Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Змістовний модуль 2



Змістовний модуль 2

94. Переконання, згідно з яким людина стає у центр культури, всесвіту, називається:

A. Антропоцентризм.

B. Тоталітаризм.

C. Теоцентризм.

D. Схоластика.

E. Інквізиція.

95. Секуляризація – це:

A. Віра у багатьох богів.

B. Введення нового.

C. Різноманіття поглядів..

D. Звільнення від впливу церкви у суспільній та інтелектуальній діяльності, у художній творчості.

E. Вміння сприймати іншу думку.

 

96. Класицизм – це стиль у мистецтві, характерною особливістю якого є:

A. Наслідування античних взірців.

B. Зображення внутрішніх почуттів простої людини, картин природи.

C. Декоративна пишність, живописність, химерність.

D. Індивідуалізм, містика, ідеалізація минулого, головним чином, середньовіччя.

E. Простота, масивність, оборонний характер.

 

97. Бароко – це стиль у мистецтві, характерною особливістю якого є:

A. Наслідування античних взірців.

B. Зображення внутрішніх почуттів простої людини, картин природи.

C. Декоративна пишність, живописність, химерність.

D. Індивідуалізм, містика, ідеалізація минулого, головним чином, середньовіччя.

E. Простота, масивність, оборонний характер.

 

98. Сентименталізм – це стиль у мистецтві, характерною особливістю якого є:

A. Наслідування античних взірців.

B. Зображення внутрішніх почуттів простої людини, картин природи.

C. Декоративна пишність, живописність, химерність.

D. Індивідуалізм, містика, ідеалізація минулого, головним чином, середньовіччя.

E. Простота, масивність, оборонний характер.

 

99. Романтизм – це стиль у мистецтві, характерною особливістю якого є:

A. Наслідування античних взірців.

B. Зображення внутрішніх почуттів простої людини, картин природи.

C. Декоративна пишність, живописність, химерність.

D. Індивідуалізм, містика, ідеалізація минулого, головним чином, середньовіччя.

E. Простота, масивність, оборонний характер.

 

 

100. Цьому стилю належать декоративна пишність, живописність, гра світла й тіні і його назва перекладається з італійської мови як «химерний, вигадливий»:

A. Ампір.

B. Бароко.

C. Рококо.

D. Готика.

E. Романський стиль.

 

101. Цьому стилю притаманні індивідуалізм, містика, ідеалізація середньовіччя, захоплення фольклором та екзотикою Сходу:

A. Ампір.

B. Бароко.

C. Рококо.

D. Готика.

E. Романтизм.

 

102. Цьому стилю притаманні витонченість форм, орнаментальність, любовно-еротичні сюжети:

A. Ампір.

B. Бароко.

C. Рококо.

D. Готика.

E. Романський стиль.

 

 

103. XIX століття ознаменувалося такими винаходами як:

A. Книгодрукування.

B. Відеотехніка, комп’ютер.

C. Телефон, радіо, автомобіль, кіно.

D. Паровий двигун.

E. Космічний літак.

 

104. Які художні напрямки належать новому часу?

A. «Тваринний стиль».

B. Сюрреалізм, футуризм.

C. Романський стиль, готика.

D. Реалізм, готика.

E. Класицизм, реалізм, романтизм.

 

105. Промисловий переворот – це перехід:

A. Від мануфактури до фабрики, від ручної праці до машинної.

B. Від сільського господарства до ремісництва.

C. Від сільського господарства до промисловості.

D. Від натурального господарства до товарного виробництва.

E. Від приватної до суспільної власності.

 

106. У зв’язку з інтенсивним розвитком засобів транспорту та зв’язку характерною особливістю XIX століття є:

A. Посилення міжнародних культурних зв’язків.

B. Відсунення моральних цінностей на другий план, перехід від колективного стиля до індивідуального.

C. Поява гуманізму.

D. Виникнення літератури.

E. Секуляризація.

 

107. Всебічне та об’єктивне відображення дійсності – це принцип:

A. Сентименталізму.

B. Реалізму.

C. Готики.

D. Бароко.

E. Романтизму.

 

108. Винайдення кіно та перший кіносеанс відбулися в:

A. Україні.

B. Росії.

C. Франції.

D. Німеччині.

E. Італії.

 

109. У сер. XVII–XVIII ст. Україна була козацькою республікою. У цей час у мистецтві панував стиль козацького:

A. Класицизму.

B. Бароко.

C. Рококо.

D. Готики.

E. Романського мистецтва.

 

110. Стиль українського бароко найбільш інтенсивно розвивався за часів гетьмана:

A. І. Мазепи.

B. К. Розумовського.

C. Б. Хмельницького.

D. П. Сагайдачного.

E. П. Орлика.

 

111. «Мазепинським» стали називати в Україні стиль:

A. Рококо.

B. Реалізм.

C. Бароко.

D. Готика.

E. Класицизм.

 

112. Центром освіти Слобожанщини XVIII століття вважався:

A. Києво-Могилянська академія.

B. Харківський університет.

C. Львівський університет.

D. Харківський колегіум.

Е. Московський університет.

