Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





И́ны стихи́ры, глас 1, самогла́сны.



Песнь 7

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любо́вию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху:// благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея, Го́споди.

Росода́тельный у́бо пе́щный пла́мень показа́ся дре́вле,/ ны́не же от еле́а пома́зание духо́вное освяща́ет зову́щия:/ благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Я́ко в пещи́ богоприя́тней, но́вей сей ски́нии,/ вси, и́же от Изра́иля духо́внаго, ороша́еми, взыва́ем:/ благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Уя́звленнии сладча́йшим боже́ственным жела́нием, прииди́те,/ в черто́зе сем ца́рстем счета́емся Жениху́ Христу́:/ благослове́н еси́ в хра́ме, зову́ще, сла́вы Твоея́, Го́споди.

Богоро́дичен: Вы́шняго освяще́нное Боже́ственное селе́ние, ра́дуйся:/ Тобо́ю бо даде́ся ра́дость, Богоро́дице, зову́щим:/ благослове́нна Ты в жена́х еси́, Всенепоро́чная Влады́чице.

Ин

Ирмо́с: Ю́ноши три в Вавило́не,/ веле́ние мучи́телево на бу́йство прело́жше,/ посреде́ пла́мене вопия́ху:/ благослове́н еси́, Го́споди, // Бо́же оте́ц на́ших.

Дре́вле в благослове́ниих дете́й Иа́ков тя проначерта́, честны́й Кре́сте,/ но мы тя ны́не покланя́ющеся чтим,/ просвеще́ние почерпа́юще.

Глаго́лы прия́ша коне́ц ны́не/ боже́ственных проро́ков, Кре́сте свяще́ннейше:/ всех бо Госпо́дь на тебе́ возвы́сися,/ вся от тли избавля́я.

Усты́ тя и се́рдцем, всечестны́й Кре́сте, ны́не объе́млюще,/ освяще́ние, здра́вие и спасе́ние всегда́ почерпа́ем,/ души́ же и телесе́.

Богоро́дичен: Де́во Благослове́нная, моли́ся о нас, моля́щихся Тебе́,/ на Тя бо наде́емся вси и Тебе́ вопие́м:/ Влады́чице, не пре́зри па́ствы Твоея́.

Ин

Ирмо́с: Превозноси́мый отце́в Госпо́дь/ пла́мень угаси́, о́троки ороси́,/ согла́сно пою́щия:// Бо́же, благослове́н еси́.

Ты язы́ков нача́ток был еси́, Корни́лие,/ пе́рвый бо креще́ние прия́л еси́ свято́е и Ду́ха благода́ть,/ я́ко пре́жде богоглаго́ливии.

Велича́йшая чудеса́ соверша́я Боже́ственною благода́тию,/ к ве́ре улови́л еси́ дре́вле злому́дрствующия,/ науча́я воспева́ти: Бо́же, благослове́н еси́.

В земли́ кры́ем и купино́ю покрове́н,/ боже́ственными сказа́ньми, му́дре,/ яви́лся еси́ чуде́с точа́ благода́ть и неду́ги отгоня́я.

Цевни́це, сладковоспе́вшая уче́ния спаси́тельная/ и всех, Корни́лие, ду́ши услажда́ющая,/ показа́лся еси́, воспева́я: Бо́же, благослове́н еси́.

Тро́ичен: Вси Триипоста́сную Еди́ницу да просла́вим:/ Отца́ Пребезнача́льнаго, Сы́на Единосу́щнаго и Ду́ха Свята́го,/ песнопою́ще: Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Яви́лася еси́ челове́ческое смеше́ние обожи́вши боже́ственным Твои́м Рождество́м,/ Де́во Всенепоро́чная./ Тем Тя по до́лгу, ве́рнии, славосло́вим.

