Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





FLT Methodology. Seminar No3-4. Aims, Content and Means of FLT Methodology. Practical task



FLT Methodology

Seminar No3-4

Aims, Content and Means of FLT Methodology

1. The importance of teaching a foreign language

2. Aims and Content of FLT

3. Means of FLT

 

Literature:

1. Лекции по методике.

2. Гез Н.И., Ляховицкий М.В. и др. – Методика обучения иностранным языкам в средней школе. М., Высшая школа, 1982.

3. Кунанбаева С.С. Теория и практика современного иноязычного образования, А., 2010, Глава I. Методика как теория обучения ИЯ. § 4. Методы исследования. Стр. 11-17.

4. Кунанбаева С.С. Теория и практика современного иноязычного образования, А., 2010, Глава II. Связь методики со смежными науками. Стр. 21-43.

5. Rogova G.V. Methods of teaching English. L. 1975. Chapter I. Pp. 5-9.

6. Гальскова Н.Д. – Современная методика обучения ИЯ. Москва, 2000, стр. 37-48. Лингвистические основы обучения ИЯ.

 

Practical task

1. Define the complex of aims of FLT to 5th grade learners on the theme “My family”.

2. Present in the form of scheme the content of FLT

3. Discuss what language and speech material should be taught young and adult learners. Give your vision on the problem.

4. Compare different textbooks on FL. Find out differences and common characteristics. What textbook do you prefer to use in teaching? Why?

5. Think over teaching aids that may be used in teaching a FL on the theme “Job”. Explain how these means are used during the lesson.

6. You are asked by rector to organize a seminar for teachers of English on the theme “Course-books and supplementary materials for learners”. Make a list of criteria for course-book assessment. Suggest list of supplementary materials with practical hints for their usage.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.