га и препросла́ вленнаго.

Ю́ ношески, страда́ льче Тиву́ ртие, я́ коже о́ троцы, на пла́ мень наступи́ л еси́ мы́ сленно, / ро́ су ду́ ха свы́ ше прие́ м и песнопоя́ усе́ рдно: / хва́ льный отце́ в Бог и препросла́ влен.

Я́ коже а́ гница пове́ шена, сла́ вная, / удави́ ла еси́ врага́ жи́ лами терпели́ вных боле́ зней твои́ х, всехва́ льная, / живе́ ши же по сме́ рти, му́ ченице Зои́, воспева́ ющи: / хва́ льный отце́ в Бог и препросла́ влен.

Богоро́ дичен: Ста́ мну злату́ ю, / всесвяту́ ю трапе́ зу Боже́ ственнаго хле́ ба жи́ зни имену́ ем Тя, Чи́ стая, / ме́ сто свяще́ ния, престо́ л высоча́ йший, на не́ мже Бог почи́, / хва́ льный отце́ в Бог и препросла́ влен.

Песнь 8

Ирмо́ с: В пещи́ о́ троцы Изра́ илевы, / я́ коже в горни́ ле, / добро́ тою благоче́ стия чисте́ е зла́ та блеща́ хуся, глаго́ люще: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода, / по́ йте и превозноси́ те во вся ве́ ки.

Умертви́ тися ми́ ру восхоте́ в и су́ щим в ми́ ре всем, / су́ щия сподо́ бился еси́, всече́ стне, жи́ зни, вопия́ усе́ рднейше: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода, / по́ йте и превозноси́ те во вся ве́ ки.

Положи́ ша тя беззако́ ннии лю́ те в ро́ ве преиспо́ днейшем, посыпа́ юще и умерщвля́ юще, / воспева́ юща те́ пле, приснопа́ мятне Касту́ ле: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода, / по́ йте и превозноси́ те во вся ве́ ки.

Блаже́ нныя улучи́ ла еси́ жи́ зни, я́ ко тезоимени́ та сея́, / удавле́ нием бо ну́ жднейшим тле́ нную жи́ знь оста́ вила еси́, пою́ щи: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода, / по́ йте и превозноси́ те во вся ве́ ки.

Богоро́ дичен: Украси́ лася еси́, ро́ ждши Бо́ га кра́ снаго и Влады́ ку, / Боже́ ственными уясня́ ющаго род челове́ ческий, Чи́ стая, красота́ ми, / Ему́ же вопие́ м: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода, / по́ йте и превозноси́ те во вся ве́ ки.

Песнь 9

Ирмо́ с: О́ браз чи́ стаго рождества́ Твоего́ / огнепали́ мая купина́ показа́ неопа́ льная; / и ны́ не на нас напа́ стей свире́ пеющую угаси́ ти, мо́ лимся, пещь, / да Тя, Богоро́ дице, / непреста́ нно велича́ ем.

Да Боже́ ственный све́ тлости, и ве́ чныя сла́ вы и красоты́, Севастиа́ не, сподо́ бишися, всеблаже́ нне, / муче́ ния, боле́ зни и смерть претерпе́ л еси́ му́ жественне; / те́ мже тя вси велича́ ем.

Яви́ лся еси́ среди́ звезд со́ лнце стра́ ждущих с тобо́ ю, му́ чениче, / и ны́ не просвеща́ ете страда́ нии свяще́ нными, / чи́ стыми светлостьми́, Це́ ркве Боже́ ственное утвержде́ ние, / и все диа́ воле разоря́ ете киче́ ние.

Лю́ бяще Христа́, Тиву́ ртий, и Маркелли́ н, и Марк, / Зои́ и Касту́ л с Севастиа́ ном наста́ вником и Богому́ дрым стра́ ждут/ и ра́ вныя прие́ млют побе́ ды венцы́, / о нас при́ сно моля́ щеся.

Взя́ тся ко оби́ телем, вселя́ емь, светови́ дным му́ чеников лик Боже́ ственный/ и Небеса ́ обхо́ дит, ра́ дуяся, о всех нас Человеколю́ бца при́ сно умоля́ юще, / блажа́ щих их всегда́.

Богоро́ дичен: Ужаса́ ются мы́ сленная во́ инства, / О́ тчее зря́ ща Боже́ ственное озаре́ ние, / на Твои́ х рука́ х несказа́ нно держи́ мо и Твое́ иму́ щее подо́ бие, / да земны́ я обожи́ т, Де́ во Ма́ ти Всенепоро́ чная.

Святой мученик Севастиан родился около 250 года в городе Нарбоне (Галлия), а образование получил в Медиолане (ныне Милан, Италия). При императорах-соправителях Диоклетиане и Максимиане (284–305) он занимал должность начальника дворцовой стражи. Святой Севастиан был человеком храбрым, правдивым, справедливым и предусмотрительным, он пользовался авторитетом и любовью у придворных и воинов. Будучи тайным христианином, святой много помогал преследуемым за веру. Заточенные в темницу братья-христиане Маркеллин и Марк, сначала твердо исповедовавшие истинную веру, под влиянием слезных уговоров своих родителей-язычников (отца Транквиллина и матери Маркин), жен и детей поколебались в своем намерении пострадать за Христа. Святой Севастиан пришел к царскому казнохранителю Никострату, в даме которого были заключены Маркеллин и Марк, и обратился к ним с вдохновенным призывом сохранить верность Христу, преодолеть соблазн вероотступничества: «Воздвигните же над земными пристрастиями славную хоругвь вашего подвига... Кто не хочет быть служителем вечной жизни, тот и эту временную жизнь погубит напрасно».

