Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Пренесе́ние честны́х моще́й святы́я преподо́бныя благове́рныя вели́кия княги́ни и́нокини А́нны, Ка́шинския чудотво́рицы



Пренесе́ние честны́х моще́й святы́я преподо́бныя благове́рныя вели́кия княги́ни и́нокини А́нны, Ка́шинския чудотво́рицы

А́ще бу́дет па́мять преподо́бныя А́нны Ка́шинския в попра́зднство Святы́я Пятдеся́тницы или́ в Неде́лю всех святы́х, ищи́ уста́в ея́ слу́жбы в хра́мовых глава́х.

НА МА́ЛОЙ ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 4, глас 1. Подо́бен: О, ди́вное чу́до:

О блаже́нная ма́ти,/ вели́кая княги́не иноки́не А́нно!/ От блага́го ко́рене произрасла́ еси́, преподо́бная,/ а́ки красноцвету́щая ве́твь/ и та́ко сама́ от ю́ности твоея́/ сосу́д избра́нный Бо́гу яви́лася еси́/ до́брыми твои́ми дея́нии,/ посто́м и моли́твою, воздержа́нием и ми́лостынею,/ чистото́ю душе́вною и теле́сною,/ любо́вию и смиренному́дрием./ Тем и Христо́с всели́ся в тя, преподо́бная,/ Ему́же ны́не моли́ся/ дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость.

О блаже́нная ма́ти,/ вели́кая княги́не иноки́не А́нно!/ Ты от млады́х ногте́й твои́х/ страх Бо́жий име́ла еси́ в се́рдце твое́м,/ духо́вныя о́чи твои́ к Го́рнему Иерусали́му устремля́ющи/ и помышля́ющи всегда́ о бу́дущих,/ я́же и получи́ла еси́, преподо́бная./ Те́мже ны́не моли́ся/ дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость.

О чу́дная ма́ти,/ вели́кая княги́не иноки́не А́нно!/ Чи́стая душа́ твоя́,/ я́ко зерца́ло, очище́но доброде́тельми твои́ми мно́гими, явля́ется,/ отобража́ющее всем душе́вное спасе́ние/ и ко Творцу́ на́шему и Бо́гу присвое́ние./ Ны́не у́бо моли́ся/ дарова́ти душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость.

Сла́ва, глас 5:

Возсия́вшей весне́, прииди́те, лю́дие, возвесели́мся,/ се бо приближа́ется ле́то Госпо́дне благоприя́тное,/ принося́щее плоды́ мно́гия:/ почти́м па́мять преподо́бныя ма́тере,/ вели́кия княги́ни и́нокини А́нны,/ и восприи́мем по́льзу душе́вную,/ я́ко та́я угоди́ Христу́ Бо́гу мно́гими свои́ми труды́ и по́двиги/ и показа́ нам пу́ть ко спасе́нию,/ и ны́не мо́лит Христа́ Бо́га/ дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен:

Блажи́м Тя, Богоро́дице Де́во,/ и сла́вим Тя, ве́рнии, по до́лгу,/ град непоколеби́мый, сте́ну необори́мую,/ тве́рдую Предста́тельницу/ и прибе́жище душ на́ших.

На стихо́вне стихи́ры, глас 2. Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

Дом и жили́ще/ Пресвято́му Ду́ху/ была́ еси́, блаже́нная ма́ти А́нно,/ тем и Христо́с в тебе́ живя́ше/ и ум твой и ду́шу просвеща́ше.

Стих: Честна́ пред Го́сподем/ сме́рть преподо́бных Его́.

Дом и пода́тельница ни́щим/ и всем неиму́щим/ яви́лася еси́, достохва́льная,/ тем и приобрела́ еси́/ бога́тство неистощи́мое на Небесе́х.

Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех,/ я́же воздаде́ ми?

Дом доброде́телей/ измла́да нача́ла еси́ бы́ти,/ преподо́бная ма́ти А́нно,/ тем и получи́ла еси́ Ца́рство Небе́сное/ и жи́знь векове́чную.

