Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





НА У́ТРЕНИ. Кано́н проро́ка, глас 4. Его́же краегране́сие: Тя, проро́че Авваку́ме, пою́, блаже́нне. Феофа́ново .. Ирмо́с: Лук си́льных изнемо́же,/ и не́мощетву́ющии препоя́саш



НА У́ ТРЕНИ

Кано́ н проро́ ка, глас 4. Его́ же краегране́ сие: Тя, проро́ че Авваку́ ме, пою́, блаже́ нне. Феофа́ ново.

Песнь 1

Ирмо́ с: Воспою́ Тебе́, Го́ споди Бо́ же мой, / я́ ко изве́ л еси́ лю́ ди из рабо́ ты еги́ петския, / покры́ л же еси́ колесни́ цы фарао́ новы и си́ лу .

Умудри́ мя, Го́ споди Бо́ же мой, / Твоего́ проро́ ка Авваку́ ма пе́ ти Боже́ ственнаго/ и благода́ тию Твое́ ю просвети́, Бла́ же, се́ рдце мое́.

Доко́ ле, Го́ споди, проро́ к глаго́ лет, возопию́ к Тебе́, и не услы́ шиши? / Веку́ ю же ми показа́ л еси́ суде́ й нече́ стие?

Честну́ ю па́ мять твою́, проро́ че, соверша́ ющим благоче́ стно/ твои́ ми мольба́ ми от бед изба́ ви/ и лю́ тых обстоя́ ний.

Богоро́ дичен: Бог Святы́ й яви́ ся, внегда́ прибли́ житися вре́ мени, / из Тебе́, Богоро́ дице, быв Челове́ к, / да спасе́ т челове́ ка.

Песнь 3

Ирмо́ с: Лук си́ льных изнемо́ же, / и не́ мощетву́ ющии препоя́ сашася си́ лою, / сего́ ра́ ди утверди́ ся в Го́ споде се́ рдце мое́.

Воззре́ нием к Бо́ гу возвыша́ емь/ и светодая́ нии от него́ просвеща́ емь, / бу́ дущих предзре́ л еси́, Богоявле́ ние, проображе́ ние.

Вся́ ку доброде́ тель содержа́ л еси́, / вся́ ку же зло́ бу от ума́ возненави́ дел еси́ / и пра́ ведно беззако́ ннующих возгнуша́ лся еси́, всеблаже́ нне.

Рече́ нием Свята́ го ду́ ха ты, я́ ко чист, вве́ рился еси́, / ясне́ йше проро́ чествуя бу́ дущих сбытия́, досточу́ дне.

Богоро́ дичен: Гора, доброде́ тельми приосене́ нная, / из нея́ же Влады́ ка рабо́ лепно прии́ де рабо́ ты свободи́ ти челове́ ки, / яви́ лася еси́, Всечи́ стая.

Седа́ лен, глас 4.  Подо́ бен: Вознесы́ йся:

На Боже́ ственней стра́ жи стал еси́, блаже́ нне, / и уразуме́ л еси́ Бо́ жие прише́ ствие проро́ ческими очесы́, Богодохнове́ нне; / те́ мже и возопи́ л еси́, Авваку́ ме, со стра́ хом: / Го́ споди, услы́ шах стра́ шное прише́ ствие Твое́ и воспева́ ю Тя, / плоть бре́ нную от Де́ вы понести́ восхоте́ вшаго.

Сла́ ва, и ны́ не, Богоро́ дичен:

По Бо́ зе в Твой, Богоро́ дице, прибега́ ю, смире́ нный, покро́ в Боже́ ственный, / припа́ дая, молю́ ся: / поми́ луй, Пречи́ стая, я́ ко превзыдо́ ша главу́ мою́ греси́, / и бою́ ся, Влады́ чице, му́ ки, и трепе́ щу, / моле́ ние сотвори́, Чи́ стая, к Сы́ ну Твоему́ / от сих изба́ вити мя.

