|
|||
Пренесе́ние честны́х моще́й святы́я преподо́бныя благове́рныя вели́кия княги́ни и́нокини А́нны, Ка́шинския чудотво́рицыСтр 1 из 3Следующая ⇒ Пренесе́ние честны́х моще́й святы́я преподо́бныя благове́рныя вели́кия княги́ни и́нокини А́нны, Ка́шинския чудотво́рицы А́ще бу́дет па́мять преподо́бныя А́нны Ка́шинския в попра́зднство Святы́я Пятдеся́тницы или́ в Неде́лю всех святы́х, ищи́ уста́в ея́ слу́жбы в хра́мовых глава́х. НА МА́ЛОЙ ВЕЧЕ́РНИ На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 4, глас 1. Подо́бен: О, ди́вное чу́до: О блаже́нная ма́ти,/ вели́кая княги́не иноки́не А́нно!/ От блага́го ко́рене произрасла́ еси́, преподо́бная,/ а́ки красноцвету́щая ве́твь/ и та́ко сама́ от ю́ности твоея́/ сосу́д избра́нный Бо́гу яви́лася еси́/ до́брыми твои́ми дея́нии,/ посто́м и моли́твою, воздержа́нием и ми́лостынею,/ чистото́ю душе́вною и теле́сною,/ любо́вию и смиренному́дрием./ Тем и Христо́с всели́ся в тя, преподо́бная,/ Ему́же ны́не моли́ся/ дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость. О блаже́нная ма́ти,/ вели́кая княги́не иноки́не А́нно!/ Ты от млады́х ногте́й твои́х/ страх Бо́жий име́ла еси́ в се́рдце твое́м,/ духо́вныя о́чи твои́ к Го́рнему Иерусали́му устремля́ющи/ и помышля́ющи всегда́ о бу́дущих,/ я́же и получи́ла еси́, преподо́бная./ Те́мже ны́не моли́ся/ дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость. О чу́дная ма́ти,/ вели́кая княги́не иноки́не А́нно!/ Чи́стая душа́ твоя́,/ я́ко зерца́ло, очище́но доброде́тельми твои́ми мно́гими, явля́ется,/ отобража́ющее всем душе́вное спасе́ние/ и ко Творцу́ на́шему и Бо́гу присвое́ние./ Ны́не у́бо моли́ся/ дарова́ти душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость. Сла́ва, глас 5: Возсия́вшей весне́, прииди́те, лю́дие, возвесели́мся,/ се бо приближа́ется ле́то Госпо́дне благоприя́тное,/ принося́щее плоды́ мно́гия:/ почти́м па́мять преподо́бныя ма́тере,/ вели́кия княги́ни и́нокини А́нны,/ и восприи́мем по́льзу душе́вную,/ я́ко та́я угоди́ Христу́ Бо́гу мно́гими свои́ми труды́ и по́двиги/ и показа́ нам пу́ть ко спасе́нию,/ и ны́не мо́лит Христа́ Бо́га/ дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость. И ны́не, Богоро́дичен: Блажи́м Тя, Богоро́дице Де́во,/ и сла́вим Тя, ве́рнии, по до́лгу,/ град непоколеби́мый, сте́ну необори́мую,/ тве́рдую Предста́тельницу/ и прибе́жище душ на́ших. На стихо́вне стихи́ры, глас 2. Подо́бен: До́ме Евфра́фов: Дом и жили́ще/ Пресвято́му Ду́ху/ была́ еси́, блаже́нная ма́ти А́нно,/ тем и Христо́с в тебе́ живя́ше/ и ум твой и ду́шу просвеща́ше. Стих: Честна́ пред Го́сподем/ сме́рть преподо́бных Его́. Дом и пода́тельница ни́щим/ и всем неиму́щим/ яви́лася еси́, достохва́льная,/ тем и приобрела́ еси́/ бога́тство неистощи́мое на Небесе́х. