Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





А иде́же бде́ния не быва́ет, на повече́рии глаго́лем по Досто́йне и по Трисвято́м конда́к святы́х пра́отцев.



На вели́ цей вече́ рни на Го́ споди, воззва́ х: стихи́ ры воскре́ сны 3, и пра́ отцев 3, и проро́ ка Дании́ ла 2, глас 4. Подо́ бен: Я́ ко до́ бля: И отроко́ в 2, глас то́ йже. Подо́ бен: Дал еси́ зна́ мение: Сла́ ва, пра́ отцев, глас 6: И́ же пре́ жде зако́ на: И ны́ не, Богоро́ дичен пе́ рвый гла́ са. Вход. Проки́ мен дне. На литии́ стихи́ ра хра́ ма и проро́ ка Дании́ ла, глас 4: На престо́ ле седя́ щаго: пи́ сан на Го́ споди, воззва́ х: в ряду после́ дний. И отроко́ в, глас то́ йже: Словеси́ прему́ дрости Твоей: пи́ сан на Господи же, воззва́ х: после́ дний, и глас 2: Духо́ вно нас ве́ рнии: Сла́ ва, пра́ отцев, глас 1: Луча́ ми облиста́ вшеся: И ны́ не, Богоро́ дичен: Се испо́ лнися: На стихо́ вне стихи́ ры воскре́ сны. Сла́ ва, пра́ отцев, глас 3: Пра́ отцев собо́ р: И ны́ не, проро́ ка, глас 6: Дании́ л, муж жела́ ний: На благослове́ нии хле́ бов тропа́ рь: Богоро́ дице Де́ во: два́ жды, и пра́ отцев еди́ ножды. ИБу́ ди И́ мя Госпо́ дне: три́ жды. Псалом 33: Благословлю Го́ спода: и чте́ ние в Посла́ ниих апо́ стольских.

А иде́ же бде́ ния не быва́ ет, на повече́ рии глаго́ лем по Досто́ йне и по Трисвято́ м конда́ к святы́ х пра́ отцев.

На у́ трени, на Бог Госпо́ дь: тропа́ рь воскре́ сен два́ жды. Сла́ ва, отроко́ в. И ны́ не, пра́ отцев. По кафи́ змах седальны воскре́ сны с Богоро́ дичны их, и чте́ ние во Ева́ нгелии толково́ м, неде́ ля ряд. По полиеле́ и тропарй:  А́ нгельский собо́ р: ипакои́ гла́ са и седа́ лен пра́ отцев. И чте́ ние во Ева́ нгелии, Неде́ ля святы́ х пра́ отцев. Степе́ нна и проки́ мен гла́ са. Ева́ нгелие воскре́ сно, псалом 50. Стихи́ ра воскре́ сна и про́ чее. Кано́ н воскре́ сен со ирмосо́ м на 4, проро́ ка и отроко́ в, оба кано́ на на 6. И пое́ м в ко́ ейждо пе́ сни проро́ ка три тропаря, Богоро́ дичен оставля́ ется: и отроко́ в пе́ рвыя стихи два за еди́ н. та́ же тропа́ рь еди́ н, и Богоро́ дичен, и пра́ отцев на 4, и держи́ м стихов 12, кроме́ Сла́ ва, и ны́ не: всех же на 14. Катава́ сия: Христо́ с ражда́ ется: По 3-й пе́ сни конда́ к, и И́ кос проро́ ка, и седа́ лен его́. Сла́ ва, отроко́ в. И ны́ не, ипакои́ пра́ отцев и чте́ ние. По 6-й пе́ сни конда́ к пра́ отцев, и и́ кос, и чтем про́ лог. По 9-й пе́ сни свети́ лен воскре́ сен и пра́ отцев. Сла́ ва, проро́ ка.  И ны́ не: Со́ лнце вели́ кое: На хвали́ тех стихи́ ры воскре́ сны 4, и святы́ х пра́ отцев на 4, с припе́ вы:  Благослове́ н еси́, Го́ споди: 2-й: Я́ ко пра́ веден еси́: Сла́ ва, пра́ отцев, глас 7: Прииди́ те вси, ве́ рно торжеству́ ем: И ны́ не: Преблаго́ слове́ нна еси́: Славосло́ вие вели́ кое. По Трисвято́ м тропа́ рь воскре́ сен, ектении, и отпу́ ст, и обы́ чное исхожде́ ние.  Сла́ ва, и ны́ не, стихи́ ра ева́ нгельская, и час 1-й. На 1-м часе́ тропа́ рь воскре́ сен.  Сла́ ва, пра́ отцев. И ны́ не, Богоро́ дичен часов. По Трисвято́ м конда́ к пра́ отцев, и про́ чее, и соверше́ нный отпу́ ст. На 3-м часе́ тропа́ рь воскре́ сен. Сла́ ва, проро́ ка. И ны́ не, Богоро́ дичен часов. По Трисвято́ м конда́ к пра́ отцев.