Крестобогоро́ дичен:

И́ же из Безнача́ льнаго Отца́ рожде́ ннаго, / напосле́ док Тя пло́ тию Ро́ ждшая, на Кресте́ ви́ сяща зря́ щи, Христе́, / увы́ мне, Любе́ знейший Иису́ се, – вопия́ ше: / ка́ ко сла́ вимый, я́ ко Бог от А́ нгел, / от беззако́ нных ны́ не челове́ к, Сы́ не, хотя́, распина́ ешися? / Пою́ Тя, Долготерпели́ ве.

Песнь 4

Ирмо́ с: Твоего́ на земли́ явле́ ния, Христе́ Бо́ же, / пропове́ дая проро́ к прише́ ствие, / с весе́ лием вопия́ ше: / сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди.

Светови́ ден доброде́ телию яви́ лся, Богодохнове́ нне, / и Све́ т Невече́ рний возвести́ л еси́, / ему́ же ны́ не ве́ рою зове́ м: / сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди.

Всесве́ тлая благода́ ть ду́ ха, оби́ льно все́ льшися в тя, всему́ дре, / проро́ ка соверши́, всем Спа́ са возвеща́ юща.

Слу́ хом огласи́ вся Вседержи́ теля, / благогове́ йно убоя́ лся еси́, о чу́ дне! / Разуме́ в же дела́ сего́, во у́ жасе был еси́.

Богоро́ дичен: Киво́ т свиде́ ния Тя, Де́ во, пи́ шет, / Хле́ б и́ стинно Жи́ зни прие́ мшую, Чи́ стая, / Сло́ во, Отцу́ Соприсносу́ щное.

Песнь 5

Ирмо́ с: Возсия́ вый Све́ т, / и просвети́ вый у́ тро, / и показа́ вый день, / сла́ ва Тебе́, сла́ ва Тебе́, / Иису́ се, Сы́ не Бо́ жий.

Ны́ не возви́ жена ви́ дит честна́ я Це́ рковь Со́ лнца на Дре́ ве, / я́ коже проре́ кл еси́, Авваку́ ме свяще́ ннейше.

Впери́ в ум, на стра́ жи твое́ й стал еси́, пребога́ те, / и усмотри́ л еси́ Госпо́ дне прише́ ствие.

Велегла́ сно, му́ дре, о Бо́ зе Спа́ се возра́ дуюся, – возопи́ л еси́, –/ и возвеселю́ ся, Авваку́ ме всеблаже́ нне.

Богоро́ дичен: Отягче́ н плени́ цами мно́ гих мои́ х прегреше́ ний, к Тебе́ прибега́ ю, / спаси́ мя, Влады́ чице Богоро́ дице, / ве́ рных похвало́.

Песнь 6

Ирмо́ с: Возопи́, прообразу́ я погребе́ ние тридне́ вное, / проро́ к Ио́ на, в ки́ те моля́ ся: / от тли изба́ ви мя, Иису́ се, Царю́ сил.

От ю́ га Бог, вопло́ щся, прии́ де, я́ ко проре́ кл еси́, / от него́ све́ тло просвеща́ емь, Авваку́ ме треблаже́ нне, / и мир све́ том уясни́.

Озари́, Бо́ же, ду́ ши пою́ щих Тя/ моли́ твами Авваку́ ма честна́ го и Богому́ драго, / и́ же вдохнове́ нием Боже́ ственным просвеще́ й того́ помышле́ ние.

Веща́ ние Твое́ и глаго́ л Боже́ ственных си́ ла, Богоглаго́ ливе, / про́ йде вся концы́, / Сло́ ва Боже́ ственное прише́ ствие нам проро́ чествуя.

Богоро́ дичен: Су́ щаго Отцу́ Сы́ на Единосу́ щна/ и безнача́ льно ро́ ждшему я́ ве сразуме́ ваемаго, / в после́ док плоть бы́ вша, / Де́ во, родила́ еси́.

Конда́ к глас 8. Подо́ бен: Взбра́ нной:

Возгласи́ вый вселе́ нней от ю́ га прише́ ствие Бо́ жие от Де́ вы, Авваку́ ме Богоглаго́ ливе, / и на Боже́ ственней стра́ жи предстоя́ нием/ слы́ шания от светоно́ сна А́ нгела/ Христо́ во Воскресе́ ние возвести́ л еси́ ми́ ру, / сего́ ра́ ди ве́ село зове́ м ти: / ра́ дуйся, проро́ ков све́ тлая добро́ то.

