Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Святы́я пра́ведныя Матро́ны Моско́вския



19-й де́ нь

Святы́ я пра́ ведныя Матро́ ны Моско́ вския

НА ВЕЛИ́ ЦЕЙ ВЕЧЕ́ РНИ

Блаже́ н муж: 1-й антифо́ н.

На Го́ споди, воззва́ х: стихи́ ры пра́ здника 3 и святы́ я 5. А́ ще кроме́ пра́ здника, стихи́ ры святы́ я на 8, глас 6.

Подо́ бен: Все отло́ жше:

Богоблаже́ нная ма́ ти Матро́ но, / ты, дневна́ го све́ та не позна́ вши, / све́ том невече́ рним озари́ лася еси́ / и, со а́ нгельскими ли́ ки водворя́ ющися, / прославля́ еши Святу́ ю Тро́ ицу, / Ю́ же моли́ непреста́ нно, / просвети́ ти ны, душе́ вныма очи́ ма ослепле́ нныя.

Боголюби́ вая ста́ рице Матро́ но, / ты, от Го́ спода дар прозре́ ния прие́ мши, / сокрове́ нная серде́ ц челове́ ческих ве́ дала еси́ / и, бу́ дущая, я́ ко настоя́ щая, прорица́ ющи, / заблу́ ждшия ко Христу́ привела́ еси́, / Его́ же моли́ непреста́ нно/ спасти́ и просвети́ ти души́ на́ ша.

Вся, я́ же в ми́ ре сем, отри́ нувши/ и изгна́ на бы́ вши пра́ вды ра́ ди, / стра́ нница на земли́ яви́ лася еси́, / не иму́ щи, где главу́ подклони́ ти, / Христу́, Спаси́ телю на́ шему, подо́ бящися, / блаже́ нная ма́ ти Матро́ но, / Ца́ рствия Небе́ снаго дости́ гла еси́, / иде́ же не́ сть боле́ знь, ни печа́ ль, ни воздыха́ ние, / но со а́ нгельскими ли́ ки водворе́ ние/ и жи́ знь безконе́ чная.

И́ ны стихи́ ры, глас 2.

Подо́ бен: Егда́ от Дре́ ва:

Егда́ годи́ на лю́ тая земли́ на́ шея приспе́ / и жи́ знь ве́ рных вла́ сти безбо́ жных предаде́ ся, / ты, блаже́ нная, / по ве́ сем и градо́ м скита́ ющися, / пра́ вую ве́ ру небоя́ зненно и дерзнове́ нно/ в лю́ дех утвержда́ ла еси́ / во е́ же коему́ ждо, Бо́ га взыску́ ющему, / ненаве́ тну от сил вра́ жиих бы́ ти/ и спасе́ ние улучи́ ти.

Внегда́ умре́ ти ми, / к ме́ сту моего́ упокое́ ния притецы́ те/ и о потре́ бнем вам рцы́ те, / аз же, я́ ко жива́ су́ щи, / потщу́ ся Го́ спода умоля́ ти/ вся поле́ зная вам дарова́ ти. / Та́ ко с любо́ вию/ к тебе́ притека́ ющим рекла́ еси́, / ста́ рице Матро́ но блаже́ нная.

Егда́ ти приспе́ вре́ мя юдо́ ль плаче́ вную оста́ вите/ и от земны́ х в Небе́ сная всели́ тися, / те́ лу же твоему́ погребе́ ну бы́ ти, / тогда́ рече́ нная тобо́ ю сбы́ сться. / Вси бо ро́ ди правосла́ вных/ к ме́ сту погребе́ ния твоего́ притека́ ху/ и, потре́ бная себе́ прося́ ще, / непосты́ дно сие́ улуча́ ху, / Матро́ но, богоблаже́ нная ма́ ти.

Сла́ ва, глас 6:

Дне́ сь торжеству́ ет оби́ тель Покро́ ва Пресвяты́ я Де́ вы Богоро́ дицы, / дне́ сь ра́ дуется сла́ внейший град Москва́, / и вси лю́ дие Росси́ йстии ликовству́ ют, / я́ ко дарова́ ся нам многоце́ нное сокро́ вище, / честны́ я и многоцеле́ бныя мо́ щи твоя́, / ста́ рице Матро́ но, / подаю́ т бо всем приходя́ щим благода́ тную по́ мощь: / боле́ зней исцеле́ ние и зол избавле́ ние, / грехо́ в проще́ ние и душе́ вное исправле́ ние. / Те́ мже благода́ рственно возвели́ чим Го́ спода, / прославля́ ющаго святы́ я Своя́ / и да́ рующаго тобо́ ю нам ве́ лию ми́ лость.

И ны́ не, пра́ здника или́ Богоро́ дичен: Кто Тебе́ не ублажи́ т:

Вход. Проки́ мен дне. И чте́ ния.

