Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Песнь 4. Ирмо́с: Проро́ка Ио́ну подража́я, вопию́:/ живо́т мой, Бла́же, свободи́ из тли/ и спаси́ мя, Спа́се ми́ра, зову́ща: сла́ва Тебе́.. Ирмо́с: Су́щим в пещи́ отроко&



Песнь 4

Ирмо́ с: Ду́ хом прови́ дя, проро́ че Авваку́ ме, Словесе́ воплоще́ ние, / пропове́ дал еси́, вопия́: / внегда́ прибли́ житися ле́ том, позна́ ешися, / внегда́ приити́ вре́ мени, пока́ жешися. / Сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди .

Огне́ м Уте́ шителя огнедохнове́ нен я́ влься, лесть попали́ л еси́, Панкра́ тие му́ дре, / и, возсия́ в, я́ ко све́ щник, в мо́ ри потопля́ емым неве́ дения, / ко приста́ нищем Боже́ ственныя вво́ диши во́ ли.

От Ка́ мене некраесеко́ ма Петр напои́ вся и насы́ щся, / я́ ко и́ ну тя посыла́ ет реку́, олядене́ вшия напои́ ти ду́ ши, Богому́ дре, / и нече́ стия ре́ ки изсуши́ ти тече́ нием Боже́ ственнаго пропове́ дания.

Глаго́ л тво́ их веща́ ние излия́ ся, му́ дре, сия́ нием просвеща́ емь ра́ зума Христо́ ва. / Те́ мже и е́ ллинская му́ дрость обуи́ ся, и зло́ бы мудре́ ц сожже́ ся, / му́ чениче святи́ телю Панкра́ тие.

Житие́ твое́, Боже́ ственными блиста́ яся добро́ тами, / вся омрачи́ де́ монская стремле́ ния и, разори́ г тьму безбо́ жия, / сы́ ны дне показа́, любо́ вию твои́ м уче́ нием покори́ вшияся.

Богоро́ дичен: Воплоща́ ема Сло́ ва во двою́ существу́, Отрокови́ це, и хоте́ нии, / родила́ еси́, Чи́ стая, / восхо́ ды сказа́ вшаго пресла́ вно спасе́ ния ле́ стию порабоще́ нным, / Чи́ стая Де́ во Всепе́ тая.

Песнь 5

Ирмо́ с: Твой мир даждь нам, / Сы́ не Бо́ жий: / ино́ го бо, ра́ зве Тебе́, бо́ га не зна́ ем, / и́ мя Твое́ имену́ ем, / я́ ко Бог живы́ х и ме́ ртвых еси́ .

Чуде́ с показа́ нии улови́ л еси́ лю́ ди, / сло́ вом же тре́ бища разори́ л еси́ / и созда́ л еси́, свяще́ нне, церкве́ й добро́ ты во обновле́ ние челове́ ком.

Кровьми́ обагри́ л еси́ оде́ жду свяще́ нную, / кровь же де́ монскую изсуши́ л еси́ / и победоно́ сец возше́ л еси к Небеси́, побе́ ды прии́ м вене́ ц.

Разсе́ деся пред лице́ м твои́ м храм и́ дольский, дверь же отве́ рзеся язы́ ком, / и даде́ ся благода́ ть Боже́ ственная ве́ рных в сердца́, / священнотаи́ нниче о́ тче.

Богоро́ дичен: Я́ ко дождь, во утро́ бу Твою́ сни́ де Христо́ с, Чи́ стая, / и ту́ чи изсуши́ многобо́ жия, и изведе́ Богоразу́ мия во́ ду/ су́ щим в пла́ мени ле́ стнем.

Песнь 6

Ирмо́ с: Проро́ ка Ио́ ну подража́ я, вопию́: / живо́ т мой, Бла́ же, свободи́ из тли/ и спаси́ мя, Спа́ се ми́ ра, зову́ ща: сла́ ва Тебе́.

Облагодати́ в твой ум и просвети́ в бога́ тно, / Иису́ с, просвеще́ ние всех и Бог, / сло́ вом твои́ м безслове́ сия лю́ ди изба́ ви.

Священноде́ йствовав Бо́ жие Ева́ нгелие, му́ дре, / Боже́ ственная уче́ ния запеча́ тствовал еси́ све́ тло кро́ вию, / священнотаи́ нниче му́ чениче Панкра́ тие.

Кропле́ ний и́ дольских и крове́ й скве́ рных изба́ вил еси́ лю́ ди/ и, поже́ рся, я́ коже а́ гнец, Панкра́ тие, / же́ ртва жива́ Бо́ гу прине́ слся еси́.