 

113. У добу гетьманщини центром української освіти був:

A. Харківський колегіум.

B. Києво-Могилянська академія.

C. Львівський університет.

D. Харківський університет.

E. Новоросійський університет (м. Одеса).

 

114. Видатними представниками української суспільної думки XVIII століття були:

A. Г. Сковорода, Ф. Прокопович, П. Орлик.

B. Г. Грабянка, С. Величко.

C. Д. Бортнянський, М. Березовський, А. Ведель.

D. М. Грушевський, В. Винниченко, С. Петлюра.

E. Вольтер, Дідро, Руссо.

 

115. Український професійний театр з’явися у:

A. Радянський період.

B. Козацький період.

C. Добу Київської Русі.

D. XIX столітті.

 

116. Становлення в Україні національної літератури відбулося:

A. У кінці XVIII – середині XIX ст. у творчості І. Котляревського й Т. Шевченко.

B. У період Відродження.

C. У радянський період.

D. У добу Київської Русі.

E. У козацьку добу.

 

117. Автором першої української опери «Запорожець за Дунаєм» є:

A. М. Ведель.

B. М. Лисенко.

C. М. Вербицький.

D. С. Гулак-Артемовський.

E. П. Чайковський.

 

118. Основоположником української класичної музики вважається:

A. М. Ведель.

B. М. Лисенко.

C. М. Вербицький.

D. С. Гулак-Артемовський.

E. П. Чайковський.

 

119. Автором музики українського гімну є:

A. М. Глінка.

B. С. Гулак-Артемовський.

C. М. Лисенко.

D. М. Ведель.

E. М. Вербицький.

 

120. Першим університетом, відкритим на українських землях, які входили до складу Російської імперії, є:

A. Харківський колегіум.

B. Києво-Могилянська академія.

C. Львівський університет.

D. Харківський університет.

E. Новоросійський університет (м. Одеса).

 

121. У 1805 році було відкрито новий навчальний заклад. Це:

A. Харківський колегіум.

B. Києво-Могилянська академія.

C. Львівський університет.

D. Харківський університет.

E. Новоросійський університет (м. Одеса).

 

122. У 1661 році було відкрито:

A. Харківський колегіум.

B. Києво-Могилянська академія.

C. Львівський університет.

D. Харківський університет.

E. Новоросійський університет (м. Одеса).

 

123. Ініціатором заснування Харківського університету був

A. Цар Олександр І.

B. В.Н. Каразін.

C. Б. Хмельницький.

D. І.С. Мазепа.

E. П. Могила.

 

124. Першим ректором Харківського університету був:

A. І. Котляревський.

B. Г.С. Сковорода.

C. І. Рижський.

D. Г.Ф. Квітка-Основ’яненко.

E. Б. Хмельницький.

 

125. У XIX столітті в українському суспільстві формувалася нова верства суспільства, яка зіграла важливу роль у розвитку культури:

A. Третя верства.

B. Інтелігенція.

C. Козацтво.

D. Робочий клас.

E. Селянство.

 

126. Першою українською оперою була опера С. Гулака-Артемовського:

A. «Аїда».  

B. «Тарас Бульба».

C. «Лебедине озеро».

D. «Запорожці пишуть листа турецькому султану».

E. «Запорожець за Дунаєм».

 

127. Вперше українську мову до літератури увів:

A. І. Котляревський.

B. Т. Шевченко.

C. П. Гулак-Артемовський.

D. Г. Квітка-Основ’яненко.

Е. І. Франко.

 

128. Першим літературним твором українською мовою була «Енеїда». Її автор:

A. І. Котляревський.

B. Т. Шевченко.

C. П. Гулак-Артемовський.

D. Г. Квітка-Основ’яненко.

E. І. Франко.

 

129. Київський університет був відкритий у:

A. 1875 р.

B. 1805 р.

C. 1865 р.

D. 1834 р.

E. 1632 р.

 

130. Новоросійський університет у місті Одесі був відкритий у:

A. 1875 р.

B. 1834 р.

C. 1805 р.

D. 1865 р.

Е. 1661 р.

