Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





И ны́не, Богоро́дичен.



Песнь 5

Ирмо́ с: Ужасо́ шася вся́ ческая/ о Боже́ ственней сла́ ве Твое́ й: / Ты бо, Неискусобра́ чная Де́ во, / име́ ла еси́ во утро́ бе над все́ ми Бо́ га/ и родила́ еси́ безле́ тнаго Сы́ на, / всем воспева́ ющим Тя/ мир подава́ ющая .

У́ зкий и приско́ рбный путь ше́ ствовал еси́, преподо́ бне Ни́ коне, / восхожде́ ньми Боже́ ственными се́ рдца твоего́, / а́ може отца́ твоего́ наста́ виша тя моли́ твы.

От грехо́ вных боле́ зней мя облегчи́ ско́ рбных, / и се́ рдца моего́ лю́ тость утоли́, / и согреше́ ний оставле́ ние испроси́, / и́ маши бо послу́ шающа Христа́ чи́ стыя твоея́ моли́ твы.

Стра́ сти теле́ сныя воздержа́ нием, о́ тче, увяди́ в, / я́ ко дре́ во многопло́ дное, плод чу́ ден прино́ сиши Бо́ гу: / своя́ чу́ дная исправле́ ния, Ни́ коне преподо́ бне.

Всесве́ тлый свети́ льник яви́ лся еси́, / озаря́ я поющия тя, Ни́ коне преподо́ бне. / И сего́ ра́ ди мо́ лим тя: / ве́ чнаго муче́ ния изба́ ви ны, пою́ щия тя.

Богоро́ дичен: Ума́ моего́ уврачу́ й изступле́ ние, Всенепоро́ чная, / и исцели́ стра́ сти душе́ вныя и уны́ ния тьму́ отжени́, / я́ ко да восхвалю́ Тя по достоя́ нию, Богоро́ дице Всепе́ тая.

Песнь 6

Ирмо́ с: Боже́ ственное сие́ и всечестно́ е/ соверша́ юще пра́ зднество, / Богому́ дрии, Богома́ тере, / прииди́ те, рука́ ми воспле́ щим, / от Нея́ ро́ ждшагося Бо́ га сла́ вим.

Свое́ се́ рдце, преподо́ бне Ни́ коне, / Святы́ я Тро́ ицы жили́ ще и дом созда́ л еси́. / Вси, ве́ рою притека́ ющии к честне́ й твое́ й ра́ це, / просвеще́ ние, и освяще́ ние, и очище́ ние, всеблаже́ нне Ни́ коне, прие́ млем.

Твоя́, всеблаже́ нне Ни́ коне, свяще́ нныя и всесвяты́ я мо́ щи, / во гро́ бе лежа́ ще, неду́ ги врачу́ ют, / де́ монския же полки́ прогоня́ ют всегда́, / ве́ рным же источа́ ют исцеле́ ния оби́ льная, / тебе́ по достоя́ нию при́ сно блажа́ щим.

Я́ ко весь Христу́ приближа́ яся ясне́ йши, / помяни́ всех, ве́ рою помина́ ющих тя, Ни́ коне всече́ стне, / грехо́ в проще́ ния у Христа́ прося́ / и Небе́ снаго Ца́ рствия восприя́ тия.

Богоро́ дичен: Еди́ на всем поможе́ ние, / помози́ нам, бе́ дствующим, / и ру́ ку пода́ ждь, и к приста́ нищу введи́ спасе́ ния, Отрокови́ це Богоблагода́ тная.

Конда́ к, глас 4. Подо́ бен: Яви́ лся еси́:

Духо́ вному твоему́ настоя́ телю, о́ тче Ни́ коне, / вся́ чески прилепи́ вся/ и от него́ наставля́ емь, / во всем Христо́ ви порабо́ тився, / мона́ хов был еси́ чинонача́ льник/ и преподо́ бных сожи́ тель, / с ни́ миже Христа́ Бо́ га моли́ непреста́ нно о всех нас.

И́ кос:

Ка́ ко возмогу́ воспе́ ти твоя́ исправле́ ния? / Или́ изрещи́ труды́ твоя́, / и́ миже труди́ лся еси́ по отце́ твое́ м, / а́ ще не ты пода́ си ми сло́ во, недосто́ йному рабу́ твоему́? / ты бо был еси́ по отце́ мона́ хов нача́ льник, / с ни́ миже Христа́ Бо́ га моли́ непреста́ нно о всех нас.

Песнь 7

Ирмо́ с: Не послужи́ ша тва́ ри, Богому́ дрии/ па́ че Созда́ вшаго, / но о́ гненное преще́ ние му́ жески попра́ вше, / ра́ довахуся, пою́ ще: / препе́ тый отце́ в Госпо́ дь и Бог, благослове́ н еси́.