Богоро́ дичен: Соуда́ влена прило́ ги непло́ дных помы́ шле́ ний, / возведи́ к све́ ту спасе́ ния и жи́ зни, Всенепоро́ чная, / Я́ же Спа́ са Христа́ ро́ ждшая.

Конда́ к, глас 4. Подо́ бен: Яви́ лся еси́:

Све́ тлая тавромени́ ом, Панкра́ тие, звезда́ показа́ лся еси́ / и священнострада́ лец яви́ лся еси́ за Христа́, / Ему́ же ны́ не предстоя́, моли́ за чту́ щия тя, блаже́ нне.

И́ кос:

Пода́ й ми ра́ зум боже́ ствен, / мрак неве́ дения от моего́ се́ рдца отжени́ моли́ твами твои́ ми, / я́ ко да пою́ твою́ ве́ рно святу́ ю па́ мять, / в ню́ же а́ нгельстии ли́ цы с му́ ченическими Днесь веселя́ тся боже́ ственне/ и челове́ цы пе́ сньми хва́ льными твою́ главу́, я́ коже цве́ ты спле́ тше, венчава́ ют досто́ йно, / прося́ ще от Тебе́ прия́ ти согреше́ ний оставле́ ние и злых жития́ разреше́ ние, / враг же ви́ димых изба́ витися и неви́ димых твои́ ми моли́ твами, о́ тче наш Панкра́ тие блаже́ нне.

Песнь 7

Ирмо́ с: Су́ щим в пещи́ отроко́ м Твои́ м, Спа́ се, / не прикосну́ ся, ниже́ стужи́ огнь. / Тогда́ трие́, я́ ко еди́ неми усты́, поя́ ху/ и благословля́ ху, глаго́ люще: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Кро́ вию крести́ лся еси́ твое́ ю, Панкра́ тие, / пе́ рвее в воде́ крести́ в лю́ ди, / и ко Христу́ преше́ л еси́, ра́ дуяся; / с ни́ миже водворя́ яся, прича́ стием обожа́ ешися све́ тло при́ сно, преблаже́ нне.

Сла́ ностию погруже́ нныя лю́ тых у́ дицею твои́ х слове́ с возве́ л еси́, свяще́ нне, / и моли́ тв чи́ стым одожде́ нием му́ тную изсуши́ л еси́ злове́ рия глубину́, / священнотаи́ нниче Христо́ в.

Ка́ мень тя вои́ стинну неразсе́ дный основа́ ние положи́ / и степе́ нь недви́ жим, свяще́ нныя священнояви́ тель Це́ ркве, / в не́ йже сокруша́ ется вся́ ка зло́ ба, му́ дре, младе́ нствующаго врага́.

Богоро́ дичен: Чисте́ йшу еди́ ну Тя обре́ т, Всенепоре́ чная, Сло́ во, Пречи́ стая, Бо́ жие, / из Твоего́ чре́ ва поро́ ждся, ве́ рныя очища́ ет скве́ рны, Богоневе́ сто, / прибы́ вшия нам от невоздержа́ ния зол.

Песнь 8

Ирмо́ с: Его́ же ужаса́ ются А́ нгели и вся во́ инства, / я́ ко Творца́ и Го́ спода, / по́ йте, свяще́ нницы, просла́ вите, о́ троцы, / благослови́ те, лю́ дие, / и превозноси́ те во вся ве́ ки.

Огне́ м изнуря́ емь разли́ чных искуше́ ний, невреди́ м пребы́ л еси́ / и, изостри́ в ум све́ тлыми виде́ нии, яви́ лся еси́, му́ дре, меч, / посека́ я вещь многобо́ жия.

Лю́ ди приводя́ в ра́ зум Христо́ в, зна́ мения и чудеса́ твори́ л еси́ яве́, / предглаго́ ля хотя́ щая бы́ ти, я́ ко проро́ к Бо́ жий, / Уте́ шителя, Богому́ дре, дохнове́ ньми.

Образ Зижди́ теля показу́ я лю́ дем, Его́ же волею поне́ сл есть, соединя́ яся нам, / зна́ мения и си́ лы тем сотворя́ еши, многобо́ жия де́ рзость отгоня́.

Богоро́ дичен: Я́ ко дождь, во утро́ бу Твою́ сни́ де Христо́ с/ и всю напои́ тварь, вои́ стинну, изсуши́ в, Де́ во, му́ тныя ре́ ки идолонеи́ стовства, / еди́ ный Благоде́ тель.

Песнь 9

Ирмо́ с: Живоприе́ мный исто́ чник приснотеку́ щий, / светоно́ сный свети́ льник благода́ ти, / храм одушевле́ нный, сень пречи́ стую, / Небесе́ и земли́ простра́ ннейшую, / Богоро́ дицу, ве́ рнии, велича́ ем .

