Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





НА У́ТРЕНИ. Кано́н, его́же краегране́сие: Твои́х страда́льцев пою́, Христе́, сла́ву. Ио́сиф, глас 8.



НА У́ ТРЕНИ

Кано́ н, его́ же краегране́ сие: Твои́ х страда́ льцев пою́, Христе́, сла́ ву. Ио́ сиф, глас 8.

Песнь 1

Ирмо́ с: Пои́ м Го́ сподеви, / прове́ дшему лю́ ди Свои́ сквозе́ Чермно́ е мо́ ре, / я́ ко Еди́ н сла́ вно просла́ вися.

С чи́ нми Небе́ сными ны́ не лику́ я, достосла́ вне святи́ телю и му́ чениче, / пою́ щия тя ве́ рою спаса́ й.

Зако́ ны Влады́ чними собо́ р наставля́ емь честны́ й Христо́ вых страда́ лец, / беззако́ нных сове́ ты разори́ сте.

Я́ коже непоро́ чно заколе́ ние, весь соже́ гся, Богоблаже́ нне, / огне́ м мук приве́ лся еси́ к Бо́ гу ве́ ры ра́ ди.

Богоро́ дичен: Плоть бы́ вшаго от Твои́ х крове́ й, Неискусобра́ чная, / Преве́ чное Сло́ во па́ че ума́ же и сло́ ва родила́ еси́.

Песнь 3

Ирмо́ с: Утверди́ наш ум и сердца́, / Небеси́ сло́ вом утвержде́ й, / во е́ же пе́ ти и сла́ вити Тя/ во спасе́ ние душ на́ ших .

Разори́ в вра́ жия лю́ тая кова́ рства к Бо́ гу неразори́ мою любо́ вию, / Афиноге́ н, му́ ченик и святи́ тель, со ученики́ сла́ вы сподо́ бися.

Притупи́ ша врагу́ стре́ лы и жа́ ла терпели́ вным противле́ нием Боже́ ственнии/ и озаря́ ют всех мы́ сли светолу́ чными свои́ ми сия́ нии.

Просте́ р, тве́ рдым реме́ нем безу́ мный стру́ жает неща́ дно, ураня́ я непреста́ нно, / но не поколеба́ сих по́ мысла, е́ же па́ че сло́ ва тве́ рдость.

Богоро́ дичен: Херуви́ мов и Серафи́ мов превы́ шши яви́ лася еси́, Богоро́ дице: / Ты бо еди́ на прия́ ла еси́ Невмести́ маго Бо́ га в Твое́ м чре́ ве, Нескве́ рная. / Те́ мже Тя, ве́ рнии вси, пе́ сньми, Чи́ стая, ублажа́ ем.

Седа́ лен, глас 4.  Подо́ бен: Ско́ ро предвари́:

Воздержа́ нием пе́ рвее предочи́ стив ду́ шу, / страда́ нием второ́ е и соверше́ нным умо́ м Бо́ гу угоди́ л еси́, святи́ тель и му́ ченик быв, Богоно́ се. / Собо́ р же приве́ л еси́ учени́ к Влады́ це, / с ни́ миже о нас моли́ ся приле́ жно, сла́ вне.

Сла́ ва, и ны́ не, Богоро́ дичен:

Чи́ стая, Всенепоро́ чная и Неискусому́ жная, / Я́ же еди́ на Безле́ тнаго Сы́ на и Сло́ ва Бо́ жия в ле́ то ро́ ждши, / Сего́ со святы́ ми и честны́ ми патриа́ рхи и му́ ченики, и проро́ ки, и преподо́ бными моли́ / дарова́ ти нам очище́ ние и ве́ лию ми́ лость.

Крестобогоро́ дичен:

Де́ во Пренепоро́ чная, Ма́ ти Христа́ Бо́ га, / ору́ жие про́ йде Твою́ пресвяту́ ю ду́ шу, / егда́ распина́ ема ви́ дела еси́ во́ лею Сы́ на и Бо́ га Твоего́, / Его́ же, Благослове́ нная, моля́ щи не преста́ й проще́ ние прегреше́ ний нам дарова́ ти.