Сла́ва, и ны́не, глас то́йже:

Ра́дуйся, Ма́ти Госпо́дня,/ ра́дость от А́нгела прие́мшая,/ и ми́ру пода́вшая,/ и печа́ль Е́вину до́бре утоли́вшая.

Тропа́рь пи́сан на вели́цей вече́рни.

НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

Блаже́н муж: 1-й антифо́н.

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 8, глас 5.  Подо́бен: Ра́дуйся:

Ра́дуйся, преподо́бная ма́ти,/ вели́кая княги́не иноки́не А́нно,/ благоволи́ бо Бог освяти́ти тя от ю́ности твоея́/ Боже́ственным Свои́м светосия́нием,/ и обогати́ти тя Свое́ю благода́тию,/ и просвети́ти твои́ о́чи серде́чныя,/ во е́же зре́ти к бу́дущему пребыва́нию./ Того́ ра́ди, я́ко ца́рским путе́м,/ ше́ствовала еси́, блаже́нная,/ Христу́ Бо́гу угожда́ющи,/ Ему́же ны́не моли́ся/ дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость.

Ра́дуйся, блаже́нная ма́ти,/ я́ко, подо́бящися А́нне целому́дренней,/ де́нь и но́щь моли́лася еси́ Го́сподеви,/ пребыла́ же еси́ в посте́ и смире́нии, вы́ну твою́ ду́шу снабдева́ющи,/ те́мже угоди́ла еси́ Небе́сному Царю́ и Влады́це всех,/ Ему́же ны́не моли́ся/ дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость.

Ра́дуйся, ни́щим пита́тельнице неоску́дная,/ си́рым и вдови́цам кре́пкая помо́щнице,/ всем же скорбя́щим утеше́ние;/ ми́лостиву ду́шу твою́ иму́щи,/ с любо́вию и ти́хостию ми́лостыню подава́ла еси́,/ наде́ющися сугу́бу ми́лость себе́ прия́ти в бу́дущем ве́це,/ по рече́нному от Христа́ Бо́га на́шего,/ я́ко ми́лостивии ми́лостив и суд прии́мут./ Те́мже угоди́ла еси́, преподо́бная,/ Творцу́ твоему́ и Го́споду/ и прия́ла еси́ от Него́ Ца́рство Небе́сное и вене́ц нетле́нный,/ Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Ра́дуйся, достохва́льная ма́ти,/ вели́кая княги́не иноки́не А́нно,/ я́ко за мно́гия твоя́ доброде́тели/ сподо́билася еси́ прия́ти от Бо́га дар чудотворе́ний:/ мно́ги бо боля́щия разли́чными неду́ги исцеля́еши,/ и, я́ко не́киим драги́м бога́тством, обогаща́еши,/ и всех чудесы́ твои́ми удивля́еши./ Тем тя ны́не мо́лим:/ моли́ Христа́ Бо́га/ дарова́ти душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость.

Ра́дуйся, чи́стая се́рдцем ма́ти,/ я́ко тезоимени́та бы́вши А́нне целому́дренней,/ вы́ну гото́вилася еси́ к ве́чному спасе́нию,/ по Госпо́дню изволе́нию,/ к Нему́ же и отшла́ еси́/ в ве́чный поко́й и весе́лие/ и пребыва́еши в неизрече́нных све́тлостех,/ со все́ми святы́ми, Бо́гу угоди́вшими,/ ра́дующися и веселя́щися,/ наслажда́ющися Боже́ственнаго светосия́ния./ Моли́ у́бо Христа́ Бо́га/ дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость.