Светолу́ чными Петра́ сия́ нии просве́ щся душе́ ю и мы́ слию, / я́ ко звезда́ многосве́ тлая, к за́ паду дости́ гл еси́, / просвеща́ я уче́ нии заше́ дшия в неве́ дения, Панкра́ тие, глубину́.

Ико́ нную честь преходя́ щу в первообра́ зную ты ве́ дый, / всю́ ду честну́ ю поставля́ л еси́, сла́ вне, Иису́ са и Бо́ га на́ шего ико́ ну/ ка́ пищем де́ монским на потребле́ ние.

Светоно́ сное твое́ сие́ торжество́ / град и собо́ р сотворя́ ет, ра́ дуяся, чу́ дный Панкра́ тие, тя ве́ рно почита́ юще. / И́ хже благослови́ ти я́ ко пастырь не преста́ й, о всех моли́ тву творя́.

Богоро́ дичен: Пощади́ нас, пою́ щия Тя, Го́ споди, от Де́ вы несказа́ нно рожде́ йся, / напа́ стей избавля́ я, и страсте́ й, и скорбе́ й Твоя́ рабы́ моли́ твами Ея́, / я́ ко Благоде́ тель и еди́ н Человеколю́ бец.

Свети́ лен:

Му́ чеников лик приведи́ Днесь моле́ бен весь, Тавромени́ йский гра́ де, ра́ дуяся, / до́ браго па́ стыря твоего́ и назира́ теля просла́ вити и взыгра́ й, / мы же, соблюда́ юще па́ мять твою́, Панкра́ тие, от вреда́ враг свобожда́ емся.

Сла́ ва, и ны́ не, Богоро́ дичен:

Со апо́ столы моли́, Богоро́ дице, Твоего́ Сы́ на и Бо́ га/ поми́ ловатися всем, пою́ щим Тя и сла́ вящим, и на ико́ нах Тя чту́ щим, / и покланя́ ющимся досто́ йно, и любо́ вию облобыза́ ющим.

На хвали́ тех стихи́ ры, глас 4. Подо́ бен: Я́ ко до́ бля:

Доброде́ тельми просвеща́ яся, благоче́ стием украша́ емь, / святи́ тель Боже́ ственный был еси́, / я́ ко многосве́ тлое со́ лнце, мир проте́ кл еси́, / всева́ я всю́ ду ве́ рное пропове́ дание, / пре́ лесть же искореня́ я серпо́ м твоего́ язы́ ка, / святи́ телю Богому́ дре, великопропове́ дателю Панкра́ тие.

К боле́ зненным страда́ нием и му́ жественным боре́ нием, / к я́ звам и ра́ нам устреми́ лся еси́, / и́ бо, мно́ жеством ка́ мений посыпа́ емь, Панкра́ тие, / и сотвори́ в я́, я́ ко степе́ нь и ле́ ствицу, / взы́ де к Бо́ гу вене́ чник/ и совокупи́ ся во́ инству Небе́ сному.

Одея́ ние свое́ кро́ вию муче́ ния соверши́ л еси́ светле́ йшее, / благода́ тию Боже́ ственнаго Ду́ ха, / и свяще́ нно во свята́ я Вы́ шняя востече́, / я́ коже Иоа́ нн Предте́ ча, / побе́ ды вене́ ц от Бо́ га прие́ м со все́ ми, / честно́ ю кро́ вию сконча́ вшимися, Панкра́ тие.

Сла́ ва, глас 6:

Кто досто́ йно доброде́ телей твои́ х испове́ сть побе́ ды? / Ка́ я уста́ муче́ ния терпе́ ние изреку́ т? / В обои́ х бо благоугоди́, Панкра́ тие, / но не преста́ й моля́, уго́ дниче Христо́ в, / спасти́ ду́ ши на́ ша, / я́ ко имы́ й, священному́ чениче, / дерзнове́ ние мно́ го.

И ны́ не, Богоро́ дичен:

Богоро́ дице, Ты еси́ лоза́ и́ стинная, / возрасти́ вшая нам Плод живота́, / Тебе́ мо́ лимся: / моли́ ся, Влады́ чице, со святы́ ми апо́ столы/ поми́ ловати ду́ ши на́ ша.