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех,/ я́же воздаде́ ми? Дом доброде́телей/ измла́да нача́ла еси́ бы́ти,/ преподо́бная ма́ти А́нно,/ тем и получи́ла еси́ Ца́рство Небе́сное/ и жи́знь векове́чную. Сла́ва, и ны́не, глас то́йже: Ра́дуйся, Ма́ти Госпо́дня,/ ра́дость от А́нгела прие́мшая,/ и ми́ру пода́вшая,/ и печа́ль Е́вину до́бре утоли́вшая. Тропа́рь пи́сан на вели́цей вече́рни. НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ Блаже́н муж: 1-й антифо́н. На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 8, глас 5. Подо́бен: Ра́дуйся: Ра́дуйся, преподо́бная ма́ти,/ вели́кая княги́не иноки́не А́нно,/ благоволи́ бо Бог освяти́ти тя от ю́ности твоея́/ Боже́ственным Свои́м светосия́нием,/ и обогати́ти тя Свое́ю благода́тию,/ и просвети́ти твои́ о́чи серде́чныя,/ во е́же зре́ти к бу́дущему пребыва́нию./ Того́ ра́ди, я́ко ца́рским путе́м,/ ше́ствовала еси́, блаже́нная,/ Христу́ Бо́гу угожда́ющи,/ Ему́же ны́не моли́ся/ дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость. Ра́дуйся, блаже́нная ма́ти,/ я́ко, подо́бящися А́нне целому́дренней,/ де́нь и но́щь моли́лася еси́ Го́сподеви,/ пребыла́ же еси́ в посте́ и смире́нии, вы́ну твою́ ду́шу снабдева́ющи,/ те́мже угоди́ла еси́ Небе́сному Царю́ и Влады́це всех,/ Ему́же ны́не моли́ся/ дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость. Ра́дуйся, ни́щим пита́тельнице неоску́дная,/ си́рым и вдови́цам кре́пкая помо́щнице,/ всем же скорбя́щим утеше́ние;/ ми́лостиву ду́шу твою́ иму́щи,/ с любо́вию и ти́хостию ми́лостыню подава́ла еси́,/ наде́ющися сугу́бу ми́лость себе́ прия́ти в бу́дущем ве́це,/ по рече́нному от Христа́ Бо́га на́шего,/ я́ко ми́лостивии ми́лостив и суд прии́мут./ Те́мже угоди́ла еси́, преподо́бная,/ Творцу́ твоему́ и Го́споду/ и прия́ла еси́ от Него́ Ца́рство Небе́сное и вене́ц нетле́нный,/ Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим. Ра́дуйся, достохва́льная ма́ти,/ вели́кая княги́не иноки́не А́нно,/ я́ко за мно́гия твоя́ доброде́тели/ сподо́билася еси́ прия́ти от Бо́га дар чудотворе́ний:/ мно́ги бо боля́щия разли́чными неду́ги исцеля́еши,/ и, я́ко не́киим драги́м бога́тством, обогаща́еши,/ и всех чудесы́ твои́ми удивля́еши./ Тем тя ны́не мо́лим:/ моли́ Христа́ Бо́га/ дарова́ти душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость. Ра́дуйся, чи́стая се́рдцем ма́ти,/ я́ко тезоимени́та бы́вши А́нне целому́дренней,/ вы́ну гото́вилася еси́ к ве́чному спасе́нию,/ по Госпо́дню изволе́нию,/ к Нему́ же и отшла́ еси́/ в ве́чный поко́й и весе́лие/ и пребыва́еши в неизрече́нных све́тлостех,/ со все́ми святы́ми, Бо́гу угоди́вшими,/ ра́дующися и веселя́щися,/ наслажда́ющися Боже́ственнаго светосия́ния./ Моли́ у́бо Христа́ Бо́га/ дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость. Сла́ва, глас 8: Прииди́те, вси ве́рнии росси́йстии наро́ди,/ почти́м, и похва́лим, и согла́сно воспои́м/ росси́йскую на́шу похвалу́,/ я́ко пресве́тлую звезду́,/ осиява́ющую град свой Ка́шин чудесы́ свои́ми,/ ни́щим пита́тельницу,/ си́рым и вдова́м засту́пницу,/ скорбя́щим уте́шительницу,/ сию́ блаже́нную в жена́х, преподо́бную ма́терь княги́ню А́нну:/ сия́ бо пре́йде ко Христу́ Бо́гу в ве́чныя оби́тели/ и ны́не пребыва́ет в Го́рних селе́ниих,/ с чи́нми А́нгельскими