 

131. Університет у місці Чернівці був відкритий у:

A. 1875 р.

B. 1834 р.

C. 1865 р.

D. 1805 р.

Е. 1661 р.

 

132. Першу кафедру української історії у Львівському університеті очолив:

A. Д. Костомаров.

B. М. Грушевський.

C. Д. Багалій.

D. Я. Головацький.

Е. В. Антонович.

 

133. Протилежністю масової культури постає культура:

A. Народна.

B. Світова.

C. Елітарна.

D. Національна.

E. Субкультура.

 

134. Відома картина «Чорний квадрат» належить:

A. П. Пікассо.

B. В. Кандинському.

C. К. Малевичу.

D. С. Далі.

E. Л. да Вінчі.

 

135. До модерністських напрямків мистецтва належать:

A. Кубізм, фовізм, сюрреалізм.

B. Бароко та рококо.

C. Романський та готичний стилі.

D. Класицизм й реалізм.

E. Бароко та класицизм.

 

136. Створення витворів мистецтва для отримання комерційної вигади є характерним для:

A. Субкультури.

B. Народної культури.

C. Елітарної культури.

D. Масової культури.

 

137. Масова культура – це явище культури, яке з’явилося:

A. У роки 2 світової війни.

B. У 20–30-ті роки ХХ століття.

C. У кінці XIX століття.

D. У кінці ХХ століття.

E. У середньовічній культурі.

 

138. Цей напрямок у мистецтві у перекладі означає майбутнє:

A. Футуризм.

B. Символізм.

C. Кубізм.

D. Акмеїзм.

Е. Абстракціонізм.

 

139. Першим президентом Академії наук, організованої у Києві у 1918 р. був:

A. М. Грушевський.

B. В. Вернадський.

C. В. Винниченко.

D. С. Петлюра.

Е. Д. Багалій.

 

140. Харківський медичний інститут як окремий навчальний заклад розпочав своє існування з:

A. 1921 р.

B. 1805 р.

C. 1994 р.

D. 1946 р.

Е. 1991 р.

 

141. Українізація культури, яка проводилася радянською владою у 20-ті роки ХХ століття, передбачала:

A. Введення екзамену з курсу «Історія України».

B. Переведення освіти на українську мову.

C. Введення предмету «Історія України».

D. Призначення українців на керівні посади у партійних та радянських органах, всебічний розвиток української культури.

E. Усі вищеназвані заходи.

 

142. Українська діаспора почала формуватися у:

A. Другій половині ХІХ століття.

B. У 70-ті рр. ХХ століття.

C. 1917 р.

D. Роки Другої світової війни.

E. У 1991 р.

 

143. В українській культурі радянського періоду існував напрямок:

A. Символізму.

B. Модернізму.

C. Постмодернізму.

D. Соціалістичного реалізму.

E. Масової культури.

 

144. У 60-ті роки ХХ століття в Україні з’являються:

A. Ліберали.

B. Революціонери.

C. Консерватори.

D. Шестидесятники, дисиденти.

E. Представники національної літератури.

 

145. Основним гаслом у культурі періоду перебудови був:

A. Українізація.

B. Незалежність.

C. Русифікація.

D. Гласність.

E. Неосталінізм.

 

146. Основним гаслом у культурі періоду застою був:

A. Українізація.

B. Незалежність.

C. Полонізація.

D. Гласність.

E. Неосталінізм, русифікація.

 

 

147. Основні риси української культури радянського періоду – це:

A. Толерантність.

B. Інтегративність, перехід від колективного стиля до індивідуального.

C. Плюралізм.

D. Свобода поглядів.

E. Класовий, партійний характер, соціалістичний реалізм, атеїзм…

 

148. Дисидент – це людина:

A. Яка згодна з лінією керівництва. 

B. Яка виїхала за межі країни свого походження.

C. Незгодна, інакомисляча (у перекладі з латинської мови), яка виступає за проведення реформ у країні.

D. Толерантна людина.

 

149. Русифікація – це державна політика у галузі культури, яка проводилася на українських землях з переважним розвитком:

A. Польської мови.

B. Російської мови.

C. Української мови.

D. Латинської мови.

E. Іноземної мови.

 

150. Основні риси української культури в умовах незалежності – це:

A. Наявність ідеології

B. Інтегративність, перехід від колективного стиля до індивідуального.

C. Плюралізм, свобода поглядів, відсутність ідеології.  

D. Перехід від колективного стиля до індивідуального.

E. Класовий, партійний характер, соціалістичний реалізм, атеїзм.

 

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.