На Литурги́ и Блаже́ нны гла́ са на 4, и пра́ отцев песнь 3-я на 4, и проро́ ка песнь 6-я на 4. По входе тропа́ рь воскре́ сен, та́ же святы́ х. Сла́ ва, конда́ к проро́ ка. И ны́ не, пра́ отцев. Проки́ мен, песнь отце́ в и святы́ х. Апо́ стол и Ева́ нгелие Неде́ ли пра́ отцев и святы́ х. Ряд же неде́ ли оставля́ ется. Прича́ стен: Хвали́ те Го́ спода: Други́ й: Ра́ дуйтеся:

Си́ це пое́ м слу́ жбу и вели́ каго свята́ го пра́ зднуемаго, а́ ще случи́ тся в сию́ неде́ лю, то́ кмо по полиеле́ и. И ны́ не, седа́ лен пра́ отцев. На Литурги́ и проки́ мен пра́ отцев и свята́ го. И вся слу́ жба, я́ коже пре́ жде явле́ но есть.

Святой пророк Даниил и три святых отрока Анания, Азария и Миса́ ил. За 600 лет до Рождества Христова Иерусалим был завоеван царем Вавилонским; храм, воздвигнутый Соломоном, был разрушен, а множество народа израильского отведено в плен. Среди пленников находились знатные юноши Даниил, Анания, Азария и Мисаил. Царь Вавилона Навуходоносор распорядился обучить их халдейской премудрости и воспитать в роскоши при своем дворе. Но они, храня заповеди своей веры, отказывались от излишеств и вели строгий образ жизни; питались они только овощами и водой. Господь даровал им мудрость, а святому Даниилу – дар прозорливости и истолкования снов. Святой пророк Даниил, свято храня веру в Единого Бога и уповая на его всесильную помощь, мудростью своей превзошел всех халдейских звездочетов и волхвов и был приближен к царю Навуходоносору. Однажды Навуходоносор увидел странный сон, поразивший его, но, проснувшись, он забыл виденное. Вавилонские мудрецы оказались бессильны узнать, что приснилось царю. Тогда святой пророк Даниил прославил перед всеми силу истинного Бога, открывшего ему не только содержание сна, но и его пророческое значение. После этого Даниил был возведен царем в сан начальника Вавилона. Вскоре царь Навуходоносор повелел воздвигнуть свое изображение – огромную статую, которой надлежало воздавать Божеские почести. За отказ сделать это три отрока – Анания, Азария и Мисаил – были ввергнуты в пылающую печь. Пламя поднималось над печью на 49 локтей, опаляя стоявших рядом халдеев, а святые отроки ходили посреди пламени, вознося молитву Господу и воспевая его (Дан. 3: 26–90). Ангел Господень, явившись, охладил пламя, и отроки остались невредимы. Царь, увидев это, повелел им выйти и обратился к Богу истинному. При царе Валтасаре святой Даниил истолковал таинственную надпись («мене, текел, упарсин»), появившуюся на стене дворца во время пира, предвещавшую падение Вавилонского царства. При персидском царе Дарии святой Даниил по наветам своих врагов был брошен в ров с голодными львами, но они не тронули его, и он остался невредим. Царь Дарий возрадовался о Данииле и повелел во всем своем царстве поклоняться Богу Даниилову, «потому что Он есть Бог Живый и Присносущный, и царство его несокрушимо, и Владычество его бесконечно». Святой пророк Даниил глубоко скорбел о своем народе, претерпевавшем справедливую кару за множество грехов и беззаконий, за преступление заповедей Божиих – тяжкий плен Вавилонский и разорение Иерусалима: «Приклони, Боже мой, ухо Твое и услыши, открой очи Твои и воззри на опустошения наши и на город, на котором наречено имя Твое; ибо мы повергаем моления наши пред Тобою, уповая не на праведность нашу, но на Твое великое милосердие» (Дан. 9: 18). Святому пророку, праведной жизнью и молитвой искупавшему беззакония своего народа, была открыта судьба народа Израиля и судьбы всего мира.

При истолковании сна царя Навуходоносора пророк Даниил возвестил о сменяющих друг друга царствах и величии последнего царства – Царства Господа нашего Иисуса Христа (Дан. 2: 44). Пророческое видение о семидесяти седминах (Дан. 9: 24–27) поведало миру знамения Первого и Второго пришествий Господа Иисуса Христа и связанных с ними событий (Дан. 12: 1–12). Святой Даниил ходатайствовал за свой народ перед преемником Дария – царем Киром, который весьма его ценил, и даровал пленникам свободу. Сам же Даниил и друзья его Анания, Азария и Мисаил дожили до глубокой старости и скончались в плену. Согласно же свидетельству святителя Кирилла Александрийского (память 9 июня), святые Анания, Азария и Мисаил были обезглавлены по повелению персидского царя Камбиза.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.