Речь его потрясла всех присутствовавших. Явившиеся семь Ангелов облекли святого Севастиана в светлую одежду, а Прекрасный Юноша благословил проповедника и сказал: «Ты всегда будешь со Мною». Жена царского казнохранителя Никострата Зоя, 6 лет назад потерявшая дар речи, припала к ногам святого Севастиана и знаками просила исцелить ее. Святой осенил женщину крестным знамением, – она тотчас же заговорила и прославила Господа Иисуса Христа и сказала, что видела Ангела с раскрытой книгой, по которой святой Севастиан читал свою проповедь. Тогда все присутствовавшие уверовали в Иисуса Христа – Спасителя мира. Казнохранитель Никострат снял оковы с и Марка и предложил им бежать, но братья отказались. Никострат и его супруга просили Крещения. Святой Севастиан посоветовал Никострату устроить так, чтобы Крещение совершилось над возможно большим числом людей. По просьбе Никострата начальник тюрьмы Клавдий прислал к нему в дом многих заключенных. Беседуя с узниками, святой Севастиан убедился, что все они достойны Крещения. Пресвитер Поликарп приготовил их к таинству огласительным словом и, предписав поститься, назначил совершение таинства на вечер.

В это время Клавдий известил Никострата, что его вызывает римский епарх Агрестий Хроматий для объяснения, по какой причине в его доме собраны узники. Никострат рассказал Клавдию об исцелении своей жены, и тот, уверовав во Христа, привел к святому Севастиану своих больных сыновей Симфориана и Феликса. Вечером священник Поликарп крестил Транквиллина, его родных и друзей, Никострата и его семью, Клавдия и его сыновей, а также 16 осужденных узников. Всего новокрещеных было 64 человека.

Представ перед епархом Хроматием, Никострат открыл ему, как святой Севастиан обратил их в христианскую веру и многих исцелил от болезней. Уверовав во Христа, Хроматий принял святое Крещение от святого Севастиана вместе с сынам своим Тивуртием и всеми домочадцами.

Количество новопросвещенных возросло до 1400 человек. Епископ Римский святой Гаий (впоследствии Папа Римский, с 283 по 296 год; память его 11 августа) благословил Хроматия, чтобы он, оставив должность епарха, уехал в свои поместья на юге Италии вместе с пресвитером Поликарпом и частью новообращенных христиан. Сын Хроматия Тивуртий желал принять мученичество и остался в Риме при святом Севастиане.

Остались также посвященный святителем Гаием в сан пресвитера Транквиллин, Маркеллин и Марк, посвященные в диаконы, Никострат, жена его Зоя и брат Касторий, Клавдий, сын его Симфориан и брат Викторин. Они собирались во дворце императора у тайного христианина сановника Кастула, но вскоре для них настало время пострадать за веру.

Первой язычники схватили святую Зою, молившуюся у гробницы апостола Петра. На суде она мужественно исповедала веру во Христа и приняла мученическую кончину через повешение; тело ее было брошено в реку Тибр. Явившись в видении святому Севастиану, святая Зоя сообщила о своей смерти. После нее пострадал пресвитер Транквиллин: его язычники убили камнями у гробницы святого апостола Петра, а тело его также бросили в Тибр. Святых Никострата, Кастория, Клавдия, Викторина и Симфориана схватили на берегу реки, когда они отыскивали тела мучеников. Приведенные к епарху, святые отказались исполнить его повеление – принести жертву идолам. Тогда святых мучеников утопили в море, привязав к ним тяжелые камни. Святого Тивуртия предал лжехристианин Торкват. Не добившись отречения от Христа, судья велел поставить юного Тивуртия на раскаленные угли, но святой безбоязненно ходил по горящим углям. Мучители обезглавили святого Тивуртия. Неизвестный христианин похоронил святого.

Торкват выдал также святых диаконов Маркеллина и Марка и сановника Кастула. После истязаний мученика Кастула бросили в ров и живого засыпали землей, а святым Маркеллину и Марку пригвоздили ноги к пню. Они простояли всю ночь в молитве, а утром их пронзили копьями.

Последним был взят на мучения святой Севастиан. Его допрашивал император Диоклетиан. Убедившись в непоколебимости исповедника, император приказал отвести его за город, привязать к дереву и пронзить стрелами. Жена сановника Кастула, Ирина, пришла ночью, чтобы похоронить святого Севастиана, но нашла его живым. В ее доме святой Севастиан вскоре излечился от ран. Христиане уговаривали его удалиться из Рима, но он отказался. Подойдя к языческому храму, святой увидел направлявшихся туда императоров-соправителей и публично обличил их в нечестии. Диоклетиан приказал отвести святого мученика на ипподром, где святого Севастиана предали казни, а тело его бросили в мусорный ров. Это произошло в 287 году. Святой мученик в сонном видении явился христианке Лукине и повелел ей взять тело и похоронить в катакомбах. Благочестивая христианка с честью похоронила тело святого. Мощи святого мученика Севастиана почивают в Риме, в церкви его имени, построенной в V веке на могиле святого.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.