Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Свята́го священному́ченика Тимофе́я, епи́скопа Пру́сскаго



Стихи́ ры, глас 4. Подо́ бен: Я́ ко до́ бля:

Де́ тельными чище́ нии твои́ ми/ от земны́ х возвы́ шен, / я́ ко о́ блак одушевле́ н, всеблаже́ нне, / греме́ нии чуде́ с твои́ х/ и слове́ с стра́ шными блиста́ нии/ лю́ таго низложи́ л еси́ стропти́ ваго зми́ я. / Благода́ ть прия́ л еси́ / змие́ в плотски́ х попали́ ти, / покрыва́ лом Боже́ ственным, / враго́ в, му́ чениче, вну́ тренняя.

Святи́ телю Тимофе́ е, / пруся́ нов похвало́, / вселе́ нныя побо́ рниче/ и ми́ ра свети́ льниче, / Це́ ркве удобре́ ние, / ве́ ры же́ ртва свяще́ нная/ и му́ чеников честно́ е и светоно́ сное украше́ ние, / моли́ от тли и бед изба́ вится/ ве́ рою творя́ щим всечестну́ ю па́ мять твою́.

Прекра́ сную оде́ жду омоче́ нии кро́ вными/ истка́ л еси́ боле́ зньми твои́ ми, о Тимофе́ е, / оде́ жду Небе́ сную свы́ ше/ нетле́ нна очище́ ния/ и непрело́ жныя жи́ зни/ неизрече́ нно восприя́ л еси́, / ю́ же невеще́ ственну в вы́ шних нося́, / о всех моли́ ся, страстоте́ рпче, / благоче́ стно восхваля́ ющих тя.

И́ ны стихи́ ры Богоро́ дицы, глас и подо́ бен то́ йже:

Осужде́ ния изба́ ви, Пресвята́ я Богоневе́ сто, / и лю́ тых прегреше́ ний/ смире́ нную мою́ ду́ шу, / и сме́ рти измени́ моли́ твами Твои́ ми, / и да́ руй оправда́ ние получи́ ти в Де́ нь испыта́ ния, / е́ же получи́ ша святы́ х собо́ ри, / покая́ нием очище́ на мя пре́ жде конца́ покажи́ / и сле́ зными излия́ нии.

Ту́ чами Ду́ ха Пресвята́ го, Пречи́ стая, / мою́ мы́ сль ороси́, / Я́ же ка́ плю ро́ ждшая, Христа́, / неизче́ тно безме́ рная беззако́ ния челове́ ков/ щедро́ тами измы́ вшую, / изсуши́ исто́ чник страсте́ й мои́ х/ и пото́ ка мя сподо́ би/ пи́ щи живы́ я при́ сно/ моли́ твами Твои́ ми.

Покая́ ния изря́ дное/ и спаси́ тельное врачевство́, / Я́ же Бо́ га ро́ ждшая, Спа́ са моего́, / и слеза́ м то́ ки, / и часа́ по́ мысл гро́ знаго и стра́ шнаго, / и Суда́ неумы́ тнаго/ Ты ми да́ руй избежа́ ти моли́ твами Твои́ ми, о Де́ во, / муче́ ния тре́ петнаго/ и Боже́ ственную улучи́ ти благода́ ть.

Сла́ ва, и ны́ не:

Тьма́ ми, Пречи́ стая, обеща́ хся/ покая́ ние о мои́ х сотвори́ ти согреше́ ниих, / но не оставля́ ет мя любе́ зный зол мои́ х обы́ чай. / Сего́ ра́ ди Тебе́ вопию́ / и припа́ даю, моля́ ся: / Ты мя, Влады́ чице, изми́ / такова́ го мучи́ тельства, / наставля́ ющи к лу́ чшим/ и спасе́ ния близ су́ щих.

Крестобогоро́ дичен:

А́ гнца и Па́ стыря, Тя/ на Дре́ ве я́ ко ви́ де, / А́ гница ро́ ждшая рыда́ ше/ и ма́ терски Ти веща́ ше: / Сы́ не возжеле́ нне, / ка́ ко на дре́ ве Кре́ стнем пове́ шен еси́, Долготерпели́ ве? / Ка́ ко ру́ це и но́ зе Твои́, Сло́ ве, / пригвозди́ шася от беззако́ нных, / и кро́ вь Твою́ излия́ л еси́, Влады́ ко?

Кано́ н, глас 4.

