|
|||
Історія Церкви. Роль пієтизму. Духовні причини
16 жовтня 2006 Історія Церкви Роль пієтизму
В середині 18 ст. розповсюджуються християнські ідеї, Росія запрошує до себе іноземців. Багато приїхало з Німеччини. Держава починає протистояти владі церкви. Феофан Прокопович який починав на Україні, які допомогли Петру І, він відмінив патріаршество і ввів священний шенот. В центрі нових ідей була Києво-Могилянська академія. Саме керівники пієтизму створили Російське біблійне керівництво. Вольнодумець Тверетинов – виступив проти православної церкви, йому сподобались протестанти. Причини які вплинули на євангельський рух: Політичні причини:
Духовні причини Виникнення біблійного товариства. В 1813 р. чолі з князем А. Голіценим і імператором Олександром І. Яков ДеЛяков Асірієці, Отто Форх Гамер – основні в цьому товаристві. До 1826 р. товариство розповсюдило пів міліонна Нових Заповітів, з них в цьму числі 40 000 російських євангелій. Дякуючи Філарету ця робота віднови- лась. Вплив реформації на п’ятидесятницький рух: - лютерани - штундизм - пієтизм Економічні прочини: - реформа в 1861 р. в Росії об’явлена християнська реформа кріпосництва (наслідок війни). Ця реформа пробудила рух вільнолюбства і особистості, які вплинули на те що люди приймали нові ідеї.
Рух п’ятидесятництва з’явився в Росії. Першим був Барат. В 1908 р. хрещення Духом Святим з’являється с місті Тіфліс. А. Іванов і М. Смородін вважаються першими проповідниками про Дух Святий.
Саме Уршан, Пучков почали розповсюджувати євангелії. Баптисти збудували спільноту апостолів. Смородинці були розповсюдженні на Кавказі. Євангельські християни п’ятидесятники сіоністи – община зявилась 22 р. в с. Шмирки, засновницею була П. В. Кочинкова 1897-1957р. В 14 році перейшла з православних до прохановців, потім до баптистів, потім до воронаївців. Леонтій Мельник її помічник (1987-) – католик, в 22 р. познайомився з Кочниковой. «Вони проповідували повне євангелії, і потрібно було на Сінай щоб спастися». Течія леонтіївців розповсюдилась на Бубуновку. В 30 р. була рукопокладена жінка на Пастиря. Мельник засланий в силку. В 45 р. повернулися. В союз 55 р. очолює Чайка, видає свою газету «Истиный путь Божий» перебували вони в Тернопільській обл., Молдавії. Церква «Мурашковцы» заснована в Польщі 1932 р. в 1921 р. імігрує в США приймає п’ятидесятництво, а в 25 р. повертається в Полєсье. Вчення сіоністів заключається в ідеї приходу Христа, але їм заборонили виїзд з СРСР, тому вони переробили вчення і зробили духовний Сіон. На першому з’їзді вони назвали себе ЄХСС. Суботні п’ятидесятники – рех виник в 20 р. в західній Україні під впливом американців із церкви Бога. З 35 р. вони видають журнал «строитель церкви Бога». Християни віри євангельської (шмітовці) – був розповсюджений з 20 р. в місто Кременець приїхали проповідники А. Атонюк, Нагорний. – це була територія Польщі. Али церкви в Тернопільській. Центр – Кременець. В 1906 р. 21 травня відбувся перший з’їзд, на якому створено союз Євангельських Християн святої пятидесятниці - Бергольдс. На другому зїзді в 29 р. він був пере названий на В 29 відкрилася місія під керівництвом Густава Шміта. Місія допомагала пятидесятницьким церквам. В 35 стала біблійним інститутом – студенти були з Росії, Польщі, України, Болгарії. В польській Україні було велике пробудження. З 29 року видається журнал «Примиритель». 19-20 травня 29 р. в с. Старі Човниці луцького уєзда відбувся перший об’єднаний з’їзд. С об’єднання Християн П’ятидесятників Польщі. В середині 30 налічувалось 18 тис. віруючих. З 1936 р. в кремінці починається випуск «Євангельський голос». В 40 р. був проведений організаційний з’їзд на якому було створено ХВЄ Білорусії, Литви, західної України.
Передумови:
До 1917 – пережила Буржуазну, жовтневу, а також чотири війни громадянську, російсько-польську, японську.
30 грудня 1930 р. – делегація з 4 країн підписують договір про єдиний центр управління в Москві. І створення СРСР. До 21р. пятидесятницький рух росте. Всіх православних священників відправлено на заслання. Бонч Бруєвич. Вчення протестантів було дуже схоже на християнський соціалізм. - страждали від Царської Росії - страждали від православних - їх було дуже багато (150 тис. ) В січні 1918 р. вийшов декрет про відділення держави, і школи від держави. Ця постанова зрівняли любу релігію. Комун трудових так званих урпелий. Петербург, Одеса, Миколаїв. Церкви збільшувались. Більшовики мали дві політики, внутрішня і зовнішня. В 25 році приїжджає в Україну, в Одесу. Народився 16 квітня 1975 р. с. Неплюєвське
|
|||
|