Сла́ва, глас 8:

Прииди́те, вси ве́рнии росси́йстии наро́ди,/ почти́м, и похва́лим, и согла́сно воспои́м/ росси́йскую на́шу похвалу́,/ я́ко пресве́тлую звезду́,/ осиява́ющую град свой Ка́шин чудесы́ свои́ми,/ ни́щим пита́тельницу,/ си́рым и вдова́м засту́пницу,/ скорбя́щим уте́шительницу,/ сию́ блаже́нную в жена́х, преподо́бную ма́терь княги́ню А́нну:/ сия́ бо пре́йде ко Христу́ Бо́гу в ве́чныя оби́тели/ и ны́не пребыва́ет в Го́рних селе́ниих,/ с чи́нми А́нгельскими ра́дующися и веселя́щися./ Тем возопии́м к ней, зову́ще:/ ра́дуйся, росси́йская похвало́,/ всем жена́м кра́сное удобре́ние,/ гра́ду Ка́шину просвеще́ние;/ прие́мши от Христа́ Бо́га Ца́рство Небе́сное и вене́ц нетле́нный,/ Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

И ны́не, Богоро́дичен: Царь Небе́сный / за человеколю́бие на земли́ яви́ся, / и с челове́ки поживе́: / от Де́вы бо Чи́стыя плоть прие́мый, / и из Нея́ проше́дый с восприя́тием. / Еди́н есть Сын, сугу́б естество́м, / но не Ипоста́сию. / Те́мже соверше́нна Того́ Бо́га/ и соверше́нна Челове́ка вои́стину пропове́дающе, / испове́дуем Христа́ Бо́га на́шего: / Его́же моли́, Ма́ти Безневе́стная, / поми́ловатися душа́м на́шим.

Вход. Проки́мен дне, и чте́ния 3 преподо́бническая.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (главы 5 и 6):

Пра́ведницы во ве́ки живу́т, и в Го́споде мзда их,/ и попече́ние их у Вы́шнего./ Сего́ ра́ди прии́мут ца́рствие благоле́пия/ и вене́ц добро́ты от руки́ Госпо́дни,/ зане́ десни́цею покры́ет я и мы́шцею защити́т их./ Прии́мет всеору́жие рве́ние свое́/ и вооружи́т тварь в месть враго́м./ Облече́тся в броня́ пра́вды/ и возложи́т шлем – суд нелицеме́рен./ Прии́мет щит непобеди́мый – преподо́бие,/ поостри́т же напра́сный гнев во ору́жие,/ спобо́рет же с ним мир на безу́мныя./ По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины/ и, я́ко от благокру́гла лу́ка, облако́в на наме́рение полетя́т./ И от каменоме́тныя я́рости испо́лнь паду́т гра́ды./ Вознегоду́ет на них вода́ морска́я,/ ре́ки же потопя́т я на́гло./ Сопроти́в ста́нет им дух си́лы и, я́ко ви́хор, разве́ет их,/ и опустоши́т всю зе́млю беззако́ние,/ и злоде́йство преврати́т престо́лы си́льных./ Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте,/ навы́кните, судии́ конце́в земли́./ Внуши́те, держа́щий мно́жества/ и гордя́щийся о наро́дех язы́к,/ я́ко дана́ есть от Го́спода держа́ва вам/ и си́ла от Вы́шнего.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава 3):

Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией,/ и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти,/ и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их,/ и е́же от нас ше́ствие – сокруше́ние,/ они́ же суть в ми́ре./ И́бо пред лице́м челове́ческим а́ще и му́ку прии́мут,/ упова́ние их безсме́ртия испо́лнено./ И, вма́ле нака́зами бы́вше, вели́кими благоде́тельствовали бу́дут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их досто́йны Себе́./ Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их/ и, я́ко всепло́дие же́ртвенное, прия́т я./ И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют/ и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т./ Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́,/ и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки./ Наде́ющийся Нань разуме́ют и́стину/ и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́,/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава 4):

Пра́ведник, а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет./ Ста́рость бо честна́ не многоле́тна,/ ниже́ в числе́ лет исчита́ется,/ седи́на же есть му́дрость челове́ком,/ и во́зраст ста́рости – житие́ нескве́рное./ Благоуго́ден Бо́гови быв, возлю́блен бысть,/ и живы́й посреде́ гре́шник преста́влен бысть./ Восхище́н бысть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́/ или́ лесть прельсти́т ду́шу его́./ Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая/ и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив./ Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга,/ уго́дна бо бе Го́сподеви душа́ его́,/ сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия./ Лю́дие же ви́девше, и не разуме́вше,/ ниже́ поло́жше в помышле́нии таково́е,/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́.

