Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





НА У́ТРЕНИ. Кано́н, глас 2.



НА У́ТРЕНИ

Кано́н, глас 2.

Песнь 1

Ирмо́с: Непроходи́мое волня́щееся мо́ре/ Бо́жиим Свои́м веле́нием изсуши́вшему/ и пешеше́ствовати сквозе́ е изра́ильтеския лю́ди наста́вльшему,/ Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Предстоя́ще престо́лу Боже́ственному всегда́,/ сия́нием же просвеща́еми незаходи́мым, святи́и,/ просвеще́ние духо́вно всем испроси́те от Отца́ све́тов низпосла́ти нам,/ ве́рно вас почита́ющим.

Возсия́вшаго пра́вды Со́лнца, сла́внии, узре́вше от Де́вы Богоотрокови́цы,/ прилепи́стеся Ему́, Боже́ственным прича́стием свет бы́вше,/ и отгна́сте пре́лести мрак весь.

Зако́н Боже́ственный на язы́це нося́ще,/ всю зе́млю проидо́сте, беззако́ние ея́ отъе́млюще,/ му́дрии Криске́нте и Андрони́че, Си́ло и Силуа́не,/ и всева́юще сло́во спаси́тельное.

Похва́лим Епене́та сла́внаго, карфаге́нов похвалу́ Боже́ственну бы́вшу,/ и Сло́ва ученика́, и исцеле́ний исто́чника,/ и вели́ка пропове́дника су́щих па́че ума́,/ и ве́ры утвержде́ние.

Богоро́дичен: Препе́таго Бо́га неизрече́нно породила еси́,/ в плоть от Тебе́ обле́кшася за бла́гость, Препе́тая Чи́стая./ Те́мже благода́рными гла́сы песносло́вим Тя и ублажа́ем,/ я́коже дре́вле прорекла́ еси́.

Песнь 3

Ирмо́с: На ка́мени мя ве́ры утверди́в,/ разшири́л еси́ уста́ мои́ на враги́ моя́,/ возвесели́ бо ся дух мой, внегда́ пе́ти:/ несть свят, я́коже Бог наш,/ и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Пропове́давше воплоще́ние Влады́чне и разруши́вше соу́з зло́бы,/ и́же дре́вле свя́занныя неве́рием, му́дрии, разреши́сте, великопропове́дницы,/ и к Бо́гу приведо́сте ве́рою.

Свети́льницы незаходи́маго светоли́тия бы́вше,/ тьму безбо́жия отгна́сте, показу́юще челове́ком позна́ния свет, прехва́льнии,/ сего́ ра́ди всегда́ блажи́ми есте́.

Во всю зе́млю изы́де, я́коже пое́т Дави́д, апо́стольское Боже́ственное веща́ние,/ уча́щее страсте́м Спа́совым и воскресе́нию,/ и́мже вси воста́хом от гробо́в су́етства.

Богоро́дичен: Обре́т Тя, А́нгелов чисте́йшую,/ вни́де во утро́бу Твою́ святу́ю Свет сый непристу́пен, Богоро́дице,/ и яви́ся Челове́к, из Тебе́ воплоща́емь, во двою́ естеству́ познава́емый.

Седа́лен, глас 3.  Подо́бен: Боже́ственныя ве́ры:

Боже́ственное у́глие, Уте́шителя теплото́ю разжже́ни, прехва́льнии бы́вше апо́столи,/ безбо́жия мрак разори́сте и ве́рныя свяще́нно согре́ясте./ Те́мже днесь па́мять ва́шу чту́ще, про́сим прия́ти ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Боже́ственная ски́ния была́ еси́ Сло́ва,/ еди́на Пречи́стая Ма́ти Де́во,/ чистото́ю А́нгелы превозше́дшая,/ па́че всех мене́, персть бы́вша, оскверне́на плотски́ми прегреше́ньми,/ очи́сти моли́тв Твои́х Боже́ственными вода́ми,/ подаю́щи, Чи́стая, ве́лию ми́лость.

Крестобогоро́дичен:

Нескве́рная А́гница Сло́ва, Нетле́нная Де́ва Ма́ти,/ на Кресте́ зря́щи пове́шена из Нея́ без боле́зни прозя́бшаго,/ ма́терски подо́бно рыда́ющи, вопия́ше:/ увы́ Мне, Ча́до Мое́!/ Ка́ко стра́ждеши во́лею,/ хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка?

Песнь 4

Ирмо́с: Пою́ Тя, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся:/ до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго./ Тем мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя,/ прославля́ю, Многоми́лостиве.