Пе́ снь 1

Ирмо́ с: Триста́ ты кре́ пкия, / Рожде́ йся от Де́ вы, / безстра́ стия во глубине́ / души́ трича́ стное потопи́, молю́ ся, / да Тебе́, я́ ко в тимпа́ не, / во умерщвле́ нии телесе́ / побе́ дное воспою́ пе́ ние.

Непобеди́ му кре́ пость, неизме́ нну держа́ ву и непретво́ рну я́ ко име́ я, Благи́ й, / неизрече́ нною си́ лою Твое́ ю утверди́ моего́ язы́ ка не́ мощь в пе́ снех Твои́ х/ и моли́ твами Тимофе́ я уще́ дри.

Кре́ постию богоде́ льною свяще́ ннаго су́ щи ко́ рене/ израсти́ л еси́ свяще́ нный, Тимофе́ е, сад, / доброде́ телей яви́ лся еси́ благоукраше́ ние: / процве́ л бо еси́ страда́ ний плоды́ оби́ льны и всех Влады́ це прине́ сл еси́.

Ума́ чистото́ ю и души́ све́ тлостию, / твои́ ми кро́ вными омоче́ нии испещре́ н я́ влься, Богоно́ се Тимофе́ е, / горе́ ны́ не ца́ рствуеши со Влады́ кою тва́ ри/ и ста́ ду твоему́ ве́ рою предста́ л еси́.

Богоро́ дичен: Одушевле́ нный Бо́ жий и пресве́ тлый дом, / Богоро́ дице Блага́ я, ми́ ра Ра́ досте, не отри́ ни мене́ дале́ че от Тебе́, / уще́ дри же и всех искуше́ ний изба́ ви, / я́ ко да вну́ трь лику́ ю покро́ ва Твоего́.

Пе́ снь 3

Ирмо́ с: Весели́ тся о Тебе́ Це́ рковь Твоя́, Христе́, зову́ щи: / Ты моя́ кре́ пость, Го́ споди, / и прибе́ жище, и утвержде́ ние.

С му́ ченики Христо́ вы му́ ченик я́ влься све́ тел, сла́ вне, / во свяще́ нницех му́ дрых яви́ лся еси́ свяще́ нником удобре́ ние.

Храм Христо́ в, прему́ дрости сокро́ вище, / дне́ сь прииди́ те, ве́ рнии, воспое́ м/ ста́ да пру́ сскаго первонача́ льника.

С по́ ты доброде́ тельными кро́ вь твою́ растворя́ я, чи́ сто, прему́ дре, / пи́ во Го́ сподеви прине́ сл еси́, / Боже́ ственно и красно́, о Тимофе́ е!

Богоро́ дичен: Мари́ е, Ма́ ти Бо́ жия, вы́ шшая Херуви́ м, / Чи́ стая и всея́ земли́ Влады́ чице, / спаси́ мя Боже́ ственными Твои́ ми мольба́ ми.

Седа́ лен, глас 5.  Подо́ бен: Собезнача́ льное Сло́ во:

Кро́ вными ту́ чами напоя́ емь, священному́ чениче Госпо́ день, / плод прине́ сл еси́ в земли́ бла́ зей се́ рдца твоего́, неиждива́ емую пи́ щу, / ю́ же прия́ л еси́ от Бо́ га. / Те́ мже тя мо́ лим изба́ вится от бед творя́ щим па́ мять твою́.

 

Сла́ ва, и ны́ не, пра́ здника или́ Богоро́ дичен:

Тя приста́ нище, и сте́ ну, и прибе́ жище, и наде́ жду, / и покро́ в, и заступле́ ние те́ плое обре́ тше, ве́ рнии, / к Тебе́ притека́ ем, и вопие́ м приле́ жно, и зове́ м ве́ рно: / поми́ луй, Богоро́ дице, упова́ ющих на Тя и от прегреше́ ний изба́ ви.

Крестобогоро́ дичен:

Кресто́ м Сы́ на Твоего́, Богоблагода́ тная, и́ дольская пре́ лесть вся упраздни́ ся/ и де́ монская кре́ пость попра́ ся. / Сего́ ра́ ди, ве́ рнии, по до́ лгу Тя при́ сно пое́ м, и благослови́ м, / и, Богоро́ дицу вои́ стинну испове́ дающе, Тя велича́ ем.

Пе́ снь 4

Ирмо́ с: Вознесе́ на Тя ви́ девши Це́ рковь на Кресте́, / Со́ лнце Пра́ ведное, / ста в чи́ не свое́ м, / досто́ йно взыва́ ющи: / сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди.

