Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Святые Тимофей и Мавра



 

В 3-й день

Святы́ х му́ ченик Тимофе́ я и Ма́ вры

Стихи́ ры святы́ х му́ чеников, глас 4. Подо́ бен: Я́ ко до́ бля.

До́ блия в му́ ченицех, / кре́ пко пострада́ вшия, / и борца́ умори́ вшия, / и Христа́ возлюби́ вшия, / и мир возненави́ девшия, / Сио́ на мы́ сленнаго досто́ йныя жи́ тели, / Ма́ вру днесь и Тимофе́ я, / ве́ рою соше́ дшеся, восхва́ лим согла́ сно, / мучениколю́ бцы вси.

Вяза́ ния теле́ сная, оче́ с же избоде́ ние, / проверте́ ние уше́ с, коле́ сное озлобле́ ние, / ка́ мене тя́ жкаго обе́ шениеподъя́ л еси́, Тимофе́ е, / низло́ ж врага́ и к Боже́ ственней сла́ ве возноси́ м, сла́ вне. / Сего́ ра́ ди тя, ве́ рою соше́ дшеся, моле́ бно восхваля́ ем, / сла́ ва му́ чеников и похвала́.

Светолу́ чными сия́ ньми врага́ омрачи́ ла еси́, / чи́ сто пострада́ вши, Ма́ вро сла́ вная: / коно́ бная бо вре́ ния, пе́ рстов отъя́ тие, / све́ щное жже́ ние, вре́ менное пропя́ тие15 претерпе́ ла еси́ / и прешла́ еси́ к Боже́ ственному поко́ ю, / иде́ же лик му́ ченик всегда́ весели́ тся.

Сла́ ва, и ны́ не, пра́ здника.

Тропа́ рь, глас 4:

Му́ ченицы Твои́, Го́ споди, / во страда́ ниих свои́ х венцы́ прия́ ша нетле́ нныя от Тебе́, Бо́ га на́ шего, / иму́ ще бо кре́ пость Твою́, / мучи́ телей низложи́ ша, / сокруши́ ша и де́ монов немощны́ я де́ рзости. / Тех моли́ твами/ спаси́ ду́ ши на́ ша.

Кано́ н, его́ же краегране́ сие: Тимофе́ я и Ма́ вры боле́ зни честву́ ю. Творе́ ние Ио́ сифово, глас 6.

Песнь 1

Ирмо́ с: Я́ ко по су́ ху, пешеше́ ствовав Изра́ иль/ по бе́ здне стопа́ ми, / гони́ теля фарао́ на/ ви́ дя потопля́ ема, / Бо́ гу побе́ дную песнь/ пои́ м, вопия́ ше.

Свяще́ нных страда́ лец свяще́ нное и честно́ е торжество́, / лю́ дие свяще́ ннии, свяще́ нно почти́ м, / я́ ко да тех мольба́ ми от бед изба́ вимся.

Священнопобе́ дныя венцы́ от Христа́ прия́ ти/ тща́ щеся умре́ ти па́ че, не́ же жи́ ти, до́ блии му́ ченицы, я́ ве изво́ ливше, / тем сла́ ву получи́ ша.

Не убоя́ вшеся боле́ зней плотски́ х, ни мук устраши́ вшеся, / ни огня́ гони́ телей, страстоте́ рпцы му́ ченицы/ Христа́ на суди́ щи му́ жески пропове́ даете.

Богоро́ дичен: Пресу́ щное Сло́ во, существо́ прие́ м от чи́ стых крове́ й Твои́ х, / богосоде́ ла нас и тле́ ния изба́ ви, Чи́ стая, / сего́ ра́ ди, ве́ рнии, Тя всегда́ сла́ вим.

 

Песнь 3

Ирмо́ с: Несть свят, / я́ коже Ты, Го́ споди Бо́ же мой, / вознесы́ й рог ве́ рных Твои́ х, Бла́ же, / и утверди́ вый нас на ка́ мени/ испове́ дания Твоего́.

Бо́ жия кни́ ги лю́ дем свяще́ нно отверза́ я/ и просвеща́ я сердца́, во́ ине Христо́ в Тимофе́ е, / в честно́ е муче́ ние, ра́ дуяся, вшел еси́.

Боже́ ственным жела́ нием ду́ шу распали́ в, му́ чениче, / ко огню́ мук приступи́ л еси́ терпели́ вно, / те́ мже тя Христо́ ва Боже́ ственная роса́, блаже́ нне, прохлади́.