Песнь 4

Ирмо́ с: Услы́ шах, Го́ споди, / смотре́ ния Твоего́ та́ инство, / разуме́ х дела́ Твоя́ / и просла́ вих Твое́ Божество́ .

Ума́ вся́ каго превы́ шши Боже́ ственными мечта́ еми восхожде́ нии, / плотски́ х не убоя́ шася го́ рьких ран, Богому́ дрии.

Христопропове́ дник Богоприя́ тен и священному́ ченик непоро́ чен быв, / сподо́ бися Афиноге́ н Боже́ ственныя благода́ ти.

Вети́ йствующе му́ ченицы воплоще́ ние Сло́ ва, / претерпе́ сте ра́ ны и смерть, к безсме́ ртию преше́ дше.

Богоро́ дичен: Равноси́ льна, сопресто́ льна Роди́ телю, / Пресу́ щнаго воплоти́ ла еси́, Пренепоро́ чная, / земны́ м за милосе́ рдие приобщи́ вшагося.

Песнь 5

Ирмо́ с: У́ тренююще, вопие́ м Ти: / Го́ споди, спаси́ ны, / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́ зве Тебе́, ино́ го не ве́ мы.

Загради́ в безстра́ стием мудрова́ ние пло́ ти твоей, / страсть изобрази́ л еси́ Безстра́ стнаго, досточу́ дне.

Боже́ ственными предповеле́ нии/ приведе́ Влады́ це ученико́ в лик Афиноге́ н сла́ вный.

Све́ тлу сотвори́ па́ мять твою́, му́ чениче, Светода́ вец, / исполня́ я проше́ ния твоя́ к тем, и́ же ве́ рою тебе́ притека́ ющим.

Богоро́ дичен: Ма́ терь и Де́ ву ве́ дуще Тя, Пресвята́ я, / согла́ сно почита́ ем и благоче́ стно ублажа́ ем.

Песнь 6

Ирмо́ с: Очи́ сти мя, Спа́ се, / мно́ га бо беззако́ ния мои́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ ся, / к Тебе́ бо возопи́ х, и услы́ ши мя, / Бо́ же спасе́ ния моего́ .

Благозва́ ние му́ ченическое Афиноге́ н получи́, / и с ним ученико́ в лик венча́ ся, / пости́ вся пе́ рвее и де́ монския побе́ ждь ко́ зни.

Све́ тлу содева́ ет твою́ честну́ ю па́ мять Влады́ ка Христо́ с, / исполня́ я твоя́ я́ же к Нему́ моле́ ния, блаже́ нне: / се бо еле́ нь свое́ тебе́ исча́ дие приво́ дит Боже́ ственным манове́ нием.

Рай мы́ сленный яви́ лся еси́, достосла́ вне, и́ же дре́ во жи́ зни посреди́ име́ я, / и Боже́ ственных цвето́ в благово́ нием вся благоуха́ еши я́ сне.

Богоро́ дичен: Я́ ко мы́ сленный ковче́ г, Законода́ вца носи́ ла еси́, / я́ ко све́ щник светоза́ рен, Свет породила́ еси́, / я́ ко ко́ рень ненапое́ н, жи́ зни грозд, Богоро́ дице, прозябла́ еси́.

Конда́ к, глас 4.  Подо́ бен: Вознесы́ йся:

Влады́ чню рече́ нию после́ довав, я́ ко па́ стырь изря́ дный/ ду́ шу твою́ положи́ л еси́ за Христо́ вы о́ вцы, священному́ чениче Афиноге́ не, / сего́ ра́ ди восхваля́ ем тя/ и с тобо́ ю десяти́ ну учени́ к твои́ х, / и́ же пострада́ ша, стра́ хом Бо́ жиим и твои́ м уче́ нием наставля́ еми. / Тем угоди́ вших Влады́ ка венча́ вас живонача́ льною десни́ цею, / Его́ же о всех нас моли́ те.

