Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Славосло́вие вели́кое. И отпу́ст.



Катавасия: Пре́ жде век от Отца́ рожде́ нному нетле́ нно Сы́ ну / и в после́ дняя от Де́ вы/ воплоще́ нному безсе́ менно, / Христу́ Бо́ гу возопии́ м: / вознесы́ й рог наш, / свят еси́, Го́ споди.

Седа́ лен, глас 4.  Подо́ бен: Ско́ ро предвари́:

Стра́ стное покори́ л еси́ плотско́ е мудрова́ ние/ и ху́ ждшее порабо́ тил еси́ лу́ чшему, о́ тче Ни́ ле пресла́ вне, / сокруши́ л еси́ бесо́ вския ко́ зни посто́ м/ и возсия́ л еси́ в ми́ ре, я́ ко луча́ со́ лнечная, / сия́ нии твои́ х доброде́ телей: / сего́ ра́ ди тя воспева́ ем.

Сла́ ва, и ны́ не, Богоро́ дичен:

Стена́ непобеди́ мая нам, христиа́ ном, еси́, Богоро́ дице Де́ во, / к Тебе́ прибега́ юще, невреди́ ми пребыва́ ем/ и, па́ ки согреша́ юще, и́ мамы Тя Моли́ твенницу. / Тем, благодаря́ ще, вопие́ м Ти: / ра́ дуйся, Благода́ тная, Госпо́ дь с Тобо́ ю.

Песнь 4

Ирмо́ с: Седяй в сла́ ве на Престо́ ле Божества́ / во о́ блаце ле́ гце, / прии́ де Иису́ с Пребоже́ ственный/ Нетле́ нною Дла́ нию и спасе́ зову́ щия: / сла́ ва, Христе́, си́ ле Твое́ й .

Житие́ свое́, о́ тче Ни́ ле, чу́ дно на земли́ показа́ л еси́, / вели́ ко ноще́ ние и смире́ ние, / и сего́ ра́ ди на Небесе́ х жи́ знь ве́ чную насле́ довал еси́; / моли́ спасти́ ся от бед пою́ щим тя.

Симео́ на вели́ каго, на столпе́ жи́ вшаго, житию́ после́ дуя, преподо́ бне, / те́ мже того́, ели́ ко мо́ щно, именова́ ние от жития́ стяжа́ л еси́, / Ни́ ле пребога́ те.

Посто́ м и моли́ твами те́ ло твое́, о́ тче Ни́ ле, изнури́ л еси́ / и сего́ ра́ ди сподо́ бился еси́ ви́ дети неизрече́ нная бла́ гая, я́ же святы́ м угото́ вана, / с ни́ миже, о́ тче Ни́ ле, о нас моли́ ся.

Богоро́ дичен: Покро́ в, и заступле́ ние, и прибе́ жище бу́ ди ми, Де́ во, рабу́ Твоему́, / исцели́ мя от безме́ рных зол, воспева́ ти, Пречи́ стая: / сла́ ва Рождеству́ Твоему́.

Катавасия: Жезл из ко́ рене Иессе́ ева / и цвет от него́, Христе́, / от Де́ вы прозя́ бл еси́, / из горы́, Хва́ льный, приосене́ нныя ча́ щи, / прише́ л еси́, вопло́ щся от Неискусому́ жныя, / Невеще́ ственный и Бо́ же: / сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди.


Песнь 5

Ирмо́ с: Ужасо́ шася вся́ ческая/ о Боже́ ственней сла́ ве Твое́ й: / Ты бо, Неискусобра́ чная Де́ во, / име́ ла еси́ во утро́ бе над все́ ми Бо́ га/ и родила́ еси́ Безле́ тнаго Сы́ на, / всем воспева́ ющим Тя/ ми́ р подава́ ющая.

Чи́ сто житие́ твое́ от ю́ ности потща́ лся еси́, преподо́ бне, сохрани́ ти; / те́ мже, чистоту́ твою́ ви́ дев, / Пресвяты́ й Дух в тя всели́ ся.

Я́ ко преоби́ дев тле́ нная, / ве́ чная, о́ тче, сподо́ бился еси́ прии́ ти по нело́ жному сло́ веси́: / проси́ те и ирии́ мете. / Темже, я́ ко проси́ л, сия́ по досто́ инству прия́ л еси́.

Ме́ сто освяти́ ся, на не́ мже честны́ е мо́ щи твоя́ положи́ шася, преподо́ бне, / и по мно́ гим страна́ м прославля́ емо есть, / я́ ко в себе́ мо́ щи твоя́ иму́ щее.