Ум твой, воззре́ нием к Бо́ гу просвеща́ емь, му́ чениче, / не чу́ яше отню́ д желе́ з лю́ тых прикоснове́ ния, разжже́ нных быва́ ющих, / сла́ вне Тимофе́ е.

Богоро́ дичен: Сый естество́ м безстра́ стен/ Сын Твой, Де́ во, прия́ т плоть от крове́ й Твои́ х чи́ стых/ и стра́ стию кре́ стною от страсте́ й мя, Чи́ стая, изба́ ви.

Конда́ к, глас 4. Подо́ бен: Вознесы́ йся:

Многообра́ зныя я́ звы претерпе́ вше/ и венцы́ от Бо́ га прие́ мше, / о нас моли́ теся ко Го́ споду, / па́ мять всесвяще́ нную ва́ шу соверша́ ющих, / превели́ кий Тимофе́ е и пресла́ вная Ма́ вро, / е́ же умири́ ти град и лю́ ди, / Той бо есть ве́ рных утвержде́ ние.

Седа́ лен, глас 1. Подо́ бен: Гроб Твой:

Поче́ тше Бо́ га, омрачи́ ша пре́ лесть Тимофе́ й му́ дрый и сла́ вная Ма́ вра/ и, вся́ ко претерпе́ вше, прехва́ льнии, му́ чение, / просвети́ шася па́ че луч со́ лнечных/ и бы́ ша сослужи́ тели А́ нгелом, / и́ хже ве́ рою сла́ вим.

Сла́ ва, и ны́ не, пра́ здника.

Песнь 4

Ирмо́ с: Христо́ с моя́ си́ ла, / Бог и Госпо́ дь, / Честна́ я Це́ рковь/ боголе́ пно пое́ т, взыва́ ющи, / от смы́ сла чи́ ста о Го́ споде пра́ зднующи.

Вели́ каго благосла́ вия возжеле́ вше, сподо́ бистеся сего́, / ча́ да Све́ та Боже́ ственнаго бы́ вше, / великому́ ченицы Христо́ вы, А́ нгелом равностоя́ тели.

Святы́ х чино́ м сочета́ вся и благопослушли́ ве у́ ши к Боже́ ственным зако́ ном име́ я, сла́ вне, / проверте́ ния кре́ пко претерпе́ л еси́, Тимофе́ е.

Воздви́ гше тя на дре́ во, суему́ дреннии/ отягчава́ ют ка́ мением главу́, сла́ вне Тимофе́ е, / но укрепля́ ше тя Христо́ с, Боже́ ственною стра́ стию украша́ ема.

Теку́ щих непостоя́ ннаго, блаже́ ннии, возгнуша́ стеся вои́ стинну тече́ ния/ и са́ ми себе́ боле́ знем отда́ сте, / сего́ ра́ ди я́ же от ве́ ка блага́ я восприя́ сте.

Богоро́ дичен: Чистоты́ селе́ ние, жили́ ще Влады́ ки всех/ и проро́ ков всех сбытие́, Богора́ дованная Чи́ стая, / пою́ щия Тя уще́ дри.

Песнь 5

Ирмо́ с: Бо́ жиим све́ том Твои́ м, Бла́ же, / у́ тренюющих Ти ду́ ши любо́ вию озари́, молю́ ся, / Тя ве́ дети, Сло́ ве Бо́ жий, / и́ стиннаго Бо́ га, / от мра́ ка грехо́ внаго взыва́ юща .

Супру́ жника своего́, Ма́ вро, светови́ дных слове́ с послу́ ша любе́ зно/ и, омраче́ ние зло́ е отве́ ргши, свет была́ еси́ муче́ нием, Богоблаже́ нная.

Боже́ ственным Ду́ хом себе́, Ма́ вро, вооружи́ вши, честна́ я, / к боре́ нию льсти́ ваго, ра́ дуяся, изошла́ еси́ / и, сего́ побе́ ждши, побе́ дныя венцы́, му́ ченице, прия́ ла еси́.

Еди́ наго Тя, Го́ спода Иису́ са, испове́ давши честна́ я, / руко́ ю челове́ ка созда́ вшаго, / посека́ ется перст ручны́ х, / непра́ ведное томле́ ние му́ жески терпя́ щи.

Богоро́ дичен: Бу́ рю помышле́ ний, воста́ ния страсте́ й, / напа́ стей волне́ ние утиши́, Де́ во Богора́ дованная, / и спаси́ мя, пою́ ща вели́ чия Твоя́.