Песнь 7

Ирмо́ с: Авраа́ мстии иногда́ в Вавило́ не о́ троцы/ пе́ щный пла́ мень попра́ ша, / пе́ сньми взыва́ юще: / оте́ ц на́ ших Бо́ же, благослове́ н еси́.

Науча́ емь, блаже́ нне, па́ че сло́ ва зна́ нию/ и проро́ чествуя Многосве́ тлую Свещу́, взыва́ еши ны́ не: / оте́ ц на́ ших Бо́ же, благослове́ н еси́.

Сия́ ния Трисве́ тлаго и Невече́ рния Сла́ вы прича́ стия тебе́ даде́ Христо́ с, / его́ же просла́ вил еси́, вопия́: / оте́ ц на́ ших Бо́ же, благослове́ н еси́.

Богоро́ дичен: В ро́ дех родо́ в Ма́ ти Де́ ва яви́ лася еси́, Благослове́ нная, / па́ че ума́ Сло́ во ро́ ждши воплоще́ нное, / те́ мже, Чи́ стая, воспева́ ем Тя.

Песнь 8

Ирмо́ с: Вся дела́ Бо́ жия и вся тварь, / благослови́ те Го́ спода, / преподо́ бнии и смире́ ннии се́ рдцем, по́ йте его́ / и превозно́ си́ те во вся ве́ ки.

Просвеще́ н Све́ том Трисо́ лнечным, / сподо́ бился еси́, всеизря́ дне, Боже́ ственных и преесте́ ственных виде́ ний, зовы́ й: / превозно́ си́ те Бо́ га во ве́ ки вся.

Пия́ от пото́ ка сла́ дости и невеще́ ственнаго виде́ ния исполня́ емь, / сла́ вы же проро́ ческия и председа́ тельства причаща́ яся, / ра́ дуяся, воспева́ еши Бо́ га во ве́ ки.

О, Боже́ ственныя и честны́ я проро́ ка Авваку́ ма красоты́! / сей бо, со А́ нгельскими лику́ я си́ лами, / ра́ дуяся, Христа́ воспева́ ет во ве́ ки.

Богоро́ дичен: Ма́ ти яви́ лася еси́ и́ стинно пре́ жде век из Отца́ Возсия́ вшаго, / еди́ на бо святе́ йши всех была́ еси́, / Тя превозно́ си́ м, Чи́ стую, во ве́ ки.

Песнь 9

Ирмо́ с: Рождество́ Твое́ нетле́ нно яви́ ся: / Бог из боку́ Твое́ ю про́ йде, / я́ ко Плотоно́ сец яви́ ся на земли́ / и с челове́ ки поживе́. / Тя, Богоро́ дице, тем вси велича́ ем.

Блиста́ ет па́ мять твоя́, проро́ че, / све́ тлу испуща́ ющи зарю́ твоего́ Богоглаго́ лания/ и твоего́ та́ иноуче́ ния и проро́ чества/ тя чту́ щим, Авваку́ ме блаже́ ннейше.

Пропове́ дав Го́ спода Сла́ вы и Сего́ проре́ к прише́ ствие, / от Святы́ я Де́ вы проявле́ нно бы́ вшее, и показа́ нное ви́ дя, / весели́ ся, Авваку́ ме Богоблаже́ нне.

Ра́ дуются вси проро́ цы, / в ра́ достный твой день веселя́ щеся, Богому́ дре, / ра́ дости твоея́ причаща́ ющеся и Боже́ ственныя сла́ вы, / с ни́ миже моля́ ся, пою́ щия тя спаса́ й.

Богоро́ дичен: Кроплением, Чи́ стая, щедро́ т Твои́ х/ души́ моея́ омы́ й скве́ рну/ и то́ ки слез источа́ ти мне непреста́ нно сотвори́, Отрокови́ це, / страсте́ й мои́ х пото́ ки уставля́ ющи.