Богоро́ дичен: Не преста́ й моля́ щи, его́ же родила́ еси́, Богоневе́ сто, / я́ ко Спа́ са и Влады́ ку, / разреше́ ние ми пода́ ти скорбе́ й и боле́ зней облегче́ ние, / я́ ко да прии́ му проще́ ние, песносло́ вя Тя во ве́ ки.

Катавасия: Бог сый ми́ ра, Оте́ ц щедро́ т, / Вели́ каго Сове́ та Твоего́ А́ нгела, / мир подава́ юща, посла́ л еси́ нам: / тем, Богоразу́ мия к све́ ту наста́ вльшеся, / от но́ щи у́ тренююще, / славосло́ вим Тя, Человеколю́ бче.

Песнь 6

Ирмо́ с: Боже́ ственное сие́ и всечестно́ е/ соверша́ юще пра́ зднество, / Богому́ дрии, Богома́ тере, / прииди́ те, рука́ ми воспле́ щим, / от Нея́ ро́ ждшагося Бо́ га сла́ вим.

Твое́ вели́ кое житие́ и чистоту́, / к сим же безме́ рное смире́ ние прови́ дев, Пресвяты́ й Дух/ сла́ вна тя, о́ тче, показа́; / те́ мже, от сего́ жития́ ко о́ ному преше́ д, / получи́ л еси́ с пра́ ведными та́ мо весе́ лие.

Днесь наста́ вши, свяще́ нная па́ мять твоя́, преподо́ бне Ни́ ле, / весели́ т учени́ ки́ твоя́, воспева́ ющия любо́ вию по́ двиги твоя́, / и́ же, честно́ е твое́ успе́ ние сла́ вяще, торжеству́ ют, / и́ хже моли́ твами твои́ ми, о́ тче, соблю́ дй.

Разбойницы иногда́ приидо́ ша тебе́ оскорби́ ти, преподо́ бне, / но ты, тех лука́ вство разуме́ в, / Преве́ чнаго Христа́ Бо́ га си́ лою и Пречи́ стыя его́ Ма́ тере по́ мощию/ сих не́ мощны сотвори́ л еси́, / и́ же, не могу́ ще тебе́ проти́ витися, стра́ хом отбего́ ша, / побежде́ ни па́ че бы́ вше, не́ жели победи́ ша.

Богоро́ дичен: Твою́ по́ мощь даждь ми/ и изба́ ви мя от бед, и скорбе́ й, и прегреше́ ний мои́ х, / я́ же всех ро́ ждши Избавле́ ние.

Катавасия: Из утро́ бы Ио́ ну младе́ нца изблева́ морски́ й зверь, / якова́ прия́ т, / в Де́ ву же все́ льшееся Сло́ во / и плоть прие́ мшее про́ йде сохра́ ншее нетле́ нну. / Его́ же бо не пострада́ истле́ ния, / Ро́ ждшую сохрани́ неврежде́ нну.

Конда́ к, глас 8:

Оте́ чества, преподо́ бне, удали́ вся, / в пусты́ ню всели́ лся еси́, / и, на о́ стров Селиге́ ра е́ зера возше́ д, / жесто́ ко житие́ показа́ л еси́, / и, мно́ гих доброде́ тельми удиви́ в, / дарова́ ния чуде́ с от Христа́ прия́ л еси́. / Помина́ й нас, чту́ щих па́ мять твою́, да зове́ м ти: / ра́ дуйся, Ни́ ле, о́ тче наш.

И́ кос:

Возлюби́ в, преподо́ бне, Христо́ вы Боже́ ственныя за́ поведи/ и возненави́ дев ми́ ра сего́ наслажде́ ние, / прите́ кл еси́ усе́ рдно к тому́ / и был еси́ свети́ льник, просвеща́ яй концы́ блиста́ нием духо́ вным. / Тем, припа́ дая, молю́ тя: / просвети́ ми о́ чи серде́ чныя воспе́ ти твоя́ по́ двиги, / поще́ ние, бде́ ние, сле́ зы, боле́ зни, изнуре́ ние те́ ла/ блаже́ нный ра́ ди бу́ дущия жи́ зни, / ея́ же ны́ не наслажда́ лся, моли́ непреста́ нно о всех нас.

Песнь 7

Ирмо́ с: Не послужи́ ша тва́ ри Богому́ дрии/ па́ че Созда́ вшаго, / но, о́ гненное преще́ ние му́ жески попра́ вше, / ра́ довахуся, пою́ ще: / препе́ тый отце́ в Госпо́ дь и Бог, благослове́ н еси́.

Источа́ ет чудеса́ честна́ я ра́ ка твоя́, преподо́ бне, преизоби́ лующи благода́ тию, / ве́ рою приходя́ щим здра́ вие да́ рует, / Христу́ от души́ вопию́ щим: / благослове́ н Бог отце́ в на́ ших.