Бытия́ чте́ ние (глава́ 18):

Прибли́ жився Авраа́ м, рече́: / погуби́ ши ли пра́ веднаго с нечести́ вым/ и бу́ дет пра́ ведник я́ ко нечести́ вый? / А́ ще бу́ дут пятьдеся́ т пра́ ведницы во гра́ де, погуби́ ши ли я? / Не пощади́ ши ли всего́ ме́ ста пяти́ десяти ра́ ди пра́ ведных, а́ ще бу́ дут в нем? / Ника́ коже Ты сотвори́ ши по глаго́ лу сему́, / е́ же уби́ ти пра́ ведника с нечести́ вым, / и бу́ дет пра́ ведник я́ ко нечести́ вый: ника́ коже. / Судя́ й всей земли́, не сотвори́ ши ли суда́? / Рече́ же Госпо́ дь: / а́ ще бу́ дут в Содо́ мех пятьдеся́ т пра́ ведницы во гра́ де, / оста́ влю ве́ сь град и все ме́ сто их ра́ ди. / И отвеща́ в Авраа́ м, рече́: / ны́ не нача́ х глаго́ лати ко Го́ споду моему́, / аз же е́ смь земля́ и пе́ пел: / а́ ще же ума́ лятся пятьдеся́ т пра́ ведницы в четы́ редесять пя́ ть, / погуби́ ши ли четы́ редесяти пяти́ х ра́ ди ве́ сь град? / И рече́: не погублю́, а́ ще обря́ щу та́ мо четы́ редесять пя́ ть. / И приложи́ еще́ глаго́ лати к Нему́, и рече́: / а́ ще же обря́ щутся та́ мо четы́ редесять? / И рече́: не погублю́ ра́ ди четы́ редесяти. / И рече́: что, Го́ споди, а́ ще возглаго́ лю? / А́ ще же обря́ щется та́ мо три́ десять? / И рече́: не погублю́ три́ десятих ра́ ди. / И рече́: поне́ же и́ мам глаго́ лати ко Го́ споду: / а́ ще же обря́ щутся та́ мо два́ десять? / И рече́: не погублю́, а́ ще обря́ щутся та́ мо два́ десять. / И рече́: что, Го́ споди, а́ ще возглаго́ лю еще́ еди́ ною? / А́ ще же обря́ щутся та́ мо де́ сять? / И рече́: не погублю́ десяти́ х ра́ ди. / Оты́ де же Госпо́ дь, я́ ко преста́ глаго́ ля ко Авраа́ му, / и Авраа́ м возврати́ ся на ме́ сто свое́.

Проро́ чества Иои́ лева чте́ ние (глава́ 2):

Рече́ Госпо́ дь: / уве́ дите, я́ ко посреде́ Изра́ иля Аз е́ смь, / и Аз Госпо́ дь Бог ваш, / и не́ сть ино́ го, ра́ зве Мене́; / и не посрамя́ тся ктому́ лю́ дие Мои́ во век. / И бу́ дет по сих, / и излию́ от Ду́ ха Моего́ на вся́ ку пло́ ть, / и прореку́ т сы́ нове ва́ ши и дще́ ри ва́ ша, / и ста́ рцы ва́ ши со́ ния у́ зрят, / и ю́ ноты ва́ ши виде́ ния уви́ дят: / и́ бо на рабы́ Моя́ и на рабы́ ни Моя́ во дни о́ ны излию́ от Ду́ ха Моего́ / и дам чудеса́ на Небеси́ и на земли́, кро́ вь и о́ гнь и куре́ ние ды́ ма. / Со́ лнце обрати́ тся во тьму́ и луна́ в кро́ вь, / пре́ жде не́ же приити́ дню Госпо́ дню вели́ кому и просвеще́ нному. / И бу́ дет, всяк, и́ же призове́ т и́ мя Госпо́ дне, спасе́ тся, / я́ ко в горе́ Сио́ не и во Иерусали́ ме бу́ дет спаса́ емый, я́ коже рече́ Госпо́ дь, / и благовеству́ емии, и́ хже Госпо́ дь призва́.

Прему́ дрости Соломо́ новы чте́ ние (глава́ 3):

Пра́ ведных ду́ ши в ру́ це Бо́ жией, / и не прико́ снется их му́ ка. / Непщева́ ни бы́ ша в очесе́ х безу́ мных умре́ ти, / и вмени́ ся озлобле́ ние исхо́ д их, / и е́ же от нас ше́ ствие сокруше́ ние, / они́ же су́ ть в ми́ ре. / И́ бо пред лице́ м челове́ ческим а́ ще и му́ ку прии́ мут, / упова́ ние их безсме́ ртия испо́ лнено: / и, вма́ ле нака́ зани бы́ вше, / вели́ кими благоде́ тельствовани бу́ дут, / я́ ко Бог искуси́ я и обре́ те их досто́ йны себе́. / Я́ ко зла́ то в горни́ ле, искуси́ их/ и, я́ ко всепло́ дие же́ ртвенное, прия́ т я. / И во вре́ мя посеще́ ния их возсия́ ют/ и, я́ ко и́ скры по сте́ блию, потеку́ т. / Су́ дят язы́ ком, и облада́ ют людьми́, / и воцари́ тся Госпо́ дь в них во ве́ ки. / Наде́ ющиися На́ нь разуме́ ют и́ стину, / и ве́ рнии в любви́ пребу́ дут Ему́. / Я́ ко благода́ ть и ми́ лость в преподо́ бных Его́, / и посеще́ ние во избра́ нных Его́.