Песнь 6

Ирмо́ с: Жите́ йское мо́ ре, / воздвиза́ емое зря напа́ стей бу́ рею, / к ти́ хому приста́ нищу Твоему́ прите́ к, вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́ т мой, / Многоми́ лостиве .

Святи́ и му́ ченицы, я́ дрилом16 Креста́ духо́ вно окриля́ еми, / напа́ стей пучи́ ну без вре́ да ве́ рою претеко́ сте/ и в Боже́ ственных приста́ нищах почи́ ша.

Разже́ гше коно́ б, в той тя, Христа́ испове́ дающу, вверго́ ша злочести́ вии, / но пребыла́ еси́ неврежде́ на, / росо́ ю Ду́ ха обре́ тше тя, Ма́ вро, прохлажде́ ну.

Связа́ еми му́ ченицы вся вяза́ ния вра́ жия му́ жески разреши́ сте/ и любо́ вию до конца́ Христу́ ду́ ши привяза́ сте/ пло́ ти отложе́ нием всеприснопа́ мятнии.

Богоро́ дичен: Всеблага́ я Влады́ чице, Я́ же Преблага́ го Бо́ га пло́ тию ро́ ждши, / озло́ бленное страстьми́ мое́ се́ рдце ублажи́, / да ве́ рою и любо́ вию велича́ ю Тя.

Конда́ к и и́ кос пра́ здника.

Песнь 7

Ирмо́ с: Росода́ тельну у́ бо пещь/ соде́ ла А́ нгел/ преподо́ бным отроко́ м, / халде́ и же опаля́ ющее веле́ ние Бо́ жие/ мучи́ теля увеща́ вопи́ ти: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Не чу́ яше, свеща́ ми, пресла́ вная, опаля́ ема всю́ ду, / огнь в се́ рдцы любве́ нося́ щи Христо́ в/ и Сему́ вопию́ щи приле́ жно: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Дрема́ ние от о́ чию отри́ нул зло́ бное, о Тимофе́ е, / претерпе́ л еси́ о́ чию ослепле́ ние, Христа́ серде́ чныма очи́ ма зря и поя́: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

До́ льняя презре́ вше, Боже́ ственнии му́ ченицы, Вы́ шнее же жили́ ще насле́ доваша, / свяще́ нными да почту́ тся пе́ сньми, пою́ ще непреста́ нно с ни́ ми: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Богоро́ дичен: Препе́ тая Де́ во, препе́ таго Бо́ га поро́ ждшая, / пою́ щия Тя прича́ стники покажи́ све́ та/ и избави́ гее́ нны, и огня́, / и вся́ каго вре́ да вра́ жия моли́ твами Твои́ ми.

Песнь 8

Ирмо́ с: Из пла́ мене преподо́ бным ро́ су источи́ л еси́ / и пра́ веднаго же́ ртву водо́ ю попали́ л еси́: / вся бо твори́ ши, Христе́, то́ кмо е́ же хоте́ ти. / Тя превозно́ сим во вся ве́ ки.

Соблюда́ юще зако́ ны Вседержи́ теля, беззако́ ннующих держа́ ве не приклони́ стеся, / че́ сти лука́ вым де́ моном не принесо́ сте, му́ ченицы до́ блии, / Госпо́ дни насле́ дницы.

Сопряже́ нием изря́ дным я́ ве совокупля́ еми, / и́ го Госпо́ дне ле́ гкое взя́ сте ку́ пно на вы́ ю му́ ченицы/ и му́ ченическим сопричто́ стеся стадо́ м.

На дре́ ве пострада́ вше кре́ стнем, прехва́ льнии на мно́ ги дни, / изобрази́ сте страсть честну́ ю нас ра́ ди пострада́ вшаго во́ лею, / Его́ же превозно́ сим во вся ве́ ки.

Ну́ жднейшую вои́ стинну смерть, святи́ и, просте́ ртием боле́ зни претерпе́ сте, / те́ мже к неболе́ зненней жи́ зни преста́ вистеся, / воспева́ юще Христа́ во вся ве́ ки.

Богоро́ дичен: Украси́ лася еси́, Де́ во, поро́ ждши прекра́ снаго добро́ тою Христа́ Го́ спода, / Боже́ ственными ве́ рныя заря́ ми просвеща́ ющаго, / Его́ же превозно́ сим во вся ве́ ки.

Песнь 9

Ирмо́ с: Бо́ га челове́ ком невозмо́ жно ви́ дети, / на Него́ же не сме́ ют чи́ ни А́ нгельстии взира́ ти, / Тобо́ ю же, Всечи́ стая, яви́ ся челове́ ком/ Сло́ во воплоще́ нно, / Его́ же велича́ юще, / с Небе́ сными во́ и/ Тя ублажа́ ем.

