Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





План-конспект урока на тему «Значения слова change. Активизация лексических единиц в речи»



План-конспект урока на тему «Значения слова change. Активизация лексических единиц в речи»

Цель: активизация лексических единиц по теме в устной речи.

Задачи:

Образовательные: дать представление об употреблении новых лексических единиц в речи, отрабатывать навыки и умения диалогической речи и монологических высказываний, познакомить учащихся со значениями слова change.

Развивающие: формирование критического мышления; умения анализировать, выделять главное, обобщать и делать выводы.

Воспитательные: вовлечь в активную практическую деятельность; создавать объективную основу для воспитания и уважительного отношения друг к другу; совершенствовать навыки общения.

Литература:

Для учителя:

1. Биболетова М.З., Добрынина Н.В., Трубанева Н.Н. «Английский язык 5 класс».

2. М.З. Биболетова. Книга для учителя для 5 класса «Английский с удовольствием (Enjoy English)». Титул, 2010.

Для учеников:

1. Биболетова М.З., Добрынина Н.В., Трубанева Н.Н. «Английский язык 5 класс».

2. Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Рабочая тетрадь к учебнику «Enjoy English 5–6».

Тип урока: урок общеметодологической направленности (обучение умениям и навыкам).

План урока:

1. Организационный этап.

2. Введение в атмосферу иноязычного общения.

3. Постановка цели урока и мотивация учебной деятельности учащихся.

4. Проверка домашнего задания.

5. Знакомство с новым материалом.

6. Первичное закрепление нового материала (выполнение задач стандартного типа).

7. Физкультминутка.

8. Выполнение задач реконструктивно–вариативного типа.

9. Выполнение задач творческого типа.

10.   Контроль сформированности умений и навыков.

11.   Рефлексия.

12.   Заключительный этап.

Ход урока:

1. Организационный этап.

Good morning students. How are you doing today? Have you got any news to share with us?

2. Введение в атмосферу иноязычного общения.

I changed my hair I changed my style

I changed my look I changed my smile

I changed my hat to suit the fad

I changed the clothing that I had

I changed my character and changed my friends

I changed the way the story ends

I changed the goals and sights I’d see

I changed everything that made me.

Let`s read the poem and you`ll try to guess the meaning of the word ‘change’.

Is it so easy to change a character / a style/ friends?

3. Постановка цели урока и мотивация учебной деятельности учащихся.

Today we`ll get acquainted with the meaning of the word ‘change’ and find out whether it is easy to change things around us.

4. Проверка домашнего задания.

But we won`t change the arranged order of our lesson. First of all we check up our homework.

5. Знакомство с новым материалом.

Текст видео

Word focus: the meanings of the word to change_____.

Look at the picture and think:

In a restaurant after you pay the bill:

Here`s your change – says the waiter. How do you think, what does the word change mean? Как вы думаете, что здесь обозначает слово change?

Here change is сдача. Официант говорит: «Вот ваша сдача». And it`s a noun – это существительное.

Look at one more situation:

The girl wants to sit at the window and asks: “Could we change our seats, please?”

Can you guess the meaning of the word CHANGE in this situation? Можете догадаться о значении слова change в данной ситуации? – It means менять, меняться. Девочка хочет сесть у окна и спрашивает: «Мы не могли бы поменяться местами, пожалуйста?» Here it is a verb – здесь это глагол.

Look at one more situation: Linda came to Russia. But she has no Russian money.

Where can I exchange my pounds for Russian money? Think of the meaning of the word exchange. Подумайте о значении слова exchange.

We can exchange money at an exchange office. Мы можем поменять фунты в пункте обмена валют. So, exchange – обменять – a verb, an exchange office – пункт обмена валют, обменный пункт – an adjective – прилагательное. А обмен денег, валют – is a noun – существительное.

And the last situation:

Look: Vika is bored. Вика скучает. Her friend says: “Let`s go to the theatre for a change”. Can you guess the meaning here? ‘For a change’ in this case: для разнообразия. Давай сходим в театр для разнообразия. Change here is a noun.

So, let`s have a look at all the meanings:

The word change, exchange

As a noun ‘change’ – сдача или же разнообразие, and exchange – обмен

As a verb ‘change’: менять, меняться, сменить; and ‘exchange’: обменять.

As an adjective: обменный.

6. Первичное закрепление нового материала (выполнение задач стандартного типа).

Now be attentive and choose the correct form of the word change.

Sentence number1

I would like to … my dress for the party. (change, for a change, exchange) What variant is needed here? ___Of course, change: сменить. I would like to change my dress for the party. Я бы хотела поменять платье к вечеринке.

Sentence number2

She wants to put on the red dress to the party … (change, for a change, exchange) What variant is needed here? ___Here we have to use FOR A CHANGE: для разнообразия. She wants to put on the red dress at the party for a change. Она хочет надеть красное платье на вечеринку для разнообразия.

Sentence number3

This term we are going to go to England and some English students are going to come to Russia. It`s a students` … (change, for a change, exchange). Choose the correct variant. ___ Of course, ‘exchange’ – обмен. It`s a student`s exchange. Это – студенческий обмен.

That` s all the information for today.

Окончание видео

Now, let`s see how well you`ve remembered the new information. Open your S.B. on page 42. Here we`ve got ex. 5. Let`s read and translate all the given examples.

7. Физкультминутка.

I ask you to sit in a circle. Take your pen, pencil, workbooks with you. You have to listen to me and do everything I tell you (даем разнообразные команды с иcпользованием слова change, exchange).

- Change your seats.

- Exchange your pens.

- Change your seats.

- Exchange your shoes.

- Change your position.

- Change your neighbour.

- Change your smile.

- Change your jacket, etc.

8. Выполнение задач реконструктивно–вариативного типа.

Now, please, ex.6, p. 21 in your W.B. Here you have to complete the story about Denis with the given words. Please do it.

Now, exchange your workbooks and check each other. Have you found any mistakes? Let`s check up all together.

9. Выполнение задач творческого типа.

Imagine that you all are exchange students. Choose a person from your class but don`t tell anybody his/her name and write a similar description.

10.  Контроль сформированности умений и навыков.

Now, let`s guess whom you`ve described.

(По ходу проверки задания корректируются ошибки употребления лексических единиц, либо грамматических конструкций.)

11.  Рефлексия.

Look at the blackboard. We have got here two parts: ‘my mood has changed to the better’ and ‘my mood has changed to the worse’.

Each of you has got a figure. Stick it please on to the side which describes you.

 

 

 

12.  Заключительный этап.

Discuss the figures if there are some bad changes.

Thank you very much for the lesson.

Your marks for the lesson are: (with explanations).

And your homework is ex.7 on p. 21 in your W.B.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.