Тема урока: Повторение пройденного грамматического и лексического материала.
Тема урока: Повторение пройденного грамматического и лексического материала.
Цели и задачи урока:
Практические:
- совершенствование речевых навыков;
- развитие умений говорения (делать сообщения, содержащие наиболее важную информацию по заданной теме; выражать мнение по обсуждаемой проблеме);
- развитие умений чтения;
- развитие умения читать с разными стратегиями (выделения главных и второстепенных фактов;
- формирование умения детального понимания прочитанного с целью дальнейшего использования полученной информации);
- расширение лексического запаса;
- развитие социокультурной компетенции.
Воспитательные:
- способствовать формированию позитивного отношения к иностранному языку, к культуре англо-говорящих стран, формировать позитивное отношение к собеседнику;
- воспитание убеждённости в приоритетности общечеловеческих ценностей;
- повышение уровня общей культуры и образованности обучающихся, расширение их кругозора.
Развивающие:
- развитие способности к анализу, синтезу;
- развитие дедуктивного мышления, воображения, внимания;
- развитие способности к комбинированию и трансформированию речевых единиц, к функционально-адекватному восприятию грамматических структур и их использованию.
Ход урока
1.Организационный момент
2.Основной этап урока
- USE OF ENGLISH (GRAMMAR/VOCABULARY)
1) Teenage views of life and their parents' opinions can be in conflict sometimes. Form a word that fits in the blank space from the word in capitals. Fill in each gap with the new word. There is an example at the beginning (0). INDEPENDENT IMPORTANT VIOLENT PROTECTION COMPLAINT AGGRESSIVE ADDICT Some adults admit that teenagers have a great deal of (0) independence today. Schools, the media and young people themselves place a lot of (1) importance on being independent. The most popular topics for discussion chosen by teenagers are: part-time job, parents' reaction to boyfriends or girlfriends, and (2) violence. Most British parents say that they would like to (3) protect their children until they reach 16. A lot of adults (4) complain about teenage (5) aggressiveness and cruelty. Schools and the media should give more information about the danger of alcohol (6) addiction. 2. Below are some statements about what the parents forbid the teenagers to do. For questions 1-6, read the following complaints. Choose the word which you think fits best to complete each complaint. Fill in the gaps with the appropriate letters. There is an example at the beginning (0). John's father (a)allows; b)orders; c)lets) him not to stay out late again. His parents never allowed him (a)smoking; b)smoked; c)to smoke) . Deborah's father won't (a)permit; b)forbid;с) let) her drive his car. My mum is very strict, so it will be difficult (a)to suggest; b) to persuade; с)to make) her to buy me a motorbike. She thinks I am too young. My parents want (a)my; b)them; с) me )to finish school first. My parents don't let me (а)to see; b) see; с)seen) horror films. They say horror films are too violent. My parents never allow me (a)to let; b)to spend; с) to organize)parties at home.
2.WRITING When touring in Britain you bought a new CD player. But unfortunately it went wrong almost immediately. Here is a form to note down your complaints. Complete the form explaining your problem to the shop manager (25-30 words).
- NEW WORDS AND EXPRESSIONS FROM UNIT 4
How many new words and expressions do you know? 1 convention demonstration* development discrimination exploitation harm* non-discrimination protection the right to ... view 2 age limits* to allow smb to do smth to forbid smb to do smth to let smb do smth licence* to permit smb to do smth 3 addiction aggressiveness to arrest to commit suicide poverty prison* violence Reading Section blind date* date (n; v) double date* to go Dutch* to go steady* 5 to complain complaint* 6 defendant* judge* plaintiff* Reader to beat about the bush* to drive smb nuts* to spill the beans* wallflower* - Заключительный этап урока
Домашнее задание:подготовиться к тесту
|