На лити́ и стихи́ ры, глас 7:

Вре́ мени лю́ тому во оте́ честве на́ шем приспе́ вшу, / яви́ шася мно́ зи му́ ченицы и испове́ дницы Христо́ вы. / Матро́ на же, ста́ рица блаже́ нная, / я́ ко му́ ченица безкро́ вная, / изгна́ ния, скита́ ния, уничиже́ ния, / глад ве́ лий и же́ сток хлад претерпе́ / и ве́ рность Го́ сподеви/ да́ же до часа́ сме́ ртнаго сохрани́. / Ны́ не, я́ ко и пре́ жде, нас науча́ ет/ богоуго́ дное и пра́ ведное житие́ на земли́ явля́ ти/ и при́ сно со Христо́ м бы́ ти.

Приходя́ щим к тебе́, блаже́ нная ста́ рице Матро́ но, / дерзнове́ нно возвеща́ ла еси́: / оскуде́ ние ве́ ры в лю́ дех/ мно́ гия беды́ несе́ т, / сего́ ра́ ди покая́ ние о гресе́ х/ пред Го́ сподем подоба́ ет приноси́ ти/ и моли́ твы усе́ рдныя/ при́ сно Тому́ твори́ ти, / да не гне́ вом Свои́ м/ с лица́ земли́ истреби́ т ны, / но да ве́ ру пра́ вую испове́ дующе, / велеле́ пно просла́ вим на земли́ / жи́ знь и щедро́ ты нам Дарова́ вшаго.

Сла́ ва, глас то́ йже:

А́ ще не стои́ т селе́ ние без пра́ ведника, / не устои́ т земля́ Ру́ сская, оскуде́ вши благоче́ стием. / Си́ це наставля́ ла еси́, пра́ ведная Матро́ но, / лю́ ди заблу́ ждшия, / моля́ щися усе́ рдно, / да поми́ лует Госпо́ дь зе́ млю Ру́ сскую.

И ны́ не, пра́ здника или́ Богоро́ дичен, глас то́ йже:

О Пресвята́ я Влады́ чице, Де́ во Богоро́ дице! / О́ браз Твой, Взыска́ ние поги́ бших имену́ емый, / тща́ нием Матро́ ны пра́ ведныя написа́ ся/ и к по́ льзе ве́ рных во храм Успе́ ния Твоего́ принесе́ ся, / да вси, взира́ юще на́ нь, / наде́ жду тве́ рдую и́ мут на Тя. / Взыщи́ и на́ ша души́, Богома́ ти, / во мра́ це грехо́ внем блужда́ ющия, / Твои́ м предста́ тельством и моли́ твами Матро́ ны блаже́ нныя.

На стихо́ вне стихи́ ры, глас 5.

Подо́ бен: Ра́ дуйся:

Ра́ дуйся, оби́ тель Пречи́ стыя Богоро́ дицы, / иму́ щи в себе́ сокро́ вище неистощи́ мое, / честны́ я мо́ щи блаже́ нныя Матро́ ны. / Сия́ бо, све́ та дневна́ го не позна́ вши, / духо́ вное же зре́ ние от Бо́ га прие́ мши, / да́ ром прозре́ ния и исцеле́ ния обогати́ ся, / науча́ ет ны, гре́ шныя, / ка́ ко подоба́ ет спасти́ ся/ и получи́ ти в Де́ нь су́ дный от Го́ спода/ проще́ ние грехо́ в и ве́ лию ми́ лость.

Стих: Госпо́ дь реши́ т окова́ нныя, / Госпо́ дь умудря́ ет слепцы́.

Ра́ дуйся, избра́ нный сосу́ де Свята́ го Ду́ ха, / Небе́ сная жи́ тельнице, / немощны́ м челове́ ком помо́ щнице/ и ко спасе́ нию путеводи́ тельнице, / блаже́ нная ста́ рице Матро́ но. / Ты бо, прозира́ ющи гряду́ щая, я́ ко настоя́ щая, / мно́ гия лю́ ди от грехо́ внаго пути́ обрати́ ла еси́ / и ко Христу́ привела́ еси́. / Испроси́ от Го́ спода и нам, согреша́ ющим, / грехо́ в оставле́ ние и ве́ лию ми́ лость.

Стих: Возведо́ х о́ чи мой в го́ ры, / отню́ дуже прии́ дет по́ мощь моя́.

