Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Песнь 4. Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла,/ Бог и Госпо́дь,/ честна́я Це́рковь/ боголе́пно пое́т, взыва́ющи,/ от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.. Ирмо́с: Бо́жиим све́то



Песнь 4

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла,/ Бог и Госпо́дь,/ честна́я Це́рковь/ боголе́пно пое́т, взыва́ющи,/ от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Всех Госпо́дь нам яви́ся по проро́честву, блаже́нне, твоему́,/ вся призыва́я к позна́нию Своему́,/ и рабо́ты свобо́ди́.

Благода́тию озаря́емь, провозгласи́л еси́, глаго́ля,/ под и́го еди́но подкла́няющимся рабо́тати,/ после́дующим ве́ре и Го́споду служа́щим.

Богоро́дичен: Мари́е Всечи́стая,/ страсте́й смуще́ние моего́ по́мысла и напа́стей бу́рю разори́,/ безстра́стия Исто́чник ро́ждши, Ма́ти Де́во.

Песнь 5

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий,/ и́стиннаго Бо́га,/ от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

От непра́вды к доброде́тели/ и от страсте́й плене́ния мя, блаже́нне,/ обрати́ твои́ми мольба́ми, проро́че сла́вне,/ и к све́ту благоче́стия дел упра́ви.

Просвети́в твою́ ду́шу доброде́телей благообра́зиями,/ уго́дну показа́л еси́ к сия́нием Боже́ственнаго ду́ха,/ от него́же и проро́чества благода́тию обогати́лся еси́.

Богоро́дичен: Возгла́шают проро́ческая рече́ния, Пречи́стая,/ мно́гими о́бразы Рождество́ Твое́,/ и́хже мы ны́не сбытие́ зря́ще,/ и́стинно Богоро́дицу Тя возвеща́ем.

Песнь 6

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре,/ воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой, Многоми́лостиве.

Прие́м, сла́вне, ду́ха зари́ явле́нием,/ я́ко зерца́ло проро́чествия Боже́ственнаго сия́ния, облиста́л еси́,/ я́ко су́щая, проро́чествуя бу́дущая.

Твой прии́де Царь,/ ра́дуйся, Сио́не, и красу́йся, ви́дя,/ и мир просвети́ блиста́ньми Своего́ Божества́,/ и де́монскую лесть посрами́.

Богоро́дичен: Пло́ти бре́нней соеди́ни́ся/ и́же из Отца́ Еди́нородный в ложесна́х Твои́х,/ Еди́н из двух про́йде без тле́ния,/ соблю́д неврежде́нно чи́стое де́вство Твое́, Всепе́тая.

Конда́к, глас 4.  Подо́бен: Яви́лся еси́:

Яви́лся еси́ светоза́рен Боже́ственным Ду́хом, проро́че Софо́ние,/ Бо́жие явле́ние возгласи́в:/ ра́дуйся зело́, дщи Сио́ня Иерусали́мова, пропове́ждь:/ се Царь Твой гряде́т, спа́саяй.

Песнь 7

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пещь/ соде́ла А́нгел/ преподо́бным отроко́м,/ халде́и же опаля́ющее/ веле́ние Бо́жие мучите́ля увеща́ вопи́ти:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Возсия́ па́мять твоя́, проро́че, ми́ру, я́коже со́лнце,/ озаря́ющи проро́чества благода́тию твое́ю согла́сно пою́щия ве́рно:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ту́чнейший о́блак ты яви́вся,/ ту́чу Богоразу́мия нам возсия́л еси́ от спаси́тельных, блаже́нне, исто́чников,/ и́миже просвеща́емся вопи́ти:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Сло́во, дре́вле е́же бы́ти подаю́щее все́м Боже́ственным хоте́нием,/ воззва́ти восхоте́в челове́ка, Чи́стая,/ в твою́ всели́ся утро́бу, Благослове́нная,/ я́же Бо́га пло́тию ро́ждши.

Песнь 8

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́/ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́:/ вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти./ Тя превозно́си́м во вся ве́ки.

Возложе́н весь Вседержи́телю, промышле́ния образо́м та́йнонаучи́лся еси́,/ строи́тельно язы́ки наказу́я;/ тем тя пое́м, проро́че Богоглаго́ливе.

Моле́бное пе́ние Бо́гу принеси́ о пою́щих тя, Богоблаже́нне,/ и напа́стей разори́ смуще́ние,/ да тя пое́м, проро́че Богоглаго́ливе.