На лити́и стихи́ра хра́ма и преподо́бней стихи́ры, глас 2.

Подо́бен: Ки́ими похва́льными венцы́:

Ки́ими похва́льными пе́сньми/ ублажи́м преподо́бную чудотво́рицу,/ вели́кую княги́ню иноки́ню А́нну,/ ве́рным лю́дем засту́пницу те́плую?/ Ве́рою и любо́вию возопии́м ей, глаго́люще:/ ра́дуйся, земли́ на́шей кра́сное утвержде́ние,/ всему́ же христоимени́тому жи́тельству удивле́ние,/ тя бо венце́м нетле́ния венча́ет Христо́с Бог наш,/ име́яй ве́лию и бога́тую ми́лость.

Ки́ими похва́льными пе́сньми/ возвели́чим преподо́бную ма́терь,/ вели́кую княги́ню А́нну,/ те́плую моли́твенницу и хода́таицу/ ко Влады́це Христу́ и Бо́гу на́шему?/ Во умиле́нии серде́ц на́ших ей помо́лимся:/ моли́ стране́ на́шей побе́ду на враги́ дарова́ти,/ прося́щи нам ми́ра и ве́лия ми́лости.

Ки́ими пе́сненными добро́тами/ восхва́лим преподо́бную ма́терь А́нну?/ Я́ко бо звезда́, осиява́ет зе́млю Росси́йскую/ и град свой Ка́шин свои́м к Бо́гу предстоя́нием,/ Того́ моля́щи за лю́ди правосла́вныя,/ во е́же спасти́ся всем,/ па́мять ея́ ве́рою и любо́вию почита́ющим.

Сла́ва, глас 5:

Стецы́теся, вси правове́рнии лю́дие,/ соше́дшеся, соста́вим пра́зднество,/ в прославле́ние вели́кия княги́ни и́нокини А́нны/ и возопии́м ей, глаго́люще:/ ра́дуйся, я́ко А́нгелы и челове́ки удиви́ла еси́, блаже́нная,/ чи́стым твои́м и непоро́чным житие́м/ и прешла́ еси́ ко Христу́ в ве́чный поко́й и небу́рное приста́нище;/ дне́сь лю́дие ра́дуются и веселя́тся/ о обре́тении честны́х моще́й твои́х,/ я́же подаю́т исцеле́ние приходя́щим к ним с ве́рою,/ ты же, пребыва́ющи у Христа́ Бо́га во Ца́рствии Небе́снем,/ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

 

И ны́не, Богоро́дичен:

Храм и две́рь еси́, пала́та и престо́л Царе́в,/ Де́во Всечестна́я,/ Е́юже Изба́витель мой, Христо́с Госпо́дь,/ во тьме́ спя́щим яви́ся,/ Со́лнце Сый Пра́вды,/ просвети́ти хотя́, я́же созда́ по о́бразу Своему́ руко́ю Свое́ю./ Те́мже, Всепе́тая, я́ко ма́терне дерзнове́ние к Нему́ стяжа́вшая,/ непреста́нно моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

На стихо́вне стихи́ры, глас 8. Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:

О, пресла́внаго чудесе́,/ я́ко в немощне́м естестве́ ве́лия кре́пость яви́ся,/ и бесо́вская пре́лесть победи́ся,/ и вся ко́зни лука́ваго разруши́шася,/ и наве́ты упраздни́шася./ О, блаже́нная в жена́х,/ преподо́бная вели́кая княги́не иноки́не А́нно,/ моли́ о нас Человеколю́бца, Христа́ Бо́га на́шего.

Стих: Честна́ пред Го́сподем/ сме́рть преподо́бных Его́.