Вся мимотеку́ щая привре́ менная пристра́ стия, преподо́ бне Ни́ коне, отрази́ в, / всю наде́ жду к Бо́ гу стяжа́ л еси́, / И́ мже де́ йствуеши пресла́ вная чудеса́.

Твоея́ души́ тве́ рдое и благостоя́ нное ра́ зума, преподо́ бне Ни́ коне, / ника́ коже лука́ вый возмо́ же соврати́ ти, / Бо́ гу помога́ ющу ти, досточу́ дне.

Ми́ ру умертви́ вся, бу́ дущую жизнь насле́ дил еси́, о́ тче, / исцеле́ ний Боже́ ственную благода́ ть источа́ еши пою́ щим: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Нельсти́ вно навы́ к пре́ жде тебе́ бы́ вших оте́ ц по́ стническому житию́, преподо́ бне, / но тех житие́ м пожи́ в, Богоблаже́ нне, воспева́ я: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Богоро́ дичен: Глаго́ лом проро́ ческим после́ дующе, Де́ во, / Богоро́ дицу, Тя испове́ дуем: / родила́ бо еси́ отроча́ всех древне́ йшее, Емману́ ил нарица́ емое. / Ему́ же зове́ м: / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Песнь 8

Ирмо́ с: О́ троки благочести́ выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́ дичо спасло́ есть: / тогда́ у́ бо образу́ емое, / ны́ не же де́ йствуемое, / вселе́ нную всю воздвиза́ ет пе́ ти Тебе́: / Го́ спода по́ йте дела́ / и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки.

Му́ жествовав, победи́ л еси́ страстна́ я взыгра́ ния вся, / ум просвеще́ н име́ я, возмо́ гл еси́, / я́ же ви́ де отца́ творя́ ща, сия́ де́ тели испо́ лнити: / те́ мже тя вси ублажа́ ем, Ни́ коне всеблаже́ нне.

Мы́ слию очище́ нною, прему́ дре Ни́ коне, Бо́ гу приближа́ яся, / всем всяк быв, да Христа́ приобря́ щеши. / Те́ мже, в Небе́ сныя оби́ тели всели́ вся, преподо́ бне, / дерзнове́ нно зри́ ши Святу́ ю Тро́ ицу, / Ю́ же непреста́ нно моли́ спасти́ вся, / правосла́ вно тя почита́ ющия.

Серпо́ м моли́ тв, о́ тче Ни́ коне, страстна́ я те́ рния изсе́ к/ и возде́ лав воздержа́ ния ра́ лом150 душе́ вную зе́ млю, / ввергл еси́ семена́ благоче́ стия в ней: / те́ мже исцеле́ ния плоды́ пожина́ еши.

Доброде́ телей тя прия́ телище нарица́ ем, преблаже́ нне, / я́ ко молча́ ния дру́ га, и бде́ ния де́ лателя, / и о́ браз целому́ дрия, и моли́ твы жили́ ще некра́ домое, / и чуде́ с сокро́ вище, и моли́ твенника о почита́ ющих па́ мять твою́, Ни́ коне блаже́ нне.

Богоро́ дичен: Ма́ ти Бо́ жия Всенепоро́ чная, / души́ моея́ я́ звы исцели́, / сла́ сти утоли́ пло́ ти моея́, / омраче́ нное се́ рдце мое́ просвети́, / и умири́ ум мой от вся́ каго вре́ да, / и вра́ жиих мя изба́ ви напа́ стей.

Песнь 9

Ирмо́ с: Всяк земноро́ дный/ да взыгра́ ется, Ду́ хом просвеща́ емь, / да торжеству́ ет же Безпло́ тных умо́ в естество́, / почита́ ющее свяще́ нное торжество́ Богома́ тере, / и да вопие́ т: / ра́ дуйся, Всеблаже́ нная Богоро́ дице, / чи́ стая Присноде́ во .

Слез твои́ х пролия́ нием грехо́ вный огнь погаси́ л еси́, / безстра́ стия же во́ ду исцеле́ ний чи́ стаго пи́ ва151 пою́ щим источа́ еши, / блаже́ нне Ни́ коне досточу́ дне.

Ра́ ка, иде́ же лежи́ т свято́ е те́ ло твое́, преподо́ бне Ни́ коне, / чуде́ с благода́ ть источа́ ет, / просвеща́ ющи на́ ша ду́ ши и телеса́ и обогаща́ ющи/ предста́ теля тя те́ пла и засту́ пнника иму́ щия.

Днесь с на́ ми собо́ ри А́ нгел и преподо́ бных веселя́ тся/ в па́ мять твою́, блаже́ нне Ни́ коне, / с ни́ ми же помина́ й ны, чту́ щия тя ве́ рно, досточу́ дне.

