Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Песнь 3. Ирмо́с: Седя́й в сла́ве/ на Престо́ле Божества́,/ во о́блаце ле́гце/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный,/ нетле́нною дла́нию, и спасе́ зову́щия:// сла́ва, Христе́, си



Песнь 3

Ирмо́с: Я́ко непло́ды роди́ от язы́к Це́рковь,/ и мно́гое в ча́дех изнемо́же со́нмище,/ чу́дному Бо́гу на́шему возопии́м:// свят еси́, Го́споди.

Ра́нами подвиго́в твои́х зу́бы сокруши́л еси́ львов,/ и излия́ньми крове́й де́монскую кровь погубля́я,/ и́дольская же из ко́рене низвраща́еши ка́пища, досточу́дне.

Ни лю́тых наляца́ния, ни го́рькия му́ки,/ ни мра́чнейшаго ро́ва затворе́ние долговре́менное/ твой адама́нтский преврати́ша по́мысл,/ му́чениче досточу́дне.

Дрема́ния твои́м очесе́м, му́чениче, не дал еси́,/ до́ндеже дрема́нием злым одержи́мыя злочести́во/ сы́ны дне показа́л еси́, зову́щия:/ свят еси́, Го́споди.

Богоро́дичен: Де́во, Ма́терь Тя, Отрокови́це,/ Рипсими́я му́ченица ве́дущи еди́ну,/ восхоте́ Твои́м добро́там/ и Христу́ во след приведе́ся, страстьми́ светя́щися.

Седа́лен, глас 4. Подобен: Вознесы́йся:

Пресве́тлыми сия́ньми, иера́рше, озари́в твою́ ду́шу светоно́сно,/ доброде́тельми просвети́л еси́ лице́ земли́,/ име́я в се́рдце твое́м Христа́;/ просвеща́еши же, я́ко со́лнце незаходи́мое, язы́ков собо́ры,/ му́ченическими добро́тами нас удобря́я, Григо́рие всему́дре.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Грехолюби́в сый, молю́ Тя,/ Безгре́шнаго Бо́га ро́ждшую,/ взе́млющаго грех ми́ра, Пречи́стая,/ многогре́шную ду́шу мою́ уще́дрити/ и грехи́ моя́ мно́гия очи́стити,/ гре́шных бо Ты еси́ очище́ние/ и спасе́ние ве́рных и защище́ние.

Крестобогоро́дичен:

Из Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго,/ в после́дняя времена́ пло́тию Ро́ждшая,/ на Кресте́ Тя ви́сяща зря́щи, Христе́:/ увы́ Мне, любе́знейший Иису́се! вопия́ше./ Ка́ко сла́вимый, я́ко Бог, от А́нгел/ от беззако́нных ны́не челове́к, Сы́не, хотя́ распина́ешися?/ Пою́ Тя, Долготерпели́ве.

Песнь 4

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве/ на Престо́ле Божества́,/ во о́блаце ле́гце/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный,/ нетле́нною дла́нию, и спасе́ зову́щия:// сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

На обзо́рную тя высоту́ муче́ния/ возведе́ высо́кий в сла́ве Госпо́дь вы́шний, сла́вне,/ Его́же Стра́сти ра́дуяся изобрази́л еси́, священному́чениче:/ сла́ва, вопия́, си́ле Твое́й.

Губя́щаго безбо́жнаго врага́ всю зе́млю Арме́нскую/ боже́ственною си́лою низложи́л еси́/ и, я́ко заря́ просия́в,/ просвети́л еси́ во тьме лежа́щия, му́дре, су́етства.

Многосугу́бно Созда́телю твой тала́нт прине́сл еси́,/ спа́сшихся боже́ственными твои́ми уче́нии, Григо́рие,/ и от Него́ нестаре́ющийся жре́бий прия́л еси́,/ Ца́рство, е́же на Небесе́х, и све́тлость.

Богоро́дичен: Я́ко добру́, я́ко избра́нну Тя и я́ко красну́/ возлюби́ша отрокови́цы де́вы, с Рипсими́ею страда́вшия,/ Девома́ти Мари́е,/ и во след Тебе́ приведо́шася Сы́ну Твоему́, ра́дующеся.

Песнь 5

Ирмо́с: Просвеще́ние Твое́, Го́споди, низпосли́ нам/ и от мглы прегреше́ний разреши́ ны, Бла́же, // Твой мир да́руяй.

Крестоявле́нно ви́дел еси́ зна́мение я́ве, све́том сия́ющее/ и разруша́ющее нощь и́дольскую,/ све́та же ча́да ве́рный соде́ловающее.

В до́льнейшем тя ро́ве спасе́ Христо́с Бог,/ со зверьми́ су́ща ле́тным измене́нием,/ хотя́ща све́том Боже́ственнаго Сло́ва просвеща́ти безу́мный.

Му́ченически подвиза́вся, венча́лся еси́ я́ко победи́тель,/ пома́зався же ми́ром архиере́йства, пома́зал еси́ лю́ди,/ злосмра́дныя льсти изба́вив, Григо́рие.