Небому́ дренно житие́ я́ ко стяжа́ в и возгреме́ нии Ду́ ха ве́ сь облиста́ я, / зми́ я всепа́ губнаго попали́ л еси́, сла́ вне, / благода́ тию Боже́ ственною укрепля́ емь.

Виде́ нием и дея́ нием украша́ емь, в леви́ тсте о́ бразе, / ору́ жием обою́ ду о́ стрым зми́ я вну́ тренняя ссеца́ еши, о Тимофе́ е, / хле́ бов свяще́ нных покрыва́ лом.

Позна́ в Христа́, Вели́ каго Архиере́ я, / не чужде́ ю кро́ вию, но твое́ ю, му́ чениче, ко Отцу́ приводи́ ма, / я́ ко собесе́ дник Ему́, кро́ вь твою́ принося́, поже́ рл еси́.

Богоро́ дичен: Многоочи́ тая, Твоея́ чистоты́ неусы́ пно, Богороди́ тельнице Чи́ стая, побежда́ ются зре́ ти: / сих бо, я́ ко Влады́ чица, предваря́ еши всегда́ / и при́ сно предви́ диши рабы́ Твоя́.

Пе́ снь 5

Ирмо́ с: Ты, Го́ споди, мой Свет, / в мир прише́ л еси́, / Свет Святы́ м, обраща́ яй из мра́ чна неве́ дения/ ве́ рою воспева́ ющия Тя.

Я́ коже секи́ ра тве́ рда, я́ ко си́ льно ору́ жие, / к полко́ м беззако́ нных бра́ нь соста́ вль, побе́ дою венча́ ся.

Свети́ ло дневно́ е светоно́ сно показа́ лся еси́, / озари́ в цари́ цу, во мра́ це злове́ рия и неду́ га скончава́ ющуюся, сла́ вне.

Зря и́ дольских скверне́ ний смеше́ ние, / пре́ дал еси́ кро́ ви излия́ телем, я́ ко а́ гня, себе́, блаже́ нне, / и же́ ртва Бо́ гу прине́ слся еси́.

Богоро́ дичен: Чи́ стая Голуби́ це, моли́ тв Твои́ х криле́ на рабы́ Твоя́, и́ же в ми́ ре, / и покро́ в просте́ рши, Де́ во, не пре́ зри и мене́.

Пе́ снь 6

Ирмо́ с: Пожру́ Ти со гла́ сом хвале́ ния, Го́ споди, / Це́ рковь вопие́ т Ти, / от бесо́ вския кро́ ве очи́ щшися/ ра́ ди ми́ лости от ребр Твои́ х/ исте́ кшею Кро́ вию .

Возвесели́ ся вселе́ нная дне́ сь, / ра́ дующися о па́ мяти твое́ й, блаже́ нне: / просвеща́ еши бо свы́ ше чуде́ с заря́ ми ду́ ши пою́ щих тя.

Яви́ лся еси́ ны́ не не на земли́ су́ щей трапе́ зе служи́ тель, / но, в Небе́ сная входя́, пита́ ешися на трапе́ зе неизрече́ нней, / в не́ йже пода́ ждь и нам твою́ пи́ щу и наслажде́ ние.

Зако́ нно свяще́ нный по́ двиг творя́, / со дерзнове́ нием, Богому́ дре, царя́ безу́ мие изобличи́ л еси́ / и и́ дольская разори́ л еси́ тре́ бища, Тимофе́ е.

Богоро́ дичен: Пое́ тся гла́ сы А́ нгельскими, Богоневе́ сто, Твой Сын, / всех Зижди́ тель и Бог, Сый пре́ жде век, / и с Ним у́ бо ца́ рствующи, спаси́ мя, Влады́ чице.

Пе́ снь 7

Ирмо́ с: В пещи́ авраа́ мстии о́ троцы перси́ дстей, / любо́ вию благоче́ стия па́ че, / не́ жели пла́ менем, опаля́ еми, взыва́ ху: / благослове́ н еси́ в хра́ ме сла́ вы Твоея́, Го́ споди.

Достодо́ лжно в доброде́ телех бога́ тное тя сокро́ вище/ венча́ ет пре́ жде страда́ ний благода́ ть Богоде́ льная/ и, чуде́ сными дарова́ нии просвеща́ ющи, све́ тла в ми́ ре соверши́.