Песнь 8

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л/ львов зия́ния в ро́ве затче́,/ о́гненную же си́лу угаси́ша,/ доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще:// благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Днесь ри́зою у́мною, свы́ше истка́нною от Боже́ственныя благода́ти,/ Це́рковь Твоя́, Го́споди, я́коже неве́ста, украси́ся/ и своя́ созыва́ет к весе́лию лю́ди, во е́же пе́ти:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Днесь вторы́й Ада́м, Христо́с, показа́ рай мы́сленный,/ но́вую сию́ ски́нию,/ принося́щую вме́сто дре́ва зна́ния живоно́сное Креста́ ору́жие, пою́щим:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Тро́ичен: Отца́ Безнача́льнаго Тя, Сы́на, и Ду́ха Свята́го,/ Еди́но Божество́, соверше́нно, безнача́льно,/ несеко́мо, единосу́щно, несли́тно,/ во Ипоста́сех трех чту́ще, пое́м:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Ты еди́на во всех ро́дех, Де́во Пречи́стая,/ Ма́ти Бо́жия показа́лася еси́./ Ты Божества́ была́ еси́ обита́лище, Всенепоро́чная,/ не опали́вшися огне́м непристу́пнаго Све́та./ Тем вси Тя благослови́м, Мари́е Богоневе́сто.

Ин

Ирмо́с: Изба́вителю всех всеси́льней посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия,/ снизше́д, ороси́л еси́/ и научи́л еси́ пе́ти:// вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Спаси́тельному ору́жию и нерасте́рзному,/ ве́рных гото́вой по́мощи, кре́пкому защище́нию,/ Кресту́ Госпо́дню ны́не поклони́мся, пред все́ми предлежа́щу.

Высо́це на дре́ве возве́си впреки́ зми́я, я́ко писа́ся, Моисе́й,/ пропису́я тя, всечестно́е Дре́во,/ и́мже пре́лести мы́сленных змие́в избавля́емся.

Свеще́ние душ на́ших еси́, светода́вче Кре́сте всече́стне:/ тя бо объе́млюще, нача́ла тьмы же и вла́сти отража́ем/ Боже́ственною твое́ю си́лою.

Богоро́дичен: Чи́стую и Де́ву почти́м,/ безнача́льное Сло́во и несозда́нное преесте́ственно ро́ждшую в на́ше спасе́ние,/ пе́сненно вопию́ще: благослови́м, Де́во, Рождество́ Твое́.

Ин

Ирмо́с: Тебе́, Вседе́телю,/ в пещи́ о́троцы, всеми́рный лик спле́тше, поя́ху;/ дела́ вся́кая, Го́спода по́йте// и превозноси́те во вся ве́ки.

Еди́наго от души́ на земли́ я́вльшагося Бо́га взыска́л еси́/ ума́ пра́востию:/ тем был еси́ нача́ток, богоно́сне, язы́ков честны́й и Ду́ха прия́телище.

У́глием твои́х, блаже́нне, о́гненных слове́с вещество́ поже́гл еси́ су́етства:/ тем к Све́ту невече́рнему преше́л еси́,/ вся озаря́я любо́вию, тя пою́щия.

Жре́бий, и часть, и по́мощь, и Изба́витель,/ кре́пость же и хвала́, и свет тебе́ бысть Сло́во,/ вся призыва́ющее из не су́щаго,/ и руковожде́ние, Корни́лие богому́дре.

Тро́ичен: Святы́й о́тче, Святы́й Сло́ве, Всесвяты́й Ду́ше несозда́нне,/ Тро́ице неразде́льная,/ спаси́ любо́вию пою́щия Твою́ держа́ву,/ и ца́рство, и вели́чество.

Богоро́дичен: Изле́й на ны Твоя́ ми́лости обы́чно, Отрокови́це,/ и испроси́ нам, Чи́стая, проще́ние всех прегреше́ний,/ в ве́дении же и неве́дении и от невнима́ния нам прилу́чшихся.

Песнь 9

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный/ от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсече́ся,/ Христо́с, совокупивши разстоя́щаяся естества́.// Тем веселя́щеся, Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Прииди́те, чи́стым се́рдцем и тре́звенными у́мными очесы́/ Царе́вы дще́ре, Це́ркве, красоту́, па́че зла́та светя́щуюся,/ зря́ще, велича́ем.

Ра́дуйся и весели́ся, неве́сто Царя́ Вели́каго,/ зря́ щи све́тло твоего́ Жениха́ красоту́,/ с людьми́ твои́ми зову́щи:/ Тя, Жизнода́вче, велича́ем.

