|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
План–конспект урока на тему «Профессии. Введение и активизация НЛЕ»Стр 1 из 2Следующая ⇒ План–конспект урока на тему «Профессии. Введение и активизация НЛЕ» Цель: организация работы по усвоению учащимися новых лексических единиц, предусмотренных программой. Задачи: Образовательные: знакомство с новыми лексическими единицами раздела, активизация НЛЕ в устной речи учащихся, активизация познавательной активности учащихся. Развивающие: продолжить развитие умения анализировать, сопоставлять, сравнивать, выделять главное, устанавливать причинно–следственные связи; приводить примеры, формировать умения работы с литературой. Воспитательные: воспитывать уважительное отношение друг к другу и к любой профессии, эстетическое воспитание, интерес к культуре своей страны и страны изучаемого языка. Тип урока: урок формирования новых знаний. Литература: Для учителя: 1. Биболетова М.З., Добрынина Н.В., Трубанева Н.Н. «Английский язык 5 класс». 2. М.З. Биболетова. Книга для учителя для 5 класса «Английский с удовольствием (Enjoy English)». Титул, 2010. Для учеников: 1. Биболетова М.З., Добрынина Н.В., Трубанева Н.Н. «Английский язык 5 класс». 2. Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. Рабочая тетрадь к учебнику «Enjoy English 5–6». План урока: 1. Организационный этап. 2. Введение в атмосферу иноязычного общения. 3. Постановка цели урока и актуализация учебной деятельности учащихся. 4. Проверка домашнего задания. 5. Введение нового материала. 6. Первичное закрепление и систематизация знаний. 7. Физкультминутка. 8. Контроль первичного усвоения материала. 9. Рефлексия. 10. Заключительный этап. Ход урока: 1. Организационный этап. Good morning students. I`m very glad to see you. How are you doing today? Have you got any news to share with us? 2. Введение в атмосферу иноязычного общения. Look at the blackboard please, and try to finish the poem to understand what we`ll speak about today. It`s nice to work every day Doing something you are keen on. Then you can surely say I love my … (profession). Well done! 3. Постановка цели урока и актуализация учебной деятельности учащихся. So, today we`ll get acquainted with some professions in the English language to be able to characterize them. 4. Проверка домашнего задания. Now, let`s listen to your characteristics to Amelia and the Lady and afterwards, let`s think what profession would suit Amelia. 5. Введение новых лексических единиц. Начало видео Today we`ll get acquainted with some new professions. Look, listen and repeat please after me: - a driver, a taxi driver, a bus driver ___ - a doctor, a nurse, a dentist, a vet ___ - a fireman, a businessman, a sportsman ___ - a bodyguard, a programmer, a librarian___ - a lawyer, an engineer, a housewife, an office worker___ Now, look at the pictures and guess the name of the profession in the Russian language. - a driver– __водитель, a taxi driver – __водитель такси, a bus driver – __водитель автобуса - a doctor__врач, a nurse__медсестра, a dentist__зубной врач, a vet__ветеринар ___ - a fireman__пожарник, a businessman__предприниматель, a sportsman__ спортсмен___ - a bodyguard__телохранитель, a programmer__программист, a librarian__библиотекарь___ - a lawyer__адвокат, юрист, an engineer__инженер, a housewife__домохозяйка, an office worker__работник офиса___ 6. Первичное закрепление и систематизация знаний. Now, look at the pictures and name the profession in English. ___a fireman, ___ a doctor, ___a bus driver____ ___a programmer, ___a librarian, ___ a lawyer____ Now, listen to some rhymes and finish them with a profession. Rhyme number one: He can save a mouse from a can He is the world`s best … . ___fireman Rhyme number two: I was a patient of hers In a hospital. She`s a … . ___nurse Rhyme number three: He travels a lot. Now in Sudan Signing a contract – a … . ___businessman And the last rhyme: I`ve broken my ankle. He called a helicopter. Helps to survive in a white robe … .___doctor That`s all the new information for today. Окончание видео Now, open your books on page 47. Here we`ve got a poem “What are you going to be”. Let`s read it and translate into Russian (читают все). Thank you very much. Now, think of what you are going to be and complete the poem with your own professions. You`ve got interesting plans for the future. Thank you. 7. Физкультминутка. Now, let `s play pantomime. Your task is to explain any profession you`d like to with no words (под веселую музыку). 6. Первичное закрепление и систематизация знаний (продолжение). Now, please, copy the table from ex.23, p. 48 into your exercise books and ask your classmates to fill it in. - What job is the most popular among your friends? - Which profession is chosen only by boys/girls? Now, I give you the cards with the descriptions of some professions. Your task is to guess the profession.
The keys: 1 – a teacher, 2 – a dentist, 3 –a librarian, 4 – a lawyer, 5 – a fireman. Now, exchange your papers and check each other`s answers. Are there any mistakes? Well done! The next task for you is to write 3 – 4 riddles about professions. Let`s see what riddles you`ve got. 8. Контроль первичного усвоения материала. I give you the tasks in which you have to find 10 professions as soon as possible. (The keysJ)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|