Ра́ дуйся, на враги́ непобеди́ мая вои́ тельнице, / ко́ зни их всегда́ разруша́ ющая/ и на жи́ зненнем пути́ нас укрепля́ ющая, / кро́ ткая обличи́ тельнице поро́ ков на́ ших. / Предстоя́ щи ны́ не Престо́ лу Царя́ Небе́ сных во́ инств, / испроси́ нам, предо́ брая ма́ ти, / па́ мять твою́ ве́ рно почита́ ющим, / проще́ ние грехо́ в и ве́ лию ми́ лость.

Сла́ ва, глас 6:

Прииди́ те, просла́ вим пе́ сненными хвала́ ми и чи́ стым се́ рдцем/ блаже́ нную ма́ терь на́ шу Матро́ ну, / я́ же во дни безбо́ жия и гоне́ ния/ непоколеби́ мый столп благоче́ стия и ве́ ры бы́ сть, / в немощне́ м телеси́ су́ щи, / си́ лу Бо́ жия благода́ ти показа́ / и мно́ гия лю́ ди о́ крест ея́ к Бо́ гу приведе́, / к покая́ нию и моли́ тве о земли́ Росси́ йстей всех призва́ / и, та́ ко сонм святы́ х Моско́ вских испо́ лнивши, / яви́ ся при́ сная о нас пред Бо́ гом печа́ льница/ и те́ плая моли́ твенница.

И ны́ не, пра́ здника или́ Богоро́ дичен, глас то́ йже:

Богоро́ дице, Ты еси́ лоза́ и́ стинная, / возрасти́ вшая нам Плод живота́, / Тебе́ мо́ лимся: / моли́ ся, Влады́ чице, / со апо́ столы и пра́ ведною Матро́ ною, / поми́ ловати ду́ ши на́ ша.

Тропа́ рь, глас 2:

Бо́ гом умудре́ нную блаже́ нную ста́ рицу Матро́ ну, / земли́ Ту́ льския процвете́ ние/ и гра́ да Москвы́ пресла́ вное украше́ ние, / восхва́ лим дне́ сь, ве́ рнии. / Сия́ бо, све́ та дневна́ го не позна́ вши, / све́ том Христо́ вым просвети́ ся/ и да́ ром прозре́ ния и исцеле́ ния обогати́ ся. / Пресе́ льница же и стра́ нница на земли́ бы́ вши, / ны́ не в черто́ зех Небе́ сных Престо́ лу Бо́ жию предстои́ т/ и мо́ лится о душа́ х на́ ших.

Сла́ ва, и ны́ не, пра́ здника или́ Богоро́ дичен.

НА У́ ТРЕНИ

На Бог Госпо́ дь: тропа́ рь пра́ здника, два́ жды. Сла́ ва, святы́ я. И ны́ не, пра́ здника. А́ ще кроме́ пра́ здника, тропа́ рь святы́ я, два́ жды. Сла́ ва, и ны́ не, Богоро́ дичен.

По 1-м стихосло́ вии седа́ лен, глас 8:

Мо́ щи твоя́ источа́ ют всем боля́ щим исцеле́ ние, / приходя́ щим ве́ рою и прося́ щим посеще́ ния твоего́, / ма́ ти пра́ ведная и досточу́ дная Матро́ но. / Те́ мже твои́ ми моли́ твами испроси́ и нам ве́ лию ми́ лость.

 

Сла́ ва, и ны́ не, пра́ здника или́ Богоро́ дичен:

Ра́ дуйся, А́ нгелом ра́ дость ми́ ра прие́ мшая, / ра́ дуйся, ро́ ждшая Творца́ Твоего́ и Го́ спода, / ра́ дуйся, сподо́ бльшаяся бы́ ти Ма́ ти Бо́ жия.

По 2-м стихосло́ вии седа́ лен, глас 6:

Прииди́ те, ве́ рных мно́ жества, / дне́ сь пра́ ведную ста́ рицу благоче́ стно восхва́ лим, / и́ стинную уго́ дницу Христо́ ву, полки́ бесо́ в отгна́ вшую, / ны́ не же со А́ нгелы ликовству́ ющую и Христу́ непреста́ нно моля́ щуюся, / и с любо́ вию той возопии́ м: / не забу́ ди нас, ра́ досте на́ ша, ма́ ти блаже́ нная Матро́ но, / восхваля́ ющих и чту́ щих свяще́ нную па́ мять твою́.

Сла́ ва, и ны́ не, пра́ здника или́ Богоро́ дичен:

При́ зри на нас, неду́ гующих, Всенепоро́ чная, / и исцели́ боле́ зни на́ ша душе́ вныя, вку́ пе же и теле́ сныя, / да возвели́ чим Тя, возвели́ чившую все челове́ чество.

Велича́ ние: Велича́ ем тя, / свята́ я пра́ ведная ста́ рице Матро́ но, / и чтим святу́ ю па́ мять твою́, / ты бо мо́ лиши о нас, / Христа́, Бо́ га на́ шего.

Псало́ м избра́ нный:

Блаже́ нни непоро́ чнии в пу́ ть, / ходя́ щии в зако́ не Госпо́ дни.