Е́же с высоты́ изя́щество, Спа́се, Це́ркви Твое́й пода́ждь:/ ино́го бо не весть, ра́зве Тебе́,/ за ню́же Твою́ дре́вле ду́шу поло́жшаго,/ в позна́нии велича́ющую.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, обра́дованная Неве́сто Царя́ Вели́каго,/ я́ко Тобо́ю от кля́твы Е́вины вси, Чи́стая, изба́вихомся/ и жизнь обрето́хом в Рождестве́ Твое́м, Неневе́стная.

Ин

Ирмо́с: Рождество́ Твое́ нетле́нно яви́ся:/ Бог из боку́ Твое́ю про́йде,/ я́ко Плотоно́сец яви́ся на земли́/ и с челове́ки поживе́.// Тя, Богоро́дице, тем вси велича́ем.

Христо́с, на тебе́ пове́шен, мир возвы́си, па́дший поги́бели во глубину́,/ и́стинно Кре́сте Госпо́день:/ те́мже тебе́ любо́вию ны́не покланя́емся, и чтим, и сла́вим.

Ду́ши да очи́стим и сердца́/ до́брыми еди́неми дея́нии/ и, предлежа́щее посреди́ спаси́тельное зря́ще Дре́во Креста́,/ ве́рою и любо́вию богому́дренно поклони́мся.

Я́ко со́лнце вели́кое, блиста́ньми твои́ми озаря́вши су́щия во тьме/ и де́моны попаля́еши, красне́йший Кре́сте./ Те́мже вопие́м:/ просвети́ вся ве́рою покланя́ющияся тебе́.

Богоро́дичен: Све́том мя озари́ Боже́ственным, Све́та прия́телище, Ди́во,/ страсте́й мои́х тьму и сласте́й глубоча́йшую и́стинно нощь,/ Богороди́тельнице Всесвята́я, отгоня́щи.

Ин

Ирмо́с: Иса́йе, лику́й,/ Де́ва име́ во чре́ве и роди́ Сы́на Емману́ила,/ Бо́га же и Челове́ка,/ Восто́к и́мя Ему́,// Его́же велича́юще, Де́ву ублажа́ем.

Ко свяще́нному торжеству́ Це́рковь вся собира́ет в па́мять твою́ честну́ю,/ пропове́дниче Христо́в:/ ты бо равностоя́тель святы́х яви́лся еси́ ученико́в,/ Ду́ха Свята́го, я́ко они́, насле́довав.

Украси́лся еси́ догма́ты благоче́стия, я́ко священноде́латель,/ уподо́бился еси́ Бо́жиим боже́ственным служи́телем:/ то́чиши же враче́вств всегда́, блаже́нне, ре́ки,/ отгоня́я неду́ги челове́ков, Корни́лие свяще́ннейший.

Украси́вся ри́зою спаси́тельною,/ ю́же Христо́с истка́, воплоти́вся,/ ны́не прера́достно вы́шняя ца́рства обхо́диши,/ зря чи́сто добро́ту недомы́сленную Женихо́ву, достосла́вне.

Честна́я ра́ка твоя́,/ я́ко исто́чник, то́чит ве́рным врачевства́ оби́льно,/ и отгоня́ет, Корни́лие, ду́хи лука́выя,/ и просвеща́ет всех очеса́, ве́рою благохва́лящих тя.

Богоро́дичен: Просвеще́ние ми испроси́,/ ро́ждшая Свет, от Све́та возсия́вший,/ омраче́ние дале́че от мене́ отгоня́щи и сласте́й, и искуше́ний,/ Пречи́стая Влады́чице, Предста́тельнице непосты́дная.

Свети́лен обновле́ния.  Подо́бен: Ду́хом во святи́л ищи:

Ю́же пречи́стою Кро́вию искупи́л еси́, Сло́ве,/ всечу́дную и всечестну́ю и Святу́ю Це́рковь обнови́ Ду́хом, Бла́же,/ и удобри́ заря́ми боже́ственнейшими, сла́вою прославля́я/ досто́йно Твоего́ хра́ма обновле́ние соверша́ющих.

Сла́ва, и ны́не, предпра́зднства. Подо́бен то́йже:

Светода́тельными сия́ньми Крест Госпо́день, в того́ вознесе́ние,/ вся любо́вию боже́ственною, предлежа́, призыва́ет:/ прииди́те, сего́ вси ра́достию, и любо́вию, и стра́хом целу́ем ве́рно/ и просла́вим Еди́наго Творца́ и Влады́ку.