НА ЛИТУРГИ́ И

Блаже́ нны от кано́ на, пе́ снь 3-я и 6-я, на 4. Проки́ мен, глас 7: Возвесели́ тся пра́ ведник о Го́ споде/ и упова́ ет на Него́. Стих: Услы́ ша, Бо́ же, глас мой, внегда́ моли́ тимися к Тебе́. Апо́ стол к Кори́ нфяном, зача́ ло 166. Аллилу́ ия, глас 4: Пра́ ведник, я́ ко фи́ никс, процвете́ т/ и, я́ ко кедр, и́ же в Лива́ не, умно́ жится. Стих: Насажде́ ни в дому́ Госпо́ дни во дво́ рех Бо́ га на́ шего процвету́ т. Ева́ нгелие от Иоа́ нна, зачало 36. Прича́ стен: В па́ мять ве́ чную:

Священномученик Панкратий, епископ Тавроменийский, родился в Антиохии во время земной жизни Господа нашего Иисуса Христа. Родители святого Панкратия, слышавшие о многих чудесах, творимых Сыном Божиим, пошли вместе с друзьями и юным сыном в Иерусалим, чтобы самим увидеть Христа. Пораженные учением Спасителя и чудесами, которые Он совершал, они уверовали в Сына Божия. В Иерусалиме антиохийцы познакомились со святыми апостолами, особенно близко с апостолом Петром, который с того времени запомнил юного Панкратия. Через некоторое время святой Панкратий вместе с родителями вернулся в Антиохию.

После Вознесения Господня один из апостолов пришел в Антиохию со словом благовестия Евангелия. Родители святого Панкратия, и он сам приняли святое Крещение. Через некоторое время родители святого отошли ко Господу.

Святой Панкратий, пылая ревностью о Господе, отказался от наследства, отправился в Понтийские горы и, поселившись в пещере, пребывал там в посте и молитве.

Когда святой апостол Петр проходил через Понт, он встретился с Панкратием и, узнав его, взял с собой в Антиохию. Оттуда их путь лежал в Киликию, где они встретили святого апостола Павла. Там апостолы Петр и Павел поставили святого Панкратия епископом в городе Сицилии.

Направляясь к месту своего служения, святитель Панкратий плыл на корабле, где корабельщиками были Ликаонид и Ромил. Святой Панкратий преподал им истины евангельского учения и обратил ко Христу. Когда корабль стал причаливать к берегу около Тавромении, идолы начали падать и сокрушаться сами собой, так как находившиеся в них бесы не могли терпеть прихода святого епископа Панкратия. Над морем на высоком холме стоял языческий храм. Когда святитель приблизился к нему, храм рухнул в море. В народе произошло прозрение, и многие уверовали во Христа. Градоначальник Бонифатий, услышав проповедь святого Панкратия, также уверовал во Христа и крестился.

Святитель Панкратий усердно проповедовал слово Божие, подтверждая истинность нового учения многими чудесами: он исцелял больных и изгонял бесов. По его благословению местные жители в течение месяца построили христианский храм, где святитель Панкратий совершал богослужения и наставлял вверенную ему паству светом Христовой веры. Благодаря неустанным трудам святителя Панкратия большинство язычников познали Истинного Бога. С каждым днем множилось число христиан, и вскоре весь город и его окрестности были просвещены евангельским учением. Но диавол внушил некоему нечестивому человеку по имени Аквилин вооружиться на христиан и умертвить их. Он собрал войско и пошел на Тавромению, чтобы разорить город и уничтожить его жителей. Узнав об этом, святитель Панкратий утешал своих духовных детей, предсказывая, что никто не пострадает от врагов. Когда враги приблизились к городу, навстречу им вышел святитель Панкратий со своим клиром. Они несли крест и святые иконы Христа Спасителя и Пресвятой Богородицы. По молитве святителя на войско напал страх, воины были окутаны как бы тьмой, умы их помрачились, и они начали убивать друг друга, а иные поражали себя мечами. Когда такое затмение в умах язычников рассеялось, те, кто остался жив, бросили оружие и с раскаянием пришли к святителю Панкратию.

Много лет святитель Панкратий управлял Христовой Церковью. Другие города той страны были также просвещены светом истинной веры. В конце I века немногие оставшиеся язычники во главе с Артагастом устроили заговор против святителя. Они пригласили его в языческое капище как бы для беседы. В полу было устроено отверстие, которое вело в расщелину скалы. Язычники бросили туда святителя Панкратия и забросали его камнями.

Позднее мощи священномученика Панкратия были перенесены в Рим и положены в загородном храме его имени.

Литература:

1. Жития святых, на русском языке изложенные по руководству Четьих-Миней святителя Димитрия Ростовского, кн. 11. М., 1910, с. 188–191.

2. Настольная книга священнослужителя, т. 3. М., изд. Московской Патриархии, 1979, с. 544–545.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.