|
|||
Prefixes!. Prefixes!Prefixes! It's like a remix. It changes things, Like what a word means. You can find 'em at the front of a word. Learn 'em, you need 'em, To figure out words and their meanings. Allow me to reintroduce this word, 'Cause re- means again, let's be sure you heard. Even the word prefix has a prefix in it, Pre- means before, man, I hope y'all remembering. You may ask where they come from, Most are Greek or Latin, there's a whole bunch of 'em, Like macro- is large and micro- is small, Mono- is one. Are you hearing me, y'all? I could talk in a monotone on the telephone, And tele- goes the distance just like a telescope. If you kinda understand that's semi-, You'll halfway get it till you commit it to memory. Keep these in your mind's foreground, 'Cause fore- means front and you'll need 'em around. This song is over and I don't mean ending, It's overqualified, too much of a good thing. Prefixes! It's like a remix. It changes things, Like what a word means. You can find 'em at the front of a word. Learn 'em, you need 'em, To figure out words and their meanings. Суффиксы (suffixes)
Рис. 3. Суффикс (Источник) Суффиксы(рис. 3) добавляются к концу основного слова, и они могут изменить не только основное значение слова, но и сделать его другой частью речи. Суффиксы для образования существительных, обозначающих профессии: -ist, -ian, -man, -er/-or (рис. 4). Пример: Piano (пианино) – pianist (пианист) Politic (политический) – politician (политик) Build (строить) – builder (строитель) Police (полиция) – policeman (полицейский) Рис. 4. Суффиксы для образования существительных, обозначающих профессии Суффиксы для образования прилагательных: -y, -ful, -less, -ic, -able (рис. 5). Пример: Dirty – грязный Wonderful– прекрасный Priceless – бесценный Historic – исторический Eatable– съедобный Рис. 5. Суффиксы для образования прилагательных Tip: изучая новое слово, попробуйте сразу запоминать его производные. Например: Happy – счастливый Unhappy – несчастный Happiness – счастье Exercises Чтобы лучше понять и усвоить особенности употребления приставок и суффиксов, рассмотренных в данном уроке, необходимо выполнить следующие упражнения. Упражнение 1 Use the words to complete the sentences. (ungrateful, dishonest, imperfect, unable, inaccurate)
Упражнение 2 Form the new word with prefixes and suffixes. Example: possible – impossible (opposite adjective)
Упражнение 3 Form the nouns meaning profession.
Домашнее задание
|
|||
|