Песнь 7

Ирмо́ с: Халде́ йская пещь, огне́ м распала́ емая, / ороша́ шеся Ду́ хом, Бо́ жиим предстоя́ нием, / о́ троцы поя́ ху: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

То́ ками крове́ й твои́ х пре́ лести угаси́ в пла́ мень, / огне́ м по́ двиг твои́ х попали́ л еси́ вещь зло́ бы, блаже́ нне, / благослове́ н, – вопия́, – Бог оте́ ц на́ ших.

Пло́ ти взыгра́ ния воздержа́ ния боле́ зньми/ и пре́ лести служе́ ния кро́ вными ту́ чами потре́ бльше, му́ ченицы, / я́ ко во́ ини Христо́ вы, да восхва́ лятся.

Глав отсече́ нием беззако́ нных повеле́ нием, / и пло́ ти строга́ нием, и многообра́ зными му́ ками, / я́ ко столпи́ непрекло́ нни, не поколеба́ стеся, преподобному́ ченицы.

Богоро́ дичен: Изба́ вльшеся, Пренепоро́ чная, Тебе́ ра́ ди пе́ рваго прароди́ тельнаго паде́ ния, / ра́ дуйся, Тебе́ вопие́ м и ве́ рою сла́ вим Тобо́ ю нас от тли Изба́ вльшаго.

Песнь 8

Ирмо́ с: Богоглаго́ ливии о́ троцы, в пещи́ / со огне́ м пла́ мень попира́ юще, поя́ ху: / благослови́ те, дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Взира́ я к Боже́ ственным светозаре́ нием, / и́ дольския ле́ сти Афиноге́ н разори́ глубо́ кую тьму, / и свет был есть.

А́ нгельский лик и му́ ченик, святи́ телей и преподо́ бных/ в па́ мяти веселя́ тся честны́ х страстоте́ рпец, сла́ вяще Го́ спода.

Приче́ лся еси́ му́ ченическим стадо́ м со ученики́ десятьми́, / на муче́ ние иды́ й, святи́ телю, / с ни́ миже тя ве́ рно ублажа́ ем.

Богоро́ дичен: Его́ же породила́ еси́ Сло́ ва па́ че сло́ ва, Богороди́ тельнице Мари́ е, / о нас моли́, ве́ рно Тя пою́ щих и ублажа́ ющих, Пречи́ стая.

Песнь 9

Ирмо́ с: Проявле́ нное на горе́ законополо́ жнику во огни́ и купине́ / Рождество́ Присноде́ вы/ в на́ ше, ве́ рных, спасе́ ние/ пе́ сньми немо́ лчными велича́ ем.

Се светоза́ рный день днесь му́ ченик, облиста́ ющ благода́ тию/ и Боже́ ственными светлостьми́ озара́ ющ ве́ рных сердца́, / прииди́ те, просвеще́ ние почерпе́ м.

Я́ гоже приноше́ ния чи́ стая/ и непоро́ нии а́ гнцы, приведо́ стеся, му́ ченицы, нас ра́ ди Закла́ вшемуся, / от Него́ венцы́ побе́ ды, я́ ко от Подвигополо́ жника, прие́ мше.

Ка́ плют сла́ дость твоя́, страда́ льче, боле́ зни и го́ ресть вся́ ку страсте́ й отго́ нят, / ве́ рою хра́ му твоему́ притека́ ющим и па́ мять твою́ пра́ зднующим спаси́ тельную.

Богоро́ дичен: Но́ сиши на руку́ Бо́ га, нося́ щаго вся́ ческая, / пита́ еши Пита́ теля, Чи́ стая, нам уподо́ бльшася, / Его́ же моли́ лю́ дем Твои́ м дарова́ ти всех лю́ тых избавле́ ние.

Священномученик Афиноген и десять его учеников пострадали за веру во Христа в малоазийском г. Севастии в царствование императора Диоклитиана (284–305) (по другим источникам, около 311 года, в царствование императора Максимина II, (305–313).

