|
|||
Вход. Проки́мен дне и чте́ния.Вход. Проки́мен дне и чте́ния. Исхо́да чте́ние (глава́ 15): Приидо́ша сы́нове Изра́илевы в Ме́рру,/ и не можа́ху пи́ти воды́ от Мерры: горька́ бо бе./ Сего́ ра́ди нарече́ся и́мя ме́сту тому́ Го́ресть./ И ропта́ху лю́дие на Моисе́я, глаго́люще:/ что́ пие́м?/ Возопи́ же Моисе́й ко Го́споду,/ и показа́ ему́ Госпо́дь дре́во,/ и вложи́ е в во́ду, и услади́ся вода́./ Та́мо положи́ ему́ оправда́ния и судьбы́,/ и та́мо его́ искуси́, и рече́:/ а́ще слу́хом услы́шиши глас Го́спода Бо́га твоего́,/ и уго́дная пред Ним сотвори́ши,/ и внуши́ши за́поведем Его́,/ и сохрани́ши вся оправда́ния Его́ –,/ вся́ку боле́знь, ю́же наведо́х еги́птяном, не наведу́ на тя:/ Аз бо есмь Госпо́дь Бог твой, исцеля́яй тя./ И приидо́ша во Ели́м,/ и бя́ху та́мо двана́десять исто́чников вод/ и се́дмьдесят сте́блий фи́никовых,/ и ополчи́шася та́мо при вода́х. Иису́са Нави́на чте́ние (глава́ 4): Рече́ Госпо́дь ко Иису́су, глаго́ля:/ поими́ двана́десять муже́й от люди́й,/ му́жа еди́наго от коего́ждо пле́мене,/ повели́ им, глаго́ля:/ возми́те от среды́ Иорда́на, иде́же стоя́ша но́зи жре́честии,/ гото́вых двана́десять ка́меней/ и, изне́сше я с собо́ю, положи́те в полце́ ва́шем,/ иде́же ста́нете та́мо в нощи́. И призва́в Иису́с двана́десять муже́й сла́вных от сыно́в Изра́илевых,/ еди́наго от коего́ждо пле́мене, рече́ им:/ иди́те предо мно́ю пред лице́м Госпо́дним в среди́ну Иорда́на,/ и, взем отту́ду ки́йждо ка́мень еди́н, да возложи́т на ра́мена своя́,/ по числу́ племен (сыно́в) Изра́илевых./ Да бу́дут вам си́и в зна́мение, посреде́ вас лежа́ще всегда́,/ да егда́ вопро́сит тебе́ у́тро сын твой, глаго́ля:/ что́ суть ка́мение сио́ вам?/ И ты возвести́ши сы́ну твоему́, глаго́ля:/ яко оскуде́ Иорда́н река́ от лица́ киво́та заве́та Го́спода всея́ земли́,/ егда́ прехожда́ше его́, и изся́че вода́ Иорда́нова,/ и бу́дут вам ка́мение сио́ в па́мять сыно́в Изра́илевых да́же до ве́ка./ И сотвори́ша та́ко сы́нове Изра́илевы,/ я́коже запово́да Госпо́дь Иису́су./ И взе́мше двана́десять ка́меней от среды́ Иорда́на,/ я́коже запово́да Госпо́дь Иису́су в сконча́нии прехожде́ния сыно́в Изра́илевых,/ и принесо́ша их с собо́ю в полк, и положи́ша их та́мо./ Поста́ви же Иису́с и друга́я двана́десять ка́меней в саме́м Иорда́не на ме́сте,/ иде́же стоя́ху но́зи жреце́в, воздвиза́ющих киво́т заве́та Госпо́дня,/ во Иорда́не,/ до́ндеже сконча́ Иису́с вся,/ ели́ка запове́да Госпо́дь Иису́су пове́дати лю́дем,/ по всем, ели́ка запове́да Моисе́й И́ису́су,/ и потща́шася лю́дие, и преидо́ша./ И бысть, егда́ сконча́ша вси лю́дие преходи́ти (Иорда́н),/ пре́йде и киво́т заве́та Госпо́дня и жрецы́ пред ни́ми. Проро́чества Иои́лева чте́ние (глава́ 2): Воструби́те трубо́ю в Сио́не,/ пропове́дите в горе́ Мое́й святе́й,/ и да смяту́тся вси, живу́щии на земли́,/ я́ко предстои́т день Госпо́день./ Я́коже у́тро, разлию́тся по гора́м лю́дие мно́зи и кре́пцы,/ подо́бии им не бы́ша от ве́ка/ и по них не приложи́тся до лет в род и род./ Я́коже вид ко́нский – вид их,/ и, я́коже ко́нницы, та́ко прожену́т,/ я́коже глас колесни́ц на верхи́ гор востеку́т,/ и я́ко глас пла́мене о́гненна, попаля́юща тро́стие,/ и я́ко лю́дие мно́зи и кре́пцы, воополча́ющиися на брань./ От лица́ их сокруша́тся лю́дие,/ вся́кое лице́, а́ки опале́ние горнца́./ Я́коже борцы́ потеку́т,/ и я́коже му́жие хра́бри взы́дут на огра́ды,/ и ки́йждо в путь свой по́йдет,/ и не совратя́т пути́й свои́х./ И бу́дет по сих,/ и излию́ от Ду́ха Моего́ на вся́ку плоть,/ и прореку́т сы́нове ва́ши и дще́ри ва́ша,/ и ста́рцы ва́ши со́ния у́зрят,/ и ю́ноты ва́ши виде́ния уви́дят,/ и́бо на рабы́ Моя́ и на рабы́ни Моя́ во дни о́ны излию́ от Ду́ха Моего́./ И дам чудеса́ на Небеси́ и на земли́:/ кровь, и огнь, и куре́ние ды́ма./ Со́лнце обрати́тся во тьму, и луна́ – в кровь,/ пре́жде не́же приити́ дню Госпо́дню, вели́кому и просвеще́нному./ И бу́дет: всяк, и́же призове́т И́мя Госпо́дне, спасе́тся,/ я́ко в горе́ Сио́не и во Иерусали́ме бу́дет спаса́емый,/ я́коже рече́ Госпо́дь, и благовеству́емии, и́хже Госпо́дь призва́. На лити́и стихи́ры, глас 4: Пе́тре и Па́вле, Сло́ва де́лателие,/ Андре́е, Иа́кове и Иоа́нне прему́дре,/ Варфоломе́е и Фили́ппе, Фомо́ и Матфе́е,/ Си́моне, Иу́до, Боже́ственне Иа́кове и Матфи́е,/ всеми́рная, всечестна́я ученико́в двоенадеся́тица,/ и́же в ми́ре пропове́давшии Всесвяту́ю Тро́ицу,/ естество́м Бо́га присносу́щнаго,/ Це́ркве неразори́мыя вои́стинну сте́ны/ и непоколеби́мии столпи́,/ Влады́це всех моли́теся спасти́ся нам. Петра́ и Па́вла, и Иа́кова, Андре́я,/ Фили́ппа сла́внаго, Варфоломе́я, Фому́,/ Иоа́нна, и Иа́кова Алфе́ева/ и с Матфе́ем Богопропове́дником,/ и Иу́ду всему́драго, и Си́мона Зило́та,/ и Матфе́я почти́м,/ апо́столы и Влады́це дру́ги су́щия,/ и́миже сия́ние позна́хом Тро́йческое/ и тьмы изба́вихомся неве́дения,/ и́же сих ве́ровавшии уче́нием. Бога́тство некра́домо Це́ркви,/ столп непоколеби́м благоче́стия,/ Варфоломе́е, показа́лся еси́, апо́столе,/ в мо́ри же стезю́ творя́,/ пучи́ну Боже́ственных источа́еши исцеле́ний, достосла́вне,/ Христа́ Бо́га моли́/ дарова́ти нам ве́лию ми́лость. Глас 3: Благоукраша́ется вселе́нная,/ Ефио́пия ликовству́ет,/ я́ко венце́м, красу́ема тобо́ю, просвети́вшися све́тло,/ торжеству́ет па́мять твою́, Богоглаго́ливе Фили́ппе,/ вся бо ве́ровати Христу́ научи́л еси́/ и тече́ние соверши́л досто́йно Ева́нгелия./ Тем дерзнове́нно Ефио́пия вопие́т Бо́гу,/ Его́же моли́ дарова́ти нам ве́лию ми́лость. Глас 5: Ве́рно торжеству́ем пречестну́ю па́мять твою́,/ Иа́кове сла́вне,/ не я́ко Алфе́ева тя сына,/ но я́ко апо́стола Христо́ва почита́юще/ и пропове́дника Того́ неизрече́ннаго воплоще́ния./ Тем Влады́чню Престо́лу со Безплотными всегда́ предстоя́/ и апо́стол и му́ченик ли́ки,/ приле́жно моли́ся спасти́ ны Спаси́телю и Бо́гу на́шему. Глас 1: Иу́до всехва́льне,/ твое́ веща́ние изы́де,/ я́коже мо́лния, в концы́ всея́ земли́, му́дре,/ помраче́нныя ле́стью безбо́жия/ к Све́ту наставля́я невече́рнему,/ И́мже ны́не сия́я,/ испроси́ душа́м на́шим ве́лию ми́лость. Глас 4: Си́мон, апо́стол всесве́тлый и пречу́дный,/ язы́ков учи́тель,/ мре́жа Боже́ственная,/ из глубины́ поги́бельныя нас улови́вшая Богосло́вием высо́ким,/ и́стинный пропове́дник,/ вся ко Христо́ву позна́нию ны́не му́дре приведе́./ Те́мже, в Вы́шних сый,/ с Вы́шними ли́ки вселя́емь,/ моли́ся, Богови́дче, Сло́ву, Христу́ Бо́гу на́шему,/ дарова́ти нам ве́лию ми́лость. Сла́ва, глас 6: Всечестны́й апо́столов приспе́ пра́здник Це́ркви Христо́ве,/ хода́тайствующий спасе́ние всем нам./ Та́йно у́бо восплеска́вше, к сим рцем:/ ра́дуйтеся, свети́льницы су́щим во тьме,/ мы́сленнаго Со́лнца зари́ облиста́ющии;/ ра́дуйтеся, апо́столи сняти́и,/ уче́ний Боже́ственных основа́ния незы́блема,/ дру́зи Христо́вы, сосу́ди честни́и,/ прииди́те посреди́ нас неви́димо,/ сподобля́юще даро́в невеще́ственных/ ваш пра́здник восхваля́ющих пе́сньми. И ныне, Богородичен: Блажи́м Тя, Пречи́стая,/ я́коже прорекла́ еси́,/ Бо́га бо во пло́ти родила́ еси́,/ Его́же пропове́да лик апо́стольский,/ с ни́миже испроси́ нам/ прегреше́ний разреше́ние, Всесвята́я. На стихо́вне стихи́ры, глас 6. Подо́бен: Тридне́вен воскре́сл: Вели́ким та́йнам Бо́жиим служи́тели бы́сте,/ Богосло́вцы и Богови́дцы ученицы́,/ и благода́ть исцеле́ний прия́сте,/ и всех челове́к боле́зни исцеля́ете. Стих: Во всю зе́млю изы́де веща́ние их/ и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их. Вели́кое прибе́жище и покро́в душа́м на́шим,/ духово́м лю́тым прогна́ние вы есте́,/ Богови́дцы апо́столи Госпо́дни,/ те́мже вас приле́жно почита́ем. Стих: Небеса́ пове́дают сла́ву Бо́жию,/ творе́ние же руку́ Его́ возвеща́ет тве́рдь. От вся́каго обстоя́ния,/ и врежде́ния бесо́вскаго,/ и прегреше́ния, и зла́го плене́ния изба́вите/ и́же ве́рою вас восхваля́ющих,/ Боже́ственнии апо́столи блаже́ннии. Сла́ва, глас то́йже: Ры́барская тро́сть любому́дрых шата́ния/ и вити́йския струи́ пречерта́,/ Богому́дренная уче́ния и та́ин благи́х я́сно изложи́вше Ева́нгелие,/ и пи́щи присносу́щныя прича́стие,/ и А́нгельское наслажде́ние, и пребыва́ющую сла́ву. И ны́не, Богоро́дичен: Проро́цы пропове́даша,/ апо́столи научи́ша,/ му́ченицы испове́даша,/ и мы ве́ровахом Богоро́дицу Тя вои́стинну су́щую,/ тем и велича́ем рождество́ Твое́ неизрече́нное.
|
|||
|