Дре́ вних о́ нех и вели́ ких отце́ в, в посте́ просия́ вших, / житию́ подо́ бяся, преподо́ бне, / в пусты́ ню всели́ лся еси́ / и та́ мо в поще́ ниих мно́ га ле́ та пребы́ л еси́, Ни́ ле, о́ тче наш.

Я́ ко и́ стиннаго и кро́ ткаго Пастыренача́ льника Христа́ / незло́ бивое овча́, о́ тче Ни́ ле, был еси́. / Те́ мже незло́ бив хотя́ щим тебе́ озло́ бити яви́ лся еси́, Христу́ вопия́: / благослове́ н Бог отце́ в на́ ших.

Богоро́ дичен: Обощре́ ны боле́ зни ра́ нам мои́ м/ от безме́ рных мои́ х прегреше́ ний, Влады́ чице, / веду́ т в смерть душе́ вную и теле́ сную, / но исхи́ ти, я́ ко си́ льна, вся́ ких скорбе́ й и неду́ г.

Катавасия: О́ троцы, благоче́ стию совоспита́ ни, / злочести́ ваго веле́ ния небре́ гше, / о́ гненнаго преще́ ния не убоя́ шася, / но, посреде́ пла́ мени стоя́ ще, поя́ ху: / отце́ в Бо́ же, благослове́ н еси́.

Песнь 8

Ирмо́ с: О́ троки благочести́ выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́ дичо спасло́ есть; / тогда́ у́ бо образу́ емое, / ны́ не же де́ йствуемое, / вселе́ нную всю воздвиза́ ет пе́ ти Тебе́: / Го́ спода по́ йте, дела́, / и превозноси́ те его́ во вся ве́ ки .

Изде́ тска, преподо́ бне о́ тче, потща́ лся еси́ / свою́ со́ весть и се́ рдце с душе́ ю чи́ сто Го́ споду предста́ вити. / Тем и Христо́ с чудесы́ тебе́ прославля́ ет, тому́ вопию́ ща: / Го́ спода воспева́ йте, дела́, и превозноси́ те его́ во ве́ ки.

Ны́ не пусты́ ня весе́ лием красу́ ется, о́ тче, / иму́ щи мо́ щи твоя́ в себе́, Ни́ ле преподо́ бне, / ученицы́ же твои́, твоему́ житию́ ревну́ юще, / о твое́ й па́ мяти ра́ дующеся, Творцу́ вопию́ т: / Го́ спода воспева́ йте, дела́, и превозноси́ те его́ во ве́ ки.

В пусты́ ню, преподо́ бне, иде́ же селе́ ние име́ л еси́, / прече́ стен храм во сла́ ву Богоявле́ ния Госпо́ дня воздви́ гл еси́, / в не́ мже прославля́ ется Пречи́ стое того́ и́ мя, и вси вопию́ т: / Го́ спода воспева́ йте, дела́, и превозноси́ те его́ во ве́ ки.

Богоро́ дичен: Свети́ льник Све́ та Трисо́ лнечнаго су́ щи, / заре́ ю благоутро́ бия Твоего́ тьму отъими́ прегреше́ ний мои́ х, Богороди́ тельнице, / избавле́ ние ну́ ждных боле́ зней подаю́ щи/ ве́ рою превознося́ щему Пречи́ стое Твое́ Рождество́.

Катавасия: Чу́ да преесте́ ственнаго / росода́ тельная изобрази́ пещь о́ браз: / не бо, я́ же прия́ т, пали́ т ю́ ныя, / я́ ко ниже́ огнь Божества́ Де́ вы, / в Ню́ же вни́ де утро́ бу. / Тем воспева́ юще, воспое́ м: / да благослови́ т тварь вся Го́ спода / и превозно́ сит во вся ве́ ки.

Песнь 9

Ирмо́ с: Всяк земноро́ дный/ да взыгра́ ется, Ду́ хом просвеща́ емь, / да торжеству́ ет же Безпло́ тных умов естество́, / почита́ ющее свяще́ нное торжество́ Богома́ тере, / и да вопие́ т: / ра́ дуйся, Всеблаже́ нная Богоро́ дице, / Чи́ стая Присноде́ во .

Бога́ тство и пи́ ща, похвала́ и ра́ дость преподо́ бным еси́, Христе́ Бо́ же, / Его́ же возлюби́ в, преподо́ бный Нил/ вся, я́ же в ми́ ре кра́ сная, нивочто́ же вмени́; / те́ мже наслажда́ ется Твоея́ красоты́ во блаже́ нном Све́ те.