Богоро́дичен: Жизнода́вца ро́ждши Бо́га и Го́спода,/ сме́ртное губи́тельство неуде́ржное уста́вила еси́, Пречи́стая, сие́ умертви́вши;/ тем Тя пое́м во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Бо́га/ челове́ком невозмо́жно ви́дети,/ на него́же не сме́ют чи́ни А́нгельсти́и взира́ти;/ Тобо́ю бо, Всечи́стаяу яви́ся челове́ком/ Сло́во воплоще́нно,/ его́же велича́юще,/ с Небе́сными во́и Тя ублажа́ем.

На земли́ кро́тких ты всели́лся еси́,/ иде́же по кончи́не А́нгельския зри́ши све́тлости,/ Софо́ние всему́дре, проро́че Бо́жий,/ кро́ток быв, сия́я благода́тию;/ те́мже, ра́дующеся, ве́рнии, тя ублажа́ем.

Твои́х прорече́ний, пресла́вне,/ све́тло ви́дяще бы́вшее сбытие́,/ да́нней тебе́ благода́ти чуди́мся, и ума́ твоего́ чистоте́,/ и души́ Богови́дному удивля́емся.

Богоро́дичен: Я́ко Ты, никогда́же и́на дарова́ся от родо́в дре́вних, Богома́ти Всенепоро́чная:/ Ты бо еди́на всех несравне́нную име́ла еси́ святы́ню и чистоту́,/ те́мже прия́ла еси́ Бо́га, в Тебе́ вопло́щаема.

Свети́лен дне.

Святой пророк Софония, один из 12 малых пророков, о себе́ говорит, что он – сын Хусия, имел деда Годолию, прадеда Аморию, прапрадеда Езекию. Все святые пророки, кроме Варуха, избегали длинных родословий. Не без причины святой Софония отступил от этого правила. Видимо, его предки прославились в своем отечестве. Возможно, что упоминаемый в Родословии (Мф.1:9–10) Езекия – известный благочестивый царь Иудейский (нач. VIII в. до Рождества Христова). Святитель Епифаний, епископ Кипрский (†403, память 12 мая), полагает, что пророк Софония происходил из колена Симеонова, из горной страны Саравафа (или Варафа – юго-западная пограничная часть Палестины). Сам святой Софония говорит о времени своего пророческого служения так: «Слово Господне, которое было к Софонии... во дни Иосии, сына Амонова, царя Иудейского» (Соф.1:1). Следовательно, жил пророк Софония за 600 с лишним лет до Рождества Христова.

В городах Иудеи того времени стояли языческие капища и идольские жертвенники. Совершались приношения человеческих жертв Молоху. В святом храме Иерусали́мском на месте кивота Завета стоял идол Астарты. Царь Иосия, видя беззакония народа, воспламенился любо́вью к Истинному Богу и объявил решительную войну такому нечестию. Он разрушил статуи ложных богов, истребил языческие жертвенники. Своей жизнью Иосия являл пример добродетели.

Святой пророк Софония помогал благочестивому царю в его стремлении истребить идолопоклонство, призывая народ иудейский к покаянию. Проповедь пророка по силе и глубине напоминала пламенные речи великих пророков Исаии (VIII в. до Р. X., память 9 мая) и Иеремии (VI в. до Р. X., память 1 мая). Однако язычество, затаившись при царе Иосии, после его смерти появилось снова. Поэтому Господь устами пророка Софонии предрек наказание народу иудейскому. Так, было дано страшное пророчество о Ниневии: «...прострет Он руку Свою на север... и обратит Ниневию в развалины, в место сухое, как пустыня» (Соф.2:13).

Пророк Софония глубоко ско́рбел о нечестии своего народа и горячо молился об обращении соотечественников на путь истины и спасения. И Господь открыл ему́ о наступлении того благодатного времени, когда явится Мессия, а с нимрадость, мир и спасение для всей земли. «Ликуй, дщерь Сиона! Торжествуй, Израиль!.. Господь, Царь Израилев, посреди тебя...» (Соф.3:14–15), – так пророчествовал святой Софония, возвещая беспредельную милость Божию, чтобы надеждою утешить и укрепить смиренных. Святая Православная Церковь видит в этих словах ясное указание на пришествие Христа Спасителя – на торжественный вход Господень в Иерусали́м. Поэтому в службе Недели ваий в церкви читают среди паремии одну из книги святого пророка Софонии.

О дне своей смерти пророк Софония узнал по откровению свыше. Скончался он в чаянии всеобщего воскресения и был, по преданию, погребен в своем доме

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.