ОБРАЗОВАНИЕ ВОПРОСИТЕЛЬНЫХ ПРЕДЛОЖЕНИЙ
ОБРАЗОВАНИЕ ВОПРОСИТЕЛЬНЫХ ПРЕДЛОЖЕНИЙ
Вопросительное слово
(группа вопросительных слов)
| 0. Вспомогательный глагол
| 1. Подлежащее
(группа подлежащего)
| 2. Сказуемое (остатки)
| 3. Прямое дополнение
| 4. Косвенное дополнение
| 5. Обстоятельство
| When
Where
Why
Whom
Which
What (color)
Whose (book)
How
Who
What
many
How much
often
long
| (когда?)
(где, куда?)
(почему?)
(кому, кого, кем?)
(который?)
(какой?)
(чей?)
(как?)
(кого?)
(что, кого?)
books (С1)
(сколько)
water (U2)
(как часто?)
(как долго?)
| do
(does,-3л.ед.ч.,Pr. Simple;
did – Past Simple)
Самостоятельные глаголы:
1.to be (am, is, are, was, were)
2.to have (has, had)
(только в значении обладать)
3.must
4. can (could)
5.may (might)
6.will (would)
7.shаll (should)
8. ought to
| I, you,
we, they
he
she
it
Peter
Book
there (is/are)
|
|
|
|
| Who 3л.ед.ч. (кто?)
What (что?)
Вопрос к подлежащему
(группе подлежащего)
| ______
| ______
| Без изменений
|
|
|
| | | | | | | | |
1С – countable – исчисляемое few мало
2U – uncountable – неисчисляемое little
Пример образования вопросительных предложений с помощью таблицы.
1. The institute provides students with standard education.
2. In our institute all laboratories are well equipped.
3. Last year about 100 students graduated from the institute.
4. Students should pass all tests and exams well to get a grant.
5. Students have lessons of foreign languages two times a week.
6. Young people get knowledge in different educational institutions.
Вопросительное слово
(группа вопросительных слов)
| 0. Вспомога-тельный глагол
| 1. Подлежащее
(группа подлежащего)
| 2. Сказуемое
(остатки сказуемого)
| 3. Прямое дополнение
| 4. Косвенное дополнение
| 5. Обстоя-тельство
| 1. Whom (кому, кого, кем?)
| does
| the institute
| provide
| ______
| with standard education?
| ______
| 2. How (как?)
| are
| all laboratories
| equipped
| ______
| ______
| in our institute?
| 3. When (когда?)
| did
| about 100 students
students
| graduate
| ______
| from the institute?
| ______
| 4. What(что?)
| should
| students
| pass
| ______
| ______
| to get a grant?
| 5. How often(как часто?)
| do
| students
| have
| lessons of foreign language?
| ______
| ______
| 6. Who (кто?)
| gets
| ______
| ______
| knowledge
| ______
| in different educational institutions?
|
|