Страстьми́ коле́ блющихся и бу́ рею грехо́ вною погружа́ емых, / я́ ко дерзнове́ ние име́ яй ко Го́ споду, всегда́ сохраня́ й, / благоче́ стно тя воспева́ ющих и прославля́ ющих.

Облиста́ в заре́ ю, проси́ я́ л еси́ духо́ вно/ и яви́ лся еси́ Вы́ шнему́ ликостоя́ нию све́ тел; / озари́ ми ум, блаже́ нне, Трисия́ нным Све́ том Божества́ / и от страсте́ й мя изба́ ви моли́ твами твои́ ми.

Богоро́ дичен: Ты еси́ ве́ рным похвала́, Безневе́ стная, / Ты заступле́ ние и свяще́ нное прибе́ жище христиа́ ном: / к Сы́ ну бо Своему́ и Бо́ гу мольбы́ но́ сиши, Всенепоро́ чная, / и от бед спа́ саеши/ ве́ рою и любо́ вию Богоро́ дицу Чи́ стую Тя воспева́ ющих и велича́ ющих.

Катавасия: Та́ инство стра́ нное ви́ жу и пресла́ вное: / Не́ бо – верте́ п, Престо́ л Херуви́ мский – Де́ ву, / я́ сли – вмести́ лище, / в ни́ хже возлеже́ Невмести́ мый – Христо́ с Бог, / Его́ же, воспева́ юще, велича́ ем.

Свети́ лен.  Подо́ бен: Не́ бо звезда́ ми:

Посто́ м тече́ ние твое́ соверши́ в, / на Небеса ́ возше́ л еси́ и Христу́ Бо́ гу предстои́ ши. / Ни́ ле, о́ тче преподо́ бне, / за ны моли́ ся, те́ пле пою́ щих тя.

Сла́ ва, и ны́ не, Богоро́ дичен:

Ра́ дость неизрече́ нную ро́ ждши, Го́ спода, / ра́ дости Небе́ сныя прича́ стников всех нас сотвори́, / Тебе́ почита́ ющих, Пречи́ стая, и от души́ вопию́ щих Ти: / не забу́ ди Твоя́ рабы́, Благослове́ нная Мари́ е.

На хвали́ тех стихи́ ры, глас 4.  Подо́ бен: Дал еси́ зна́ мение:

Светле́ йши со́ лнца просия́ / всепра́ зднственная па́ мять твоя́, преподо́ бне, / луча́ ми блиста́ ющи твои́ х доброде́ тельных дея́ ний/ и озаря́ ющи ве́ рных чу́ вства/ све́ том чуде́ с твои́ х; / сию́ у́ бо пра́ зднующе, / ра́ достно тя восхваля́ ем и ве́ рно ублажа́ ем.

Я́ коже А́ нгел, на земли́ пожи́ л еси́, / воздержа́ нием те́ ло твое́ увяди́ в, сла́ вне, / бде́ нием же и па́ мятию сме́ ртною/ к верхо́ вному Богомы́ слию возше́ л еси́. / Тем и прибли́ жился еси́ к Само́ му́ Краеуго́ льному Ка́ меню–Христу́, Бо́ гу на́ шему.

Стра́ сти теле́ сныя/ приле́ жным моле́ нием к Бо́ гу/ и воздержа́ нием укроти́ л еси́, / зми́ я льсти́ ваго сле́ зными пото́ ки умертви́ л еси́, / о́ тче преподо́ бне, / и угоди́ л еси́ Бо́ гу па́ че ине́ х, досточу́ дне; / тем тя украси́ небе́ сными дарова́ ньми/ Иису́ с Человеколю́ бец и Спас душ на́ ших.

Сла́ ва, глас 5:

Преподо́ бне о́ тче Ни́ ле, / глас Ева́ нгельский Госпо́ день услы́ шав, / ми́ ра оста́ вил еси́ красоту́, / бога́ тство и сла́ ву нивочто́ же вмени́ л еси́, / всем вопия́, глаго́ ля: / возлюби́ те Бо́ га и обря́ щете благода́ ть ве́ чную, и ничто́ же предпочти́ те, па́ че любве́ его́, / да егда́ прии́ дет во сла́ ве Свое́ й, / обря́ щете покой со все́ ми святы́ ми, / и́ хже моли́ твами, Христе́, / сохрани́ и спаси́ ду́ ши на́ ша.

И ны́ не, Богоро́ дичен:

Блажи́ м Тя, Богоро́ дице Де́ во, / и сла́ вим Тя, ве́ рнии, по до́ лгу град непоколеби́ мый, сте́ ну необори́ му, / тве́ рду Предста́ тельницу/ и прибе́ жище душа́ м на́ шим.

Славосло́ вие вели́ кое. И отпу́ ст.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.