Блаже́ нни испыта́ ющии свиде́ ния Его́, / всем се́ рдцем взы́ щут Его́.

Благослове́ н еси́, Го́ споди, / научи́ мя оправда́ нием Твои́ м.

Вразуми́ мя, и испыта́ ю зако́ н Твой/ и сохраню́ и всем се́ рдцем мои́ м.

Глаго́ лах о свиде́ ниих Твои́ х пред цари́ / и не стыдя́ хся.

Боя́ щиися Тебе́ у́ зрят и возвеселя́ тся, / я́ ко на словеса́ Твоя́ упова́ х.

Во век, Го́ споди, сло́ во Твое́ / пребыва́ ет на Небеси́.

Жи́ ва бу́ дет душа́ моя́ и восхва́ лит Тя/ и судьбы́ Твоя́ помо́ гут мне.

По полиеле́ и седа́ лен, глас 4:

Рука́ Госпо́ дня кре́ пце веде́ тя путе́ м ве́ ры, / сего́ ра́ ди сквозе́ те́ рния и волчцы́ нече́ стия, на земли́ на́ шей оби́ льно прозя́ бшия, / неврежде́ нно возшла́ еси́ в Небе́ сныя оби́ тели, ма́ ти Матро́ но блаже́ нная.

Сла́ ва, и ны́ не, пра́ здника или́ Богоро́ дичен.

Та́ же степе́ нна, 1-й антифо́ н 4-го гла́ са. Проки́ мен, глас 4: Го́ споди, откры́ й о́ чи мои́, / и уразуме́ ю чудеса́ от зако́ на Твоего́. Стих: Отврати́ о́ чи мой, е́ же не ви́ дети суеты́, в пути́ Твое́ м живи́ мя. Вся́ кое дыха́ ние: Ева́ нгелие от Матфе́ я, зача́ ло 104.

 

 

По 50-м псалме́ стихи́ ра, глас 6:

Свята́ я сла́ вная ста́ рице Матро́ но, / гра́ да Москвы́ похвало́ / и Руси́ святы́ я моли́ твеннице, / в многоразли́ чных ну́ ждах нам помози́, / коему́ ждо поле́ зная да́ рующи/ во спасе́ ние душ на́ ших.

Кано́ н пра́ здника или́ Богоро́ дицы на 6 и святы́ я на 8.

Кано́ н святы́ я, глас 8.

Пе́ снь 1

Ирмо́ с: Во́ ду проше́ д, я́ ко су́ шу, / и еги́ петскаго зла избежа́ в, / изра́ ильтянин вопия́ ше: / Изба́ вителю и Бо́ гу на́ шему пои́ м.

Бо́ же Всеми́ лостиве, сподо́ би ны, недосто́ йныя, / воспе́ ти уго́ дницу Твою́ Матро́ ну, / на́ шу изря́ дную пред Тобо́ ю хода́ таицу и моли́ твенницу.

Любо́ вию ко Христу́ от младе́ нческих пеле́ н уязви́ лася еси́ / и Тому́ неле́ ностно в житии́ твое́ м служи́ ла еси́, ма́ ти блаже́ нная.

Избра́ нный сосу́ д Ду́ ха Свята́ го яви́ лася еси́, / благода́ ть бо Бо́ жию от святы́ я купе́ ли до конца́ дний твои́ х/ при́ сно усе́ рдно возгрева́ ла еси́, ма́ ти блаже́ нная.

Богоро́ дичен: Арха́ нгельски пе́ снь Тебе́ пое́ м, Чи́ стая: / ра́ дуйся, Обра́ дованная, Мари́ е, Ма́ ти Христа́ Бо́ га, / при́ сно моля́ щаяся за род наш.

Пе́ снь 3

Ирмо́ с: Небе́ снаго кру́ га Верхотво́ рче, Го́ споди, / и Це́ ркве Зижди́ телю, / Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́ й, / жела́ ний кра́ ю, ве́ рных утвержде́ ние, / Еди́ не Человеколю́ бче.

Житие́ м богоуго́ дным и пра́ ведным освяти́ лася еси́, ма́ ти блаже́ нная, / те́ мже и нам, с ве́ рою к тебе́ прибега́ ющим, / помози́ благода́ ти Бо́ жия испо́ лнимся.

Христа́ Человеколю́ бца, Его́ же от ю́ ности твое́ я возлюби́ ла еси́, ма́ ти свята́ я, / моли́ утверди́ тися нам на ка́ мени за́ поведей Его́.

Це́ ркве Зижди́ тель Госпо́ дь/ светообра́ зное ча́ до церко́ вное соде́ ла тя, пра́ ведная ма́ ти, / и в любви́ Свое́ й утверди́ тя, я́ ко Человеколю́ бец.

Богоро́ дичен: Небеси́ и земли́ Цари́ це, Богоро́ дице Де́ во, / и Це́ ркве покро́ ве всемо́ щный, / утверди́ оби́ тель сию́ непоколеби́ мо во благоче́ стии пребыва́ ти.