ра́дующися и веселя́щися./ Тем возопии́м к ней, зову́ще:/ ра́дуйся, росси́йская похвало́,/ всем жена́м кра́сное удобре́ние,/ гра́ду Ка́шину просвеще́ние;/ прие́мши от Христа́ Бо́га Ца́рство Небе́сное и вене́ц нетле́нный,/ Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим. И ны́не, Богоро́дичен: Царь Небе́сный / за человеколю́бие на земли́ яви́ся, / и с челове́ки поживе́: / от Де́вы бо Чи́стыя плоть прие́мый, / и из Нея́ проше́дый с восприя́тием. / Еди́н есть Сын, сугу́б естество́м, / но не Ипоста́сию. / Те́мже соверше́нна Того́ Бо́га/ и соверше́нна Челове́ка вои́стину пропове́дающе, / испове́дуем Христа́ Бо́га на́шего: / Его́же моли́, Ма́ти Безневе́стная, / поми́ловатися душа́м на́шим. Вход. Проки́мен дне, и чте́ния 3 преподо́бническая. Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (главы 5 и 6): Пра́ведницы во ве́ки живу́т, и в Го́споде мзда их,/ и попече́ние их у Вы́шнего./ Сего́ ра́ди прии́мут ца́рствие благоле́пия/ и вене́ц добро́ты от руки́ Госпо́дни,/ зане́ десни́цею покры́ет я и мы́шцею защити́т их./ Прии́мет всеору́жие рве́ние свое́/ и вооружи́т тварь в месть враго́м./ Облече́тся в броня́ пра́вды/ и возложи́т шлем – суд нелицеме́рен./ Прии́мет щит непобеди́мый – преподо́бие,/ поостри́т же напра́сный гнев во ору́жие,/ спобо́рет же с ним мир на безу́мныя./ По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины/ и, я́ко от благокру́гла лу́ка, облако́в на наме́рение полетя́т./ И от каменоме́тныя я́рости испо́лнь паду́т гра́ды./ Вознегоду́ет на них вода́ морска́я,/ ре́ки же потопя́т я на́гло./ Сопроти́в ста́нет им дух си́лы и, я́ко ви́хор, разве́ет их,/ и опустоши́т всю зе́млю беззако́ние,/ и злоде́йство преврати́т престо́лы си́льных./ Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте,/ навы́кните, судии́ конце́в земли́./ Внуши́те, держа́щий мно́жества/ и гордя́щийся о наро́дех язы́к,/ я́ко дана́ есть от Го́спода держа́ва вам/ и си́ла от Вы́шнего. Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава 3): Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией,/ и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти,/ и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их,/ и е́же от нас ше́ствие – сокруше́ние,/ они́ же суть в ми́ре./ И́бо пред лице́м челове́ческим а́ще и му́ку прии́мут,/ упова́ние их безсме́ртия испо́лнено./ И, вма́ле нака́зами бы́вше, вели́кими благоде́тельствовали бу́дут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их досто́йны Себе́./ Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их/ и, я́ко всепло́дие же́ртвенное, прия́т я./ И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют/ и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т./ Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́,/ и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки./ Наде́ющийся Нань разуме́ют и́стину/ и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́,/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́. Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава 4): Пра́ведник, а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет./ Ста́рость бо честна́ не многоле́тна,/ ниже́ в числе́ лет исчита́ется,/ седи́на же есть му́дрость челове́ком,/ и во́зраст ста́рости – житие́ нескве́рное./ Благоуго́ден Бо́гови быв, возлю́блен бысть,/ и живы́й посреде́ гре́шник преста́влен бысть./ Восхище́н бысть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́/ или́ лесть прельсти́т ду́шу его́./ Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая/ и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив./ Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга,/ уго́дна бо бе Го́сподеви душа́ его́,/ сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия./ Лю́дие же ви́девше, и не разуме́вше,/ ниже́ поло́жше в помышле́нии таково́е,/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́. На лити́и стихи́ра хра́ма и преподо́бней стихи́ры, глас 2. Подо́бен: Ки́ими похва́льными венцы́: Ки́ими похва́льными пе́сньми/ ублажи́м преподо́бную чудотво́рицу,/ вели́кую княги́ню иноки́ню А́нну,/ ве́рным лю́дем засту́пницу те́плую?/ Ве́рою и любо́вию возопии́м ей, глаго́люще:/ ра́дуйся, земли́ на́шей кра́сное утвержде́ние,/ всему́ же христоимени́тому жи́тельству удивле́ние,/ тя бо венце́м нетле́ния венча́ет Христо́с Бог наш,/ име́яй ве́лию и бога́тую ми́лость. Ки́ими похва́льными пе́сньми/ возвели́чим преподо́бную ма́терь,/ вели́кую княги́ню А́нну,/ те́плую моли́твенницу и хода́таицу/ ко Влады́це Христу́ и Бо́гу на́шему?/ Во умиле́нии серде́ц на́ших ей помо́лимся:/ моли́ стране́ на́шей побе́ду на враги́ дарова́ти,/ прося́щи нам ми́ра и ве́лия ми́лости. Ки́ими пе́сненными добро́тами/ восхва́лим преподо́бную ма́терь А́нну?/ Я́ко бо звезда́, осиява́ет зе́млю Росси́йскую/ и град свой Ка́шин свои́м к Бо́гу предстоя́нием,/ Того́ моля́щи за лю́ди правосла́вныя,/ во е́же спасти́ся всем,/ па́мять ея́ ве́рою и любо́вию почита́ющим. Сла́ва, глас 5: Стецы́теся, вси правове́рнии лю́дие,/ соше́дшеся, соста́вим пра́зднество,/ в прославле́ние вели́кия княги́ни и́нокини А́нны/ и возопии́м ей, глаго́люще:/ ра́дуйся, я́ко А́нгелы и челове́ки удиви́ла еси́, блаже́нная,/ чи́стым твои́м и непоро́чным житие́м/ и прешла́ еси́ ко Христу́ в ве́чный поко́й и небу́рное приста́нище;/ дне́сь лю́дие ра́дуются и веселя́тся/ о обре́тении честны́х моще́й твои́х,/ я́же подаю́т исцеле́ние приходя́щим к ним с ве́рою,/ ты же, пребыва́ющи у Христа́ Бо́га во Ца́рствии Небе́снем,/ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
И ны́не, Богоро́дичен: Храм и две́рь еси́, пала́та и престо́л Царе́в,/ Де́во Всечестна́я,/ Е́юже Изба́витель мой, Христо́с Госпо́дь,/ во тьме́ спя́щим яви́ся,/ Со́лнце Сый Пра́вды,/ просвети́ти хотя́, я́же созда́ по о́бразу Своему́ руко́ю Свое́ю./ Те́мже, Всепе́тая, я́ко ма́терне дерзнове́ние к Нему́ стяжа́вшая,/ непреста́нно моли́ спасти́ся душа́м на́шим. На стихо́вне стихи́ры, глас 8. Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́: О, пресла́внаго чудесе́,/ я́ко в немощне́м естестве́ ве́лия кре́пость яви́ся,/ и бесо́вская пре́лесть победи́ся,/ и вся ко́зни лука́ваго разруши́шася,/ и наве́ты упраздни́шася./ О, блаже́нная в жена́х,/ преподо́бная вели́кая княги́не иноки́не А́нно,/ моли́ о нас Человеколю́бца, Христа́ Бо́га на́шего. Стих: Честна́ пред Го́сподем/ сме́рть преподо́бных Его́. О, вели́ких Боже́ственных дарова́ний,/ на тебе́, ма́ти преподо́бная,/ вели́кая княги́не А́нно, бы́вших:/ я́ко от млады́х ногте́й твои́х/ всели́ся в тя Христо́с Бог наш,/ тем мно́гия доброде́тели сотвори́ла еси́/ и житие́м твои́м всех удиви́ла еси́./ Моли́ у́бо спасти́ся душа́м на́шим. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех,/ я́же воздаде́ ми? О, досточу́дная ма́ти А́нно,/ похвала́ еси́ гра́ду Ка́шину,/ всем же иноки́ням кра́сное удобре́ние:/ я́ко бо добропло́дная лоза́,/ посреде́ их процвела́ еси́ до́брыми твои́ми де́лы/ и прешла́ еси́ к Ве́чному селе́нию./ Моли́ у́бо о нас Христа́ Бо́га/ спасти́ся душа́м на́шим. Сла́ва, глас 6: Прииди́те, вси и́ноцы и иноки́ни,/ мирсти́и же му́жие и жены́ благочести́выя,/ бога́тии и убо́зии, хотя́щии спасти́ся:/ поревну́им блаже́нней и преподо́бней ма́тери,/ вели́цей княги́не А́нне,/ я́же посто́м, и бде́нием, и зе́льным воздержа́нием/ те́ло свое́ до конца́ изнури́,/ и, я́ко ве́лия свети́льница, возсия́ до́брыми свои́ми де́лы,/ и, прише́дши ко Христу́ в ве́чныя селе́ния,/ ны́не пребыва́ет в невече́рнем Све́те со А́нгельскими чи́нми,/ ра́дующися и веселя́щися,/ и мо́лит о всех лю́дех,/ во е́же спасти́ся душа́м на́шим. И ны́не, Богоро́дичен: Творе́ц и Изба́витель мой, Пречи́стая, / Христо́с Госпо́дь из Твои́х ложе́сн проше́д, / в мя Оболки́йся, / пе́рвыя кля́твы Ада́ма свободи́. / Те́мже Ти, Всечи́стая, / я́ко Бо́жии Ма́тери же и Де́ве, / вои́стинну вопие́м немо́лчно: / ра́дуйся А́нгельски, ра́дуйся, Влады́чице, / Предста́тельство и Покро́ве, / и Спасе́ние душ на́ших. Тропа́рь, глас 3: Дне́сь восхваля́ем тя, преподо́бная ма́ти,/ вели́кая княги́не иноки́не А́нно:/ я́ко бо лоза́ плодови́та посреде́ те́рния,/ процвела́ еси́ во гра́де Ка́шине твои́ми доброде́тельми,/ всех удиви́ла еси́ чу́дным твои́м житие́м,/ те́мже Христу́ Бо́гу угоди́ла еси́,/ и ны́не, ра́дующися и веселя́щися,/ пребыва́еши с ли́ки преподо́бных/ наслажда́ющися ра́йския красоты́ и весе́лия./ Мо́лим у́бо тя:/ моли́ о нас Человеколю́бца, Христа́ Бо́га на́шего,/ дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость. Ин тропа́рь, глас 4: Просвети́вшися Боже́ственною благода́тию, преподо́бная,/ и пра́востию у́мною ду́шу твою́ привяза́вши в любо́вь Христо́ву,/ тле́нныя, и кра́сныя, и вре́менный нивочто́же вмени́ла еси́./ Кре́стным зна́мением на мы́сленныя враги́ му́жески вооружи́вшися,/ по́стническими по́двиги, посто́м и моли́твами/ у́глие страсте́й угаси́ла еси́, достосла́вная А́нно,/ и по сме́рти источа́еши благода́ть притека́ющим к моще́м твои́м./ И ны́не, в Небе́снем черто́зе с му́дрыми де́вами предстоя́щи Христу́,/ моли́ о нас, почита́ющих святу́ю па́мять твою́.
|
|||
|