Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Prefixes!. Prefixes!



Prefixes!

It's like a remix.

It changes things,

Like what a word means.

You can find 'em

at the front of a word.

Learn 'em, you need 'em,

To figure out words and their meanings.

Allow me to reintroduce this word,

'Cause re- means again, let's be sure you heard.

Even the word prefix has a prefix in it,

Pre- means before, man, I hope y'all remembering.

You may ask where they come from,

Most are Greek or Latin, there's a whole bunch of 'em,

Like macro- is large and micro- is small,

Mono- is one. Are you hearing me, y'all?

I could talk in a monotone on the telephone,

And tele- goes the distance just like a telescope.

If you kinda understand that's semi-,

You'll halfway get it till you commit it to memory.

Keep these in your mind's foreground,

'Cause fore- means front and you'll need 'em around.

This song is over and I don't mean ending,

It's overqualified, too much of a good thing.

Prefixes!

It's like a remix.

It changes things,

Like what a word means.

You can find 'em

at the front of a word.

Learn 'em, you need 'em,

To figure out words and their meanings.

Суффиксы (suffixes)

Рис. 3. Суффикс (Источник)

Суффиксы(рис. 3) добавляются к концу основного слова, и они могут изменить не только основное значение слова, но и сделать его другой частью речи.

Суффиксы для образования существительных, обозначающих профессии:

-ist, -ian, -man, -er/-or (рис. 4).

Пример:

Piano (пианино) – pianist (пианист)

Politic (политический) – politician (политик)

Build (строить) – builder (строитель)

Police (полиция) – policeman (полицейский)

Рис. 4. Суффиксы для образования существительных, обозначающих профессии

Суффиксы для образования прилагательных:

-y, -ful, -less, -ic, -able (рис. 5).

Пример:

Dirty – грязный

Wonderful– прекрасный

Priceless – бесценный

Historic – исторический

Eatable– съедобный

Рис. 5. Суффиксы для образования прилагательных

Tip: изучая новое слово, попробуйте сразу запоминать его производные.

Например:

Happy – счастливый

Unhappy – несчастный

Happiness – счастье

Exercises

Чтобы лучше понять и усвоить особенности употребления приставок и суффиксов, рассмотренных в данном уроке, необходимо выполнить следующие упражнения.

Упражнение 1

Use the words to complete the sentences.

(ungrateful, dishonest, imperfect, unable, inaccurate)

  1. A person who is ____________ cheats others.
  2. She was ___________ to take the test because she was really sick.
  3. If something is _____________, it is not completely correct.
  4. Oh, Mary, you are so _______________! I have done so much for you!
  5. I believe this information is _________________.

Упражнение 2

Form the new word with prefixes and suffixes.

Example: possible – impossible (opposite adjective)

  1. agree – ________________ (opposite verb)
  2. health – _____________________ (adjective)
  3. visible – __________________ (opposite adjective)
  4. help – _________________ (adjective)
  5. like – ____________________ (opposite verb)
  6. understand – ________________ (adjective)
  7. write – __________________ (use the prefix meaning again)
  8. care – ________________ (use opposite suffix)

Упражнение 3

Form the nouns meaning profession.

  1. Invent –
  2. Biology –
  3. Swim –
  4. Library –
  5. Art –
  6. Translate –
  7. Sports –

Домашнее задание

  1. Образуйте прилагательные из следующих существительных:
    Profession – _________________, health – ______________, illness – ______________, luck – _________________, tradition – _______________, wonder – ___________________, happiness – _______________, danger – _____________, anger – _________________.
  1. Образуйте из следующих прилагательных слова с противоположным значением, используя префиксы un-, in-, dis-, im-, ir-.
    Polite – _______________, kind – ______________, possible – _____________, honest – _____________, regular – ____________, pleasant – ____________, popular – ___________
  1. Образуйте из следующих слов существительные, обозначающие профессии:
    Photograph – ________________, electric – _______________, science – ____________, drive – ___________, paint – ________________, post – ______________, manage – ______________, teach – ____________, write – __________.


  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.