Кре́постию вся сотво́ршаго проше́дше вселе́нную, я́коже крила́тии,/ спасо́сте су́щия, в пучи́не лю́тых, Богоно́снии, бе́дствующия,/ и к ти́хому приста́нищу наста́висте.

Утвержда́я разсла́бленныя, сла́вне, мы́сли сло́вом,/ Си́ло, с Па́влом пропове́дником проше́д ты весь мир,/ мно́гими напа́стьми облива́емь и ве́рным спас явля́яся.

Ве́лиими благода́тьми украша́емь, ше́ствовал еси́ от восто́ка до за́пада,/ я́коже заря́, с Па́влом, Си́ло прему́дре, светоза́рная со́лнцу су́щи,/ язы́ков сердца́ просвети́сте.

Да восхва́лится Криске́нт и Андрони́к,/ и с Си́лою да возвели́чится Силуа́н днесь,/ Епене́т же да похва́лится,/ Христо́ва виногра́да су́ще гро́здие, сла́дость иска́пающе спаси́тельную.

Богоро́дичен: Чуде́с преиму́щее бысть е́же в Тебе́ бы́вшее чу́до:/ зако́нов бо кроме́ есте́ственных Законода́вца Христа́ ражда́еши,/ преступле́ние первозда́нных реша́ща, Всенепоро́чная.

Песнь 5

Ирмо́с: Просвеще́ние во тьме лежа́щих,/ спасе́ние отча́янных, Христе́, Спа́се мой,/ к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра,/ просвети́ мя сия́нием Твои́м,/ ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не зна́ю.

Взя́тся Твои́х учени́к превы́ше небе́с великоле́пие,/ пропове́дающих на земли́ Твое́ сла́вное прише́ствие,/ и стра́сти, и воскресе́ние, Сло́ве Бо́жий, Иису́се Преблаги́й.

Проза́рнаго и пресве́тлаго сосу́да Уте́шителева,/ заблу́ждших наставле́ние, Селу́ня пресла́вную похвалу́, апо́столов удобре́ние,/ ны́не Силуа́на му́драго восхва́лим.

Укре́плься тезоимени́тно Сло́ва посо́бием,/ прему́дре Андрони́че, прохо́диши, утвержда́я осла́бленая сердца́ искуше́ньми бори́теля/ и наставля́я в Бо́жие позна́ние.

Богоро́дичен: Тя́ Дави́д преднаписа́ го́ру усыре́нну, го́ру Бо́га на́шего, го́ру ту́чну:/ в Тебе́ бо, Отрокови́це, позна́шася Сего́ ше́ствия, пло́тию обнища́вшаго/ и к пе́рвому нас блаже́нству возве́дшаго.

Песнь 6

Ирмо́с: Ко Го́споду от ки́та Ио́на возопи́:/ Ты мя возведи́ из глубины́ а́да, молю́ся,/ да я́ко Изба́вителю во гла́се хвале́ния/ и́стины же Ду́хом пожру́ Тебе́.

Возводи́ми ко Го́споду чи́стыми манове́нии,/ прекло́ньшияся до́лу в поги́бельныя я́мы/ привлеко́сте, му́дрии, к высоте́ Небе́сней высо́каго виде́ния и дея́ния.

Еди́ницу у́бо Существо́м, Ли́цы же Тро́ицу, Богоблаже́ннии, в конце́х пропове́давше,/ многобо́жную мглу до конца́ разори́сте/ и свети́льницы душа́м яви́стеся.

Вжили́в твой Христо́с по́мысл, Криске́нте прему́дре, пома́занием ра́дования,/ Халкидо́на первопа́стыря я́ко сего́ ученика́ благоче́стно показа́,/ заблужде́ным стезю́ показу́ющаго.

Богоро́дичен: Красну́ Тя добро́тою Творе́ц обре́т, в Тя всели́ся/ и красе́н па́че всех сыно́в земноро́дных яви́ся, воплоща́емь,/ Пресвята́я Де́во Всепе́тая.

Конда́к, глас 4.  Подо́бен: Вознесы́йся:

Ло́зие яви́стеся Христо́ва виногра́да,/ гро́здие принося́ще, му́дрии, в доброде́телех,/ вино́ нам спасе́ния источа́юще,/ е́же прие́млюще, весе́лия исполня́емся,/ пра́зднующе всечестну́ю ва́шу па́мять,/ в ню́же моли́теся о оставле́нии грехо́в на́ших,/ Госпо́дни апо́столи.

Песнь 7

Ирмо́с: Вети́и яви́шася о́троцы любому́дрейшии древле,/ от богоприя́тныя бо души́, богосло́вяще устна́ми, поя́ху:/ Пребоже́ственный отце́в и наш Бо́же,/ благослове́н еси́.