На хвали́тех стихи́ры обновле́ния на 6, глас 4.  Подо́бен: Дал еси́ зна́мение:

Днесь боже́ственный,/ и свяще́нный, и честны́й Христо́ва Воскресе́ния/ све́тло обновля́ется светоно́сный дом,/ и дае́т ми́ру Гроб/ Боже́ственный Живо́т,/ и вруча́ет исто́чник безсме́ртный,/ то́чит струй благода́ти чуде́с,/ оби́лует во́ды, и да́рует исцеле́ния// того́ ве́рою пою́щим.

Возсия́ свы́ше светови́дная заря́, сия́ющи/ и вся просвеща́ющи;/ ве́рно у́бо почти́м Христа́ Соде́теля Воскресе́ние вси/ и обновле́ний свяще́нных живоно́сное/ боже́ственное торжество́,/ в пе́снех воспра́зднуим/ и во псалме́х воскли́кнем,/ я́ко да ми́лостива обря́ щем// Спа́са и Го́спода.

Посреде́ земли́ возноси́ма/ предуви́дети жела́юще/ Креста́ скиптр святы́й,/ ду́ши предочи́стим и озари́м ра́зумы,/ све́том просвеща́ющеся;/ и, си́лою Боже́ственною облиста́еми, Христа́ воспои́м,/ Дре́вом честны́м Его́ свяще́ние подаю́щаго/ ве́рою взыва́ющим// и те́пле Того́ пою́щим.

И́ны стихи́ры, глас 1, самогла́сны.

Иоа́нна Мона́ха: Обновля́йся, обновля́йся, но́вый Иерусали́ме,/ прии́де бо твой свет, и сла́ва Госпо́дня на тебе́ возсия́:/ сей дом Оте́ц созда́,/ сей дом Сын утверди́,/ сей дом Дух Святы́й обнови́,// просвеща́яй и утвержда́яй и освяща́яй ду́ши на́ша.

Анато́лия: Дре́вле у́бо обновля́я храм, Соломо́н/ безслове́сных живо́тных же́ртвы/ и всесожже́ния принесе́, Го́споди./ Егда́ же благоволи́л еси́, Спа́се,/ образо́м у́бо упраздни́тися, позна́тися же и́стине,/ безкровныя же́ртвы ро́ди челове́честии прино́сят сла́ве Твое́й,/ все́ми бо влады́чествуяй,// вся́ческая освяща́вши Святы́м Ду́хом.

Глас 4. Иоа́нна Мона́ха:

Обновля́ется днесь я́же от язы́к Це́рковь/ честно́ю и живото́чною Кро́вию от пречи́стых и нетле́нных ребр/ вопло́щшагося от Святы́я Де́вы/ Христа́, Бо́га на́шего./ Те́мже, собра́вшеся ве́рных ли́цы,/ просла́вим Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха,// Еди́но Божество́, содержа́щее вся́ческая.

Сла́ва, глас 3. Самогла́сен:

К себе́ восходи́, челове́че,/ бу́ди нов вме́сто ве́тхаго/ и души́ пра́зднуй обновле́ния,/ до́ндеже вре́мя жития́;/ да обновля́ется тебе́ вся́каго жития́ путь,/ дре́вняя бо преидо́ша, се бы́ша вся но́ва./ Сие́ пра́зднику плодопринеси́,/ до́брым измене́нием изменя́ем:/ си́це обновля́ется челове́к,// та́ко чти́тся обновле́ний день.

И ны́не, предпра́зднства, глас то́йже, Иоа́нна Мона́ха:

Христе́, Бо́же наш, во́льное Твое́ распя́тие/ во о́бщее воскресе́ние ро́да челове́ческаго восприе́мый/ и тро́стию Креста́ обагре́нием червле́ным Твоя́ пе́рсты окровави́вый,/ оста́вительная нам ца́рски подписа́ти человеколю́бствовав,/ не пре́зри нас, бе́дствующих,/ и па́ки е́же от Тебе́ разстоя́ния./ Но уще́дри, Еди́не Долготерпели́ве, су́щия во обстоя́нии лю́ди Твоя́/ и воста́ни, побори́ борю́щия ны,// я́ко Всеси́лен.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.