Конда́ к и и́ кос пра́ здника.

Седа́ лен, глас 4:

По и́ мени твоему́, Матро́ но блаже́ нная, житие́ твое́ бы́ сть, / скита́ ния бо, поноше́ ния и ско́ рби ни во что же вмени́ вши, / госпожа́ яви́ лася еси́ не то́ кмо и́ менем, но и ду́ хом. / Те́ мже и вся потре́ бная Ца́ рствия ра́ ди Бо́ жия стяжа́ ла еси́ / и Бо́ гом обогати́ лася еси́.

Сла́ ва, и ны́ не, пра́ здника или́ Богоро́ дичен:

Ны́ не, ра́ дуйся, Тебе́ зове́ м, Влады́ чице, / гре́ шником погиба́ ющим исправле́ ние/ и нам, велича́ ющим Тя, спасе́ ние.

Пе́ снь 4

Ирмо́ с: Услы́ шах, Го́ споди, / смотре́ ния Твоего́ та́ инство, / разуме́ х дела́ Твоя́ / и просла́ вих Твое́ Божество́.

Смотре́ ние Бо́ жие на тебе́ осо́ бь явле́ но бы́ сть, ма́ ти блаже́ нная, / я́ ко сле́ па и не́ мощна те́ лом су́ щи, / да́ ром прозре́ ния и чуде́ с обогати́ лася еси́ / и венце́ м нетле́ нным от Го́ спода украси́ лася еси́.

Мудрова́ ния плотска́ я презре́ ла еси́, блаже́ нная, / оба́ че му́ дростию, е́ юже Госпо́ дь умудря́ ет слепцы́, / изря́ дно обогати́ лася еси́.

Я́ ко алава́ стр ми́ ра, облагоуха́ ющ преде́ лы Росси́ йския, / ве́ мы тя, Матро́ но пра́ ведная, / стека́ ются бо к тебе́ со всех конце́ в лю́ дие земли́ на́ шея, заступле́ ния прося́ ще.

Богоро́ дичен: Блажи́ м Тя, вси ро́ ди, Пресвята́ я Де́ во, / погиба́ ющих взыску́ ющую, немощны́ х врачу́ ющую и си́ рых заступа́ ющую.

Пе́ снь 5

Ирмо́ с: Просвети́ нас повеле́ нии Твои́ ми, Го́ споди, / и мы́ шцею Твое́ ю высо́ кою/ Твой мир пода́ ждь нам, / Человеколю́ бче.

Христо́ с, Свет И́ стинный, / ум твой, свята́ я ма́ ти, просвети́ л е́ сть к разуме́ нию повеле́ ний Его́, / те́ мже служи́ ти Ему́ в житии́ твое́ м усе́ рдно потща́ лася еси́.

Све́ том Христо́ вым озаря́ ема, / в ми́ ре сем, безбо́ жием и грехолюби́ вем, / яви́ лася еси́ я́ ко столп о́ гнен, светя́ й во тьме́, пра́ ведная Матро́ но.

Я́ ко звезда́ многосве́ тлая, возсия́ ла еси́ в житии́ твое́ м, пра́ ведная Матро́ но, / указу́ ющи и́ стинный пу́ ть люде́ й заблу́ ждшим. / Си́ це и ны́ не, в Небе́ сных оби́ телех водвори́ вшися, / моли́ просвети́ ти и спасти́ ду́ ши на́ ша.

Богоро́ дичен: Свет ро́ ждшая Боже́ ственный и Преве́ чный, Богоневе́ сто, / разреши́ мглу прегреше́ ний на́ ших.

Пе́ снь 6

Ирмо́ с: Моли́ тву пролию́ ко Го́ споду/ и Тому́ возвещу́ печа́ ли моя́, / я́ ко зол душа́ моя́ испо́ лнися/ и живо́ т мой а́ ду прибли́ жися, / и молю́ ся, я́ ко Ио́ на: / от тли, Бо́ же, возведи́ мя.

Моли́ твы при́ сно к Бо́ гу вознося́ щи, / вся ну́ жды и печа́ ли Тому́ возвеща́ ла еси́, пра́ ведная ма́ ти, / и, я́ ко Ио́ на во чре́ ве ки́ тове, в ско́ рби ве́ лией вопия́ ла еси́: / Бо́ же, из глубины́ зол возведи́ мя.

По́ мощию Бо́ жиею вся ну́ жды смире́ нне претерпе́ вши, пра́ ведная Матро́ но, / вра́ жию си́ лу моли́ твою твое́ ю победи́ ла еси́. / Те́ мже, ны́ не неоску́ дно благода́ ть Христо́ ву прие́ мши, / моли́ ся, е́ же от злоде́ йства диа́ вольскаго нам изба́ витися.

Мно́ гими по́ двиги твои́ ми, пра́ ведная Матро́ но, ста́ ла еси́ проти́ ву ко́ зней диа́ вольских, / бра́ нь ве́ дущи с миродержи́ телем тьмы́ ве́ ка сего́. / Те́ мже о нас ны́ не моли́ ся, да прии́ мем вся ору́ жия Бо́ жия/ и возмо́ жем проти́ витися во дни лю́ тыя духово́ м зло́ бы поднебе́ сным.

