|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Желаем успеха!. ПИСЬМЕННАЯ ЧАСТЬ. Clothes. Customs. Food to taste. Famous people. Education. History ⇐ ПредыдущаяСтр 2 из 2 Желаем успеха!
© 2019 Федеральная служба по надзору в сфере образования и науки 1
ПИСЬМЕННАЯ ЧАСТЬ
Рекомендуемое время на выполнение заданий по аудированию 1–5 – 10 минут.
Вы услышите диалог. Запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.
1Who came in a hybrid car?
1) Peter 2) Linda 3) Both
Ответ:
Who wants to buy a hybrid car?
1) Peter 2) Linda
Ответ:
Who is thinking of protecting environment?
1) Peter 2) Linda
Ответ:
Who used to drive a conventional Honda Civic?
1) Peter 2) Linda
Ответ:
3) Both
3) Both
3) Both
5Who is disappointed in hybrid cars?
1)Peter2)Linda3)Neither
Ответ:
© 2019 Федеральная служба по надзору в сфере образования и науки 2
6Установите соответствие между текстами A–E и рубриками 1–6. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании одна рубрика лишняя. 1. Clothes
2. Customs
3. Food to taste
4. Famous people
5. Education
6. History
A. The “Bread and Salt” tradition appeared in Russia long time ago. In one of the written sources we can read that the “Bread and Salt” is presented during celebratory events. Bread in Russia symbolizes abundance and wealth. Since ancient times salt has been valued a lot in Russia, and people believed that salt offered protection from evil forces.
B. One of Russia’s most popular desserts, this super sweet honey cake is on the menu of most restaurants and cafés across the country. Invented in the Imperial Palace’s kitchen in the 19th century, Medovik was presumably the favourite cake of Empress Elizabeth, the wife of Emperor Alexander I. If you try it, you’ll understand why the Empress loved this dessert so much.
C. Learn about food molecules and how chemical reactions can affect food texture and flavour on the course by Harvard University. During each module, chefs reveal the secrets behind some of their most famous culinary creations in their own restaurants. The Harvard team will then explain the science behind the recipe. You will learn to think like both a cook and a scientist.
D. The traditional chef's uniform includes a white hat, a white double-breasted jacket, pants in a black-and-white pattern, and an apron. A chef's hat that dates back to the 16th century can be of various sizes. Different heights may indicate rank within a kitchen, and they are designed to prevent hair from falling into the food when cooking. Most serious chefs wear white coats to signify the importance of their profession.
E. Jamie Oliver is a chef from the United Kingdom. As a child he worked in his parents' restaurant, thus influencing his career path. At age 16, he attended Westminster Catering College and then gained valuable experience working at reputable restaurants. He gained fame after hosting a hit cooking show on TV. He is also known for championing healthier eating for school children in the U.S. and U.K.
© 2019 Федеральная служба по надзору в сфере образования и науки 3
Рекомендуемое время на выполнение лексико-грамматических
заданий 7–18 – 15 минут.
Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 7–12, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы
7–12.
trip in Altai!
4
Прочитайте текст и заполните пропуски 13–18 словами, напечатанными в правой колонке под цифрами 1–8. Каждое из этих слов может быть использовано только один раз.В ответе укажитецифры,под которыми значатся выбранные Вами слова.Два слова в этом списке 1–8 лишние.
Salt | 1. believe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
What do you know about salt? Today we 13 ______ salt for granted, | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
but many years ago salt was scarce, it was used as money. African | 2. considered | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
traders 14 ______ it for twice its weight in gold. The soldiers in | 3. exchanged | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Julius Caesar’s army received salt, called salarium, as part of their | 4. hold | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15______. From this came the word ‘salary’. | 5. pay | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
In Great Britain four or five hundred years ago, at the great feasts of | 6. placed | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
the ruling families, the saler, or salt container, was 16 ______ in the | 7. take | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
middle of the long dining tables. Those who were seated above the | 8. wealth | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
saler, closest to the host, were the honoured guests. Those who sat | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
below the saler were the common people. Our name for a salt | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
container, “salt cellar”, comes from the word “saler.” | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
When salt was scarce, it was 17 ______ bad luck to spill any of it. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Many people still | ______ this. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ответ: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© 2019 Федеральная служба по надзору в сфере образования и науки 5
|
© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.
|
|