Ви́ дети сла́ ву сподо́ бистеся Себе́ излия́ вшаго за милосе́ рдие, прехва́ льнии, / Того́ бо зако́ ны сохрани́ сте и о́ бщницы Сего́ страсте́ й бы́ сте. / Те́ мже, соше́ дшеся, благоче́ стно вас почита́ ем.

Часо́ м равночи́ сленну ме́ ру сотвори́ сте, му́ дрии, / но́ щи и дни пригвожде́ ни е́ же за милосе́ рдие ко Кресту́ прибли́ жшагося, / Его́ же испове́ дающе, все́ ми влады́ чествующаго, в ру́ це Сего́ ва́ ша ду́ хи преда́ сте.

Во́ инство А́ нгел, лик блаже́ нный проро́ к, / апо́ стол, му́ ченик и преподо́ бных во исхо́ д ваш собра́ шася, / всех же Влады́ ка венцы́ увязе́, му́ ченицы, вас побе́ дными, я́ ко Преблаги́ й.

Нам, любо́ вию вас почита́ ющим и честно́ е ва́ ше соверша́ ющим торжество́, / страда́ льцы Христо́ вы до́ блии, / разреше́ ние грехо́ в, жития́ исправле́ ние/ и всех лю́ тых премене́ ние, му́ дрии, испроси́ те.

Богоро́ дичен: Све́ том Твои́ м мя, Богора́ дованная, в жена́ х Де́ во, просвети́, молю́ ся, / и огня́ ве́ чнаго мя изба́ ви, / я́ ко да велича́ ю Тя, я́ ко да сла́ влю Тя, / я́ ко да по до́ лгу воспою́ вели́ чия Твоя́.

Святые Тимофей и Мавра

Святые Тимофей и Мавра пострадали за веру во время гонения императора Диоклитиана (284–305). Святой Тимофей происходил из села Перапеи (Фиваида Египетская), был сыном священника по имени Пиколпосс и состоял чтецом в церковном клире, а также хранителем и переписчиком Богослужебных книг. На святого Тимофея было донесено, что он хранит христианские книги, которые по повелению императора отбирали и сжигали. Святого Тимофея привели к правителю Ариану, который потребовал выдачи священных книг. За отказ выполнить приказание святого подвергли страшным мучениям. Ему вонзили в уши две раскаленные железные палки, отчего у страдальца вытекли глаза и он ослеп. Святой Тимофей мужественно терпел боль, благодарил Бога, что сподобился страдать за Него. Мучители повесили святого вниз головой, вложив ему в рот кусок дерева, и привязали к его шее тяжелый камень. Страдания святого Тимофея были настолько тяжки, что сами исполнители казни стали просить правителя ослабить истязания. В то время Ариану сообщили, что у Тимофея есть молодая супруга по имени Мавра, на которой он женился всего 20 дней назад. Ариан приказал привести Мавру, надеясь, что в ее присутствии непреклонность мученика поколеблется. По просьбе Мавры, изо рта мученика вынули кусок дерева, чтобы он мог говорить. Святой Тимофей убедил жену не бояться мучений и идти вместе с ним на подвиг. Святая Мавра ответила: «Яготова умереть с тобой» и смело исповедала себя христианкой. Ариан приказал вырвать ей волосы на голове и отрубить пальцы на руках. Святая Мавра с радостью перенесла пытки и даже благодарила правителя за муки, претерпеваемые во искупление грехов.

Вскоре он вновь стал убеждать святую Мавру принести жертву идолам. Ничего не добившись, Ариан еще более распалился сатанинской яростью и стал измышлять новые мучения. Тогда народ стал возмущаться и требовать прекращения издевательства над ни в чем неповинной женщиной. Но святая Мавра, обратившись к народу, сказала: «Пусть никто не защищает меня, один у меня Защитник – Бог, на Которого я уповаю».

После долгих истязаний Ариан приказал распять мучеников. В течение девяти дней висели они на крестах лицом друг к другу.

На десятый день мученического подвига святые предали Господу свои души. Это произошло в 286 году. Впоследствии в Константинополе стали торжественно праздновать память святых мучеников Тимофея и Мавры, был построен храм в их честь.

Со временем мучитель Ариан раскаялся в своих злодеяниях и принял христианскую веру. Вместе со своей семьей он добровольно принял мучения в 287 году (память 14 декабря).

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.