Богоро́ дичен: А́ да и сме́ рти Победи́ теля ро́ ждшая, Пречи́ стая Де́ во, / моли́ Го́ спода и Сы́ на Твоего́ / враго́ в злоде́ йствия нас изба́ вити.

Конда́ к, глас 7:

К служе́ нию Христо́ ву/ от чре́ ва ма́ терня предызбра́ нная, / пра́ ведная Матро́ но, / стезе́ ю скорбе́ й и печа́ лей ше́ ствующи, / тве́ рдую ве́ ру и благоче́ стие яви́ вши, / Бо́ гу угоди́ ла еси́. / Те́ мже, почита́ юще па́ мять твою́, мо́ лим тя: / помози́ и нам в любви́ Бо́ жии пребыва́ ти, / ста́ рице блаже́ нная.

Пе́ снь 7

Ирмо́ с: От Иуде́ и доше́ дше, о́ троцы/ в Вавило́ не иногда́ / ве́ рою Тро́ ическою пла́ мень пе́ щный попра́ ша, пою́ ще/ отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́ .

Возгоре́ ся нече́ стие в земли́ на́ шей, / я́ ко пла́ мень дре́ вле в пещи́ вавило́ нстей, / ве́ ру оте́ ческую в лю́ дех тща́ щееся попали́ ти, / ты же, блаже́ нная, приходя́ щих к тебе́ науча́ ла еси́ ве́ рою воспева́ ти: / отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́.

Богопроти́ внии мучи́ телие, от зако́ на Бо́ жия отсту́ пльшии, / о́ гнь гоне́ ний во стране́ на́ шей возжго́ ша, / ты же, пра́ ведная Матро́ но, приходя́ щим к тебе́ си́ лою Христо́ вою ро́ су духо́ вную подава́ ла еси́, / да не попале́ ны до конца́ бу́ дут, но при́ сно воспева́ ют: / отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́.

А́ нгелу Бо́ жию, / в пещи́ вавило́ нстей отроко́ м дре́ вле пла́ мень о́ гненный угаси́ вшему, / уподо́ билася еси́ блаже́ нная, / росси́ йским бо лю́ дем во дни нече́ стия моли́ твами твои́ ми/ от злобо́ жнаго языковре́ дия неврежде́ нным бы́ ти споспе́ шествова́ ла еси́, науча́ ющи взыва́ ти: / отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́.

Богоро́ дичен: К покро́ ву Твоему́ прибега́ ем, Де́ во, купино́ неопали́ мая, / грехи́ на́ ша, я́ ко те́ рние зловре́ дное, попали́ моли́ твами Твои́ ми, / да чи́ стым се́ рдцем взыва́ ем: / отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́.

Пе́ снь 8

Ирмо́ с: Царя́ Небе́ снаго, / Его́ же пою́ т во́ и а́ нгельстии, / хвали́ те и превозноси́ те во вся ве́ ки.

Царя́ Небе́ снаго измла́ да возлюби́ ла еси́ / и Тому́ до конца́ дний свои́ х со тща́ нием служи́ ла еси́, блаже́ нная. / Ны́ не же с ли́ ки а́ нгельскими при́ сно пое́ ши: / Го́ спода по́ йте и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки.

За́ поведи Госпо́ дни усе́ рдие соблюда́ ющи, / столп благоче́ стия Росси́ и яви́ лася еси́, ма́ ти блаже́ нная, / я́ коже о тебе́ предрече́ кроншта́ дтский пра́ ведник, / с ни́ мже превозно́ сиши Христа́ во ве́ ки.

Мно́ зи лю́ дие росси́ йстии, плене́ ннии безбо́ жием, / моли́ твами твои́ ми, пра́ ведная Матро́ но, на пу́ ть спасе́ ния возврати́ шася/ и, в ве́ ре пра́ вей укрепи́ вшеся, Триеди́ ному Бо́ гу воспе́ ша: / Го́ спода по́ йте и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки.

Богоро́ дичен: Ро́ ждшую Царя́ Небе́ снаго, / я́ вльшагося в мир взыска́ ти нас, погиба́ ющих, / Тя, Богоро́ дице, велича́ ем.

Пе́ снь 9

Ирмо́ с: Вои́ стину Богоро́ дицу/ Тя испове́ дуем, / спасе́ ннии Тобо́ ю, Де́ во Чи́ стая, / с безпло́ тными ли́ ки Тя велича́ юще.

О чу́ до ве́ лие, ко́ сти сухи́ я источа́ ют исцеле́ ния/ и тле́ нное естество́ дух наш к Нетле́ нному Бо́ гу возво́ дит. / Сего́ ра́ ди Матро́ ну блаже́ нную велича́ ем.