Уста́ ви свяще́ нными твои́ ми моли́ твами воздвиза́ емое на ны смуще́ ние/ и челове́ к всех озлобле́ ние, / я́ ко име́ я дерзнове́ ние ко Влады́ це и Бо́ гу на́ шему, Ни́ коне досточу́ дне.

Богоро́ дичен: О, па́ че ума́ чуде́ с Твои́ х! / Бо́ жия бо Сло́ ва воплоти́ вшагося, Еди́ наго родила́ еси́ / па́ че естества́, Ма́ ти Де́ во, / вся́ ческая Боже́ ственным свои́ м хоте́ нием му́ дре держа́ ща и окормля́ юща.

Свети́ лен:

Святы́ ни храм был еси́, преподо́ бне, / по Боже́ ственному прича́ стию ра́ йский граждани́ н, / в не́ мже наслажда́ ешися невозбра́ нно дре́ ва зна́ ния и нетле́ нныя сла́ вы, / па́ мять творя́, Ни́ коне преподо́ бне, / о и́ же ве́ рою хва́ лящих тя, о́ тче Богому́ дре.

Сла́ ва, и ны́ не, Богоро́ дичен:

Ра́ дуйся, ве́ рных похвало́; / ра́ дуйся, преподо́ бных утвержде́ ние; / ра́ дуйся, правосла́ вных сла́ во; / ра́ дуйся, све́ те су́ щих во тьме; / ра́ дуйся, хра́ ме пресвяты́ й; / ра́ дуйся, Бо́ жий раю́; / ра́ дуйся, кля́ твы разреше́ ние, Благослове́ нная Мари́ е.

На хвали́ тех стихи́ ры, на 4, глас 6. Подо́ бен: Все отло́ жше:

Вели́ кая исправле́ ния по́ стнических по́ двиг/ вели́ каго отца́, вои́ стинну чу́ днаго Се́ ргия, / Ни́ коне блаже́ нне, / привлеко́ ша тя жела́ нне по́ стническому сосло́ вию, / и ди́ вно доброде́ телем его́ вообра́ жся тому́ сожи́ тием, / и сострада́ лец по́ двигом до́ блествен, / я́ ко учени́ к того́ и́ стинен, / учи́ тель же худо́ жен того́ ча́ дом. / И ны́ не моли́ ся, преподо́ бне, / поми́ ловатися душа́ м на́ шим.

Мно́ жество по́ двиг и по́ тов твои́ х по́ стнических/ раздражи́ ша сопоста́ та пра́ ведных, / наведе́ бо язы́ ки раскопа́ ти жили́ ще честно́ е, / но по́ ты преподо́ бнаго вели́ каго Се́ ргия/ во ве́ ки сия́ ют пред Бо́ гом. / Те́ мже тобо́ ю па́ че утверди́ / и бо́ льше сие́ распространи́, / но мо́ лим тя, преподо́ бне, / подви́ гнув вели́ каго на моли́ тву, / возбраня́ й при́ сно ва́ рвар стремле́ ние/ и никогда́ же попусти́ обори́ ти, Ни́ коне блаже́ нне.

Дре́ во доброве́ твенно, се́ нно и благопло́ дно, / на вода́ х прекра́ сно жи́ зненных вои́ стинну насажде́ нное, / пита́ ющее приходя́ щия и осеня́ ющее опаля́ емыя, / ты еси́, о́ тче преподо́ бне, / напая́ емь уче́ нии Се́ ргия, / и́ миже пита́ л еси́ твоя́ ученики́. / Те́ мже мо́ лим тя: / осени́ лю́ ди, заступа́ я от язы́ ческих наше́ ствий, / низлага́ я их пре́ жде воста́ ния. / Нас же в ми́ ре соблюди́, Ни́ коне, твои́ ми моли́ твами.

Сла́ ва, глас 2. Самогла́ сен:

Па́ мять пра́ ведника – ра́ дость боя́ щихся Го́ спода, / хвала́ бо его́ – сла́ дость ве́ рных есть: / блаже́ н бо вои́ стинну, / его́ же избра́ и прия́ т Го́ сподь. / Те́ мже мы, веселя́ щеся, / почита́ ем па́ мять преподо́ бнаго, / ему́ же ны́ не в па́ мять его́ моля́ щеся, / я́ ко иму́ щу дерзнове́ ние, / о побе́ де нам на язы́ ки проти́ вныя, / е́ же низложи́ ти востаю́ щия непра́ ведно, / пода́ ти же мир ми́ ру, и це́ рквам единомы́ слие, / и душа́ м на́ шим ве́ лию ми́ лость.

И ны́ не, Богоро́ дичен.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.