Сосу́ды, вмести́вшия всю Уте́шителеву благода́ть,/ и прия́телища пре́лестей бывших погуби́вшия, и прия́тны Бо́гу сотвори́вшия,/ Си́лу и Силуа́на воспое́м согла́сно.

Несть дово́лен кто похвали́ти Епене́та чу́днаго,/ сообрази́ бо ся Христу́, Его́ ра́ди подъе́м стра́сти,/ Ца́рствия же причасти́ся Его́, до́бре подвиза́вся.

Пет бу́ди, Криск, пе́сньми Боже́ственными,/ сокрове́нныя пути́ Христо́вы показа́вый,/ и осуди́вый пло́тию свое́ю осужде́нный грех,/ и мно́ги неосужде́нны показа́вый.

Богоро́дичен: Разреши́ плени́цы прегреше́ний мои́х хода́тайством Твои́м, Чи́стая,/ и любви́ соверше́нней Блага́го Сы́на Твоего́ привяжи́/ удаля́ющася всегда́ от Него́ сластьми́ безме́стными.

Песнь 8

Ирмо́с: Веле́нию мучи́телеву/ преподо́бнии трие́ о́троцы не повину́вшеся,/ в пещь вве́ржени, Бо́га испове́даху, пою́ще:/ благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Не да́ша сна очи́ма бо́дрии Сло́ва служи́тели,/ до́ндеже сна тя́жкаго ве́рныя ле́сти изба́виша/ и све́та и дне сы́ны показа́ша.

Бы́вше колесни́ца Бо́жия, стяжа́сте Того́,/ веду́ща к Небе́сному ше́ствию вас, апо́столи сла́внии,/ и ору́жия вся пре́лести сокруша́юща.

Прему́дрый Си́ла, я́ко Христо́в служи́тель, досто́йно да похва́лится,/ и с ним да просла́вится ве́рно Криск и Андрони́к,/ свети́льницы, вся язы́ки просвети́вшия.

Тро́ичен: Воспои́м Живонача́льную Тро́ицу, Ипоста́сьми утро́енную,/ разумева́емую же Естество́м Еди́ным, и, пою́ще, рцем:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Песнь 9

Ирмо́с: Я́же пре́жде со́лнца свети́льника Бо́га возсия́вшаго,/ пло́тски к нам прише́дшаго из боку́ Деви́чу/ неизрече́нно воплоти́вшая, Благослове́нная, Всечи́стая,/ Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Вра́чеве душ же и теле́с бы́сте спаси́тельнии,/ духо́вными лечба́ми очища́ете неду́жныя и здра́вие показу́ете сугу́бо, Богосия́ннии апо́столи,/ те́мже досто́йно блажи́ми есте́.

Яви́стеся, теплото́ю Ду́ха вже́гшеся, я́ко у́глие,/ и лед пре́лести растопи́сте, и сердца́ поме́рзшая ве́рою согре́ясте,/ и к весне́, прему́дрии, спаси́тельней наста́висте.

Соста́вим лик в дому́ Бо́га на́шего, сла́вяще Силуа́на и Си́лу,/ и Андрони́ка, и вели́каго Епене́та, и Криске́нта всему́драго,/ я́ко и́стины пропове́дники и моли́твенники на́ша су́щия.

Свята́ и полна́ дарова́ний Боже́ственнаго Ду́ха/ свяще́нная вои́стинну и достохва́льная ва́ша па́мять,/ Богоде́тельными зари́ми осия́ющи благочести́вых исполне́ние,/ пе́ти вас, му́дрии, повелева́ет.

Богоро́дичен: Пощади́ мя, хотя́й во сла́ве па́ки приити́ Божества́ суди́ти вселе́нней, Всеси́льне,/ мольба́ми Неискусобра́чныя, Влады́ко, ро́ждшия Тя,/ и да не во огнь по́слеши мя, осужде́на прегреше́ньми.

Святые апостолы от 70-ти Сила, Силуан, Крискент, Епенет и Андроник – ученики Христовы и ближайшие сотрудники двенадцати апостолов в благовестии Евангелия.

Святой апостол Сила был одним из начальствовавших между братиями в Иерусалимской Церкви. В числе ее посланников вместе с апостолами Павлом, Варнавой и Иудой он был отправлен в Антиохию для личного свидетельствования постановления Иерусалимского Собора 51 года. Иерусалимский Собор определил принятие Моисеева закона язычниками необязательным. Вместе с другими посланцами Иерусалимской Церкви апостол Сила выступил в Антиохии против лжеучения ревнителей Моисеева закона и тем успокоил волнение в Антиохийской Церкви.