Святой пророк Аввакум был восьмым из числа двенадцати малых пророков. Свое служение проходил в иудейском царстве; полное его молчание о израильском царстве дает основания догадке, что он пророчествовал уже по разрушении этого царства. Пророк говорит о нашествии халдеев, как о народе новом, которого иудеи еще не видели, но увидят его в своей земле да́ же современники пророка. Значит, святой Аввакум пророчествовал до 606 года, когда халдеи в первый раз явились в Иудею при Иоакиме, сыне Иосии. Из пророков, впервые назвавших халдеев врагами иудеев, нам известен Аввакум; вероятно, он-то и разумеется в числе пророков, предсказавших иудейскому царю Манассии «такое зло, о котором кто услышит, зазвенит в обоих ушах у того» (4Цар. 21: 12). Несчастье это – разрушение Иерусали́ ма и погибель Иуды.

По возвращении из ассирийского (Вавилонского) плена нечестивый царь Манассия раскаялся и обратился к Богу, но зло, посеянное им в первую половину его царствования, глубоко укоренилось в народе. «Грабительство и насилие предо мною; и восстает вражда и поднимается раздор. От этого закон потерял силу, и суда правильного нет: так как нечестивый одолевает праведного» (Авв. 1: 3–4), – взывал пророк к Господу и спрашивал, доколе это будет продолжаться (Авв. 1: 2). Господь возвестил Своему избраннику, что за всеобщее нечестие скоро будет наказание через свирепых халдеев.

Но у него родилось новое недоумение – почему Бог попустил наказать евреев именно через халдеев, когда они виновнее евреев. Сам Бог выставил на вид их жестокость, наглую надменность и нечестивую гордость. Неужели Бог не может положить конец одному злу иначе, как посредством другого, еще большего зла? (Авв. 1: 12–17). В ответ пророк получает от Господа повеление записать нечто особенно важное, что непременно сбудется: «Вот, душа надменная не успокоится, а праведный своею верою жив будет» (Авв. 2: 1–4). Этот общий приговор относится к халдеям, и далее пророк пять раз произносит «горе» по поводу их гибели и перечисляет их преступления (Авв. 2: 5–20).

Глубоко потрясенный сообщенным ему от Бога откровением о грозном суде, пророк Аввакум обращается к Богу с теплой молитвой. Святой молит праведного Судию, чтобы Он в откровении Своего гнева сначала над иудеями, а потом над их врагами, показал над первыми Свое милосердие.

В заключение от лица общества верующих пророк выражает перед Богом те чувства, которые возбудило в них откровение Божие.

Цель пророчества Аввакума – установить правильный взгляд на пути Промысла Божьего, поддержать и утешить верующих.

Слова пророчества: «идый приидет и не умедлит» (Авв. 2: 3) святой апостол Павел относит к Иисусу Христу, Который не умедлит воздать всем верующим в него (Евр.   10,   37). А изречение пророка: «праведник от веры жив будет» (Авв. 2: 4) святой апостол Павел берет текстом, на котором он основывает учение о благодатном оправдании верою, без дел закона (Гал. 3: 11; Евр. 10: 38). Значит, святой Аввакум пророчествовал, что в царстве Мессии для спасения требуется истинная, живая вера, а при ней Господь дарует оправдание и спасение. Замечательна общность выражения, не имеющая в виду прямо никого – ни еврея, ни халдея: кто бы ни был по происхождению, – имей правую веру, и будешь жив. Изречение это приложимо не только к отдельным личностям, но и к целым народам.

Язык книги отличается краткостью, точностью, живостью образов, возвышенной простотой, так что книга с литературной точки зрения пр­надлежит к числу замечательных Библейских Писа́ ний.

Мощи святого пророка Аввакума, как свидетельствует церковный историк V века Созомен, по Божественному откровению, данному в сонном видении Зевенну, епископу Елевферопольскому, были обретены в царствование императора Феодосия II Младшего (408–450) близ Елевферополя. Вскоре, подобным образом были обретены мощи святого пророка Михея (VIII в. до Рождества Христова, память 5 января и 14 августа).

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.