|
||||
Проработка темы (Jigsaw reading)Проработка темы (Jigsaw reading)
1) Студенты делятся на группы, каждая читает свой текст и выписывает, какие преимущества и недостатки имеет данный источник энергии. (Приложение 3) 2) На основе записей рассказывают о том, что они узнали в прочитанном тексте об альтернативных источниках энергии, делают записи. Домашнее задание: Письменно представить содержание прочитанных текстов.
Список интернет-источников
1. www.wordle.net 2. http://www.decc.gov.uk/en/content/cms/tackling/2050/2050.aspx 3. http://simple.wikipedia.org/ 4. http://www.climate--‐change--‐guide.com/
Приложение 1 Look at the word cloud below. Which words do you already know? Which are new words?
This word-cloud was created using www.wordle.net
Приложение 2 Match words from each box to make new phrases (you can use some words more than once)
Gap fill:Complete the text below using some of the phrases from the boxes The UK is committed to reducing its __________ _________ emissions by at least 80% by 2050, compared to 1990 levels. We need a transformation of the UK economy while ensuring secure, low carbon energy supplies to 2050. We face __________ __________ about how to do this: should we rely more on cutting energy demand, or on increasing and decarbonising _________ _________? How should we produce our electricity – should we build more _________ _________, rely on nuclear power or build up other sectors?
Источник: http://www.decc.gov.uk/en/content/cms/tackling/2050/2050.aspx
|
||||
|