|
|||
На литурги́и. Подоба́ет ве́дати, а́ще случи́тся предпра́зднство Рождества́ Пресвятыя Богородицы и му́ченика Созо́нта в Неде́лю.. В суббо́ту на ма́лей вече́рни стихи́ры воскре́сны и⇐ ПредыдущаяСтр 13 из 13 На литурги́ и Блаже́ нны предпра́ зднства, песнь 3-я, на 4, и свята́ го, песнь 6-я, на 4. Проки́ мен, глас 7: Возвесели́ тся пра́ ведник о Го́ споде/ и упова́ ет на Него́. Стих: Услы́ ши, Бо́ же, глас мой: Апо́ стол к Ефесе́ ем, зача́ ло 233. Аллилу́ йя, глас 4: Воззва́ ша пра́ ведниц, и Госпо́ дь услы́ ша их. Стих: Мно́ ги ско́ рби пра́ ведным, и от всех их изба́ вит я Госпо́ дь. Ева́ нгелие от Иоа́ нна, зача́ ло 52. Прича́ стен: В па́ мять ве́ чную бу́ дет пра́ ведник: Подоба́ ет ве́ дати, а́ ще случи́ тся предпра́ зднство Рождества́ Пресвятыя Богородицы и му́ ченика Созо́ нта в Неде́ лю. В суббо́ ту на ма́ лей вече́ рни стихи́ ры воскре́ сны и Богоро́ дицы но обы́ чаю. Тропа́ рь воскре́ сен. Сла́ ва, и ны́ не, Богоро́ дичен его́. На вели́ цей вече́ рни, по кафи́ сме, на Го́ споди, воззва́ х: стихи́ ры воскре́ сны 3, и восто́ чен еди́ н, и предпра́ зднства 3, и му́ ченика 3. Сла́ ва, предпра́ зднства. И ны́ не, Богоро́ дичен пе́ рвый, гла́ са настоящаго. На лити́ и стихи́ ра хра́ ма, та́ же стихи́ ры стихо́ вны предпра́ зднства вече́ рния. Сла́ ва, и ны́ не, предпра́ зднства, пи́ сан на у́ трени на стихо́ вне. На стихо́ вне стихи́ ры воскре́ сны. Сла́ ва, и ны́ не, предпра́ зднства. На благослове́ нии хле́ бов тропа́ рь Богоро́ дице Де́ во: два́ жды, и предпра́ зднства, еди́ ножды. И чте́ ние в Посла́ ниих апо́ стольских. На у́ трени, на Бог Госпо́ дь: тропа́ рь воскре́ сен, два́ жды: Сла́ ва, му́ ченика. И ны́ не, предпра́ зднства. По кафи́ смах седа́ льны воскре́ сны и Богоро́ дичны их. И чте́ ние во Ева́ нгелии толко́ вом, Неде́ ля пред Воздви́ жением. Посе́ м непоро́ чны и ипакои́. И чте́ ние, Неде́ ля ряд. Степе́ нна и проки́ мен гла́ са. Вся́ кое дыха́ ние: И Ева́ нгелие воскре́ сно. И Воскресе́ ние Христо́ во: Та́ же кано́ н воскре́ сен со ирмосо́ м на 4: и Богоро́ дицы на 2: и предпра́ зднства на 4: и му́ ченика на 4. Катава́ сия: Крест начерта́ в: По 3-й пе́ сни конда́ к преднра́ зднства и и́ кос, и му́ ченика. Сла́ ва, седа́ лен му́ ченика. И ны́ не, предпра́ зднства. По 6-й пе́ сни конда́ к и и́ кос воскре́ сен, и чтем про́ лог. На 9-й пе́ сни пое́ м Честне́ йшую: Свети́ лен воскре́ сен. Сла́ ва, му́ ченика. И ны́ не, предпра́ зднства. На хвали́ тех стихи́ ры воскре́ сны 4, и восто́ чен еди́ н, и преднра́ зднства подо́ бны 3, того́ дне стихо́ вныя, с припе́ вы их. Сла́ ва, стихи́ ра Ева́ нгельская. И ны́ не, Преблагослове́ нна еси́: Славосло́ вие вели́ кое. Тропа́ рь воскре́ сен то́ чию. Ектении́, и отпу́ ст, и оглаше́ ние. И обы́ чное исхожде́ ние в притво́ р, и час 1-й. На 1-м часе́ тропа́ рь воскре́ сен. Сла́ ва, предпра́ зднства. И ны́ не, Богоро́ дичен часо́ в. По о́ тче наш: конда́ к предпра́ зднства, и коне́ чный отпу́ ст. На 3-м часе́ тропа́ рь воскре́ сен. Сла́ ва, му́ ченика. И ны́ не, Богоро́ дичен часо́ в. По о́ тче наш: конда́ к воскре́ сен. Та́ кожде и на про́ чих часе́ х глаго́ лем тропа́ рь воскре́ сен пре́ жде, а предпра́ зднства и му́ ченика пременя́ юще. Кондаки́ же, воскре́ сен и предпра́ зднства, глаго́ лем пременя́ юще. На Литурги́ и, блаже́ нны Окто́ иха, на 6, и с Тро́ ичным, и предпра́ зднства, песнь 3-я, на 4. По вхо́ де тропа́ рь воскре́ сен и предпра́ зднства. Та́ же хра́ ма свята́ го и му́ ченика. Конда́ к воскре́ сен и хра́ ма свята́ го. Сла́ ва, му́ ченика. И ны́ не, предпра́ зднства. Проки́ мен, апо́ стол, аллилу́ йя и Ева́ нгелие пре́ жде Неде́ ли пред Воздви́ жением и ряд Неде́ ли под зача́ ло. Та́ же свята́ го. Проки́ мен гла́ са оставля́ ется. Прича́ стен: Хвали́ те Го́ спода с Небе́ с: И му́ ченика: В па́ мять ве́ чную бу́ дет пра́ ведник: Святой мученик Созонт († ок. 304) происходил из Ликаонии и был пастухом овец. Он прилежно и вдумчиво читал Святое Писание и любил делиться своим знанием о Едином Боге с собиравшимися к нему пастухами, многих обратив таким образом в христианство. Однажды ночью, когда он сидел под дубом, ему было видение, призывавшее его к подвигу мученичества за Христа. Он отправился в город Помпеополь Киликийский, где готовилось празднование в честь стоявшего в капище языческого золотого идола. Никем не замеченный, святой Созонт вошел в капище, отломал руку у идола и, раздробив ее, раздал золото нищим. Исчезновение руки у истукана вызвало тревогу и смятение в городе, так как многих стали подозревать, привлекать к допросу и мучить. Не желая быть виновником страдания других людей, святой Созонт добровольно пошел к царю Максимиану и объявил, что это он изуродовал ложное языческое божество. «Я это сделал, – сказал он, – чтобы видеть бессилие вашего бога, который не оказал мне никакого сопротивления; он не бог, а немой и глухой идол. Я хотел бы всего его раздробить на части, чтобы люди не поклонялись больше изделию рук своих». Царь в сильном гневе приказал беспощадно мучить святого Созонта. Во время зверских истязаний святой Созонт предал свой дух Богу. По приказу царя слуги развели сильный огонь, чтобы сжечь тело мученика, но тут внезапно заблистала молния, загремел гром и сильный дождь залил пламя костра. Ночью христиане взяли тело мученика и с благоговением предали его погребению. При гробе его и на месте, где святому мученику было видение, неоскудно подавались исцеления больным. Впоследствии в память страдания святого мученика была создана церковь.
|
|||
|