Богоро́дичен: Воню́ ощути́вша ми́ра де́вы/ из Тебе́, Чи́стая Де́во, возсия́вшаго Сло́ва,/ страда́льческими по́двиги Тому́ благоугоди́ша, ра́дующеся.

Песнь 6

Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное,/ проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся:// от тли изба́ви мя, Иису́се, Царю́ Сил.

Слове́с твои́х си́лою тре́бища разори́шася,/ и де́монстии низложи́шася нетве́рдии куми́ры,/ и ве́рных сердца́ боже́ственным утверди́шася раче́нием.

Тирида́та, я́коже ве́пря свя́заннаго, приве́л еси́ я́ко а́гня Го́споду,/ пре́жде бы́вша во́лка свере́паго,/ за вели́кое бога́тство благоутро́бия Бо́жия ны́не спаса́ема.

Показа́л еси́ заблу́ждшим стезю́ боже́ственную,/ неле́стными поуче́нии, иера́рше, соверши́в я́ко па́стырь,/ Па́стыря и́стиннаго подража́я, Григо́рие.

Богоро́дичен: Распина́ема от Тебе́, Богоро́дице, Вопло́щшагося я́ко уве́де Рипсими́я,/ Тому́ сраспя́тся, я́ко а́гница Па́стырю,/ я́ко же́ртва Бо́гу непоро́чная.

Конда́к, глас 2.  Подо́бен; Тве́рдыя:

Благосла́внаго и священнонача́льника вси,/ я́ко страда́льца и́стины,/ днесь ве́рнии в пе́снех и песнопе́ниих восхва́лим,/ бо́драго па́стыря и учи́теля Григо́рия,/ всеми́рнаго свети́льника и побо́рника,// Христу́ бо мо́лится, е́же спасти́ся нам.

И́кос:

Сего́ вели́каго во страстоте́рпцех, свети́льника боже́ственнаго,/ Арме́нии ве́рна па́стыря и учи́теля в пе́снех восхва́лим/ и пе́нии боже́ственными главу́ его́ венча́ем,/ и́бо тьму безбо́жия и́дольскаго погуби́,/ с ни́миже и де́монское де́йство все умертви́./ Тем труды́ претерпе́в кре́пким по́мыслом и благода́тию,/ Христу́ ны́не мо́лится, е́же спасти́ся нам.

Песнь 7

Ирмо́с: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы/ пе́щный пла́мень попра́ша,/ пе́сньми взыва́юще:// оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Многови́дныя му́ки претерпе́в, му́чениче,/ мно́гия от мук свободи́л еси́ и бу́дущия печа́ли, вопия́:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Дом себе́ Тро́ицы соверши́в, блаже́нне,/ хра́мы и́дольския разори́л еси́,/ хра́мы же воздви́гл еси́ Всеви́дцу Сло́ву/ лю́дем на спасе́ние.

Священноде́латель яви́лся еси́,/ тебе́ само́го же́ртву пре́жде те́пле прине́сл еси́ Влады́це твоему́,/ Ему́же жря пото́м,/ благочести́вым дае́ши душа́м во спасе́ние.

Богоро́дичен: Му́ченическими венцы́ укра́шены, отрокови́цы/ из Де́вы возста́вшему Бо́гу приведо́шася,/ песнопе́сненно вопию́ще:/ Христе́, благослове́н еси́.

Песнь 8

Ирмо́с: Изба́вителю всех Всеси́льне,/ посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия,/ снизше́д, ороси́л еси́/ и научи́л еси́ пе́ти:// вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Пострада́в зако́нно, посрами́л еси́ беззако́нныя враги́ крепча́йше, священнослужи́телю Григо́рие,/ и Бо́гу приве́л еси́ мно́жество пою́щих:/ вся́кая дела́, благослови́те, Госпо́дня, Го́спода.

Возде́лав непло́дную ни́ву,/ насе́ял еси́ слове́сная се́мена,/ во сто пожа́в слове́сных кла́сов благопло́дие,/ Де́лателю душ угобзи́вшее.

Блиста́ньми слове́с твои́х просвети́л еси́/ и мно́гия тьмы приве́л еси́/ нас ра́ди во́лею Претерпе́вшему Стра́сти, Ему́же песнопое́м:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Ни мно́жества мук убоя́вшися,/ ни плотски́м сласте́м повину́вшися,/ от Де́вы Го́спода су́ща испове́да, вопию́щи, Рипсими́я:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Песнь 9

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния/ кля́тву всели́ла есть,/ Ты же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния/ ми́рови благослове́ние процвела́ еси́.// Тем Тя вси велича́ем.

Си́лою вжиля́емь Христо́вою, претерпе́л еси́ мук боле́зни,/ и ка́пища погуби́л еси́ де́монская, и хра́мы и́дольския раскопа́л еси́,/ лю́ди же, су́щия в неве́дении, просвети́л еси́,/ священному́чениче всече́стне.

Я́ко у́тро, возсия́ нам па́мять твоя́, благода́тей зарю́ нося́щи,/ ты бо све́та яви́лся еси́ прия́телище Боже́ственнаго/ и к Све́ту возше́л еси́ невече́рнему,/ бога́тно озаря́емь светоли́тии боже́ственными, преподо́бне.