Ору́ жна преще́ ния и огнено́ сна пла́ мене, му́ чениче, зря, / ве́ рою вооружи́ в ум твой и ду́ шу, / и безбоя́ зненным ра́ зумом Христа́ пропове́ дал еси́, / твоего́ Соде́ теля, и Зижди́ теля, и Го́ спода.

Богоро́ дичен: Ты, держа́ щаго дла́ нию вся́ ческая, Ма́ ти Бо́ жия, / вну́ трь во чре́ ве иму́ щи боголе́ пно, соблюда́ еши зову́ щия: / благослове́ нна Ты в жена́ х еси́, Пренепоро́ чная.

Пе́ снь 8

Ирмо́ с: Ру́ це распросте́ р, Дании́ л/ льво́ в зия́ ния в ро́ ве затче́, / о́ гненную же си́ лу угаси́ ша, / доброде́ телию препоя́ савшеся, / благоче́ стия рачи́ тели о́ троцы, взыва́ юще: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Си́ лою Боже́ ственныя ве́ ры укре́ плься, му́ дре Тимофе́ е, / нов показа́ лся еси́ я́ коже Дании́ л нам, зми́ я низлага́ я всегуби́ тельнаго, / и, на высоте́ предста́ в, зове́ ши, поя́ при́ сно: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Вну́ трь, я́ ко раб свяще́ нный, Го́ спода твоего́ ра́ дости был еси́: / ты бо тала́ нт, сла́ вне, ве́ ры боле́ зньми твои́ ми израсти́ л еси́ многосугу́ бо, / страда́ нии и чудесы́, взыва́ я: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Неду́ ги отгоня́ челове́ ков, пома́ зании твои́ ми благоуха́ еши, прему́ дре, ду́ ши, / си́ льным твои́ м дарова́ нием боле́ зней отъе́ млеши я́ звы/ и от духо́ в лука́ вых избавля́ еши при́ сно вопию́ щия: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Богоро́ дичен: Я́ ко сла́ вен вене́ ц, естество́ прия́ т Боже́ ственным рождество́ м Твои́ м, / враго́ в на бра́ ни у́ бо да́ руй победи́ телю бы́ ти ми, / Твои́ х дарова́ ний све́ тлым венце́ м венча́ тися и взыва́ ти: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Пе́ снь 9

Ирмо́ с: Е́ ва у́ бо неду́ гом преслуша́ ния/ кля́ тву всели́ ла е́ сть, / Ты же, Де́ во Богоро́ дице, / прозябе́ нием чревоноше́ ния ми́ рови благослове́ ние процвела́ еси́. / Тем Тя вси велича́ ем.

Ви́ дехом пресла́ вная в тебе́, Тимофе́ е Богоно́ се, вои́ стинну чудеса́: / источа́ ет бо моще́ й твои́ х ра́ ка исцеле́ ний исто́ чники нам/ и уставля́ ет неду́ гов боле́ зни. / Те́ мже, чту́ ще тя, сла́ вим.

Ве́ сь лику́ я вои́ стинну, Тимофе́ е, со А́ нгельскими во́ инствы, / ра́ дуяся с му́ ченическими собо́ ры и поя́ со свяще́ нными чи́ ны, / моли́ непреста́ нно Го́ спода спасти́ ве́ рою хва́ лящия тя.

Пе́ ний и моле́ б гла́ сы услы́ ши, му́ чениче Христо́ в всече́ стне, / вонми́ к жела́ нию и любви́, и воззри́ во гне́ ве Непобеди́ мому, / и свы́ ше покро́ в твой да́ руй всем, ве́ рою хва́ лящим тя.

Богоро́ дичен: Возвы́ си благода́ ть Твою́, Чи́ стая, / возвели́ чи моли́ тву и приведи́ чи́ ны А́ нгельския ко Влады́ це, / ли́ ки апо́ стол и проро́ к и вся пра́ ведники с му́ ченики, / я́ ко да спасе́ мся, чту́ щии Тя.

Священному́ ченик Тимофе́ й

Священномученик Тимофей, епископ города Пруссы (Вифиния), за чистоту и святость жизни получил от Господа дар чудотворения. В Пруссе многих язычников он обратил к вере Христовой. Император Юлиан Отступник (361–363), услышав о святом Тимофее, заключил его в темницу, но и там святитель продолжал Евангельскую проповедь. Юлиан вновь запретил ему учить о Имени Иисуса Христа, но святой безбоязненно продолжал распространять христианскую веру. Тогда император приказал обезглавить святого. Впоследствии святые мощи епископа были перенесены в Константинополь.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.