Игемон Филомарх, прибыв в Севастию, решил устроить языческий праздник с жертвоприношением. Большинство жителей города были христианами и отказались участвовать в этом празднике. Тогда по приказанию игемона многие христиане были преданы мукам. Некий военачальник Николай донес игемону, что духовным наставником севастийских христиан является епископ Афиноген, который в то время с десятью учениками проживал в небольшом монастыре в местечке Пидахфоя, в пятидесяти верстах от Севастии. Филомарх приказал привести к нему епископа Афиногена и его учеников. Но когда воины прибыли в монастырь, святителя Афиногена не было в обители, и схватили только иноков. Возвратившийся святитель с удивлением обнаружил отсутствие своих учеников. Он со слезами помолился перед Крестом и начал их поиск. Встретившийся поселянин рассказал ему о случившемся. Тогда епископ Афиноген отправился к игемону в Севастию и стал обличать его в беззаконных и жестоких действиях. Святителя бросили в ту же темницу, где были заключены его ученики. С радостью встретился святитель со своими духовными чадами и стал укреплять их на предстоящий мученический подвиг.

На следующий день святые иноки были приведены на суд к игемону. Они не отреклись от Христа, исповедали себя христианами и были преданы пыткам: их подвесили и жестоко избили, терзали тела железными крючьями, и затем обезглавили. Мучители стали принуждать к отречению от Христа епископа Афиногена, но безуспешно. Во время жестоких пыток с Неба раздался голос: «Дерзай, избранник Мой! Я с тобою». Неожиданно руки мучителей онемели, и они не смогли продолжать побои. Один из приближенных игемона Филипп сказал, что святитель – волхв и посоветовал отсечь ему голову. Святой Афиноген просил Филомарха совершить казнь в его монастыре. По дороге на место казни святитель Афиноген пел псалмы и песнопение «Свете Тихий», которое, по церковному преданию, впервые упоминается в житии святителя.

Когда святителя привели в обитель, к нему подошла и склонилась к ногам молодая лань, которую святой Афиноген вскормил своими руками. Святитель Афиноген перекрестил ее со словами: «Иди с миром в пустыню. Бог веков да не предаст тебя и семени твоего в сети ловцов, но да будет племя твое приводить потомство свое на заклание в нашу память и во славу Божию и в пищу тем, кто будет поминать нас». Затем святитель Афиноген стал молиться, чтобы Господь не разлучал его с учениками и испросил Божие благоволение и помощь всем, кто будет почитать день их мученической кончины и молиться Господу с упоминанием их имен. Во время молитвы святителя с Неба раздался голос: «Днесь со Мною и с учениками твоими будешь в раю, и все прошение твое исполнится». Возрадовавшийся святитель Афиноген преклонил честную голову под меч.

Тело священномученика Афиногена было с честью погребено христианами в монастырском храме. Ежегодно, в день кончины святителя Афиногена и его учеников, христиане собирались в храме, чтобы почтить память святых мучеников. По слову святого Афиногена, из пустыни ежегодно приходила лань с молодым оленем. Во время чтения Евангелия она входила в храм и, оставив там оленя, снова удалялась в пустыню.

Священномученик Григорий, просветитель Армении (†ок. 335; память 30 сентября), хотел перенести часть мощей священномученика Афиногена в Армению. По дороге, на берегу Евфрата, мулы, на которых везли святые мощи, остановились. Святому Григорию явился Ангел и сказал, что на этом месте должны пребывать святые Афиноген и Иоанн Креститель, часть мощей которого также перевозилась в Армению. Святитель Григорий разрушил бывшее неподалеку капище, построил на этом месте храм и установил празднование в честь священномученика Афиногена и святого Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна.

Литература

1. Жития святых (на слав. яз. ). М., 1915, л. 455–457.

2. Протопопов Д. И. Жития святых. Июль. М., 1885, с. 222–223.

3. Жития святых, изложенные на русском языке по руководству Четьих-Миней святителя Димитрия, митрополита Ростовского. Кн. 11. М., 1910, с. 364–369.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.