|
|||
Вход. Проки́мен дне и чте́ния 3 преподо́бническая (зри 28 июня)Вход. Проки́мен дне и чте́ния 3 преподо́бническая (зри 28 июня) Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 3): Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией,/ и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти,/ и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их,/ и е́же от на́с ше́ствие, сокруше́ние;/ они́ же суть в ми́ре./ И́бо пред лице́м челове́ческим, а́ще и му́ку прии́мут,/ упова́ние их безсме́ртия испо́лнено./ И вма́ле нака́зани бы́вше,/ вели́кими благоде́тельствовани бу́дут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их досто́йны Себе́./ Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их,/ и я́ко всепло́дие же́ртвенное, прия́т я./ И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют/ и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т./ Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́,/ и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки./ Наде́ющиися На́нь разуме́ют и́стину/ и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́./ Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́. Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 4): Пра́ведник, а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет./ Ста́рость бо честна́ не многоле́тна,/ ниже́ в числе́ лет исчита́ется./ Седи́на же есть му́дрость челове́ком/ и во́зраст ста́рости – житие́ нескве́рное./ Благоуго́ден Бо́гу быв, возлю́блен бысть/ и живы́й посреде́ гре́шников преста́влен бысть./ Восхище́н бысть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́,/ или́ лесть прельсти́т ду́шу его́/ Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая/ и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив./ Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга,/ уго́дна бо бе Го́споду душа́ его́,/ сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия./ Лю́дие же, ви́девше и не разуме́вше,/ ниже́ поло́жше в помышле́нии таково́е,/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́. Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (гла́вы 5, 6): Пра́ведницы во ве́ки живу́т,/ и в Го́споде мзда́ их, и попече́ние их у Вы́шняго./ Сего́ ра́ди прии́мут Ца́рствие благоле́пия/ и вене́ц добро́ты от руки́ Госпо́дни;/ зане́ десни́цею покры́ет я и мы́шцею защити́т их./ Прии́мет всеору́жие рве́ние свое́/ и вооружи́т тварь в месть враго́м./ Облече́тся в броня́ пра́вды/ и возложи́т шлем – суд нелицеме́рен./ Прии́мет щит непобеди́мый – преподо́бие,/ поостри́т же напра́сный гнев во ору́жие,/ спобо́рет же с ним мир на безу́мныя./ По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины,/ и, я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в, на наме́рение полетя́т./ И от каменоме́тныя я́рости испо́лнь, паду́т гра́ды,/ вознегоду́ет на них вода́ морска́я,/ ре́ки же потопя́т я на́гло./ Сопроти́в ста́нет им дух си́лы,/ и, я́ко ви́хор, разве́ет их,/ и опустоши́т всю зе́млю беззако́ние,/ и злоде́йство преврати́т престо́лы си́льных./ Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте,/ навы́кните, суди́и, конце́в земли́./ Внуши́те держа́щии мно́жества/ и гордя́щиися о наро́дех язы́к,/ я́ко дана́ есть от Го́спода держа́ва вам/ и си́ла от Вы́шняго. На лити́и стихи́ра хра́ма и свята́го, глас 2: Прииди́те, боголюбе́зное ста́до,/ мона́шеское собра́ние,/ с любопра́зднственными чи́нми христиа́нскаго мно́жества,/ боголюби́ваго гра́да Калу́ги лю́дие,/ дне́сь восхва́лим Христо́ва рачи́теля,/ жи́теля пусты́ннаго,/ мона́хов прему́драго наста́вника,/ по́стников похвалу́,/ похва́льныя пе́сни принесе́м ему́, глаго́люще:/ ра́дуйся, ре́вности Боже́ственныя испо́лненный;/ ра́дуйся, я́ко страну́ оте́чества своего́ оста́вль,/ всели́лся еси́ в преде́лех гра́да Калу́ги./ Ра́дуйся, я́ко труды́ по́стническими та́мо подвиза́яся,/ проти́внаго му́жески победи́л еси́;/ ра́дуйся, я́ко того́ ра́ди дарова́ тебе́ Бог благода́ть исцеле́ний,/ Его́же моли́, преподо́бне о́тче наш Ти́хоне,/ спасти́ ду́ши на́ша. В ти́хое и небу́рное приста́нище безмо́лвия,/ в ненаселе́нную пре́жде пусты́ню вшел еси́,/ иде́же с Бо́гом еди́н безмо́лвствовал еси́,/ та́же житие́ А́нгельское проходи́л еси́,/ благоукраша́я себе́ труды́ по́стническими,/ и́миже узре́л еси́ Присносу́щнаго Све́та – Христа́ Бо́га на́шего,/ преподо́бне о́тче наш Ти́хоне./ Его́же непреста́нно моли́/ от вся́ких зол нас изба́вити,/ всечестно́е твое́ успе́ние пра́зднующих,/ и спасти́ ду́ши на́ша. Вся оста́вив земна́я,/ к Небе́сным ум твой впери́л еси́,/ в слеза́х и воздыха́ниих живя́ вся дни своя́,/ зре́ти жела́л еси́ мы́сленную добро́ту;/ сего́ ра́ди всяк вид доброде́телей проходи́л еси́/ и дости́гл еси́ Небе́сных селе́ний,/ иде́же Свет невече́рний Христа́ Бо́га на́шего./ Ему́же непреста́нно моли́ся,/ преподо́бне о́тче наш Ти́хоне,/ спасти́ся душа́м на́шим. Сла́ва, глас 5: Ра́дуйтеся и весели́теся о Го́споде,/ благочести́вое собра́ние христоимени́таго наро́да гра́да Калу́ги,/ такова́го свети́льника – преподо́бнаго отца́ Ти́хона иму́ще,/ пресве́тлым житие́м свои́м всю страну́ сию́ озари́вшаго,/ его́же просла́ви Бог чудесы́:/ се бо оби́льна исцеле́ния да́рует всем,/ приходя́щим к нему́ с ве́рою./ Те́мже, мо́лимся ему́, глаго́люще:/ о всеблаже́нне о́тче наш Ти́хоне,/ непреста́нно моли́ся Христу́ Бо́гу,/ здра́вие нам пода́ти/ и душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость. И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже: Храм и Две́рь еси́,/ Пала́та и Престо́л Царе́в,/ Де́во Всечестна́я,/ Е́юже Изба́витель мой, Христо́с Госпо́дь,/ во тьме́ спя́щим яви́ся,/ Со́лнце сый Пра́вды, просвети́ти хотя́,/ я́же созда́ по о́бразу Своему́ руко́ю Свое́ю./ Те́мже, Всепе́тая, я́ко Ма́тернее дерзнове́ние к Нему́ стяжа́вшая,/ непреста́нно моли́ спасти́ся душа́м на́шим. На стихо́вне стихи́ры, глас 8: Преподо́бне о́тче наш Ти́хоне,/ ты от ю́ности Христу́ после́довал еси́,/ страну́ оте́чества твоего́ оста́вль,/ в пусты́ню всели́лся еси́,/ иде́же, вся земна́я мудрова́ния отри́нув,/ по́стническими труды́ Бо́гу угоди́л еси́,/ пло́ть твою́ ду́ху покори́вый,/ того́ ра́ди сподо́бился еси́ предстоя́ти Престо́лу Влады́чню на Небесе́х. Его́же моли́, блаже́нне,/ о и́же ве́рою пречестну́ю твою́ па́мять почита́ющих.
|
|||
|