![]()
|
|||||||
Прочитайте и повторите теорию выше.Стр 1 из 2Следующая ⇒
Прочитайте и повторите теорию выше. Упражнение1 . Use is/are.
Упражнение 2 .Напишите каждое предложение в отрицательной и вопросительной форме.
Упражнение3. Put there is/are: 1. … (not) much money in my pocket. 2. … some tea in the cup. 3. … nopotatoesfordinner. 4. … (not) any vegetables for supper. 5. … enough jam on the table? 6. …several ways to solve the problem. 7. The situation is still the same. … not any change. 8. … somemeathere. 9. … many carrots in the bag 10. Look! … somewater.
Упражнение4Put the words in right order to make sentenсes 1. aren’t / pupils / there / classroom / in the / . 2. any butter / in the / there / fridge / is / ? 3. 4. in the / two / bikes / corner / are / there / of the hall ? 4. the living-room / There's / in / a sofa 5. the bedroom / there / in / Are / beds / two / ? 6.Are / wardrobes / the hall / there / in / two /? 7. a lamp / there / Is / study / your / in / ? 8. the bathroom, a mirror, in, is, there.
Задание 5.Translatethesentences. 1. В квартире есть две уютные комнаты. 2. В спальне есть диван и кровать 3. В доме есть большой кабинет. 4. На кухне есть стол и четыре стула.
|
|||||||
|