О, вели́ких Боже́ственных дарова́ний,/ на тебе́, ма́ти преподо́бная,/ вели́кая княги́не А́нно, бы́вших:/ я́ко от млады́х ногте́й твои́х/ всели́ся в тя Христо́с Бог наш,/ тем мно́гия доброде́тели сотвори́ла еси́/ и житие́м твои́м всех удиви́ла еси́./ Моли́ у́бо спасти́ся душа́м на́шим.

Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех,/ я́же воздаде́ ми?

О, досточу́дная ма́ти А́нно,/ похвала́ еси́ гра́ду Ка́шину,/ всем же иноки́ням кра́сное удобре́ние:/ я́ко бо добропло́дная лоза́,/ посреде́ их процвела́ еси́ до́брыми твои́ми де́лы/ и прешла́ еси́ к Ве́чному селе́нию./ Моли́ у́бо о нас Христа́ Бо́га/ спасти́ся душа́м на́шим.

Сла́ва, глас 6:

Прииди́те, вси и́ноцы и иноки́ни,/ мирсти́и же му́жие и жены́ благочести́выя,/ бога́тии и убо́зии, хотя́щии спасти́ся:/ поревну́им блаже́нней и преподо́бней ма́тери,/ вели́цей княги́не А́нне,/ я́же посто́м, и бде́нием, и зе́льным воздержа́нием/ те́ло свое́ до конца́ изнури́,/ и, я́ко ве́лия свети́льница, возсия́ до́брыми свои́ми де́лы,/ и, прише́дши ко Христу́ в ве́чныя селе́ния,/ ны́не пребыва́ет в невече́рнем Све́те со А́нгельскими чи́нми,/ ра́дующися и веселя́щися,/ и мо́лит о всех лю́дех,/ во е́же спасти́ся душа́м на́шим.

И ны́не, Богоро́дичен: Творе́ц и Изба́витель мой, Пречи́стая, / Христо́с Госпо́дь из Твои́х ложе́сн проше́д, / в мя Оболки́йся, / пе́рвыя кля́твы Ада́ма свободи́. / Те́мже Ти, Всечи́стая, / я́ко Бо́жии Ма́тери же и Де́ве, / вои́стинну вопие́м немо́лчно: / ра́дуйся А́нгельски, ра́дуйся, Влады́чице, / Предста́тельство и Покро́ве, / и Спасе́ние душ на́ших.

Тропа́рь, глас 3:

Дне́сь восхваля́ем тя, преподо́бная ма́ти,/ вели́кая княги́не иноки́не А́нно:/ я́ко бо лоза́ плодови́та посреде́ те́рния,/ процвела́ еси́ во гра́де Ка́шине твои́ми доброде́тельми,/ всех удиви́ла еси́ чу́дным твои́м житие́м,/ те́мже Христу́ Бо́гу угоди́ла еси́,/ и ны́не, ра́дующися и веселя́щися,/ пребыва́еши с ли́ки преподо́бных/ наслажда́ющися ра́йския красоты́ и весе́лия./ Мо́лим у́бо тя:/ моли́ о нас Человеколю́бца, Христа́ Бо́га на́шего,/ дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость.

Ин тропа́рь, глас 4:

Просвети́вшися Боже́ственною благода́тию, преподо́бная,/ и пра́востию у́мною ду́шу твою́ привяза́вши в любо́вь Христо́ву,/ тле́нныя, и кра́сныя, и вре́менный нивочто́же вмени́ла еси́./ Кре́стным зна́мением на мы́сленныя враги́ му́жески вооружи́вшися,/ по́стническими по́двиги, посто́м и моли́твами/ у́глие страсте́й угаси́ла еси́, достосла́вная А́нно,/ и по сме́рти источа́еши благода́ть притека́ющим к моще́м твои́м./ И ны́не, в Небе́снем черто́зе с му́дрыми де́вами предстоя́щи Христу́,/ моли́ о нас, почита́ющих святу́ю па́мять твою́.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.