Град Москву́ и оби́ тель Покро́ ва Пресвяты́ я Богоро́ дицы, / иде́ же почива́ ют честны́ я мо́ щи твоя́, пра́ ведная Матро́ но, / сохрани́ от вся́ ких напа́ стей и зол/ и утверди́ в пра́ вей ве́ ре и благоче́ стии всех, почита́ ющих тя.

Приими́ на́ ше недосто́ йное моле́ ние, Матро́ но блаже́ нная, / и, я́ коже обеща́ лася еси́, хода́ тайствуй пред Го́ сподем поле́ зная нам дарова́ ти, / да с тобо́ ю сподо́ бимся в селе́ ниих ра́ йских сла́ вити Святу́ ю Тро́ ицу.

Богоро́ дичен: И́ стинную избра́ нницу Твою́, Богома́ ти, ве́ мы Матро́ ну блаже́ нную: / сия́ бо в де́ нь почита́ ния ико́ ны Твоея́ Скоропослу́ шницы роди́ ся, / в хра́ ме Успе́ ния Твоего́ крести́ ся, / о́ браз Твой Взыска́ ние поги́ бших тща́ нием ея́ написа́ ся, / та́ же и те́ лом во оби́ тели честна́ го Покро́ ва Твоего́ почива́ ет/ и мо́ лится о душа́ х на́ ших.

Свети́ лен:

А́ нгели пресве́ тлии вознесо́ ша святу́ ю ду́ шу твою́, блаже́ нная Матро́ но, к Престо́ лу Царя́ сла́ вы, / иде́ же торжеству́ еши со все́ ми святы́ ми и мо́ лишися о душа́ х на́ ших.

Сла́ ва, и ны́ не, пра́ здника или́ Богоро́ дичен:

Свет и́ стинный ро́ ждшая, Богоро́ дице, / помраче́ нных нас тьмо́ ю грехо́ вною просвети́ / и прича́ стники ве́ чных благ соде́ лай.


На хвали́ тех стихи́ ры пра́ здника 3 и святы́ я 3. А́ ще кроме́ пра́ здника, стихи́ ры святы́ я на 4.

Стихи́ ры святы́ я, глас 8.

Подо́ бен: О, пресла́ внаго чудесе́:

Прииди́ те, ве́ рнии, / ста́ рицу блаже́ нную Матро́ ну вси согла́ сно восхва́ лим, / я́ же в житии́ свое́ м/ попече́ ние изря́ дное о лю́ дех показа́, / и ны́ не прибега́ ющим к ней благода́ тная дея́ ния явля́ ет, / та́ же, в ли́ це святы́ х водворя́ ющися, / Престо́ лу Бо́ жию при́ сно предстои́ т/ и мо́ лится о спасе́ нии душ на́ ших.

При́ сно в Бо́ га богатя́ щися, / благода́ ти Бо́ жия испо́ лньшися, / мно́ гия лю́ ди, неду́ жныя те́ лом, / здра́ вы сотвори́ ла еси́, / та́ же проти́ ву сил вра́ жиих, / досажда́ ющих душа́ м челове́ ческим, / вои́ тельница дерзнове́ нная/ вои́ стину показа́ лася еси́, / Матро́ но, ста́ рице богоблаже́ нная.

Лише́ ния, гоне́ ния/ и уничиже́ ния от безбо́ жных, / беды́ от сро́ дник и бли́ жних/ Христа́ ра́ ди претерпе́ ла еси́, / Ему́ же и жи́ знь свою́ вве́ ривши, / богоблаже́ нная ста́ рице Матро́ но, / о творя́ щих тебе́ напа́ сти/ дерзнове́ нно моли́ лася еси́, / да в ра́ зум и́ стины прии́ дут и спасу́ тся.

Сла́ ва, глас и подо́ бен то́ йже:

О, пресла́ внаго чудесе́! / О, та́ инства неизрече́ ннаго! / Слепорожде́ нная Матро́ на пресла́ вная, / духо́ вныма очи́ ма во́ лю Бо́ жию презира́ ющая, / та́ йная душ челове́ ческих зрит/ и по́ мощь изря́ дную, коему́ ждо потре́ бную, подае́ т. / Да ки́ йждо, от нея́ благодея́ ние прие́ мый, / Триеди́ наго Бо́ га усе́ рдно просла́ вит/ и досто́ йную хвалу́ Ему́ принесе́ т.

И ны́ не, пра́ здника или́ Богоро́ дичен:

О, пресла́ внаго чудесе́! / Небесе́ и земли́ Цари́ ца, / от святы́ х сро́ дников на́ ших умоля́ емая, / до ны́ не зе́ млю Ру́ сскую покрыва́ ет/ и ли́ ка Своего́ изображе́ ния ми́ лостивно обогаща́ ет. / О Влады́ чице Держа́ вная! / Не преста́ ни и на бу́ дущее вре́ мя/ во утвержде́ ние на Руси́ Правосла́ вия/ ми́ лости и чудеса́ излива́ ти до ве́ ка. Ами́ нь.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.