Затем апостол Сила отправился сопровождать апостола Павла во втором его путешествии вместо святого Варнавы. Святые апостолы проповедовали Евангелие в Сирии и Киликии, дошли до Дервии и Листры, где к ним присоединился святой апостол Тимофей (†96; память 22 января). Теперь их путь лежал через Фригию и страну Галатийскую. Миновав Мисию, апостолы пришли в Троаду, откуда, по внушению Божию, вместе с апостолом и евангелистом Лукой (I; память 18 октября) проповедники отправились в Македонию через Самофракию и Неаполь. В первом городе Македонии Филиппах святому апостолу Силе пришлось пострадать вместе с апостолом Павлом, который исцелил одержимую прорицательным духом служанку. Хозяева этой женщины, лишившись дохода от ее прорицаний, схватили святых апостолов и привели к князю, «клевещаще и глаголюще: сии человецы возмущают град наш.» На торгу воеводы сорвали одежды со святых апостолов, жестоко избили их палками и бросили в темницу, заковав ноги цепями. Ночью, во время молитвы, узы распались, и темничные двери открылись. Пораженный чудом, темничный сторож с трепетом припал к ногам апостолов Павла и Силы, умоляя их войти в его дом. Там святые апостолы крестили его со всем семейством. Через Амфиполь и Апполонию святые апостолы пришли в Фессалоники (Солунь), где многих обратили ко Христу. Иудеи восстановили против них язычников, и святые проповедники вынуждены были удалиться в Верию. Затем апостол Павел пошел дальше, а апостол Сила присоединился к нему позже в Коринфе, где они провели вместе полтора года. Апостол Сила обладал даром пророчества, назидания и утешения и, благодаря этому, оказывал большую помощь апостолу языков в деле проповедания евангельского учения. Апостол Павел поставил апостола Силу епископом в Коринфе, где и последовала его мирная кончина после праведных трудов на благо Христовой Церкви.

Во Втором послании апостола Павла к Коринфянам (1, 19) упоминаются Тимофей и Силуан.

Святой апостол Силуан был сотрудником святого апостола Петра, который через него отправил свое Первое послание к верующим, рассеянным в Понте, Галатии, Каппадокии, Асии и Вифинии (1Пет.5:12). Затем, по преданию Восточной Церкви, он был епископом Солуня, где претерпел много мучений от язычников.

Святой апостол Крискент (или Криск) был спутником и учеником апостола Павла. Во втором послании к Тимофею (1Пет.4:10) говорится, что святой Крискент пошел в Галатию (область Малой Азии), где впоследствии стал епископом. В службе святым апостолам 30 июля его называют первопастырем галатийского Халкидона. После проповеди в Галатии апостол Крискент отправился в Галлию (ныне Франция), поставив в городе Виенне епископом своего ученика Захарию. Вернувшись в Галатию, святой апостол Крискент мученически скончался в правление императора Траяна (98–117).

Святой апостол Епенет, по слову апостола Павла, был «начатком в Ахаии» (Рим.16:5), т. е. в Греции. Возможно, что он родился в Греции. Апостол Павел поставил святого Епенета епископом Карфагена. В славянских Минеях о его кончине ничего не сообщается, в службе же говорится, что апостол Епенет скончался мученически «сообрази бо ся Христу», т. е., очевидно, был распят.

Святой апостол Андроник был родственником апостола Павла. Он уверовал во Христа вместе со своей супругой Юнией (Иунией) (Рим.16:7). Преподобный Никодим Святогорец об апостоле Андронике пишет: «Сей апостол Христов и мученик, как крылатый, облетел вселенную, спасая людей от нечестия и заблуждений идолопоклонства; за ним следовала предивная Юния... Они оба многих язычников обратили к богопознанию, построили храмы, низложили идолов и везде благоустрояли Церковь Христову, изгоняли бесов и исцеляли недуги...» (совместная память 17 мая). Апостол Андроник был жителем Рима и, очевидно, разделял с апостолом Павлом его темничное заключение в этом городе. Позднее святой апостол Андроник стал епископом в Паннонии. Святые мощи мученически скончавшегося апостола Андроника были обретены в Константинополе в V веке вместе с мощами других мучеников, погребенных близ ворот и башни, называемых Евгениевыми (память обретения мощей святых мучеников «иже во Евгениевых» 22 февраля). О том, что среди открытых мощей есть мощи святого апостола Андроника, было открыто благочестивому клирику Николаю Каллиграфу. В XII веке император Андроник (1183–1185) на месте обретения святых мощей построил величественный храм, в котором, по молитве святого апостола Андроника и других мучеников, совершались чудесные исцеления больных.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.