Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





План–конспект урока на тему «Профессии. Введение и активизация НЛЕ»



План–конспект урока на тему «Профессии. Введение и активизация НЛЕ»

 Цель: организация работы по усвоению учащимися новых лексических единиц, предусмотренных программой.

Задачи:

Образовательные: знакомство с новыми лексическими единицами раздела, активизация НЛЕ в устной речи учащихся, активизация познавательной активности учащихся.

Развивающие: продолжить развитие умения анализировать, сопоставлять, сравнивать, выделять главное, устанавливать причинно–следственные связи; приводить примеры, формировать умения работы с литературой.

Воспитательные: воспитывать уважительное отношение друг к другу и к любой профессии, эстетическое воспитание, интерес к культуре своей страны и страны изучаемого языка.

Тип урока: урок формирования новых знаний.

Литература:

Для учителя:

1. Биболетова М.З., Добрынина Н.В., Трубанева Н.Н. «Английский язык 5 класс».

2. М.З. Биболетова. Книга для учителя для 5 класса «Английский с удовольствием (Enjoy English)». Титул, 2010.

Для учеников:

1. Биболетова М.З., Добрынина Н.В., Трубанева Н.Н. «Английский язык 5 класс».

2. Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Рабочая тетрадь к учебнику «Enjoy English 5–6».

План урока:

1.   Организационный этап.

2.   Введение в атмосферу иноязычного общения.

3.   Постановка цели урока и актуализация учебной деятельности учащихся.

4.   Проверка домашнего задания.

5.   Введение нового материала.

6.   Первичное закрепление и систематизация знаний.

7.   Физкультминутка.

8.   Контроль первичного усвоения материала.

9.   Рефлексия.

10. Заключительный этап.

Ход урока:

1. Организационный этап.

Good morning students. I`m very glad to see you. How are you doing today? Have you got any news to share with us?

2. Введение в атмосферу иноязычного общения.

Look at the blackboard please, and try to finish the poem to understand what we`ll speak about today.

It`s nice to work every day

Doing something you are keen on.

Then you can surely say

I love my … (profession).

Well done!

3. Постановка цели урока и актуализация учебной деятельности учащихся.

So, today we`ll get acquainted with some professions in the English language to be able to characterize them.

4. Проверка домашнего задания.

Now, let`s listen to your characteristics to Amelia and the Lady and afterwards, let`s think what profession would suit Amelia.

5. Введение новых лексических единиц.

Начало видео

Today we`ll get acquainted with some new professions.

Look, listen and repeat please after me:

- a driver, a taxi driver, a bus driver ___

- a doctor, a nurse, a dentist, a vet ___

- a fireman, a businessman, a sportsman ___

- a bodyguard, a programmer, a librarian___

- a lawyer, an engineer, a housewife, an office worker___

Now, look at the pictures and guess the name of the profession in the Russian language.

- a driver– __водитель, a taxi driver – __водитель такси, a bus driver – __водитель автобуса

- a doctor__врач, a nurse__медсестра, a dentist__зубной врач, a vet__ветеринар ___

- a fireman__пожарник, a businessman__предприниматель, a sportsman__ спортсмен___

- a bodyguard__телохранитель, a programmer__программист, a librarian__библиотекарь___

- a lawyer__адвокат, юрист, an engineer__инженер, a housewife__домохозяйка, an office worker__работник офиса___

6. Первичное закрепление и систематизация знаний.

Now, look at the pictures and name the profession in English.

___a fireman, ___ a doctor, ___a bus driver____

___a programmer, ___a librarian, ___ a lawyer____

Now, listen to some rhymes and finish them with a profession.

Rhyme number one: He can save a mouse from a can

                    He is the world`s best … . ___fireman

Rhyme number two: I was a patient of hers

                     In a hospital. She`s a … . ___nurse

Rhyme number three: He travels a lot. Now in Sudan

Signing a contract – a    …    . ___businessman

And the last rhyme: I`ve broken my ankle. He called a helicopter.

Helps to survive in a white robe   … .___doctor

That`s all the new information for today.

Окончание видео

Now, open your books on page 47. Here we`ve got a poem “What are you going to be”. Let`s read it and translate into Russian (читают все).

Thank you very much. Now, think of what you are going to be and complete the poem with your own professions.

You`ve got interesting plans for the future. Thank you.

7. Физкультминутка.

Now, let `s play pantomime. Your task is to explain any profession you`d like to with no words (под веселую музыку).

6. Первичное закрепление и систематизация знаний (продолжение).

Now, please, copy the table from ex.23, p. 48 into your exercise books and ask your classmates to fill it in.

- What job is the most popular among your friends?

- Which profession is chosen only by boys/girls?

Now, I give you the cards with the descriptions of some professions. Your task is to guess the profession.

 

Task1. Guess the profession
1. A … teaches children at schools. 2. If you have a toothache (зубная боль) you go to see a …. 3. When you need a book you go to a library and ask this person to give it to you. 4. You consult this person if you have questions in laws. 5. If you see a fire in a house you call a ….

 

The keys: 1 – a teacher, 2 – a dentist, 3 –a librarian, 4 – a lawyer, 5 – a fireman.

Now, exchange your papers and check each other`s answers. Are there any mistakes?

Well done!

The next task for you is to write 3 – 4 riddles about professions.

Let`s see what riddles you`ve got.

       8. Контроль первичного усвоения материала.

I give you the tasks in which you have to find 10 professions as soon as possible.

(The keysJ)

M I O P R T Y I L W R B N
O L I B R A R I A N P O E
Y U I U Q W E V W B Z A S
H O U S E Y U I Y O P W E
T D R I V E R V E T Y U I
Q W E N R T F I R E M A N
V B D E N T I S T Y U I O
H O U S E W I F E L P A S
Q W E S P O R T S M A N B
A D F M B O D Y G U A R D
U I O A B H N M K I O P W
E R E N G I N E E R T B N

 

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.