|
|||
Алгоритм выполнения заданий 19-25Стр 1 из 2Следующая ⇒ Алгоритм выполнения заданий 19-25 Существительные |
Множественное число A man – men; a child – children; an ox-oxen; a tooth-teeth; | ||
Притяжательный падеж World’s economy; girls’ dresses | |||
Прилагательные |
Сравнительная степень (1 слог: прил+er, 2 слога: more+ прил) _____________ than Better, worse, farther/further, cleverer, more, less, bigger, lazier | ||
Превосходная степень (1 слог: прил+est, 2 слога: most+ прил) the__________ of/in или Present Perfect best, worst, farthest/furthest, cleverest, most, least, biggest, laziest | |||
as_________as Форма прилагательного не меняется! She’s astall as Peter. | |||
Наречия |
Сравнительная степень More slowly, earlier, harder, well-better, badly - worse | ||
Превосходная степень Most slowly, earliest, hardest, well-best, badly - worst | |||
as_________as asslowlyaspossible | |||
Числительные |
Порядковые (числительное+th) First, second, third, fifth, twelfth, twentieth, hundredth. | ||
Местоимения |
Косвенные (после глагола, кого? что? кому? чему? о ком/чем?) me, you, us, them, him, her, it | ||
Притяжательные какой? чей? | Перед существительным My, your, our, their, his, her, its | ||
Без существительного Mine, yours, ours, theirs, his, hers, its | |||
Возвратные by_______; noun _______; cut, behave, burn, enjoy, hurt, look at, teach, help_______ myself, yourself/yourselves, ourselves, themselves, himself, herself, itself | |||
Указательные This-these; That - those |
Глаголы |
Не является сказуемым (неличные формы) | Инфинитив | Play/to play | I can swim. He watched me go away. I want you to leave. It’s interesting to read books. I have nothing to do. |
Причастие | Ving (активное) | I heard her singing. He talked to the man working as a teacher. She worked in the garden singing quietly. | ||
Ved/3 (пассивное) | I have read all the novels writtenby Jack London. She had her hair done. | |||
Герундий | Ving | Smokingis a bad habit. When I came in they stopped talking. He went out without sayinga single word. | ||
|
||||
|