Собесе́дник яви́лся еси́ проро́ков,/ му́чеников же и апо́столов купножи́тель,/ архиере́ев и преподо́бных, А́нгелов и Арха́нгелов равноста́тен,/ с ни́миже о нас, чту́щих тя, о́тче, моли́ Человеколю́бца.

До́блествоваша жены́ честны́я,/ испаде́ние Е́вино исправля́юще, претерпе́ша боле́зней треволне́ние,/ вельми́ на высоту́ хва́лящагося нога́ми красне́йшими сокруши́ша,/ и́хже досто́йно ублажа́ем.

Богоро́дичен: Све́том лица́ из Тебе́ Возсия́вшаго/ озари́вшися, Присноде́во, любо́вию неудержа́нною,/ Рипсими́я Стра́сти Его́ и Смерть свое́ю пло́тию изобрази́,/ те́мже с Тобо́ю, Влады́чице, ны́не весели́тся.

Свети́лен. Подо́бен: Ученико́м:

В ро́ве вре́менно затворе́на со зверьми́ Григо́рия похва́лим сла́внаго,/ премени́вша ди́вия ве́пря мучи́теля Тирида́та/ и огласи́вши сло́во всей земли́ просвеще́ния.

Богоро́дичен:

Честне́йши еси́ всех тва́рей, Богоро́дице, Христа́ поро́ждшая,/ Того́ у́бо моли́ сохрани́тися ма́лей сей па́стве Твое́й/ невреди́мей от вся́каго наве́та проти́внаго.

На литурги́и

Блаже́нны Окто́иха, на 4, и святаго, песнь 3-я, на 4. Проки́мен, глас 7: Честна́ пред Господем/ смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Апо́стол к Кори́нфяном, зача́ло 166. Аллилу́йя, глас 2: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду, и преподо́бнии Твои́ возра́дуются. Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 103. Прича́стен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник, от слуха зла не убоится.

Священномученик Григорий († ок. 335), просветитель Великой Армении, родился в 257 году. Он принадлежал к парфянскому царскому роду Арсакидов. Отец Григория Анак, домогаясь армянского престола, совершив измену, убил царя Курсара, с которым он состоял в родственных отношениях, за что весь род Анака подвергся избиению. Во время избиения младенец Григорий был спасен своим родственником, отослан из Армении в Римскую империю и воспитан в Кесарии Каппадокийской в христианской вере.

Достигнув зрелого возраста, Григорий женился, имел от брака двух сыновей, но вскоре овдовел. Своих сыновей Григорий воспитывал в благочестии. Один из них, Орфан, впоследствии удостоился пресвитерского сана, а второй, Аростан, стал иноком-пустынножителем.

Стремясь искупить грех своего отца, Григорий вступил в свиту сына убитого его отцом Курсара, царевича Тиридата, который поступил на военную службу в римские войска. Григорий верно служил Тиридату и был им любим, хотя и терпел от него поношения за то, что был христианином.

Римляне возвели Тиридата на армянский престол. Сделавшись царем, он стал принуждать святого Григория отречься от Христа. Непреклонность святого ожесточила Тиридата, и он предал своего верного служителя жестоким мукам, но сила Божия сохраняла его живым. Наконец его бросили в темницу, и там Господь исцелил святого от всех ран. Когда он вновь предстал перед царем, тот изумился, видя святого Григория невредимым и радостным. Тотчас же начались новые истязания. Наконец, так и не добившись отречения, Тиридат бросил святого в смрадный ров, где тот провел 14 лет.

В это время царь Тиридат свершил еще одно ужасное злодеяние: замучил святую деву Рипсимию, старицу-игумению Гаианию и с ними еще 35 дев. Господь покарал нечестивого царя и поразил его беснованием: Тиридат потерял человеческий образ и, испытывая страдания от мучившего его беса, грыз свое собственное тело. Сестре царя Кусародукте во сне было возвещено: «Если Григорий не будет изведен изо рва, царь Тиридат не исцелится». Приближенные царя подошли ко рву и спросили: «Григорий, жив ли ты?» – и Григорий отвечал: «Благодатию Бога моего я жив». Тогда святой был выведен изо рва, почерневший, высохший, обросший волосами, но по-прежнему твердый духом после 14-летнего заключения.

Святой повелел собрать останки замученных дев и с честью похоронил их. Потом велел построить церковь над их гробами и в эту церковь привел бесноватого царя и приказал ему молиться святым мученицам об исцелении. Исцеление совершилось. Царь Тиридат покаялся и был крещен святым Григорием со всем своим домом. Следуя его примеру и весь армянский народ, просвещенный светом христианской веры святым Григорием, также принял святое Крещение.

Святой Григорий направился в Кесарию Каппадокийскую, и там архиепископ Леонтий поставил его епископом Армянским. Он получил наименование Просветителя Армении. Святитель обратил ко Христу также многих людей из соседних стран – персов, ассирийцев и мидян. Устроив Армянскую Церковь, святитель Григорий поставил в ней вместо себя епископом своего сына Аростана-пустынножителя, а сам удалился в пустыню, где мирно скончался

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.